November 2006 mama's (nieuw)

Discussie in 'De mama's' gestart door Beheer, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Oja, nog een leuke tip voor jullie! Als je bij Hans Textiel kinderkleding koopt voor 15 euro, kun je er voor 1 euro(normaal 25 euro) een heel leuk kinderkampeer pakket bij kopen(een tent, een slaapzak, een stoeltje en een zaklamp) Voor jongens een camouflagetent, voor meisjes een schatttig roze tentje. Leuk voor de kids om in te spelen in de tuin. Hier had ik nog geluk bij de 2e winkel van Hans, in de 1e was t al uitverkocht! Rennen dus! Mn buurmeisjes hadden em vandaag en ben dus meteen ook gaan rennen voor Jill. ff 3 shirtjes daar gekocht en toen had ik em :)

http://www.hanstextiel.net/index.php?op ... &Itemid=66

ff in de folder kijken! Laatste pagina!

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jezus wat is het druk zeg. Heel even snel dus. Zo nog wat spullen inpakken.

Fajah lekker zeg dat je vanmiddag vrij was. Was goed weer.

AM leuk kinderboerderie weekend, we zijn er alleen niet. Kun je kyl niet gewoon in zn bed laten spelen ipv slapen? Jaime is soms ook eerst heel lang aan het spelen en dan daarna pas slapen.
    Hier luier nr 4+ en als ze die niet hebben nr 4 overdag en 's nachts nr 5 maar dat is omdat ze vaak uitslaapt en dat trekt een nr 4 niet :x .

Kel echt super joh al die kilo's. Ben benieuwd je te zien 7 juni! Werd Daynah een beetje wakker vanochtend?

Robine nog steeds de nachten, Jill gaat Bastian achterna heh. Jaime drinkt zelf het liefste uit een beker, maar wij zijn soms wat lui. Is makkelijk en geen geknoei, want lopen met beker gaat voor geen meter ..hahah. Dr melk 's avonds krijgt ze in een fles, maar vaak zegt ze dan af, en dan moet de dop eraf..zucht.
    Zo heel wat veranderingen zeg bij jullie. Zal voor jullie duimen voor goede afloop voor beide.
    Pff leuke verjaardagstip lastig zeg...wat kel zegt weekendje weg is leuk. Heb michiel ook wel eens een mooie strop gegeven.

Charissa haha een compufreak.

Sap leuke foto's van Rick zn verjaardag.

Hier dus druk. Jaime heeft ook weer zure luiers..nu al? :confused: . Zal je natuurlijk net weer zien heh wij gaan met vakantie...grrr dat is dan al de 3e keer.
    Hier nu overgestapt op gewone melk en ze moet er niks van hebben..Morgen dus maar weer poeder halen. En dan misschien eerst mixen ofzo? Hoe hebben jullie dat gedaan?

kom zo nog wel ff liefs

3. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Goedenavonde meiden!

Zo, het weekend is deze week lekker op tijd begonnen, nog wel genoeg te doen, oa voor mn studie, maar nu ff niks na 2 drukke werkdagen en uitkijken naar de echo van morgen!

Sap: alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je mannetje! Wat een gezellige boel zeg bij jullie, erg leuk om die foto's te zien!

Sensee: hihi...die Jaime met dr papegaai, zooo lief die woordjes! Lekker hoor, jij aftellen tot de vakantie! Wij gaan deze zomer verder niet, nu we net Jayna haar kamer en een nieuwe tv hebben gekocht. Maar wel ff lekker naar de camping, ook leuk.

Robine: het eind is in zicht meid. Nu nog ff duimen draaien voor je nieuwe baan, hoop echt dat je t wordt! En John dus ook aan het solliciteren, idd hoop vernieuwing dan in jullie leven. Balen zeg dat het slapen van Jill nog niet beter gaat, idd misschien goed om ff langs de HA te gaan. Hoe gaat het verder overdag? En met eten? Sterkte ermee! O' ja Jayna drinkt nog uit fles en tuitbeker, soms slokjes van ons uit gewone beker, maar da;s nog een hoop geknoei!

Kel: jij gaat echt zo super he met je bijna 17 kg! Heerlijk hoor dat je straks ook af en toe weer nn vette hap kan nemen, ben reuze trots op je! Hoe gaat het verder met je? Nog veel last van je rug?

AM: balen van de schoentjes, was wel leuk geweest met korting. Kinderschoentjes zijn idd duur, maar we kunne toch niet zonder he...

Charissa: vervelend joh, dat je weer zo moe bent. Voel je je verder wel goed? En onze peutertjes worden idd groot he, helemaal met die kleine er straks bij! Ik twijfel nog een beetje of ik t hier ok ga vertellen wat t wordt....dus beloof nog niks....haha!

Fajah: lekker van het zonnetje genoten dus vandaag, dat doet een mens altijd goed he! Wat leuk dat Yorben ook mee op de foto mocht bij Jelte, jammer dat ie niet echt wou. En het blokken bouwen op comando is denk ik ook niks voor Jayna, hoewel ze het makkelijk kan.

Brennie: hoe gaat het verder met jou? Is de eerste 3 maanden vermoeidheid een beetje voorbij?

Hier verder alles prima. Jayna wel een beetje aan het peuterpuberen en ontzettend wijs aan het doen. Het is nu echt doorpakken zeg en haar niet haar zin geven, ook al gaat ze drammend en gillend op de grond liggen. Ik merk wel als ik doorpak, ze uiteindelijk toegeeft, dus maar ff volhouden dus. Verder leert ook zij elke dag nieuwe woordjes en ook 2 woordzinnen hoor ik steeds meer. Slapen gaat erg goed laatste dagen. Van 19.00 tot 9.00 uur, zo ineens weer. Morgen dus echo en daarna naar Groningen voor CT scan en later op de dag uitslag bij uroloog voor Lenhard.
    Jayna gaat 's morgens al naar mijn ouders, want mijn moeder is jarig en daar eten we morgen. We zullen haar wel wakker moeten maken om weg te gaan.
    Morgen weten we dus hopelijk of Jayna een broertje of zusje krijgt......zooo spannend!

Nou ga nog ff wat surfen en lekker op tijd mn bedje in....

Liefs Sem

4. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Robine: leuk en praktisch cadeau toch! :) Lijkt me erg leuk om zo'n lotus slachtoffer te zijn. Vond ik tijdens mn opleiding ook erg leuk, moesten 1e jaars bij ons als verpleegkundige aan bed komen.
    Zo'n tentje zoek ik nog wel voor in de tuin! Maar ik kan bij Hans textiel niet slagen voor leuke jongenskleding en hij zit hier trouwens niet meer in de buurt (is weg in Zeist).
    Hier wordt trouwens uit een rietjesbeker en gewoon nog een fles gedronken. Af en toe oefent hij wel met een beker, maar bijna alles gaat er nog naast.

Sens: owjee weer aan de zure luiers. Lekker vooruitzicht met de vakantie in aantocht ;) Misschien was het maar 1 malig.
    Wij zijn vanaf ongeveer 11 maanden gewoon in 1x overgegaan op gewone melk, maakte hem geloof ik weinig uit.

5. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Semmi: spannend morgen! Ga je het hier vertellen? Ik denk dat ze een zusje krijgt. Alvast gefeliciteerd met je mams!
    Jayna ook aan het peuterpuberen hihi. Kyllian gaat ook op de grond liggen als hij iets niet mag. Doet hij dus ook gewoon midden op straat...
    Wat goed dat Jayna al vaak 2 woordjes zegt!

6. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Trots op mn nieuwe schoenen ;)

7. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Robine: goed geslaagd dus voor de verjaardag van John, zal ie vast leuk vinden! Wat leuk zeg zo'n tentje voor de kids om in te spelen! Hier ook een Hans Textiel, zal es gaan kijken.

Sensee: Jayna lust gewone melk dus echt niet! Ze spuugt het gewoon weer uit. OOk de melkpoeder moet ze niet echt meer. "s morgens nog wel met bambix er door, maar tussen de middag wil ze het niet. Geef haar dan milk en fruit te drinken, heeft ze toch nog melkproduct binnen en gene zoete yogi.
    Succes met pakken!

8. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Mooi schoenen heeft Kyllian!
    Ik twijfel nog ff of ik hier ga vertellen wat t worden gaat....kijk morgen dus of ik het voor me kan houden of niet.....haha!
    Ik heb t gevoel dat t een jongen wordt...

O ja, meiden, ik ben er 7 juni ook bij!
    Ben in de buurt bij de fam. in Krimpen aan de Lek, dus kan mooi samen met Kel heen!

9. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Sens: Hier ook gewoon normale melk ineens gegeven. s Ochtends krijgt ze nog peutermelk(die poederblikken van Nutricia tot 4 jr)180cc en s avonds magere melk die wij ook drinken. Geen probleem met de verschillen hier. Wanneer ga je nou vliegen? Succes met inpakken ennuh balen van Jaime, hopelijk valt t mee als jullie weg gaan.

AM: Ik slaag ook slecht tot niet bij HT, maar gelukkig toch nog 3 neutrale shirtjes gevonden voor Jill. Tentje is wel errug leuk en een shirtje ofzo kun e toch wel vinden bij HT. Of anders sokken voor 15 euro? heb je in ieder geval ook t tentje erbij :)

Sem: Wat spannend! Morgen om 9 uur weten jullie meer! Joehoe! Jayna krijgt een broertje! Lol. En dus ook lekker aan t peuterpuberen. Irritant he. Gisteren hier ook een enorme driftbui hoor, maar ik kan daar dus echt niet tegen en loop gewoon weg en negeer het. Na een tijdje gaat t dan wel weer met haar, maar dat aanhankelijke gedrag vind ik ook erg vervelend. Huilen bij weggaan, continue opgetild worden, niet eten( echt gewoon niks!) etc. Grrrrrrrrr Gaat dit snel weer over? Fijne dag morgen!

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh er zijn er dus meer die de gewone melk niet moeten. Zal eens kijken hoe het morgenochtend gaat, met de bambix.
    Semmi pakken is hier zo gebeurd hoor. Alles wat ik tegenkom en waarvan ik denk ja dat is ok gooi ik in de koffer. Als we iets vergeten kopen we het daar wel boeit niet.
    En Jayna ook peuterpuberen met op de grond liggen....oops.

AM kyl ook op de grond liggen. Gaat ie dan ook huiolen en hoe lang duurt dat dan?
    Jaime doet dat niet hoor op de grond liggen. Wel brullen.
    Hoop idd dat die zure eenmalig was, al leek het van de week ook wel wat zurig.
    Denk ook dat Jayna een zussie krijgt.

lfs

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    En hoe doe je dat met vit. d dan? wij gaven ook die peutermelk.

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh vliegen zaterdagochtend :)

13. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Vit D? Is dat nog noodzakelijk dan als ze deze leeftijd hebben!?! Ze eten toch vanalles waar dat in zit en wat dacht je van de zon?!?!?!?! In die Peuteropvolgmelk zit toch nog vanalles?

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Jonge kinderen (tot 4 jaar) die minder dan een halve liter melkproducten per dag krijgen hebben ook extra vitamine D nodig.

Gevonden op internet! Jill komt makkelijk aan de 500cc per dag qua melkproducten( toetje, melk, Yoki oid etc)

15. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Semmi: ik hoop dat je het niet voor je kunt houden :p
    Gezellie dat je 7 juni er ook bij bent! Gene idee wie er nu verder mee gaan haha. Iig, jij, Kelly, Sens, Fajah en ik begrijp ik ;)

Robine: tja zit ik nog steeds met het probleem dat hier geen HT in de buurt zit :p Vit D wordt hier wel aangeraden op het CB. We hebben het heel lang gegeven, maar het schiet er nu vaak bij in. Ik denk ook dat ze wel genoeg binnen krijgen...zeker in de zomerperiode. In de winter geef ik het misschien wel weer.

Sens: Kyl gaat dan wat drammen als hij op de grond ligt. Is meestal omdat hij een andere kant op wil lopen dan waar we naartoe moeten....en dan issie boos. Het duurt niet lang, maar ik moet hm wel altijd oppakken. Als ik dat niet doe is hij zo verdwenen. Als ik hm oppak en mee neem is hij zo weer afgeleid.
    Heerlijk nog maar een paar daagjes en dan vliegen jullie!

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja die peutermelk zit het ook in. Maar moet je minimaal 300cc peutermelk per dag drinken. Maar ik begreep op cb dat je ongeacht melk producten 5 druppels vit d moet geven per dag.
    Zon zit ook in idd maar die is hier niet zo vaak heh..haha.

17. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Hier ook nog peutermelk, ben toen een weekje gestopt maar Jayden werd s'nachts wakker, hij heeft het nog gewoon nodig.
    S'avonds en s'morgens gaat hij al bij de keuken staan voor de melk.

Sem, spannend hoor morgen echo... kun je ons wel vertellen toch :p
    Ik voel me verder wel goed hoor, alleen zo moe en soms draaierig.
    Misschien beetje lage bloeddruk, morgen ff naar de dokter bellen (ff bloedprikken of zo)

Sens, alles gepakt?
    Ja ik vind het best moeilijk zo'n computerfreak, zit nu alweer alleen
    Soms denk ik..maakt geen verschil uit of ik nu alleen woon of samen :cry:

Am, erg leuke schoentjes, duur zijn ze he maar ja ik vind het wel belangerijk dat ze goede steun en kwaliteit zijn nu ze lopen en in de groei zijn, alleen wel zonde voor de 3 maanden.
    Kyllian niet meer slapen :confused:
    Jayden slaapt hier soms van 12uur tot half4, hij is zo lang aan het slapen overdag sinds die warmte al...maar soms maak ik hem eerder wakker want dan wil hij s'avonds niet op tijd slapen.

Verder weet ik zo niet meer..... :oops: Sorry voor wie ik vergeet.

Nu lekker 2 daagjes vrij... morgen ff lekker naar de markt lopen en hier opruimen, als ik werk schiet hier thuis hh erbij in..
    Vrijdag bij mijn zusje op de koffie en s'middags met mijn andere zwangere zus naar ikea voor de babykamer spulletjes halen.

Fijne avond

18. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    ja ik had ook gehoord dat als ze niet meer van die peutermelk/opvolgmelk krijgen wel vitaminedruppels moeten hebben

19. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Zoals er nu uitziet kom ik ook 7 Juni :D
    (kunnen jullie mijn buik in echie zien i.p.v foto hahaha)

20. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik vond dit:
    Kinderen tot vier jaar hebben dagelijks extra vitamine D te geven. Vitamine D is er in de vorm van druppels of tabletjes. Tabletjes zijn moeilijker door het eten te mengen, daarom wordt vooral bij jonge kinderen vaak voor druppels gekozen

op http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz43.html

Deel Deze Pagina