35+ mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Nu er vanuit het het topic 35+ en zwanger of bezig zwanger te worden inmiddels toch ook al zoveel meiden zijn bevallen en er ook al weer de nodige bevallingen aan zitten te komen, leek het me een logisch gevolg om hier een nieuw topic te starten voor de 35+ mama's.
     
  2. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik doe mee! Ik ben 36 en mijn zoon is vandaag 4 maanden!
     
  3. Ik ook! Ik kom - net als Inez - ook van het andere 35+ topic vandaan en ben inmiddels bevallen van mijn dochtertje Emma.

    Leuk om hier met andere 'oudere' mama's te kletsen!

    Ik wens onszelf héél veel kletsplezier hier... :D

    Om maar even met mezelf te beginnen: Eigenlijk is deze vrijdag de laatste dag van mijn bevallingsverlof, maar mijn nieuwe werkgever - ik heb een nieuwe baan met ingang van 1 januari - heeft me gevraagd of ik alvast twee keer een halve dag wilde komen. En vandaag is dus de eerste middag op mijn nieuwe werk. Spannend...

    En mijn hubbie heeft vandaag dus voor het eerst sinds eind augustus weer een echte papa-middag met zijn - nu twee - meiden!

    Ik vrees alleen dat nóg een topic erbij niet goed zal zijn voor mijn forumverslaving ;) . Ik schrijf nog steeds mee met de December 2006 mama's en ook bij de September 2008 mama's (maar daar voel ik me wel erg oud, ze zijn daar allemaal nog zo jong...) en natuurlijk blijf ik ook de 35+-ers die zwanger zijn of een kinderwens hebben volgen...
     
  4. Cindy71

    Cindy71 Actief lid

    18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik ben ook een 35+ moeder dus zal me hier ook even melden :) Het is geen bewuste keuze geweest om "oudere" moeder te worden, vanaf mijn 22/23e slikte ik al de pil niet meer en wij hadden al de hoop opgegeven dat er ooit een baby zou komen en we wilde niet de mmm in. En opeens bleek ik dus in januari zwanger te zijn.

    Onze dochter is geboren na een zwangerschapsduur van 37 weken en 2 dagen, mijn bloeddruk was te hoog dus hadden ze besloten om te beginnen met gel om de bevalling langzaam op gang te brengen . Ze zouden er een week voor uittrekken, alleen mijn dochter snapte dat langzaam niet en was er binnen 24 uur na inbrengen van de gel.

    Nu heb ik een vraagje aan jullie, misschien willen wij in de toekomst proberen of het lukt om nog een 2e te krijgen en ik vraag me dus af wanneer jullie hier mee zijn begonnen?
     
  5. Wij waren er eerst heilig van overtuigd dat we het bij één kindje zouden laten. Net als jullie hebben wij lang op onze oudste moeten wachten (6 jaar) en hebben we op IVF na de hele medische molen doorlopen.

    Maar toen Jasmijn een maand of 8 oud was, begon het bij mij toch te kriebelen. Eerst was ik daar niet blij mee. Ik was bang dat we weer zo'n moeizaan proces moesten doorlopen en dat was met mijn leeftijd (ik ben nu 38 jaar...) niet echt handig.

    Ik besloot toen om eens met ovulatietesten te meten hoe mijn cyclus zich ontwikkeld had na de bevalling en tot mijn grote verbazing was ik in de 4e ronde zwanger! Voor mijn gevoel zó snel, dat ik er zelfs een beetje van schrok. Maar al heel snel waren we alleen maar blij dat een lange periode van maandelijkse teleurstellingen ons deze keer bewaard was gebleven... :D
     
  6. Ritje

    Ritje Fanatiek lid

    10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hallo,
    ik heb net een kleintje 2 maand een half Silke,
    voila en men oudste is nu in Januari 17.....
    leuk dit topic erbij!

    goed Idee Inez en Lola

    Liefs Ritje
     
  7. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hallo meiden, gezellig dat jullie komen meekletsen!

    Ik zal me ook even verder voorstellen. Mijn naam is Inez en samen met m'n mannetje heb ik het voorrecht 2 prachtige meiden op te mogen zien groeien. We hebben Alyssa, die in februari 3 wordt en Yelina van 4 1/2 maand.

    Ik was 36 toen Alyssa werd geboren en 39 toen Yelina werd geboren.

    En of er nog 1 bij zal komen? We hebben altijd stellig gezegd dat we 2 kindjes mooi vonden, maar stiekempjes moet ik toegeven dat ik het toch wel heel erg leuk zou vinden als ik nog 1 keer zwanger zou mogen zijn, nog 1 keer zo'n pasgeboren kindje in m'n armen zou mogen houden en te mogen zien opgroeien. Maar zoals het er nu voorstaat, zal het bij deze 2 mooie meisjes blijven.

    Toen Alyssa een half jaar was zijn we voor een tweede gegaan. Ik was vrij snel weer zwanger, helaas eindigde deze zwangerschap in een miskraam (MK). Hierna heb ik nog 4x een vroege MK gehad voor ik van Yelina zwanger mocht blijven.

    Cindy, wat geweldig dat je na zoveel jaren proberen toch nog een mooie dochter hebt mogen krijgen. Zelf moest ik na de geboorte van Alyssa een half jaar wachten ivm een keizersnee, anders waren we vast al wel eerder voor een tweede gegaan.
    Wij hadden ook met Alyssa het geluk dat ik erg snel zwanger was, maar beseften ons maar al te goed dat het met een tweede wel eens heel anders zou kunnen lopen.

    Lola, vandaag al je eerste werkdag. Dat was vast wel even wennen meid! Ik hoop dat het meeviel.

    Ritje, leuk dat je dit topic ook hebt weten te vinden. Gezellig dat je ook hier mee komt kletsen!

    EllyNY, gezellig dat je ook hier mee komt kletsen.
     
  8. Gisteren een halve dag bij mijn nieuwe werkgever gewerkt. Ik geloof dat ik leuke collega's ga krijgen, dus dat is fijn. Nu eens kijken of ik alles kan onthouden wat me is verteld...

    Maandagmiddag nog een keertje 'proefdraaien' en dan vanaf 5 januari voor 'het echie'...

    Roy had overigens een hele makkelijke papa-middag gisteren. Ik had Emma om 12.00 uur nog gevoed en 13.00 uur in bed gelegd. Toen ik tegen 17.30 uur thuis kwam, sliep ze nog steeds :confused: ! Daardoor kwam ik gisteren wel op slechts 4 voedingen uit en dat betekent in de regel dat Emma dan 's nachts voor een voeding komt. En inderdaad... tegen 5.00 uur werd ik wakker van een klein hongerig meisje... :D
     
  9. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ook even voorstellen dan maar.

    Ik ben Elle en ben dus net 36 geworden. 11 augustus is mijn zoontje geboren maaaaar ik had al de zorg voor Chris. Chris is 4 en het zoontje van de zus van mijn man. Zij was alleenstaande moeder en is helaas ruim 2 jaar geleden overleden. Het was haar (en onze) grote wens dat wij de zorg van Chris zouden overnemen. In verband met een juridische procedure met de biologische vader van Chris (iemand die pas in beeld kwam na het overlijden van mijn schoonzus en alleen maar geld wil zien) hebben we besloten Chris officieel te adopteren en dat is medio dit jaar gelukt. We hebben dus twee zoons! Geweldig.
    Waarom pas nu een 'eigen' kindje? Tja, we hebben er ook even overgedaan (11 maanden) en we waren natuurlijk wel druk met het overlijden, de zorg voor Chris, de adoptie en ook carrieres.
    Bij mij kriebelt het wel voor een 3e (een meisje?).. maar manlief moet nog even wennen ;)

    Gezellig om ook met de 'oudere' moeders te kunnen kletsen!
     
  10. @ElleNY: Wat ontzettend triest dat je schoonzus haar zoontje niet meer heeft kunnen zien opgroeien, maar wel erg fijn dat hij nu bij zijn eigen tante woont en niet in een pleeggezin. Het lijkt me overigens best wel zwaar om ineens de zorg over een tweejarige peuter te hebben. Normaliter groei je daar langzaam in.
    Het moet voor jullie wel een opluchting zijn dat jullie Chris officieel hebben kunnen adopteren, anders was zijn biologische papa als een donkere schaduw op de achtergrond blijven hangen.
    Hoe heet je jongste zoontje? In je banner staat Kikkertje, maar ik ga ervan uit dat hij ook nog een 'echte' naam heeft... ;)
     
  11. Ik wil trouwens nog even kwijt dat we de afgelopen weken echt in een lekker ritme zijn gekomen met onze meiden. Nu de voeding van 23.00 uur voor Emma is vervallen en Jasmijn niet meer wakker wordt van elk geluidje dat Emma maakt, houden we 's avonds meer tijd over voor ons zelf én liggen we weer op tijd in bed :D !

    Ook is Jasmijn (hopelijk niet voor tijdelijk...) gestopt met in de vroege ochtend uit bed te komen, het licht aan te maken en te gaan spelen. Ze slaapt de laatste weken weer meer en dat doet haar goed.

    Nu nog hopen dat het op het kdv goed blíjft gaan... [-o<

    Natuurlijk genoot ik al vanaf 13 september van ons kleinste meisje, maar ik merk dat nu alles in een wat rustiger vaarwater is gekomen, dat genieten een stuk bewuster gebeurt. Alleen wat staat er dan op het programma? Weer gaan werken... :(

    Op zich heb ik er heel veel zin in, maar zeg eerlijk dat een maandje langer verlof ook heel welkom was geweest...
     
  12. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Oja! hahaha.. mijn jongste heet Kick!
     
  13. Hé Ritje... ik zie dat je weer leuk hebt zitten knutselen :thumup: !
     
  14. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    jeeeeeeeeeeeeh hier mag ik ook bij ;)
     
  15. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Och help, nog een topic om bij te houden! :)
    Nee hoor, leuk om hier een apart 35+ topic te maken, ik verhuis graag mee.

    Voor diegenen die mij nog niet kennen : ik ben 41 jaar, Chris is 53 en ons dochtertje Danique nu ruim 4 maanden. Wij zijn ruim 10 jaar getrouwd en ik heb ook nog 2 inmddels grote stiefdochters van 22 en 19, en een stiefkleinzoontje van 1 jaar.
    Mijn man en ik hebben lang gewacht met ons kleintje vanwege zijn dochters. Godzijdank is het op de valreep toch nog goed gekomen. Een 2de zal er niet in zitten, vind ik heel jammer maar ik ben al dankbaar dat Chris er nog aan heeft willen beginnen.

    Verder maak ik me er even makkelijk vanaf en kopieer ik wat net op het 35+ zwangertopic heb geschreven ;)
    Nadat mijn griep over was is een verkoudheid maar blijven hangen dus ik voel me de hele week al gammel. Helaas thuis juist drukker voor mij want Chris is deze week ziek, hij heeft een ontstoken longpijp en hij hoest vreselijk. Op kantoor een reorganisatie die me nu al de keel uithangt, blèeeh.
    Dus al met een een drukke en best zware week. Heb alles bijgelezen, pik er even een paar dingen uit om op te reageren.

    Met Danique gaat het gelukkig weer helemaal goed!
    Ook de prikken zijn prima gegaan. De CB-arts had het over het aantal voedingen verminderen. Deels door het spugen wat ze deed, deels door de verandering met de ontlasting (nu meestal 1x per dag maar anders), en deels omdat ze de laatste dagen de 2de borst vaak weigerde. Overdag zit er nu een half uurtje meer tussen zodat ik 's avonds rond 20.30/21.00 uit kom voor de laatste voeding, dan vervalt de voeding van 23.00. Ze kreeg, met de nachtvoeding mee, 6 voedingen en dit zijn er nu dus 5. Dit is de hele week goed gegaan!


    Lola, fijn dat je 1ste middag op je nieuwe werk leuk was.

    Elle, ik ken je een beetje van het augustustopic ;)
    Ik schrijf daar niet meer mee, te druk. Leuk dat je hier mee komt schrijven!
     
  16. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    ps Inez : nou moet je 3x mijn verhaal lezen....... :)
     
  17. Hé... is er dan nog een topic waar ik niets vanaf weet? Ik heb je verhaal 'slechts' 2 keer gelezen... :) ;) :)

    (Maar ik maak me ook geregeld schuldig aan 'kopiëren en plakken' hoor... :oops: )
     
  18. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Hallo!

    Ik ben ook 35+
    Ik was 35 toen ik Matthew op 29 september 2007 kreeg.
    Nog 3 weken word ik al 37 jaar, ahummie...Matthew is nu 14,5 maanden oud.

    Groetjes, Miranda
    ps ik ben vooral actief bij mama's september 2007.
     
  19. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Een vraag je meiden, ik heb ook pucketfoto of hoe heet dat ding geinstalleerd in de hoop ook mooie banner te kunnen maken.
    Welk onderdeel doen jullie dat?
     
  20. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Pfffff, tssssssss.

    Lola, we zitten ook nog bij een ander forum voor 'oudjes'. Daar moet ik dan ook nog maar weer eens even kijken. Kan ik het daar ook nog een keer lezen.

    Wat leuk dat er al zoveel meiden bij zijn gekomen. Gezellig hoor!
     

Deel Deze Pagina