Is dit nog ontpillen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Chantiepan, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantiepan

4 dec 2015
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

Ik kijk al een tijd mee op deze pagina qua ontpillen enzo en heb vandaag maar eens een account aangemaakt, omdat ik mezelf volgens mij helemaal gek zit te maken hihi.
    Mijn vriend en ik hebben de planning om volgend jaar het te gaan proberen voor een kindje. Omdat ik veel las op internet over ontpillen, zijn we in april overgestapt op alleen condooms en hebben we de pil de deur uit gedaan. Voordat ik met de pil begon toen ik 14 was, was ik best onregelmatig ongesteld, maar ik ben al redelijk snel aan de pil gegaan nadat ik voor het eerst ongesteld werd, dus ik heb nooit kunnen zien of mijn cyclus regelmatig zou worden.
    Ik heb op zondag 5 april 2015 mijn laatste pil genomen, en ben toen, zoals altijd zolang ik aan de pil was de vrijdag erop "ongesteld" geworden. Toen ik dus die maandag met mijn pil zou moeten beginnen, begonnen alle ontpillingsverschijnselen. Hoofdpijn, rugpijn, bloedingen etc. Mijn eerste echte eigen ongesteldheid kwam uiteindelijk op 20 mei. Wel had ik vanaf 2 mei t/m 15 mei wat oud bloed met afvegen en af en toe licht roze afscheiding met afvegen, maar het echte bloeden begon 20 mei en duurde 4 dagen.
    Mijn cyclussen zijn vanaf mijn pil stop als volgt:
    40 dagen
    31 dagen
    42 dagen
    29 dagen
    29 dagen

Ik hoopte door de laatste twee maanden dat er wat regelmaat in zou komen, maar mijn laatste ongesteldheid is geweest op 28 september en eindigde op 2 oktober.

In oktober kreeg ik 2 korte bloedingen. Ik kreeg rond de tijd dat ik volgens de 2 voorgaande maanden mijn eisprong had,, op 13 oktober, een felle steek in mijn buik naast mijn navel en verloor hierna donkerrood tot bruin bloed. Vooral met afvegen had ik dit en er zat een beetje in mijn inlegkruisje, maar het was echt te weinig voor een menstruatie (en ik had 11 dagen ervoor mn laatste menstruatie dag gehad op 2 oktober). 9 dagen later, op 22 oktober, had ik met plassen licht roze afscheiding aan het wcpapier zitten. Met een later toiletbezoek was de afscheiding wat donkerder, tegen rood bloed aan, maar toch ook anders dan en veel minder menstruatie bloed. Dit hield de hele dag aan. In mijn inlegkruisje zat er weinig tot niets. Dit hield tot de volgende dag aan. Daarna was het weer weg. Zoals volgens mij veel dames doen, ben ik aan het googelen geslagen en kwam termen als innestlingsbloeding tegen en over de eerste bloeding kwam ik het woord ovulatiebloeding tegen. Omdat ik onregelmatig ongesteld ben, heb ik een tijd gewacht met testen. Dit heb ik gedaan op 9 november. Negatief.

Heel november ging voorbij en nu is het ondertussen december, en nog geen menstruatie gezien. Wel in november 2 dagen weer wat licht roze afscheiding gehad met afvegen alleen. Ik heb een app om mijn menstruatie bij te houden en die neemt dan een gemiddelde van de cyclus en berekend dan op basis daarvan de eisprong enzo. Nu klopt er niks meer van natuurlijk, maar op basis van de berekening dat de app maakte van de afgelopen maanden, zou ik wel die dag in november zogezegd de vruchtbare dagen hebben, als ik mijn menstruatie gehad zou hebben de maand ervoor. Nou zegt het nu niks meer, omdat ik nu ondertussen zo ongeveer 35 dagen overtijd ben.

Ook de gekste symptomen heb ik voorbij zien komen, en komen nog voorbij (sommige heb ik een tijd gehad en zijn nu weer weg of zijn een tijd weggeweest en nu terug, en sommige zijn nieuw)
    - misselijk, op verschillende momenten van de dag
    - sterke reuk
    - ijzersmaak in mijn keel
    - droge ogen
    - veel plassen, soms snachts wel 3 x, normaal is dit hooguit 1 x in de nacht
    - jeuk op mijn rug, armen, benen, buik
    - steken in mn onderbuik, ene keer onder mn navel, dan weer rechts van mn navel, andere keer weer links van mn navel
    - zeurderige lage rugpijn
    - droge mond, gevoel van dorst hebben maar drinken helpt niet
    - veel dromen over van alles en nog wat
    - kan blijven eten, zonder een vol gevoel te krijgen
    - periode gehad dat ik wel vol zat maar na een uur stond te trillen van de honger
    - veel afscheiding, wittig en heel glibberig met afvegen, soms heel draderig (altijd leuk al die details haha)
    - normaal heb ik 2 weken voor ik ongesteld word enorm gevoelige tepels, zelfs een douchestraal doet dan zeer, en die gevoelige tepels zijn over op de dag dat ik ongesteld word, maar nu nog steeds nergens last van gehad
    - vocht vasthouden

Ontpillingsverschijnselen kunnen op zwangerschapskwalen lijken, en aangezien mijn vriend en ik met condooms vrijen, lijkt het me stug dat ik zwanger ben (ook al schiet het toch ongemerkt door je hoofd), maar ik vind het wel bizar hoelang ik nu overtijd ben, en zeker aangezien ik daarvoor wel gewoon ongesteld werd. Hebben andere meiden dit ook meegemaakt, dat de menstruatie een aantal maanden wel op gang komt na het stoppen met de pil, en dan ineens 2 of meer maanden overslaat?
    Ik word er onzeker van, ik wil gewoon weten waarom mijn lichaam doet wat het doet, en aangezien ik een nogal stugge huisarts heb, die mij al een keer heeft afgewimpeld toen ik 7 dagen aan het hoesten was en hoestte tot braken aan toe, met "neem maar een dropje en als het volgende week niet over is kom je maar langs", voorzie ik zo'n soort antwoord ook als ik bel over het uitblijven van mijn menstruatie (niet het "neem een dropje" gedeelte dan haha). Sowieso ben ik al niet het type om snel naar de huisarts te gaan.

Daarom zou ik graag andere ervaringen horen en misschien helpt het van me afschrijven al en word ik spontaan ongesteld :) het vrouwenlichaam blijft een gek iets.

Groetjes

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Klinkt best heftig.
    Ik ben 7 november gestopt met de pil en heb nog niks voorbij zien komen.
    Heb ook wat gekke klachten, wellicht door t ontpillen.
    Bij twijfel gooien we er gewoon weer een testje tegen aan!
    Maar zo heftig als jij het nu omschrijft heb ik vooralsnog geen last van.

3. Chantiepan

4 dec 2015
    6
    0
    1
    Vrouw
    Wees blij haha, heb ook wel wat testjes al gedaan sinds ik gestopt ben, en eigenlijk vlak er na kwam dan toch mn menstruatie. En waarschijnlijk zit de helft tussen mn oren hoor, maar dat mn menstruatie uit blijft vind ik wel heel vervelend. En dan denk ik dat ik het voel lopen zeg maar, dus dan ga ik naar de wc en dan is er niks.

Deel Deze Pagina