En dit is ook wat zeg! Het belang van visolie (omega-3 vetzuren) voor een kind is groot. Omega-3 vetzuren hebben namelijk een positief effect op het geheugen, het denkvermogen, de concentratie en het leerproces. Het is dus belangrijk dat de voeding van iedereen, maar zeker van een kind voldoende omega-3 vetzuren bevat. Vette vis is rijk aan omega-3 vetzuren, vandaar dat er één tot twee keer per week vette vis wordt aangeraden. Maar niet iedereen houdt van vette vis, zeker kinderen niet. Visolie in een capsule is dan een mogelijke oplossing.
Volgens mij toch beter die vit d te geven, zie dit: Vitamine D Zuigelingen en Kinderen in de groei hebben veel vitamine D nodig voor de opbouw van de botten en tanden. Voor kinderen tot vier jaar is deze hoeveelheid zó groot dat die niet door de voeding kan worden geleverd. Naast vitamine D uit de voeding is het lichaam ook in staat vitamine D te maken onder invloed van de zon. Maar ook deze aanmaak is tot ongeveer het 4de levensjaar niet voldoende. Daarom geldt het advies kinderen tot vier jaar extra vitamine D te geven in de vorm van tabletten of druppels. http://www.kidsvoeding.nl/?id=35
Charissa: Leuk dat je ws ook komt! Met buik en Jayden Sens: dat van die omega- 3 vetzuren had ik ook gehoord....misschien toch maar meer vis eten haha. Jullie krijgt er dan zeker genoeg van binnen?
Ja Jaime eet veel vis, tenminste regelmatig zalm. Dat vindt ze ook lekker. Ik ga eens kijken voor kauwvitamine snoepjes..dat is misschien het handigste heh.
Nou zulke snoepjes zou Kyllian denk ik niet opkauwen. Wij doen de vit D druppels altijd door zn melk.
Zap dit is misschien wat voor jill Wist je dat Je kind echt niet meer dan 300 ml melk nodig heeft? Geef je meer, dan kan dat ten koste gaan van de eetlust van je kind. Het belangrijk is het brood van je kind te besmeren met een broodsmeersel met veel onverzadigde vetten (zachte halvarine of margarine)? zie meer info op http://www.davitamon.nl/pages/view.php?page_id=163 am hier druppels nu vanavond van het lepeltje ging prima. jaime zou ze wel eten, is gewoon een snoepie voor dr denk ik
He meiden, Heb nog niet alles gelezen. Ik was beetje vergeten hoe dat gaat met een baby. Marijn wil de hele dag lekker bij me liggen. En omdat Jesse nooit zo'n schootkindje is geweest, geniet ik daar nu wel van. In het begin deed Jesse dat als baby natuurlijk wel hoor, maar dat lijkt ook alweer zoooo lang geleden. Hoewel dat nog maar anderhalf jaar is... Vandaag was mijn schoonmoeder er de hele dag. Vanochtend naar een klein kinderboerderijtje in de wijk gelopen met brood. Jesse vond het helemaal geweldig. Daarna even naar de supermarkt. Loopt ie zelf met een mandje met de boodschappen. Ziet er zo schattig uit. Nadeel is dat hij daarna maar moeilijk weer in de buggy wil. Daarna lekker even gaan slapen: Marijn, Jesse en mama! Nadat iedereen weer had gegeten, zijn we naar een tante van Wes gegaan. Zij knipt altijd Jesse's haren. Wel lachen, want als hij die tante ziet, maakt hij altijd rechtsomkeert. Maar nadat hij even ontdooit is, gaat het wel goed. Ik vind het wel schattig dat hij dan opeens wel heel dicht tegen me aan komt zitten. AM: ik vind die rust overdag ook heerlijk! Het liefst zou ik willen dat Jesse nog 2 keer per dag slaapt, maar dat lukt nog maar zelden. De laatste dagen slaapt hij wel weer lekker lang. Komt ook wel door alles wat hier is gebeurt denk ik. Veel mensen over de vloer, opeens een broertje erbij... Robine: mooi cadeau toch voor John? Wat vervelend van de nachten bij jullie. En overdag dus ook niet slapen? Anders zou je dat ook nog beetje in kunnen halen... Sens: jij vroeg waarom de jongens mijn achternaam hebben he. Twee redenen: Ik heb zelf bij ons trouwens mijn eigen achternaam gehouden. Wes heeft nl. geen contact met zijn biologische vader. Daar is vroeger veel gebeurd in huis en hij wil ook niets met zijn vader te maken hebben. Zijn vader heeft ook nooit contact gehad met hem hoor. Ik vind mijn achternaam ook mooier dan de zijne, en ik vond dat, mede door de hele geschiedenis, ik niet de achternaam van zijn vader dus hoefde aan te nemen. En datzelfde geldt ook wel voor de kinderen. Daarnaast ben ik de laatste van mijn tak van de familie die onze achternaam kan doorgeven. Ik heb nog 1 neef met onze achternaam, maar die hebben we nog nooit met een vriendin gezien. Dus de kans dat hij ooit kinderen krijgt, achten we erg klein. Mijn nichten met onze achternaam zijn getrouwd en hebben de achternaam van hun man, en de kinderen ook. En de kinderen van mijn zus hebben ook de achternaam van papa. Mijn zus heeft ook haar eigen achternaam gehouden. Lang verhaal, maar daarom dus! Fajah: Nogmaals bedankt voor het pakje! Sap: bedankt voor jullie kaart. Die was er gister! Shit, ik hoor er weer 1 huilen... Charissa: vervelend dat je weer zo moe bent. Ik had het ook hoor. Het is natuurlijk ook druk met Jayden erbij en er gebeurt zoveel in je lichaam. Ik heb ook zo'n computerfreak hoor. Ik was om 20.15 uur even achter de pc gedoken, komt hij om 20.30 uur boven omdat Marijn aan het huilen was (had honger). En hij bleef natuurlijk boven, achter de pc. Ach, zo vaak lukt dat de laatste tijd niet meer, dus ik laat hem maar. Sem: morgen echo he! Spannend! Ga je hier ook vertellen wat het is? Sens: veel plezier op vakantie, mocht jij of ik niet meer online zijn! Geniet ervan. Liefs LIS
Goedemorgen, Zo daar ben ik ook weer eens Drukke week gehad....gister naar Cirque du Soleil geweest...zo mooi zeg! ongeloofelijk wat die allemaal doen. Milou is de theezakjes aan het analyseren dus tis een rommel ...ff kort dus. Semmi, succes vandaag! Spannend hoor dat julilie dan gaan weten wat het wordt. Sens± lekker hoor bijna vakantie! Geniet er lekker van. Milou krijgt trouwens ook iedere dag vitamine D en gewone melk. Ze krijgt het al vanaf een jaar dus geen probleem mee. Ze drinkt vanaf die tijd alleen nog maar uit een beker en dat gaat heel goed. LIS, fijn dat het zo goed gaat en dat Marijn het goed doet! Geef je nog bv= Robine, ik duim mee voor je vrijdag! Hier geen Hans in de buurt maar ga kijken waar wel want het klinkt wel heel leuk! AM, leuke schoentjes bij Kyl. Pff...hij heeft er echt veel heh Nou ik moet echt gaan ingrijpen....heel de lade wordt leeggehaald :x Ik kom straks weer ff!
Brennied: ook alweer 12 weken! Begin je al een buikje te krijgen? Cirque du Soleil is mooi he. Wij zijn tijdens onze huwelijksreis in Las Vegas naar een soort van Cirque du Soleil geweest. Zo mooi! Sem: ben benieuwd naar je echo vandaag! Robine: spannend, morgen uitslag van je solli he? Jesse krijgt trouwens nog pap 's morgens waar opvolgmelk in zit, dus hij krijgt geen vitamine D. Hij lust geen gewone melk, dus zolang hij die pap drinkt 's morgens. Vind het ook nog zo lekker dat ie dan lekker tussen ons in in bed ligt, met zijn fles. Jesse is trouwens opeens wat meer gaan praten sinds Marijn is geboren. Hij praat niet zoveel hoor, maar hij heeft toch ook al 'baby kijken' en 'papa werken' gezegd. En de hele dag papa! In het begin was het ook nog mama, maar dat vertikt hij nu echt. Papa, baba, de hele dag! Maar wel heel lief. Staat ie onderaan de trap papa te roepen. Maandag nog met hem naar cb geweest. Hij weegt 11,4 kilo en is ongeveer 80 cm (hij vond die meetlat maar eng, dus Wes heeft maar een schatting gemaakt). Jullie kids zijn toch allemaal wel veel langer? Ach, hij zit precies op de curve, dus het zal wel goed zijn he. Ga nog ff surfen voordat Marijn weer komt. Hij krijgt nog steeds bv en af en toe wat bijvoeding. Ondanks die borstverkleining gaat de bv dus hartstikke goed. En met de kilo's ook wel. Ik wil er nog wat kilo's af hebben die ik sowieso teveel had, maar nog een kilo of 3 en ik weeg weer wat ik voor de zwangerschap woog. Dat valt me niet tegen. Tot later! Liefs LIS
Aaaaah Lydia wat lief die foto´s van je mannetjes.Wat lijkt die babytijd van Jesse dan al ver weg he? sem:ik ben erg benieuwd wat het gaat worden dus hoop ook dat je niet kunt zwijgen hahahah Hier drinkt Yorben al heel lang geen melk meer,hij houd er ook niet van,hij krijgt 1 flesje per dag met yogho-drink of chocomelk en voor de rest eet hij veel pap,dus zn melkproducten heeft hij wel binnen. Ik geef hem ook elke dag 5 druppels vit.D ,doe ik bij Jelte ook nog steeds. Kan geen kwaad hoor,en in de winter geef ik wat meer druppels omdat er dan minder zon is. Nou vanmiddag komt er iemand van het CB op bezoek,net tijdens zn middagdutje natuurlijk,kan er dan ook niks aan doen als hij chaggie is hoor,ze doet het er maar mee.
Goedemiddag allemaal, Zo laatste middagje weer en dan lekker weekend. Ik heb dit weekend helemaal niksssssssssssssssss. Heerlijk toch, daarna hebben we tot aan de vakantie elk weekend wel wat AM: Leuke schoenen van Kyllian. Hoeveel schoenen heeft hij nou? Ik gebruik ook maat 4 van luiers, maar heb ook al maatje 5 liggen. En ja met dat afvallen....als ik het alleen had gedaan weet ik ook niet of ik zulk doorzettingsvermogen had gehad hoor. Ik doe het natuurlijk samen met een vriendin en dat scheelt echt. Robine: Zo die vent zat lekker in zijn rol. Brrrrr lijkt mij ook wel eng.Wat een leuk tentje zeg. Ik ga morgen ook eens kijken bij de Hans Textiel. En ja Daynah drinkt nog steeds uit een fles. We zijn weer begonnen met bekers, maar ze weigert gewoon te drinken. LIS: Wat een leuke foto's en ze lijken echt op elkaar zeg. Fijn dat alles zo goed gaat en dat Marijn lekker wilt knuffelen met je. Heerlijk toch. Sensee: Ik weet niet of ik nog kom vandaag op het forum, maar alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel plz in Spanje. Geniet er lekker van. Sem: Jij weet de uitslag waarschijnlijk al. Het zal best wel weer leuk zijn geweest om zo je kleine beeb weer te zien in je buik. En ik duim voor een goede uitslag voor Len. Veel plz op je moeders verjaardag. Zo ik ga nog even surfen en dan daarna weer aan de slag. Lfs Kelly
O ja ik geef Daynah ook vitamine D hoor. Eigenlijk doen we dat al heel lang. Is gekomen omdat Daynah niet genoeg melkproducten binnenkrijgt. Ik ga morgen maar eens gewone melk weer proberen. Daynah wilt alleen die pyjamapapjes, dat is het enige wat ze wel drinkt.
Ok ok ik ga ook aan de vit D! Grrrrrrr. Stom eigenlijk, op CB hebben ze er nooit iets over gezegd! LIS: Wat heb je een 2e schattig mannetje op de wereld gezet Lieve foto's hoor! Zou dr maar trots op zijn 2 van die knullen! Vandaag ff naar de geitenboerderij geweest met mn mama, was weer gezellig en Jill rende van hok naar her. Druktemaker. Vannacht weer eens doorgeslapen joehoe! Ben benieuwd hoelang ze dit nog gaat volhouden. John zn soll ging gisteren prima, ws krijgt hij de baan. ff Afwachten maar. Hopelijk hier morgen ook goed nieuws, maar ik reken al lang nergens meer op. Sens: Lekker hoor op vakantie zaterdag, heb ook wel zin! En dat wat je schreef over teveel melk wat ten koste gaat van het gewone eten weet ik. Maar ja als je alles al hebt geprobeerd en melk achterwege hebt gelaten en dan toch nog geen hap warm eten of brood naar binnen ziet gaan, dan toch maar weer melk geven he, ze moeten toch iets krijgen. Gisteren Jill dr haar zelf een beetje geknipt, ze kreeg gespleten haarpunten zag ik. Dus cm eraf gehaald.........spijt dus nu! Niet dat t niet goed gelukt is, maar dr staartjes zijn nu weer zo kort en dr krullen zijn weg Boehoe.............nou ja t is wel weer voller dus ws komen ze wel weer terug.........hopelijk......... Meiden tot later!
Fajah: hoe was het bezoek van cb? Heeft Yorben een toren gebouwd? Robine: hoop.dat de krullen terugkomen want staat erg schattig. Ik ga weer effe voederen
Robine:Gelukkig een keer een goede nacht gehad met Jill. Ik hoop dat je de baan toch hebt. En John mag ook beginnen,leuk,wat voor werk is het?En wat doet hij nu eigenlijk voor werk?Ben niet nieuwsgierig he Nou die muts van CB is om kwart over 3 weg gegaan,moest haar zowat buiten zetten,ze bleef maar zitten. Ik moest Jelte halen he,tis echt erg gewoon wat ze allemaal moeten weten van je tegenwoordig.Ze vroegen zelfs naar de relatie tussen mij en Chris en of we op 1 lijn zitten enzo. Kan me niet herinneren dat het bij Jelte toen zo was,toen moest ik een vragenlijstje invullen en dat was het,word nu wel erg hoor, Tjonge jonge.