Kunnen jullie mij helpen? Voorlopig zijn dit nog de namen die overblijven voor ons kindje. We weten het geslacht niet en moeten dus dubbel namen zoeken. Jongen: - Miel - Julien - Jules - Maurice Meisje: - Annabel - Anette (of hoe zouden jullie dit schrijven?) - Estelle - Camille - Amélie - Marilou/Marylou
Als Jules uitgesproken wordt als zjuul dan zeker die en voor een meisje Amélie. Met stip. Annette zou ik met dubbel n schrijven.
Novastar Jules zou inderdaad uitgesproken worden als Zjuul. Ik twijfel enorm over Julien omdat ik bang ben dat die snel zeurderig klinkt door de -ien klank.
Ik zou voor Juliën kiezen (uitspraak Juliejun) of Julian. Maar dat vroeg je niet. Uit jouw rijtje vind ik Jules dan het mooist. Van de meisjesnamen vind ik Marilou het leukst, daarna Amélie. Annette schrijf je met dubbel n, maar vind ik wat ouderwets aandoen.
Fabje Wij vinden Juliën dan minder mooi qua uitspraak. Gisteren nog eens over gehad met mijn man en ondanks dat hij hier zo populair is, vrees ik toch dat hij van het lijstje zal gaan. Ik kan maar niet wennen aan die -ien klank op het einde. Verder heb ik een lichte voorkeur naar Jules en Annabel. Mijn man heeft geen idee voor een jongen, maar voor meisje zijn Estelle en Marilou zijn favorieten. Hoe zouden jullie Amélie trouwens uitspreken? Waar leg je de klemtoon? Ik zou het ameelie uitspreken, maar hier in ons dialect wordt het vrees ik al snel ameulie.