Novalac allernova AR baby lust het niet

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Inga, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inga

Inga Nieuw lid

9 nov 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb na lang twijfelen Novalac allernova ar gekocht voor mijn baby'tje van 3,5 maanden. Ze heeft al sinds haar 6 weken eczeem en deze gaat niet weg ondanks het gebruik van hormonenzalf. De dermatoloog wil dus proberen om eens koemelkeiwitvrije melk te geven. Omdat ze nu NAN AR drinkt stelde ze Novalac allernova AR voor. De kinderarts echter denkt niet dat ze een koemelkallergie heeft omdat de eczeem het enige duidelijke symtpoom is dat ze heeft.
    Nu wil ik het gewoon zelf eens uittesten gedurende 2 weken. Maar ik heb haar al 3 keer een flesje met de novalac allernova ar proberen te geven maar dat krijgt lust ze totaal niet. Ze weigert te drinken en begint zelfs te kokhalzen. Heb al eens geprobeerd om een zakje canderelpoeder toe te voegen (mocht van de KA) maar ook zonder succes. Dus ben ik maar terug begonnen met de NAN AR, vooraleer ze helemaal niet meer wil eten. De laatste weken weigerde ze steeds vaker haar NAN flesjes. Dus ik wil zeker niet dat ze eten als iets naars begint te ervaren.

Kan ik iets doen om de smaak te verbeteren? Liefst zonder extra calorieën toe te voegen? Of tips waardoor ze ze wel begint te eten? Ik had al gedacht om de NAN er eerst door te mengen, zodat ze geleidelijk aan went aan de smaak?

Alvast bedankt.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het kan heel moeilijk zijn om je baby te laten wennen aan de smaak van deze voeding. Wanneer je in één keer overstapt zie je het snelste resultaat van de voeding. Maar nu je dochtertje zo slecht gaat drinken, is het inderdaad een goed idee om rustig over te stappen. Je kunt de voedingen een aantal dagen met elkaar mengen, om haar zo te laten wennen aan de smaak.

Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina