Hoi, Mijn zoontje is nu 15 weken en kreeg 5 flessen 180/6 per dag. Hij zat ongeveer op het volgende schema: 7.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur Voor de laatste fles maakten wij hem altijd rond 23.00 wakker. Nu hebben we de laatste dagen hem eens niet wakker gemaakt om te kijken wat hij dan zou doen. Hij slaapt dan dus van ± 20.30 tot 06. 15 door. De eerste fles krijgt hij dan rond 06.45 uur. Hij krijgt nu dus 4 flessen van 180/6 en mijn vraag is of dat niet tekort is. Hij woog 6.650 gram bij 62,5 cm en dat was 3 weken geleden. Ik heb gisteren de laaste fles van 19.30 210/7 gegeven, maar deze dronk hij niet helemaal leeg. Groetjes Cindy
Hallo Cindy, In principe wordt de richtlijn gehanteerd; onder de 4 maanden niet langer dan 10 uur tussen de laatste en eerste voeding. Maar het lijkt goed te gaan als ik het zo lees. Hou goed in de gaten dat hij niet suffig is als hij wakker wordt. (bloedsuikerspiegel te laag). 800ml per 24 uur is ook goed. Je hoeft nog niet omhoog hoor. Succes! groeten Femke
Hoi Femke, Bedankt voor je snelle antwoord. Hij is de laatste 2 dagen nog eerder naar bed gegaan, 1x om 19.15 en gisteren om 19.45. Laatste flesje had hij voor die tijd dan gehad. Hij wordt 's nachts dan wel een of twee keer wakker, maar is dan op zoek naar z'n speentje. Als je die geeft, slaapt hij weer verder. En mocht hij 's nachts wel honger hebben, dan krijgt ie natuurlijk gewoon een lekker flesje, maar dat is nog niet voorgekomen. Vanaf 6.15 is hij dan wel uitgeslapen en actief! Suffig is hij totaal niet, maar wel zullen dat natuurlijk zeker in de gaten houden. Groetjes Cindy