November 2006 mama's (nieuw)

Discussie in 'De mama's' gestart door Beheer, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Ahhhhhhhhhh wat is Amy lief en wat heeft ze een mooi rond koppie! Echt een droppie hoor Brennie! Milou is ook veranderd, lijk weer een stukje wijzer geworden. Schattig met dr popje samen.

Hoe is t met alle zieken? Jaime, Lieke, Bastian, Jesse? Vergeet ik nog een kindje?
    Hier lijkt de griep ons tot nog toe bespaard........heb alleen een mega koortslip, lijk Michael Reiziger wel ;) Hahaha

Lees over allemaal babykriebels.......Kel, Monique, Mirjam,Lydia.............wie volgt me op? Zit nu alweer ruim 15 weekjes tussen, t mag wel weer tijd worden.......(niet onaardig bedoeld hoor Monique!)

Ben moe. Heb de tandarts voor morgen ook afgezegd ivm mn lip, ga denk ik na t Jill wegbrengen mooi morgenochtend nog een ochtendje terug naar bed. ;) Hihi.

2. sappie

sappie Fanatiek lid

Je hebt beide heh, maar volgens mij heeft Lieke de bacteriele variant, gezien het ziektebeeld. Zie onderstaand:

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen virale en bacteriële keelontstekingen :

- Bacteriële ontsteking

Dit soort ontsteking wordt veroorzaakt door de streptokokbacterie. Van alle streptokokkeninfecties is dit de meest voorkomende vorm. Bij een bacteriële keelontsteking is het kind vaak zieker en is de koorts hoger. Als je bij dit soort ontstekingen in de keel van je kind kijkt, dan zul je zien dat die vuurrood is met vaak een wit beslag. In dit geval worden antibiotica voorgeschreven.

- Virale ontsteking

Virale keelontsteking komt het meest voor. Bijna alle kinderen vanaf 2 jaar krijgen vroeg of laat dergelijke keelontsteking. Het organisme van een kind moet zich leren verdedigen tegen virussen. De ontsteking evolueert in dit geval spontaan naar genezing en de symptomen verdwijnen na een week.

3. sappie

sappie Fanatiek lid

Hoi meiden,

Kelly: Hihi, bij jou toch ook wel weer de kriebels als je zo'n klein poppetje ziet. En wat lief dat ze een hele lunch had gemaakt voor jullie.

Panda: wat fijn dat Bastian weer lijkt op te knappen, gelukkig maar. Nu jij zelf natuurlijk ook snel beter worden, want kan me voorstellen dat het zwaar is met een peuterpuber erbij ;) .

AM: meid, ik gun jou ook zo weer een klein beebje. Hoop dat het snel raak is voor jullie.
    Heb je Kyllian nog even kunnen zien en lekker kunnen knuffelen of lag hij al te slapen? Lange dag geweest voor je of niet?

LIS: oh jee, jij voelt je ook al niet lekker, veel beterschap dan maar vast!

Trena: wat goed dat je tante zo opknapt, blijft bijzonder.

Brennied: oooooh wat een lieffie is Amy, zo'n schattige foto! En de foto van Milou die helpt een flesje geven en pizza bakt is ook erg schattig.
    Heel veel succes vanaf donderdag, gaat jullie vast lukken.

Zap: beterschap voor je koortslip, hier ook een maar is alweer op de weg terug haha.

Met Lieke gaat het nog niet zo goed, ze is echt behoorlijk ziek. Ze kan eigenlijk ook alleen vloeibaar eten, zoooo zielig vind ik dr.
    Heb morgen lekker vrijgenomen zodat ze bij me thuis kan blijven en donderdags is natuurlijk al mn vrije dag dus dat is wel prettig. Hoop dat het dan ook alweer wat beter gaat.

Ik ga ff een koppie thee zetten.

Tot later,

Liefs Sap

4. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    Arme Lieke,wel fijn dat je thuis blijft met haar.Als ze ziek zijn hebben ze ook niemand liever dan mama of papa toch?Beterschap hoor.

Lydia:Niet ziek worden he.

Zap:Gelijk heb je om morgen lekker in bed te kruipen als Jill op psz is.
    Lekker hoor.

Am:En nog eerder naar huis gekomen?

5. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Kelly: hihi jij ook kriebels, nou jij komt vast nog snel eens melden dat het zo ver is hihi.

Robine: wat heb je aan je lip dan? Ik snap wel dat je het leuk vindt dat er weer iemand met nieuws komt hoor, zou graag willen dat weet je ;)

Sappie: Wat zielig zeg dat ze alleen vloeibaar kan eten :( Hoop echt dat ze snel beter wordt. Wel fijn dat je vrij hebt kunnen nemen, zal Lieke vast ook erg fijn vinden.
    Is juist een korte dag voor me geweest hoor, ben pas om half 12 begonnen :D Ik ben binnen 5 minuten thuis van mn werk, dus heb Kyllian nog kunnen zien en knuffelen! Kreeg gelukkig een heleboel kusjes :)

6. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Koortslip Monique! Een reuzenformaat!

7. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Sorry had erover heen gelezen! Is wel wat pijnlijk he als de tandarts het dan open gaat scheuren.

8. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Wij hebben morgenochtend een afspraak met de directeur van de basisschool die vlakbij ons nieuwe huis gebouwd gaat worden. Kyllian is odnertussen op de psz.
    Als het wat is schrijven we hm daar in en schrijven we hm bij die andere basisschool uit (je mag maar bij 1 school ingeschreven staan hier).

9. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Sappie, Arme Lieke, sneu hoor, ik hoop dat de antibiotica aanslaat.
    Mooi toch dat je vrij kon krijgen, je meissie lekker verwennen ;)
    Jij ook alweer 24 weken...gaat zo snel.

Kelly, jij babykriebels hihih, leuk he, willen jullie ook graag een 2e kindje?

Zaphra, ah arme lip..
    Lekker weer bed in..heerlijk hoor, geniet er lekker van!

Am, succes morgen bij de basisschool.
    Hoelang van tevoren moet je je kind opgeven?

Miriam, beterschap! eerst Bastian en nu jij

Hier ook niet lekker te pas...duizelig, hoofdpijn...grieperig.
    Heb hele morgen in bed gelegen en ga er zo weer in.

Ga ff naar Jayden want die schreeuwt alles bij elkaar en straks word Quinten ook nog wakker...

Weltrusten

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hee meiden,
    Pff zijn jullie ook zo moeeeeeeee..... Het weer is niet lekker...zo grauw en grijs.. ZOMERRRRRRR!

Charissa jij ook al niet lekker en Jayden aan het schreeuwen omdat hij ook ziek is?Slaap lekker alvast.
    Hier moet je kids trouwens erg vroeg opgeven voor basisonderwijs. Maar dat is misschien bij jullie anders. Kreeg toevallig vorige week een brief van de gemeente over opgeven basisschool en dan zijn we eigenlijk al te laat.....

AM wat raar joh maar bij 1 basisschool ingeschreven staan. MAg dat van de gemeente Houten? Zou ik ff checken.
    Irritant heh dat laat werken>? Ik mag vanaf volgende week flink aan de bak, zo ongeveer 2 avonden per week commissievergaderingen openingen van gebouwen etc...duurt tot en met half feb..fijn hoor. Ik schrijf mn uren gewoon op, misschien neem ik begin maart nog wel een weekje vrij ofzo.

Sap arme meisje zo ziek. Lukt het wel om die antibiotica te geven? Heb je ook zo'n spuitje erbij gekregen? Wel lekker idd dat je dan vrij hebt genomen (krijg je geen zorgverlof trouwens dan? als jaime ziek is bel ik en zeg ik dat ik met een ziek kind thuis zit, probeer wel thuis te werken etc, hoef dan nooit vrij te nemen, maar mijn manager heeft zelf 2 kids misschien scheelt dat, het is ook een vrouw dus dat scheelt misschien ook). Ik zou Lieke maar lekker verwennen hoor de komende dagen. Knuf voor jullie. Als ik het zo lees over die keelontstekingen, ik zal morgen eens checken bij Jaime. Die wil dr mond alleen nu niet zo graag opendoen.

Robine heh getver een koortslip heb je spulletje erop gesmeerd? En hoe is het met Jill? En wanneer mag je weer voor een echo?

Kel wat flik jeme nou man, je zou toch ook wachten met die kriebels ;) :) . Hoe is het met Daynah?

Panda volgens mij was het vroeger oko zo met zieken hoor. En Bastian nog steeds een nachtbraker dus aan jouw slaapgebrek te lezen. Echt balen dat hij zo slecht slaapt hoor.

Lis dat geeft de burger moed je schreef: Kunnen we zometeen tenminste leuke dingen gaan doen...oh oh....En Jesse ziek las ik..niet leuk zeg. En spugen is helemaal niet leuk...jekkie.

Nou verder kan ik al niet meer lezen.
    Hier gaat het redelijk. HAd zelf knallende koppijn vandaag. Jaime was veel wakker vannacht maar wel vrolijk op de dag. Stinkt nog onwijs het het strotje en heeft rare ogen en zo'n enorme vieze groene drap dat uit dr neus komt. Denk geen keelontsteking maar zal het maar in de gaten houden omdat ze ook zo aan het reutelen is met dr ademhaling. heb geen zin in weer bronchitis bij haar.

Ik heb toch nog wat wazigs...mn manager kwam nog vorige week naar me toe, ff wat zakelijks bespreken. Zegt ze daarna (en ik zag haar al steeds kijken) jeetje linda wat heb jij een volle boezem :confused: . Ik zei nog is dat zo, maar toen zei ze al: je bent toch niet weer zwanger heh. Ik zei nog nee dat is gewoon vet ik moet lijnen.
    Nou eind vorige week zegt mn wethouder ineens tegen me: eerst stil zegt ie: gaat het wel goed met je, je ziet er zo anders uit..maar misschien komt het omdat je je bril niet op hebt :confused: .
    Vandaag overleg met mn manager en zag haar al steeds kijken: boezem, buik, boezem, buik etc. Dus ik heb tegen haar gezegd, wat zit je nou steeds te kijken denk je nog steeds dat ik zwanger ben. Zegt ze dus ja je ziet er zo anders uit je ziet er zwanger uit. Moet niet gekker worden heh.
    Begin zowat zelf te twijfelen nu :oops:

ga lekker slapen nu want zal wel weer paar keer wakker worden vannacht door roepen en hoesten van Jaimerdepeem.

lfs

ps ik dacht dat we nog zouden meeten in jan, maar weet nu ff niet meer wat of hoe en wanneer of wel of niet.....HELLLPPPPP

11. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Goeiemorgen,

De eerste :) Gister lag ik al om 21 uur op bed, zo moe! Ja dus Sens :) hier ook moe. Toen Gerard me om 23 uur wakker maakte, lag Milou gewoon langs mij te slapen :confused: Ik heb gewoon niks gemerkt en boefje kruipt bij mij, moet niet gekker worden hoor.

Sens: ojee....weten je collega's meer dan jij? 8) Wel apart dat ze dat zo vragen zeg. En jaime dus nog steeds niet echt lekker, beterschap en houd het maar goed in de gaten.

Charissa, ook al ziek :( Hoe gaat het nu met je werken en je medicijnen? Moet je ze nog slikken? En voel je je zelf al wat beter?

AM: phoehee nu al nadenken over een basisschool :confused: en zelfs gesprekken hebben. Da's echt vroeg of is dat wat naïef van mij. Hier zijn geen wachtlijsten, achter ons wordt de school verbouwd en komt er opvang (voor-tussen en naschoolse) bij. Wel makkelijk.

Sappie, echt zielig zeg voor Lieke....ze is eigenlijk nooit ziek en dan nu meteen van een goeie :( Vandaag lekker veel knuffelen met d'r. Hoe gaat het met je buikje, voel je de kleine veel bewegen?

Robine, haha moest wel lachen om je uitspraak over je koortslip. Als je het eenmaal gehad hebt, komt het iedere keer terug toch? Ik nooit last van gelukkig.
    Helemaal vergeten maar las een tijd terug over een klap die je gemaakt had op je hoofd? Hoe is het daarmee...nog lang last van gehad?

Kelly, ja is lief heh zo'n kleintje ;) Ik probeer nu ook echt dubbel te genieten van Amy nu ze nog zo klein is. Bij Milou deed ik dat toch minder, ik was toen best onzeker. Amy is zo'n lekker knuffeltje...tegen je buik aan met d'r beentjes opgtrokken ooooh heerlijk!

LIS: hoe is het vannacht gegaan bij jullie? Marijn weer in z'n eigen bed ;)

Fajah: vroeg het eerder nog maar nog geen antwoord, ging je nog bloed laten onderzoeken van Yorben? Was je toch van plan omdat hij zoveel ziek is?

Amy heeft weer super geslapen van 23.30 tot 7 uur :) Ik heb gister een difrax fles met speen S gehaald (had de avent) en nu doet ze gewoon 20 minuten over de fles :confused: Lijkt me beter dan 7 minuten dus ik houd deze fles maar ff aan.

Hopelijk blijven die vieze bacteriën bij Huizen Kos vandaan. Heb geen zin in ziek zijn...tja wie wel :(

Oja de meet....de 31e hadden we het eerder over gehad toch? Toevallig kwam gerard van de week thuis en vertelde dat ie moet werken op de 31e in de middag :( Ik heb dan geen auto.....of jullie moeten allemaal naar brabant komen ;) :)

12. sappie

sappie Fanatiek lid

Goedemorgen,

Brennied: lekker toch een keertje op tijd naar bed, en die Milou stiekem bij je gekropen :) .

Sens: wat wazig joh dat de mensen op je werk aan je vragen of je zwanger bent :confused: . Misschien ff een testje doen, zou in een deuk liggen als ze gelijk hebben ;) .

Charissa: heel veel beterschap.

AM: hoe was het op de basisschool? Een keuze kunnen maken?

Ik zal zo ff een foto spammen van Lieke dr lip en mondje (let op! kunnen schokkende beelden zijn ;) )

Sap

13. sappie

sappie Fanatiek lid

Zoooo zielig

14. sappie

sappie Fanatiek lid

Nog zieliger :(

15. sappie

sappie Fanatiek lid

Sorry voor deze lelijke spam, maar dan zien jullie hoe erg het is :cry: :cry: :cry:

16. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Ach gossie Sap. Dat ziet er idd erg beroerd uit. Merk je dat de ab al helpt?
    Hoop het voor jullie en voor Lieke. Arm schaap.
    Maar lekker vertroetelen.

Brennie: lekker joh om 21 uur al op bed. En Milou die stiekem naast je kruipt? Hahaha, de boef. Stiekem wel lekker he.
    En zo lekker aan het genieten van Amy. Blijft het bij jullie bij 2? Dan moet je er inderdaad extra van genieten. Je ziet... voor je het weet is ze ook alweer een jaar!

Sens: nou, zou toch maar een testje doen hoor. Aan sommige mensen kun je het goed zien dat ze zwanger zijn. Wat Sap al schrijft... ik zou echt helemaal in een deuk liggen!
    Hoe is het met Jaime? Nog keelpijn?

AM: en... Kyl ingeschreven voor de basisschool? Daar wil je toch nog helemaal niet aan denken he. Wij gaan Jesse van de zomer inschrijven denk ik. Moet hier een jaar van tevoren als het goed is.

Ben net een uurtje op mijn werk. Gister toen ik thuiskwam, was Jesse echt een dood vogeltje. Lag alleen maar bij mijn moeder op schoot, al 2 uur lang. Overgeven, ruim 40 graden koorts. Zo heb ik hem nog nooit gezien. En hij grijpt ook steeds naar zijn keel en zegt dan au. Dus vanochtend maar even naar de dokter geweest. Het ziet idd rood, maar hoeven geen ab te geven. Voel ik me weer zo'n aansteller, maar goed... zelf weet je wat je voelt maar een kind kan dat nog niet zo goed aangeven.

O ja... ik heb nog geen kriebels voor een volgende hoor. Nog ff niet :)

17. Ach gossie arme Lieke toch. Het ziet er idd niet mooi uit. Het zal ws wel snel wegtrekken met die antibiotica. Heb je het nog geprobeerd met het spuitje wat ik zei?

Lin: Nou ja wat raar van die manager van je. Mss toch even een testje doen voor de zekerheid. Je weet maar nooit heh. Heeft Jaime nog een beetje goed geslapen vannacht en voelt ze zich alweer wat beter?

Lydia: Hoezo een aansteller, daar zijn de ha toch voor. Je kan beter teveel gaan dan te weinig hoor.

Monique: Hoe was het op de basisschool? Ben benieuwd.

Brennie: heerlijk toch om er een keer vroeg in te liggen. Gewoon lekker doen als je het nodig heb.
    Enne zit mij niet zo lekker te maken met een kleine beeb ;)
    Wat heeft Amy goed geslapen zeg. Doet jullie ook vast goed.

Simone: Voor jou ook beterschap. Het heerst ech momenteel.

Zap: Hoe is het met jou lip?

Ik ga zo mijn meisje ophalen. Ze hoefde gelukkig niet te huilen toen ik haar wegbracht. Ze zwaaide mij zelf uit...dag mama dag mama en maar handkusjes geven. Wel schattig om te zien.

Ik dacht dat de meet 31 jan was toch?

Kom later weer ff.

Lfs Kelly

18. sappie

sappie Fanatiek lid

Jeetje LIS, het zit jullie ook niet altijd mee met de kindjes, arme Jesse, zo ziekjes. En maar beter een keer te veel naar de dokter dan te weinig toch?

Kel: wat fijn dat Daynah je ging uitzwaaien, geeft toch een fijner gevoel he! Met het spuitje ging vanochtend prima, gaan we dus mee door, thanks!

Ik had de foto's van Lieke haar mond ook nog ff naar mn schoonzus gemaild. Zij is doktersassistente bij de Dermatologen en haar arts heeft de foto's bekeken en zei dat het absoluut geen schimmelinfectie was maar een herpesinfectie. Het schijnt dat als kindjes voor het eerst een koortslip krijgen dat het heel erg heftig kan zijn. Lieke heeft deze pech dus. Het enige wat we kunnen doen is het zacht houden met vaseline en verder niets, moet echt vanzelf overgaan. Het kon ook heel goed zijn dat haar tandvlees er daarom zo uitziet.

Tot later,

Sap

19. Lady Ice Shirr

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Sap: dus het zou een koortslip zijn? Wow, wel een hele heftige dan? En is ze daar dan ook zo ziek van? Nee, ze had ook keelontsteking natuurlijk, toch? Kun je nog niet van die zalfjes tegen koortslip smeren? Zovirax ofzo? Ik heb geen koortslip gelukkig, dus weet ook niet wat het is.

Nou, nog ff wat doen. Heb eigenlijk nog niets gedaan. Moet om 13 uur weer weg, want dan moet schoonmoeder weer weg.

20. Lady Ice Shirr

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    O ja Kel, wat fijn dat het vanochtend zo goed ging met Daynah. Lief hoor dat ze handkusjes geeft. Een teken dat ze het daar wel naar haar zin heeft he.

Deel Deze Pagina