November 2006 mama's (nieuw)

Discussie in 'De mama's' gestart door Beheer, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
  2. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
  3. Als ik die foto's ziet van die kleine Dyon, dan wil ik ook!!!!!!!!!!!!!! Ik moet nog even geduld hebben. Maar het is echt een schatje zeg. Hoe komt het dat ie wat gelig ziet Monique?
    Fijn dat alles goed gaat ook met de bv en Kyllian heeft groot gelijk om bij papa en mama in bed te gaan liggen. Lekker dat Djurre zo lang vrij is.

Zap: Ja ja voor jullie is het heerlijk genieten, dan is het kaartje snel aangekomen zeg. Heb ze zaterdag op de bus gedaan. Met Daynah gaat het wel goed volgens mij alleen ze wilt niet te lang buiten zijn dan gaat ze huilen en doet haar handen pijn zegt ze. Ik heb wel handschoenen maar niet warm genoeg denk ik. Morgen wel op zoek naar andere.

Lin: Je heb zeker nu van die gekken in het verkeer. Ik zou woensdag op kraamvisite gaan en twijfel of ik ga hoor. Mss dat ik morgen wel afbel. Het is heel de week sneeuw heb ik al begrepen. Ik vind het nu dubbel zo eng om te rijden met mijn dikke buik.

En meiden natuurlijk doe ik voorzichtig maar ik moet ook nog een peuter kunnen vermaken en die wilt niet hele dagen binnen zitten!!! En mama ook niet.

Ik ga vast aan het eten beginnen, heb al honger. Lekker verse pasta op het menu hier.

Liefs Kelly

4. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Verse pasta Kelly, t water loopt me in de mond. Maar reeds 3kg eraf dus ik zet nog ff door.

Am t is zo een schatje die kleine. Is een speen wel handig in combi met bv? Ach Yannick deed ook alles makkelijk in snel mond.speen, borst, fles. T setje staat en goed gelukkig past ie.

K ga koken voor J&J. Zelf weer soepje,maar nauwelijks meer honger. Iedereen eet hier lekkere dingen,van oliebollen tot patat. Zucht x

5. Ik vind het knap hoor Zap, dat je dit doet. Mij zou het niet lukken. Hoop wel dat het eraf blijft als je weer normaal gaat eten. Maar de pasta was echt NIET lekker hoor ;)

Gatver hier sneeuwt het weer. Had eind van de middag mijn auto helemaal sneeuwvrij gemaakt, maar goed kunnen we morgen weer overnieuw beginnen...zo blijven we bezig.

Liefs

6. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Zaph: hoe doe je dat de kerstdagen met eten joh? Had je niet beter in het nieuwe jaar kunnen beginnen? ;)
    Dyon heeft veel zuigbehoefte. Vannacht hielp het speentje iets. Het is een speentje van Avent, die een btje zou moeten lijken op een tepel ;) Liever geen speentje natuurlijk, het was vanmiddag even 5 minuten om hm in slaap te laten komen in de wieg boven. Boven in de wieg slapen lukt hm dus nog niet zo goed, dus dat gaan we wat stimuleren aangezien we op een gegeven moment wel betere nachten willen hebben natuurlijk. Hij heeft natuurlijk lang in mn buik gezeten, dus hij klampt zich, logisch natuurlijk, nog erg aan me vast.

Kelly, hier sneeuwt het ook weer. Ik wil toch wel wat kraambezoek, dus hopelijk blijft het echt niet al te lang dit weer :p
    Het duurt echt nog maar even en je 2e meisje is er!! Ook weer zo'n heerlijk klein ukkie in je armen.

7. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Wat een schatje is Dyon...en weer zooo klein! Die spenen zijn groot heh Monique? Ik vond het zo grappig toen amy hem in had...zag er niet uit!!

Zaph: wow 3 kilo al! We zijn er nog niet over uit over een eventuele 3e spruit...misschien over een paar jaar ;) of volgend jaar...:D Nu iig nog niet, druk zat zo met 2!

Kel: haha al het werk voor niets geweest. Ach heb je morgen ook wat te doen ;) Daynah dus chaggie? Succes!

Amy's feestje op kdv was erg leuk. Ik zal morgen proberen te spammen. Morgen ook met haar naar het cb, ben benieuwd wat ze weegt. Ze is wel erg verkouden nu...:(

8. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Goedenavond,

Zooo, wat is er ineens een hoop bij geschreven en wat een leuke spam zie ik voorbij komen van de spelende kindjes in de sneeuw,een blije jarige Amy en lieve kleine Dyon, erg leuk!

Kel: inderdaad voorzichtig doen hoor. Gelijk heb je dat je meteen voor de hele week boodschappen in huis gehaald hebt. Wel lekker dat je met kerst verder zelf niks hoeft klaar te maken. Daynah nog lekker geslapen vanmiddag? Vermoeiend dan he zo die laatste weken van de zwangerschap met een peuter er bij die soms dwars is....had Jayna toen ook wel weet ik nog.Leuke kerstkaart van Daynah trouwens, thnx!

Brennie: erg leuke spam van de kids. Doet Amy ook al stapjes langs de tafel trouwens? Milou heeft wel plezier op de slee he, leuk hoor! De plop film was erg leuk vond Jayna. Ze vond die baby zo lief en grappig. Denk dat Milou het ook wel wat vindt!

Zaph: jeetje wat een mega sneeuwpop zeg!Zoveel geduld heb ik niet eens om in de kou zo lang met een sneeuwpop bezig te zijn. Jill zal 'm vast ook erg mooi gevonden hebben. Wat AM ook al vroeg over de kerst, vroeg ik me ook af, ga je dan ook echt niks lekkers meeteten?

Trena: kreeg vandaag jullie kerstkaart, bedankt! Leuke foto's van de kids. Je kan nu wel zien dat Fenna ook echt iets groter en flinker wordt, lief hoor! De jongens hebben nu dus toch lekker kunnen spelen in de sneeuw. Je kerstmenu klinkt echt heel erg lekker!

Monique: in het begin is het toch echt steeds weer zoeken naar een ritme met 2 kids Het is voor iedereen even wennen he. En wat je zegt, Dyon heeft zo lang lekker warm bij jou gezeten, dat ie dat ie dat nu vast ook nog het liefst wil zo dicht tegen je aan.
    Hopelijk kan er snel meer kraamvisite komen, wel zo leuk he.

Lydia: dus maar met de bus naar je werk gegaan. Ben je ook nog eerder naar huis gegaan? Wel lekker dat dat eventueel kan....ik zie er nu al tegenop om tweede kerstdag eind van de dag naar mn werk te gaan als het slecht weer is. En ik zal toch echt moeten, kan moeilijk die kids alleen laten...hihi... Hoe voel je je verder? Nog erg vermoeid?

Linda: nou inderdaad erg sneu om een sneeuwpop van een 3 jarige te slopen. Jullie dus ook even lekker het bos in geweest. Leuk sleeen kun je daar dan he.

Nienke: gezellig he zo met zn allen buiten. Hier op straat ook veel kinderen, papa's en mama's. In de sneeuw spelen vinden ze dan vaak net zo leuk als zwemmen.

Hier alles prima.
    Gister niet meer naar de bios geweest, omdat het toen zo hard sneeuwde en we het pleintje achter ons huis zonder uitgraven niet uit konden rijden. Jayna was ook moe en wou slapen, dus zijn we maar lekker thuis gebleven en later nog in de sneeuw gespeeld.
    Vandaag wel naar de bios geweest. Plopfilm vond Jayna erg leuk. Ze was onder de indruk van de grote tv, zoals ze het scherm zelf noemde...hihi...

Gisteravond/ nacht ook nog wat beleefd trouwens. Horen we om 19.30 ineens keiharde sirenes heel dichtbij, kijken we uit het raam voor huis, zien we ineens de vrijstaande houten woning schuin tegenover ons in brand staan! En hard dat het ging! Was echt wel even schrikken, en een rook door de straat. Was echt een heel mooi huis ( net pippi langkous huis, zo noemden wij het altijd). Die mensen waren net weg op vakantie. Maar hond was wel thuis. De brandweer had de brand pas om 01.30 uur in de nacht onder controle. Iedereen helpen met sneeuwscheppen om de putten te zoeken waar ze het water uit moesten halen. Toen emmers heet water sjouwen, omdat het water bevroren was. Van het huis is bijna niks over, echt triest...en hondje heeft het ook niet overleefd.
    vanmorgen hadden we meteen politie aan de deur die nu onderzoek doet. Bah, het zal je maar gebeuren, moet je toch niet aan denken...

Nou ga nu lekker bankhangen,
    fijne avond allemaal...

Liefs Sem

9. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Jeetje Semmi, wat naar die brand. Moet je idd niet aan denken.

Monique: lieve foto's! Kyllian dus ook in het grote bed, haha, dat krijgen wij hier ook. Logisch. Wel vermoeiend weer he, zo'n eerste periode. Hoop dat Dyon binnenkort wel in zijn eigen bedje wil slapen. Maar ja, hij heeft wel groot gelijk dat ie liever bij mama wil zijn. :)

Sens: de doorgaande wegen waren hier best ok om te rijden, de rest was wel een glibberboel. Maar kon niet anders want JP moest naar de oogarts en zag daarna niets meer. Leek me niet veilig als hij achter het stuur zou gaan. :D Sowieso niet eigenlijk want ik ben wel wat gewend, hij niet. Vind oudjes die ineens gaan remmen enzo nog het engst. :x

Robine: oliebollen en patat zijn helemaal niet lekker. Ik vind er tenmninste niet veel aan. Nu helemaal niet ;) dus je bent niet de enige die niet lekker kan eten.

Kelly: Bastian begint soms ook te huilen buiten, dan is hij het even helemaal zat. Na een warme chocomel gaat het dan wel weer en wil hij vervolgens niet meer naar binnen. Kan het me van Daynah wel voorstellen, ze is immers ook niet helemaal lekker.

Vandaag een hoop administratie weg gewerkt. Zometeen op tijd naar bed.

10. Heh gatsie Sem wat eng die brand zeg. Gelukkig waren ze niet thuis, maar je moet er niet aandenken toch als je op vakantie bent en je komt terug dan heb je geen huis meer. Vreselijk lijkt me dat.
    Plopfilm is dus wel leuk. Zat er ook over na te denken om met Daynah te gaan. Misschien volgende week.

Ik ga zo richting mijn bedje. Ik heb vanmiddag niet echt kunnen slapen. Lang leven het maagzuur :x

liefs

11. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    #28091 Semmi, 22 dec 2009
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
    Goedenmiddag,

Mirjam: o jee, dus jij moest verplicht achter het stuur toen JP van de oogarts kwam. Niks aan he, rijden met dit weer. Ik vermijd het zoveel mogelijk. Lenhard geeft er niks om, dus dat scheelt dan weer.

Kel: denk dat Daynah de plopfilm ook wel leuk gaat vinden. Vervelend zeg dat maagzuur, bah, had ik ook zo bij Faya. Heb je afgelopen nacht wel een beetje kunnen slapen?

Hier vanmorgen al om 08.30 uur voor controle bij de tandarts geweest. Jayna ook even in de stoel gezeten om te wennen. Tandarts heel even in haar mond gekeken en zei dt het er goed uit zag. Jayna zei van tevoren dat ze het wel een beetje eng vond, maar was helemaal trots toen ze een stuiterbal mocht uitzoeken omdat ze zo flink was geweest.
    Len en ik moeten in februari terug voor een gaatje....en ik zelfs nog een keer naar de kaakchirurg om 2 verstandkiezen te laten trekken, omdat die scheef doorgekomen zijn en dan voor ontstekingen aan het tandvlees kunnen zorgen. Owwwww, ben zoooo bang voor de tandarts! Het duurt gelukkig nog even, 25 feb moet ik. Maar nog niet teveel aan denken...:(

ga ff dweilen, kids slapen beide, dus kan dan mooi ff.

Tot later!
    Liefs Sem

12. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    Sem:Jeetje zeg das niet zo fijn dat het huis vd buren is afgebrand?Zijn ze terug naar huis gekomen?
    Zal idd wel schrikken geweest zijn.
    Brrrr de tandarts is ook niet leuk,....ik moet 8 jan voor een gaatje te vullen.Heb er ook geen zin in hoor,maar tis al van aug uitgesteld omdat ik zwanger was.

Panda:Jij durft idd nogal met je dikke buik in dit weer autorijden.
    alles goed met Bastian?Snapt hij dat hij een broertje krijgt?

Kel:En is Daynah nog chagerijnig?

Lin:Hoe is het met de poes?Is hij al wat aangesterkt?
    Hier reden de bussen gewoon hoor,er lag voor hier best veel sneeuw,maar twas goed te doen.De binnenwegen en straten waren wel levensgevaarlijk,maarja daar rijden de bussen niet.

Wij zijn vandaag ook lekker binnen gebleven,het heeft nog ff gesneeuwd,maar nu begint het toch wel snel te dooien.
    Hadden een mooie sneeuwpop,maar die is uit elkaar aan het vallen.
    We hebben vanmorgen gedoucht en dan ons joggingspak aangedaan en heerlijk binnen gebleven dus.
    De jongens zijn al hele middag mario bros op de wii aan het spelen.
    Ik ga nu eerst eens de spruitjes schoonmaken voor straks.

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier ook wat dooi nu, jammer hoor. Vandaag nog thuis gewerkt ik durf gewoon niet te rijden heh schijtbak ben ik ook.

Fajah poes slaapt nog heel veel en komt weinig buiten. Klinkt heerlijk zo'n dagje joggingbroek! En kids op de Wii. Lukt het yorben ook goed? Jaime heeft een spel van Dora en ze vindt het wel leuk maar niet voor heel erg lang.

SEmmi oh wat erg van je buren zeg. En die arme hond omgekomen in de brand afschuwelijk. Oh verstandskiezen. Maar het valt wel mee hoor. Zo lang de wortels maar neit helemaal vergroeid zijn met elkaar. Ik vond het erg meevallen toen en chiel ook laatst. Je hebt daarna wel ff twee gaten, dat is wel irritant met eten dat erin blijft enzo..bleh.

Kel en naar deplopfilm?Wij willen ook volgende week gaan. Lijkt mij erg leuk. Hoe is het met je maagzuur?

AM oh wat een schatje en nu ik deze foto's zag vind ik hem toch wel op kyl lijken. Eerste foto leek hij meer op Djurre vond ik, met name het mondje. Heb je al kraambezoek gehad? En lekker aan het genieten?

Panda goed geslapen?

Robine hoe is het met het dieetje? Lukt ie nog?

Ik heb volgens mij holten ontsteking. Al even last van dat volle wattenhoofd maar ook zo'n pijn in kaken, oren en onder mn ogen en boven mn ogen. Als ik buk doet het extra zeer echt best pijnlijk. Ook te wazige kleur snot het is gewoon fel geel/groen :$.

Chiel haalt nu zn auto en dan halen we jaime van kdv. Chiel gaat dan sporten en wij alvast eten.
    Ik durf gewoon echt niet de weg op heh schijtbakkie dat ik ben. Even kijken wat ik morgen doe. Zou morgenmiddag al vrij zijn, ik kijk even.

lfs

14. Hoi hoi,

Lin: Op de grote weg is het goed begaanbaar hoor nu, alleen die kleine straatjes dus niet. Ook hier in de straat komen nog heel veel mensen niet weg met de auto.

Trena: Heerlijk toch zo'n dagje thuis. Ik zelf moet altijd wel even naar buiten hoor, maar loop dan even een blokje met Daynah dan ofzo.

Sem: Heh gatsie je verstandkiezen laten trekken. Ik hou ook echt niet van de tandarts, gelukkig duurt het nog even. En wat goed dat Jayna in de stoel ging zitten. Daynah dus niet de laatste keer.

Hier vanmorgen even naar het Alexandrium geweest. Laatste dingen gehaald voor de Kerst, ben nu echt klaar. Ben gewoon met de auto gegaan, maar om weg te komen was wel een karwei. Ging dus niet in 1x keer. Banden spinnen joh. Gelukkig kwamen 2 buurmannen mij helpen en na een paar keer duwen kon ik eindelijk weg.

Verder naar de vk geweest. IJzer te laag, dus moet tabletten halen, maar doe dat morgen wel heb geen zin meer om eruit te gaan. Verder krijg ik volgende week donderdag een groei echo. Ik wilde dat zelf omdat Daynah best groot was en maak me daar dan toch zorgen over. Zeker omdat iedereen zegt dat een 2de groter is. VK denkt dat dit kindje een normaal gewicht heeft. Maar ik wil het zeker weten. Dus ben benieuwd.

Ga even kopje thee drinken.

Liefs

15. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Kel: Ow wel leuk kun je nog een keer kijken naar Tineke ;) Hahha. Zo gaat ze toch heten? Daynah opgeknapt? Geen buikpijn meer?

Lin: Schijterd. Rijden joh ;) ;lol. Is nu wel goed te doen, idd alleen de kleine straatjes zijn glibberen. Dieetje gaat prima, reeds 3 kg.

Sem: Ow dat mooie huis kan ik me nog wel herinneren. Zonde zeg en wat sneu dat t hondje t niet gered heeft. Gingen die mensen op vakantie zonder hondje en zou dat beest dan van huis uit vezorgd worden oid? Meisjes ok?

Am: Genieten van je 3 mannen om je heen? Zal best wel he.

Ego: Doe mn dieetje tot nog toe al 5 dgn zonder problemen, maar heb af en toe mega honger aanval en probeer t dan met water weg te drinken. Gaat tot nog toe prima. Heb zelfs de kerstboodschappen gehaald vandaag met alle verleidingen en lekker dingen om me heen. Toch al ruim 3 kg kwijt, is niet verkeerd. Sommige soepen zijn niet te vreten, gadverdamme wat smerig. De shakes zijn wel lekker. Met kerstavond eet ik wel gewoon bij mn mama mosselen, zonder brood of patat, dus gewoon een paar mosselen en dat is t. 1e kerstdag heb ik me voorgenomen om wel mee te ontbijten hier, maar dan met 1 broodje en s avonds als we met zn allen gaan gourmetten neem ik lekker kip,biefstukjes en sla zonder brood patat etc. Dus ga met de kerst wel een beetje meedoen, alleen heel weinig. Drank beperken we ook maar tot 1 glaasje. Daarna ga ik weer vol aan de bak met de shakes. Oud en nieuw idem dito. Dieetje en 1 oliebol :) Kan me dr nu al op verheugen hahaha. Ach als er net voor de kerst 4 af is en er weer 1 bij komt vind ik t nog niet erg, blijf er dan 3 kwijt zijn.

Ga ff Jill een knuffel geven en lekker chillen.

Liefs en till soon.

16. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Oja vandaag ook geslaagd voor een nieuwe buggy. Weer een Maclaren, nu een blauw/bruine. Maclaren Quest Sport Coffee Brown/Sky Blue | Buggy's | Baby-Dump

Hele mooie. Yannickje zit er prima in. Weg maxicosi, hij is niet meer te tillen. Vanaf morgen gaat ie mooi in stoel 2 in de auto, hij is al zo groot. Schat nu 10 kg.

17. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Semmi: wat leuk zeg dat jullie met Jayna naar de bios zijn geweest. Ze kunnen zich steeds beter concentreren he. En Jayna al naar de tandarts geweest, wat knap!
    Wat een eng verhaal verder over die brand, bah.

Trena: heerlijk he zo'n luier (joggingpak) dag. Hier ook al een paar dagen in huispak/ joggingbroek haha.

Sens: hoe is het met je? Beterschap! Het heerst wel he, niet gek dat er nu zoveel flink verkouden zijn.
    We hebben nog maar weinig kraambezoek gehad, alleen maar zaterdag. Zondag had iedereen voor die dag afgebeld vanwege het weer en gisteren en vandaag geen bezoek gehad.

Kelly: groot gelijk dat je dan voor de zekerheid een groeiecho wilt. Voel je je ook erg moe aangezien je ijzer te laag is?

Zaph: knap hoor al 3 kilo kwijt!!
    Jeetje Yannick al uit de maxicosi!! Wat gaat dat snel zeg! En mooie buggy heeft ie gekregen :)
    Bedankt voor jullie superleuke kaartje! :)

Afgelopen nacht wilde Dyon weer niet in de wieg slapen. We hebben hm nu overdag steeds laten wennen aan de wieg en dan slaapt hij wel gewoon. Voor vannacht gaan we het eerst weer proberen en lujkt het niet dan wil ik de kinderwagenbak in de wieg zetten, kijken of het hem wat meer 'veiligheid' geeft. Op ons bed slapen vind ik gewoon een btje eng vanwege wiegedood. Wat evt. nog wel zou kunnen is op een matrasje tussen ons in, maar hij wil juist echt tegen ons aan liggen 's nachts. Vannacht hij hij wel bij ons van 1 tot half 6 doorgeslapen.
    Kyllian kwam er deze keer tegen half 6 bij, dus ook al ietsjes later als gisteren ;)

Verder heb ik na veel twijfelen besloten te stoppen met het proberen borstvoeding te gaan geven. Dyon raakte steeds gefrustreerd waardoor ik dat ook werd. Hij dronk ws ook amper iets, want hij heeft steeds flink bijgedronken met gewone voeding. Ik kreeg zelf al korstjes op mn borst en het kolven deed erg zeer. Het zou er op neer gekomen zijn dat ik weer een hele periode moest gaan kolven (tot het Dyon zelf zou lukken) en daar heb ik met Kyllian geen goede ervaringen mee (borstontstekingen).
    Het geeft me nu veel rust dat ik dit besloten heb. Was wel bang voor kritiek van vk, maar ze vond het juist een goede beslissing van me.
    Ik heb nu wel veel stuwing, dus kolf nog heel af en toe als de stuwingpijn te erg is.

Vandaag is Dyon verder geslaagd voor de gehoortest en hij heeft de hielprik gekregen.

Kyllian was vandaag een heel stuk rustiger en is echt heel lief met zn broertje. Hij is met papa ook een tijdje in de sneeuw bezig geweest en opa en oma hadden de slee even gebracht.

De geboortekaartjes zijn vandaag de deur uit gegaan, ben benieuwd wanneer ze aankomen (ze mochten wel bij de overlijdingskaarten).
    Aan kerstkaartjes doen we dit jaar een xtje niet, we hebben nu al genoeg kaarten moeten versturen ;)

18. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
  19. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
  20. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0

schattige foto van kyllian met zn kleine broertje,wat een rijkdom he?
    leuke pyama heeft kyl aan,heeft yorben ook :)

Deel Deze Pagina