Sappie, bak ze! Robine, strijk ze! Hier ook nog maar vandaag niet (geen zin aan hihih) Nou kan volgende week vrijdag naar de osteopaat. Ben benieuwd... ga ff kopje koffie zetten
Semmi, ook heel veel succes van deze kant! Hoop dat Faya goed gaat drinken en dat ze morgen weer mee mag naar huis! Dikke knuffel... Nope...ik heb niet meer geslapen. Ben maar gaan stijken, net als Robine , en opgeruimd. Ik ga zo maar ff bij d'r kijken.
Robine, je moet toch een pasje hebben om bij de Makro binnen te komen of bij jullie niet? Wel leuke dingen gekocht zo te lezen! Sappie, bak ze! Charissa, fijn dat je volgende week al terecht kan met Quinten. Ik ga m'n meisje maar ff wakker knuffelen
KLAAR! Snel he? Was toch een hele berg! Nu nog ff hopelijk een uurtje rust in huis. Trouwens we hebben een enorme lieveheerstbeestjes plaag in huis, wat een smerige stinkbeesten zijn dat zeg. Vorig jr ook al honderden in de parasol op t terras en nu zitten die engerds al in onze slaapkamer, brrrrrrrr. Nou ja eng zijn ze niet, maar t zijn allemaal zwart rode ipv rood zwarte, En geel met zwart, volgens mij allemaal koningen en koninginnen :) Iemand verwijder tips!?!?
Sap:Lekker cakejes bakken. Ik ga ff de auto stofzuigen,zit vol met zand van jelte die in de zandbak had gespeeld op school.Hij is vanmiddag vrij omdat hij Dinsdag naar school moest tot 17 uur.
Nog nooit van gehoord zap van een lieveheersbeestjes plaag,maar die stinken enorm he die beesten?Geen idee hoe je die moet verwijderen,als je erge last hebt mss even de gemeente bellen,die hebben daar speciaal spul voor.
In huis zoeken ze een beschutte plek om te overwinteren. Eten doen ze niet in deze periode, en ook planten ze zich niet voort. Ook aan steen, hout of planten vreten ze niet. Het grootste deel van de tijd zitten ze stil en teruggetrokken (november-januari). Dit doen ze in een hoekje van de kamer of het plafond, tussen scharnieren, plooien van gordijnen of luxaflex, in kieren en naden bij het raam of deur, achter schilderijen, eigenlijk overal waar het nauw is. Bijna altijd zijn deze clusters te vinden aan de binnenzijde van de buitenmuur, niet diep in de kamer
Wel kunnen ze als overlast worden ervaren, vanwege hun onaangename geur of wanneer ze door de kamer gaan vliegen of lopen, zeker als het veel exemplaren betreft. Dit is echter erg persoonlijk
Voorkomen dat ze uw huis binnen komen is een zeer belangrijk begin: goed alle kieren dichtmaken, het liefst vóór dat ze binnenkomen (begin oktober dus al) kan veel overlast voorkomen. Als ze eenmaal binnen zitten kan men verschillende dingen doen, maar vooral: geen paniek, maar gezond verstand gebruiken. Als ze op een plek zitten waar u ze niet hinderen, kunt u ze laten zitten: eind maart / begin april vertrekken ze vanzelf weer Das lekker! ff hier een half jaar inwonen zeker zonder kostgeld te betalen!?!?!? Ja ja, mooi verhaal1
Nou ik gooi ze er een voor een uit en hoop dat ze wegblijven! Hahaha. trouwens ff wat anders, ik ga jullie vanaf vandaag jullie bij de voornaam aanspreken hoor, al die domme nicknames als Robine, Charissa, Fajah, Panda, Sens, LIS. Vanaf vandaag schrijf ik aan resp. Simone, trena, Mirjam Linda en Lydia Ok? Als je bezwaar hebt, graag f fmelden
Haha, jij gooit zomaar je kostgangers eruit Zap? Wat goed trouwens dat jij zo snel kan strijken. Ik heb ook nog een berg liggen.
Nog ff een update over Faya: Bloeduitslagen waren goed, geen infecties! Straks plasje opvangen. Nogmaals veel beterschap, maar het komt vast snel goed! Faya is een sterk meisje!
Zien er lekker uit Sap! Ik kap ff met bakken, heb de afgelopen week een cake, muffins en circuscakjes gebakken met Jill, t reslutaat is +2 kg hahaha Nee hoor, maar te lekker al die dingen, moeten we weer extra hard aan t werk vanavond op de sportschool
Gaat John ineens onverwachts een weekendje naar Mallorca! Zn hele werk zou al gaan op jaarlijks bonusuitje en in de eerste instantie mocht ie niet mee omdat je er minimaal 2 maanden gewerkt moest hebben om mee te mogen, maar nu is er een collega uitgevallen op t laatste moment en mag John dus mee. Wel leuk voor hem. Vannacht om 330 gaan ze weg vanaf t werk met een bus en ze vliegen morgenochtend vroeg. Zondagmiddag vliegen ze weer terug. Gaan BBQen Catamaran zeilen, sporten ,eten etc allemaal leuke dingen doen. Ben jaloers. Baal we een beetje want dit weekend heb ik volgens planning eisprong.......vanavond maar ff klussen dan en zondag weer, hopelijk is de sprong niet net op zaterdag, want dan moeten we weer een maandje langer wachten......... Ga nu ff andijvie maken voor vanavond. Kom later weer ff kijken. Liefs
Fijn om te horen dat het tot nu toe goed is met Faya. Robine: oeh, lekker voor John! Klus ze vanavond. Ik ga nu lekker naar huis, want ik het WEE-KEND!