hoi dames, Ik vind Nova zo'n mooie naam voor een meisje! alleen betekend dat 'nieuw' in de taal van mijn vriend (kroatisch) mijn vriend vindt het een mooie naam maar ziet het nu nog als een woord. even wennen zegt ie. wat zullen mijn schoonouders er van vinden? raar of leuk? ze kunnen de V trouwens niet uitspreken dus dan klinkt het als nowa ongeveer. ik ben benieuwd naar jullie mening! een andere optie voor een meisje is Sara
Nova is ook nieuw in het catalaans. Ik vind het mede daarom echt geen leuke naam. Helemaal geen naam zelfs. Sara vind ik veel leuker!
vind t een super naam! maakt het zoveel uit wat het betekend voor jullie? Het is geen rare betekenis zoals zoon van duivel oid
Ik vind Nova ook een hele leuke naam. Er worden tegenwoordig wel meer 'woordnamen' gegeven (namen als Mees en Madelief ed vind ik daar ook onder vallen).
Ik vind Nova een leuke stoere naam!! Staat ook op mijn lijstje, hier is vriendlief er ook niet van overtuigd
Vind het wel mooi, maar als het een gewoon woord is in de taal van je vriend weet ik niet of ik het zou doen. Zou dus zelfde zijn als je nieuwwwww waar ben je zou roepen
In de sterrenkunde (niet die van de horoscopen) betekent Nova 'nieuwe ster'. Voor mij een ontzettend mooie betekenis voor een baby. Bij mij stond ie ook hoog. Maar kon m'n vriend niet overtuigen, en toen het een tijdje duurde voor ik zwanger raakte heb ik een van mijn cavia's zo genoemd. Blijf het een mooie naam met een mooie betekenis vinden. Kan me zo voorstellen dat je vriend het enigzins raar vind. maar zoals je ziet heeft ie meerdere betekenissen. En 'nieuw' is ook een mooi woord
Vind het geen leuke naam. Zou het ook niet doen als het in de taal van mijn partner gewoon een woord is. Ik zou voor Sara gaan. Veel mooiere naam.
Nova heeft zowel bij mijn oudste dochters alsmede bij deze zwangerschap hoog op het lijstje gestaan! Als dit een jongetje een meisje was geweest dan hadden we niet voor Nova gekozen maar voor Novaly/Novalie.
Maw: gewoon doen als jullie het mooi vinden, de familie leert vanzelf de V wel uitspreken. En als het daar nieuw betekent, wat dan nog, er lopen genoegen bloemen, appels, landen, maanden en jaargetijden rond op heel de wereld hoor!