hallo lieve meiden, ik lig hier nu nog in mijn warme kraambed te zweten. maar wou toch even spieken hier, en zag dat sylvie dit geopend had. dank je wel meis! de kleine meid ligt naast me als een prinses in haar wieg, en heeft zich net even lekker uitgerekt. sinds een 2 dagen terug, slaapt ze gelukkig snachts. de dagen daarvoor hebben we geen nachtrust gehad. dat is zwaar, maar even kijken naar het kleine gezichtje en dat doet je smelten. even hoe de bevalling verliep. smiddags heb ik gebeld omdat ik niet gerust was, en eenmaal in het ziekenhuis schoot ik vol, de angst zat best hoog. na een tijdje kwam de vk van het zh, binnen met mijn eigen vk, en die vertelden dat de ctg niet optimaal was en de gyn had besloten dat de bevalling dezelfde dag beter kon worden ingeleid, door het breken van de vliezen, en om 2 uur snachts zou het aan de gang moeten zijn. ik mocht dit thuis laten doen of in het zh. maar mocht nog naar huis, om dit te overdenken, en als ik eerder wou kon ik bellen. mijn man en ik kozen toch voor het zekere, dus om 20.00 vertrokken we naar het zh. na het vliezen breken, bleek er een overslag in het hartje te zitten foetale tachycardie. en na het aansluiten op de ctg bleek het hartje ook te hoge hartslag hebben, irregulaire ctg. ik had de angst in mijn keel. we werden overgedragen aan het zh. onze eigen vk wou graag bij mijn bevalling zijn en bood aan dat ze haar konden bellen. ook omdat het zo druk was en ze bang was dat ik in alle hectiek zou zitten. en ze me graag wou bijstaan. om 23.00 was er nog niets gaande, en besloten werd om de 2 uurs limiet te verzetten naar de volgende ochtend, het ctg was inmiddels wat rustiger. mijn man ging naar huis slapen, en ik ging daar slapen. om 1 uur begonnen de krampjes, en een kwartier later is mijn man gebeld. het was menens. om 2.51 kon ik persen en 2.54 is ons meisje ter wereld gekomen. het was chaotisch in het zh, waardoor de vk steeds wegliep en verpleegster ook, voelde me erg in de steek daardoor. op het laatste was ik wat de weg kwijt, omdat ze me zelf alles lieten doen en geen aanwijzigingen gaven. volgens hun een prachtige bevalling waarbij ik alles zelf heb gedaan, maar ik had liever de aanwijzigingen gehad, iemand die je leid. en helaas zijn ze vergeten mijn vk te bellen, wat ik heel jammer vind en zij ook, en waar nog melding van gemaakt gaat worden. plus dat ze me alleen onder de douche hebben gezet en zijn weggelopen wat ook niet mag. maar ik heb een prachtige gezonde meid, die nadat ze de volgende ochtend is bekeken door de kinderarts mee naar huis mocht. en vandaag de hielprik gehad, gelukkig heeft ze daar niets van gemerkt. morgen komt de kraam voor het laatst. binnenkort zal ik een foto van anissa plaatsen, ga zo slapen welterusten!