Nou meiden, hierbij open ik het topic januari mama's 2010 Alle meiden zijn inmiddels bevallen en het is tijd om de dikke buiken achter ons te laten. Vanaf nu gaan we het hebben over: poepluiers, flesvoeding, borstvoeding, slapeloze nachten etc
Hoi, Iedereen die nog bevallen zijn van harte gefeliciteerd. Nu is het baby-praat in plaats van buikjes-praat. Morgen is ons meisje alweer 2 weekjes. Groetjes
Wat leuk! Een nieuwe topic! Ik had Jonna in bed gelegd, maar werd weer wakker. Ze heeft het flink op het huilen gezet, maar Jeroen stelde voor om haar dit keer even te laten huilen. Ze moet tenslotte toch wennen dat ze naar bed gaat als ze gaat slapen. Ik heb het uiteindelijk 3 minuten vol gehouden. Wat is dat moeilijk zeg!!! De tranen stonden in mijn ogen. Ik heb diepe respect voor de mama's die regelmatig een huilende baby hebben (de mijne huilt niet zo vaak dus ken dat niet). Sorry voor dit ego berichtje.
Eindelijk iedereen bevallen. Ik zag nog een paar dames met babynieuws in de gauwigheid, Dus bij deze nog gefeliciteerd. @ Stamvamp, ik zag dat ze er eindelijk was, geniet lekker van jullie dochter en wat duurde dat nog lang ben benieuwd naar je verhaal. Vandaag niet echt veel gelezen was vanmiddag weg, had een babyshower en ik blijf bij mijn mening wat een onzin, we kregen cakejes en een kopje thee en moesten een kado voor de baby mee brengen, ben blij dat ik geen dure kado's heb gekocht, ik heb toch echt het idee dat het bedacht is door iemand die meer kado's wil . Heb dus ook besloten van de week mijn hyves eens op te gaan schonen, dan zit er een zogenaamde vriendin van mijn man, we kregen half januari nog een kaartje van hun en verder helemaal niks gehoord en vanmiddag had ze nog niet het fatsoen om te vragen naar de kleine of me te feliciteren, dan weet je toch waar je aan toe bent . Sommige mensen zijn zo druk met zich zelf . Ga nu verder film kijken kom morgen wel weer kletsen
Wat een rare babyshower dan. Ik heb er zelf ook één gekregen en die was harstikke leuk. We hebben allemaal spelletjes gedaan (die verzonnen zijn) en natuurlijk allemaal in de style van zwangerschap en baby. Kreeg na afloop een mand met allemaal kado's erin. Daar zaten ook kado's in voor mij zelf en voor Jeroen zelf. Het is denk ik maar net hoe het georganiseerd is.
Hoi, Een vraagje aan de meiden met een keizersnede. Hoe ervaren jullie het nu, nu je enkele weekjes verder bent? Soms bekruipt me het gevoel van "verdriet" dat ik het alsnog niet zelf heb kunnen doen. Heb 24 uur weeën gehad en heb het voor m`n gevoel niet af kunnen maken. Op het moment dat ik hoorde dat het een spoedkeizersnede werd, maakte me helemaal niets meer uit en wilde ik ze eruit hebben. De keizersnede is gewoon goed genezen en heb gelukkig nagenoeg geen last meer ervan. Merk wel dat ik m`n conditie helemaal weer moet gaan opbouwen, want een lang stuk lopen gaat niet in de koude kleren zitten om het zo maar even te zeggen. Ben de laatste dagen ook heel erg emotioneel en vind het allemaal best zwaar en eng met zo`n kleintje erbij. Ben erg benieuwd hoe jullie erop terug kijken. @ankje, Leuke foto in het wippertje en jouw meisje heeft ook al een grote maat. Hier draagt ons meisje al meteen vanaf de geboorte maatje 56. Sommige dingen kan ze ook al in maat 62. @huilen, Ons meisje huilt ook veel en wordt er soms gek van. Vandaag had ze weer zo`n dag dat alles helemaal ontregeld is en ze veel huilt. De voeding is ook een grote rommel vandaag. Schema van vandaag: 03:30 = 120cc+4 & 2 Nutriton (25cc laten staan) 07:00 = 120cc+4 & 2 Nutriton (25cc laten staan) 09:15 = 120cc+4 & 2 Nutriton (40cc laten staan) 10:30 = 60cc+2 & 1/2 Nutriton 14:30 = 120cc+4 & 2 Nutriton (25cc laten staan) 16:40 = 120cc+4 & 2 Nutriton (25cc laten staan) 18:20 = 120cc+4 & 2 Nutriton (60cc laten staan) 19:50 = 60cc+2 & 1/2 Nutriton (40cc laten staan) Nu ligt ze te slapen na een hele worsteling om haar in slaap te krijgen. Groetjes
Blaine, groot gelijk om je Hyves op te schonen, zo'n "vriendin", kan je geen vriendin noemen. Ankje, ik vond het ook erg moeilijk om Julian te laten huilen. Maar hij heeft het soms nodig om in slaap te komen. iEnne wow al in maatje 62, daar kan Julian pas over een aantal maanden in.
Woops: Dat je conditie minder is, is ook normaal. Min conditie is ook niet meer wat het geweest is. Maar dat komt vanzelf wel weer joh. Jonna heeft maat 50 ook nooit aangehad en ging gelijk al in maar 56. Al vrij snel had ze shirtjes aan in maar 62. Soms draagt ze wel broeken van maar 56, maar die vallen wat groter. Het verschilt soms zo erg in dezelfde maat. Jada: Als zij zo erg huilt voel ik me een beetje een slechte moeder als ik haar zo laat huilen. Ik voel dat ze me nodig heeft. Hoe ben jij daar overheen gekomen?
Leuk een nieuw topic! Het is rustig hier vanavond! Ik ben erg moe opeens, ga lekker met mn mannetje naar bed (moet er om 3.45 uur al uit, pfff) en zet de wekker voor haar laatste voeding wel. Hopelijk slaapt ze lekker door daarna. We wachten af... @Ankje Echt een flinke meid, die haren ook, wauw!!! Fijne dag morgen allemaal en alvast welterusten!!!
@Maten Het klopt idd dat maten niet altijd iets zeggen. Elise heeft ook al een paar broekjes maatje 62 die precies passen, terwijl er nog een paar maatjes 50 liggen waar ze wrs nooit in gaat passen. Heb al gemerkt dat je elke keer weer moet kijken en passen. Er zullen vast kleertjes bijzitten die nooit aangedaan kunnen worden.
Woops ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind 't een btje in 'tzelfde straatje als dat ze dan zeggen dat vrouwen die een KS hebben gehad een mindere band zouden hebben met hun baby. Dit is echt ongeveer de grootste onzin ooit! Ik kan me er niet eens boos meer om maken, de domheid is zo enorm dat ik er eigenlijk alleen maar om kan lachen. En het zielig vind als iemand zo denkt. Hoe zit het dan met vrouwen die binnen een paar uur (makkelijk) bevallen? Is de bevalling dan wel ingrijpend/lang genoeg geweest om die band op te bouwen? Of wacht....zou deze band toch wel al zijn opgebouwd tijdens de zwangerschap?!?!? Wij hebben urenlang weeen moeten doorstaan, als dat geen band opbouwt zeg, nou dan weet ik het niet meer. Ach, misschien heb je hier wat aan. Ik zou zeggen: tuurlijk heb je het wel zelf gedaan; vanaf de bevruchting al!!!! Geniet van je meissie, enne, goed gedaan meid! Wees trots op jezelf en elkaar!!!
Ik ben het volledig me je eens Essie. Ik heb een hele snelle bevalling (nog geen 4 uur) gehad. En ik heb denk ik net zo'n goede band met mijn kind als iemand die er 36 uur over doet. Wat jezelf al zegt...je hebt al een band gemaakt de afgelopen 9 maanden. En vanaf je bevalling wordt de band alleen maar sterker, omdat je je kind dan in je armen hebt! Wat wel zo is is dat het besef dat je een kleintje hebt en die van jou is wat miner snel is dan een ander. Maar ook datverschilt per persoon.
@ Woops, wat geeft dat nu of je een ks hebt gehad of een gewone bevalling, je bent net zo gek met je meisje en het is voor jouw net zo'n grote verandering om mama te zijn, daar moet je gewoon even aan wennen. Verder sluit ik me helemaal bij Essie aan. Mijn bevalling duurde 2uur en 15 minuten heb de kleine daarna 10 minuten (hooguit) bij me gehad en toen ging hij de couveuse in en daar bleef hij een paar dagen. Ik vind dat zulke dingen niks zeggen. En natuurlijk is het soms eng en spannend, zodra je een kindje hebt ben je nooit meer zonder zorgen zeggen we hier. @ Ankje, zielig he dat huilen, kun je niet verschil horen in huiltje of er echt wat is of niet? Soms hebben ze het huilen/krijsjes geven ook even nodig, zolang Quinten niet overstuur is, laten wij hem max 10 minuten huilen, is ons nog nooit gebeurt dat hij zolang huilde in bed en we er heen moesten. Het is al dagen rustig op het forum, ga nu zo ook slapen dus tot morgen. Moet al om 9.10 bij het cb zijn voor de prikjes
We zijn er zelf wel een beetje achter wat voor een huiltje Jonna heeft. Maar toen we haar even lieten huilen was een aandachts-huiltje. Ze wil namelijk niet graag alleen in haar bedje in slaap vallen. Het liefst ligt ze tegen je aan op haar buik en dan valt ze in slaap. Ik vind dat echt heerlijk dat ze zo lief bij me ligt, maar ik vind dat ze zelf in slaap moet vallen in haar bedje. Soms leggen we haar ook in de box, maar dat is meestal als er visite is. Vind het gewoon moeilijk . Heb zelf absoluut niks te klagen over de hoeveelheid die Jonna huilt hoor. Want ze huilt bijna niet, alleen als ze echt iets wil. Wil haar alleen niet verwennen. Straks heeft ze haar eigen kamertje, en daar ligt ze alleen in haar kamertje. Nu ligt ze nog bij ons op de slaapkamer. Had nooit van mezelf verwacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben. Grappig eigenlijk he? Dat je zo versteld kan staan van jezelf.
Echt laten doorhuilen doe ik niet, maar een beetje mopperen of inderdaad een paar minuten laten huilen omdat ze dat nodig heeft om in slaap te vallen kan ik wel hebben . Kreeg laatst een steek onder water van kraamvisite toen ik iedere keer terug naar de slaapkamer ging om de speen er in te doen en even een aai over de bol te geven, dat vrienden van hun OOK om iedere scheet naar hun kind gingen. Ach dat boeit mij niks, ik vind namelijk dat zij hun dochter te lang laten huilen..... haha ieder zijn meug toch. Woops, ik sluit mij helemaal bij Essie aan.. je hebt het hardstikke goed gedaan hoor. Blaine, groot gelijk heb je . Het gaat hier wat beter nu 's nachts, ze krijgt nu 5x135 en dat gaat prima. Gisteravond heeft ze 150 gehad (tussen 22.30 en 23.00 als het goed is, vriend heeft gegeven en die is al werken dus weet het niet precies) en heeft om 4.30 de eerste fles gehad. Met de nutriton spuugt ze minder en spookt ze ook niet meer zo na de fles.
@Woops, Wil ze zoveel drinken of maak je haar ook wakker voor de voeding? Want om de 2 uur, dan is het niet zo verwonderlijk dat ze een aantal CC laat staan.. Hier zit er minimaal 3 uur tussen voedingen.. Soms wel langer.. Ik voed aleen als Sophie komt vragen om eten..
hoi meiden, leuk een nieuw topic! @woops: wat heeft je meisje een mooie naam! @jada: fijn dat het helpt bij jullie mannetje! @niene: ik heb nu ook infacol, maar helpt hier niet echt. ik heb nu gehoord over ABC doplphius van solgar. blijkt een wonder middel te zijn, dus dat gaan we nog maar eens proberen.. verder heb ik toen bij milan een cursus babymassage gedaan en daar heb ik bepaalde handelingen geleerd om te masseren bij krampjes en obstipatie, dat helpt ook wl! vaak ept ze dan en is ze even rustig, maar na een voeding begint het weer, hier nog steeds een meisje met erge krampjes! het is zo zielig. ook poept ze moeilijk, laat veel windjes en heeft nu wat schrale plekken in haar gezichtje, spuugt ook best wel wat dus ik begin te denken aan een koemelk allergie. heb de symptomen opgezocht en er komt veel overeen. ze is ook nog steeds aan het snotteren wat daar ook bij kan horen. vanmiddag naar het cb en het daar eens even aangeven. dit is geen doen, ze heeft er echt veel last van en heb al van alles geprobeerd. bij de osteopaat bleek dat haar nekje wel wat vast zat, maar niet zodanig dat ze nog meer behandeld moet worden. hij heeft het los gemaakt en zou het niet beter gaan met de tijd kan ik terug bellen. ow ik heb nieuwe foto's in mn album! liefs rebbel