Hoi Dames, De titel zegt het al, ons kleintje krijgt nog steeds 4 flessen van 180+6 op een dag, en drinkt ze helemaal leeg. Sterker nog, vaak begint hij te mopperen als de fles leeg is. Zijn schema is ongeveer: 8.00-8.30 fles van 180+6 10.00-10.30 fruit 12.00 boterham met beetje water, boterham eet hij ongeveer een halve van op, met een paar slokjes water. Daarna fles 180+6 15.30 fles 180+6 17.30-18.00 avondeten. Dit ging goed, maar de laatste week eet hij het amper. 19.30u fles 180+6. Voor de fles van 15.30u geef ik hem een stukje soepstengel, maar doordat hij het soms helemaal in zijn mond stopt vind ik het nog een beetje eng. Lauwe thee tussendoor heb ik al geprobeerd, maar daar moest hij niks van hebben. Zou fijn zijn om wat flesvoeding af te kunnen bouwen, omdat hij straks ook maar minder melk mag krijgen. Maar hoe? Tips?
Lastig heej, mijn zoontje drinkt in tegenstelling tot jouw zoon juist vrij lastig de fles.... Heb misschien wel tips... Geef je s morgens al wat pap in de fles? Bijvoorbeeld fijne granenpap, geeft lekker wat vulling. Slaapt je kindje s morgens nog? Ik geef het fruithapje na t ochtendslaapje. Heb je meerdere kindjes? Om 12 u eten is missch vrij vroeg, misschien kun je wat later eten zodat je man meer honger heeft en makkelijker een boterham eet en daarna minder flesvoeding nodig heeft. Mijn zoontje eet ook nog niet zoveel brood,maar t helpt wel als ik t brood iets vochtig maak met bijv wat thee. De middagfles zou ik proberen kleiner te maken, misschien wel een extra fruithapje geven. Dan heeft je man meer trek voor t warme eten. Eet je kleine bij jou aan tafel? Mijn mannetje eet heel slecht zn prakkie,maar sinds hij bij ons aan tafel eet (mijn man is altijd pas na zes uur thuis, vaak later) eet mn zoon beter. Mijn zoon eet dan ook dingen die misschien nog niet helemaal 'babygeschikt' zijn,maar hij EET wel.... Denk aan een stukje van mn gehaktbal of wat appelmoes. Of juist een hapje van mn soep... Als ik soep eet ( mijn man en ik eten weleens soep met en afgebakken broodje erbij) dan geef ik mn zoon wat van de soep met daarin stukjes boterham.... Gister heeft mn zoon twee van min spruitjes op met wat aardappelpuree wat jus....Na t eten nog een paar hapjes van onze vla yoghurt Is je kindje te groot of te zwaar, slaapt hij goed, ook allemaal dingen om naar te kijken
Miss kan ik je helpen want hier tot 7.5 ook 4 flessen geweest met precies schema wat jij heb nu. Daarna ging ik op 3. Maar mijn dochter ook hongerig en huilt ook na flesje even altijd. Of als eten op is. Wat ik heb: 07.30 180cc/6 10.00: fruit en dan 1 peer/appel+ kiwi/2mandarijnen+ wat kleins 6-7 cranberryes of kersen. Dus echt vrij veel. Dan erin 3 eetlepels spelt of meergranen pap biobim. Daarna 1/2 ongezouten rijstwafel 12.00/12.30 boterham met boter/eigeel/jam/appelstroop + kookvocht of water 14.00 180cc 16.00 1/2 rijstwafel of havermountkoekje zelfgemaakt 18.00 maaltijd: 4 dingen: zetmeelrijk+kolhtdraatarm+granen + vis/vlees/kip. Dus 2 soorten groenten dam bijvoorbeeld tartaartje 1/2 en boekweit. Kookvocht of water. Yoghurt of kwark 2 eetlepels. 20.30 180cc Dus wat zal ik doen is fruit uitbreiden en flesje niet gelijk na boterham geven maar om uur of 2 en dan tussendoortje geven en maaltijd wat steviger maken. Ook soepstengel(tussendoortje) is beter als tussen geven en niet voor flesje. Het is lastig als avond eten niet goed gaat probeer het aanpassen: wat precies lukt niet?: kook zelf, pureer of juist stukjes, smaak etc. Moet lukken hier ook wat jij beschrijft maar is toch gelukt.
Waarom denk je dat hij/zij weinig brood eet? Misschien ander beleg (kan ook fruithap zijn bijv.) En het avondeten, misschien nog vol van die grote middagfles? Daar kun je ook eventueel een koekje/fruit geven met een kleinere fles..
Hier ben ik sinds kort van 4 naar 3 flessen gegaan. Ongeveer zelfde schema als wat je nu hebt. Maar nu net 3 geef ik dit. 8 uur bordje pap 11.30 boterham met boter 12.30 flesje 180 15.00 fruit met Griekse yoghurt sons soepstengel 17.30 warme hap. Groente met aardappelen 19 uur 180 Bij boterham, fruit en watme hap krijgt ze water. Door de pap zit ze langer vol waardoor ze haar fruit, dat ik normaal rond 10 uur gaf, slevht at. Ik ben dit gaan verplaatsen naar de middag ipv de fles, ook yoghurt erbij. Je kubt ook de fles van 15.30 steeds kleiner maken.
Tot 9 maanden mag je best 4 flessen geven hoor! Je kan bijv. de fles om 15.30 gaan vervangen door wat yoghurt (grieks of turks = vetter en dus beter voor de ontwikkeling). Dochter dronk hier t/m 9 maanden volledige flesvoeding want ze lustte niet anders. En zeker toen het zomer was maakte ik tussendoor de flessen kleiner en gaf wat extra water.
Bedankt voor jullie reacties, Ondertussen nu al 4 dagen 3 flesjes van 180+6. Fruit, Brood en Avondeten gaat goed nu. Thee bij de boterham ook!