Ik ken een paar Nova's (echte modenaam hier, ze zijn allemaal zo 1 tot 4 jaar oud). Over het algemeen zijn die meisjes lief en zoetig (al zegt dat op die leeftijd meestal meer over de ouders dan over de meisjes; die kiezen hun kleding en haarstijl vaak nog niet helemaal zelf uit). Dus dat is wat ik me daarbij voorstel. Ik lees hier dat de naam ook apart gevonden wordt, maar omdat hij in deze omgeving nu best vaak voorkomt vind ik 'm dat niet (apart). Zou wel bang zijn dat m'n dochter klasgenoten met dezelfde naam krijgt...
Grappig, ik heb de naam echt nog nooit gehoord! Dus vind hem ook vrij uniek! Ik werk op een KDV en avn de 2000 klanten heeft niemand een kindje met de naam Nova! Misschien plaats gebonden? Of misschien komt het nog hier! Maar zolang als ik de naam nog nooit gehoord heb kies ik hem, als het daarna een hype word, ja dan is het maar zo! Mijn dochter heeft een vrij unieke naam, en 7 maanden later hebben vrienden hun kindje ook zo genoemd! Dus het kan ook met een minder voorkomende naam zijn dat ze samen met een naam genootje in de klas komen (wel minder natuurlijk)
Ik vind het een mooie naam! Als uk een meisje was geweest was de naam Nova een grote kanshebber! Wel komt de naam steeds vaker voor!
@Flutterby, wat toevallig. 1 keer eerder gehoord dat twee zusjes ook deze namen dragen. Ik heb de naam trouwens nog niet eerder gehoord, niet echt populaire naam in onze regio . Eigenlijk vroeg iedereen die haar naam hoorde hoe we eraan zijn gekomen!!
Nee we zijn er zeker niet uit! Man lief vind Nova nu niet meer leuk genoeg! Dus ik weet het niet meer! Pffffff.............
Lastig... Misschien een naam die je echt leuk vindt gewoon heel vaak noemen? Dan went hij er misschien aan.