Sens, Jaime dronk dus wel beter met die speen. Emme valt ook halverwege haar fles in slaap. Ze drinkt gemiddeld rond de 70 -80 cc. Meer krijgen we er echt niet in. Ik heb hier al wel speentjes maat 2 in huis. Zal morgen op het CB eens vragen of we die kunnen gebruiken. Ik heb ook een flink stolsel gehad. Ik wilde onder de douche stappen de 2e dag na de bevalling....... plets op de badkamervloer....jak! Ik ga zo even op de link kijken Sappie! Vandaag 3 visites gehad (vanochtend en vanmiddag). We zijn nu lekker aan het bankhangen. Morgen helemaal geen visite, ook wel weer fijn zo'n relaxed dagje. Angela, 135 cc?! Dat is echt veel! Robine, ik mocht de voeding van de kraamhulp niet voor 24 uur klaar maken. Ik kook altijd water voor 24 uur en dat doe ik in een aflsuitbare kan van Tupperware. Vervolgens maken we de voeding per flesje. Pim
Ik maak de flesjes ook gewoon per keer. Als we weg gaan neem ik een poederbewaardoosje mee. Ik zal ons kaartje zo uploaden. Heb toch maar niet de HA gebeld voor mn aambeien. Las op internet dat het vooral aanpassing van je voedingspatroon is, veel vezels eten. Vandaag had ik al minder bloed, maar is nog wel pijnlijk. Zal vanzelf wel overgaan. Als ik zo lees wat iedereen drinkt, zijn de meesten wel flinke drinkers! Dacht dat Kyllian een uitzondering was, maar niet dus! Hij zit nu op ongeveer 650-750 per dag. Ben net met hm op de weegschaal gaan staan, met kleertjes aan was hij 4200 gram! Dus hij weegt al zo'n 4 kilo morgen op het consultatiebureau denk ik.
Lieke krijgt 5 voedingen per dag en drinkt regelmatig 160cc zonder moeite weg ! Moet natuurlijk ook wel met maar 5 voedingen.
Had Lieke altijd 5 voedingen of zat ze eerst ook op meer? Kyllian krijgt 7 voedingen van 100cc per dag. Hij drinkt dan meestal tussen de 80-100cc, soms wil hij nog iets meer en geven we wat bij.
Sappiew wat heerlijk, 5 voedingen! Bastian zit op 10 Maar ja, met bv is dat anders, dat is lichter verteerbaar. Helaas. Annemonique: heb je al neusspray geprobeerd voor de aambeien? Grote stolsels heb ik niet gehad, wel nog steeds af en toe van die golven bloed, bah. Strings probeer ik nog even niet. Ben wel blij dat de grote oma-onderbroeken te groot zijn geworden. Bastian is de hele avond al aan het jengelen. Hij wil niet in zijn bedje, wil telkens drinken maar valt na 2 slokken in slaap en wordt dan na een paar minuten alweer wakker. Terwijl hij vannacht zo voorbeeldig geweest is. Het is hier echt de ene dag goed, de andere dag niet. Nu begint ie weer heel hard te brullen. Tot later!
Nou vriendin van me vader is van haar brommer gevallen en heeft een hersenschudding en gekneusde ribben. Ze zag een auto te laat en moest uitwijken. Zij heeft echt altijd pech en nu dit weer. Daynah zit sinds gisteren ook al op de 100cc Als ik jullie verhalen dan lees, dan is ze echt snel zeg, maar goed dat wisten we ook wel. Ze heeft gewoon veel honger. Ze kwam ook nog vaak tussendoor dat ze honger had en sinds vandaag is 0x en ze heeft ook een paar keer een beetje laten staan, dus ik geloof dat ze in een ritme begint te komen. Daynah is natuurlijk ook een stukje groter dat die van jullie,ook al is ze later geboren, dus ze heeft het ook nodig. Volgens de vk is het ook niet erg en moet ik het gewoon geven als ze wilt. Als ik maar niet meer dan 120cc ga geven. Sensee en Sappie: Waarom geef Sensee 7 voedingen en Sappie 5 voedingen. Ze schelen toch maar 2 daagjes. Of lukt het Jaime niet om zoveel achter elkaar te drinken. Wel lekker voor jou hoor Sappie, zeker voor je nachtrust. Ik ga lekker bankhangen over 1,5 uur laatste voeding voor Daynah en dan hoop ik dat ze snel in slaap valt zodat ik ook kan gaan slapen. Lfs Kelly
Lieke zat vrij snel op 5 voedingen, al na 2 weken geloof ik. Maar moet zeggen dat Lieke ook al van het begin af aan hele nachten doorslaapt, dat scheelt natuurlijk zo 1 a 2 voedingen. En omdat ze er maar 5 krijgt heeft ze natuurlijk ook meer honger en drinkt ze makkelijk 160cc weg. Ik ga nu slapen, welterusten en tot morgen... Liefs sappie
Mogge, Had gisteren avond een zere borst! Leek net alsof iemand met een naald mijn borst aan het prikken was. Vanochtend heb ik Moira probeerd aan te leggen aan de rechterborst, maar had zo'n pijn, ik ben er gelijk mee gestopt. Heb Moira gewoon aan de linkerborst aangelegd en de rechterborst afgekolved. Heb nu wat minder last van de prikkende gevoel. Moira had gisteren een regeldag - ze wou niet gaan liggen, huilde alleen maar, en was alleen stil als ze in de armen van gerben of die van mij lag. Ze ligt nu wel in haar bed te slapen dus dat gaat goed. Ze komt straks weer voor bv. Moira komt meestal om 9, 12:00-13:00, 15:00, 18:00-19:00, 22:00-23:00, 1-3 en dan weer om 6. Dus ongeveer 7 keer per 24 uur. Moira blijft meestal wakker tussen de voedingen van 18:00 en 22:00. Tussen de andere voedingen blijft ze lekker slapen. Heel af en toe is ze smiddags wat langer wakker na de voeding. Trouwens, heb gisteren mijn spijkerbroek aangepast, het past, alleen de rits wilde niet dicht. Ik heb nog 5 kilos te gaan voordat ik weer op mijn oude gewicht zit. Kelly: wat sneu voor de vriendin van je vader. Hoop dat ze snel weer op de been is!
Goedemorguhhh, Salomina; wat vervelend dat je zoveel last hebt van je borst, hoop dat het snel beter wordt. Zo en jij past ook alweer (bijna) in je kleren, knap hoor ! Kelly; wat erg voor je vader zijn vriendin. Gekneusde ribben dat doet zo'n pijn. Veel beterschap voor haar. Hoe was je nachtrust? Gaat het al iets beter? Vanmiddag ga ik heerlijk naar de kapper. Is al zo lang geleden dat ik ben geweest. Ga knippen en kleuren. En het moet trouwens ook niet gekker worden, IK DROOM AL OVER JULLIE ! . Heb vannacht gedroomd dat we met zn allen niet zo moesten zeuren over wie de mooiste baby heeft van dat was toch echt JAIME ! Hahaha, en ik was bij Pim thuis (jaja je woonde naast mn oma) en je stak de 1 na de andere sigaret op samen met je man. Het was helemaal blauw van de rook bij jullie thuis. Haha, wazig toch . Ik ga ff douchen, kom later nog weer kijken. Liefs sappie
Goedemorgen, Sappie: hihihihihi wat een rare droom zeg. Ik heb nu al een paar keer gedroomd dat ik haar bij me had in bed en dat ik haar dan vasthield, dus ik kon me niet omdraaien en dan word ik wakker en denk ik hé waar is ze nou. Zo stom eigenlijk. Vorige week zei ik tegen Sabino waarom heb je haar nou weg gehaald bij me, terwijl ze helemaal niet bij me lag. Sal: Vervelend he die pijn in je borst ik had het met me linkerborst en dat kolf ik dan ook. Wij gaan ons klaarmaken we gaan even naar het Alexandrium even wat ruilen wat ik dubbel heb gekregen. Tot laterz Lfs Kelly
Morguh allemaal, Channie: Die stolsels heb ik na de bevalling van de meiden ook gehad, das ff schrikken he Deze keer heb ik er geen gehad, maar dat kwam volgens de kraamhulp door de spuit die ik in het ziekenhuis heb gehad, die zorgde ervoor dat mijn baarmoeder heel snel samentrok en de borstvoeding die eerste dag was ook een reden. Jordy dronk heel krachtig en heb ook daardoor veel naweeën gehad. Betreffende de uren tussen de voedingen. Jordy krijgt overdag iedere 3 uur zijn fles. Tussen zijn laatste fles en die van de ochtend zitten vaak 8 of 9 uurtjes. Hier vertelde ze dat je in principe niet langer dan zo'n 8 uur tussen moet laten, maar er is niks mis met Jordy, dus t zal echt niet zo heel veel uitmaken als t eens wat langer is Mocht hij zich nu toch een keer in de nacht melden krijgt hij wel gewoon een fles tussendoor en ik weet zeker dat als die kleintjes het nodig hebben ze zich echt vanzelf zullen melden. Jordy krijgt 9 van de 10x dus 6 voedingen van 135cc. Soms laat hij wel eens iets staan, maar dat is niet zo vaak of zo heel veel. Weet even niet meer hoeveel ze nu precies moeten binnen krijgen per dag, maar Jordy zit dus op ongeveer 810cc per dag. Betreffende de sex, ook ik sta op scherp tegenwoordig maar vloei nog steeds dus helaas gaat t nog niet. Helaas is het me zelf niet goed bevallen de eerste paar keer na de bevalling van de dames, alles was zo gevoelig (en dan niet in de positieve zin des woorden ) en daarom ben ik er ook wel wat huiverig voor als we straks weer kunnen. Sense: De eerste keer ongi na de bevalling is meestal veel erger dan normaal. Geen idee eigenlijk waarom, maar t is wel normaal Volgens mij mag je nu gewoon weer tampons gebruiken hoor. Robine: Heel veel plezier op het Sinterklaasfeest van school! Pim: Geniet van jullie relaxdagje vandaag, heerlijk even rust samen Annemonique: Hoe was het op het cb vandaag? Panda: Heeft Bastian misschien een regeldagje gehad? Klinkt wel zielig en voor jou vermoeiend Kelly: Sterkte voor de vriendin van je vader! Salomina: Jeetje dat klinkt niet lekker zeg flinke last van stuwing? Nog 5 kilo? Dat gaat lkker bij jou zeg Sappie: Heel veel plezier bij de kapper, ben benieuwd naar het resultaat Wat een maffe droom zeg, wel leuk dat we zelfs onbewust zo met elkaar bezig zijn hahaha Ik ga even snel een beetje opruimen en dan krijgt Jordy alweer bijna de fles, meneer is al de hele morgen aan t poepen vraagt je soms af waar ze t vandaan halen Liefs Angela.
Morguhh, Een minder nachtje vannacht, niet wat betreft Timo maar nu was Rick het, hij had heel dun gepoept en zijn kont was rood. Dat deed zeer dus. Verder vind hij het niks als het donker is maar ja dat heb je 's-nachts heh. Rick sliep goed en wel weer en ja hoor daar kwam Timo, die had honger, niet zo'n geweldig nachtje dus maar ja......hoort erbij heh. Sappie: haha leuk zeg zo'n droom, ik droom ook wel s over jullie hoor, eigenlijk zo gek we delen zoveel samen terwijl we elkaar nog nooit gezien hebben, nou ja de meeste dan. Daarom moeten we elkaar toch s een keer ontmoeten hoor dames! Angela: Fijn dat het weer beter gaat met je. Jordy is een goede eter zo te lezen! Timo zit nu op 120cc (is dus eigenlijk 135) en soms op 150cc maar heeft ook gewoon nog zijn nachtvoeding nodig hoor. Ach misschien over een aantal weken is het over....... Sal: Mooi zeg dat je broeken weer passen. Bij mij ook gelukkig maar er moet nog wel 5 kilootjes af hoor. maar maak me daar niet zo druk over. Komt wel! Wat vervelend van die zere borst, mss masseren onder een warme douche wil ook wel eens helpen. Kelly: Wat rot zeg van de vriendin van je vader, die zal wel spierpijn hebben nu! Beterschap voor haar! Wat een flinke meid heb jij zeg, eigenlijk wel logisch dat ze zoveel drinkt dan heh. De voeding maak ik ook per flesje, zet een kan gekookt water klaar en dan gewoon per fles poeder erbij. zo'n poederdoosje is idd wel heel handig. Meiden ga nog s ff wat doen hier, tot later! Groetjes Saskia.
Ik begrijp er niets meer van, vannacht ging het ineens weer goed. Mijn hubbie is gisteravond met hem op de bank blijven zitten zodat ik alvast een uurtje kon slapen en heeft hem toen in bed gelegd. Dat is blijkbaar goed gegaan want ik werd pas weer om 4 uur wakker door gepruttel naast me. Angela: die spuit heb ik ook gehad omdat de bevalling zo snel ging. Dus daarom had ik geen stolsels, wist ik niet . Vervelend he die naweeen, heeft ruim een week geduurd. Regeldag? Weet 't niet, dit vele drinken is al 4 dagen. Maar misschien is hij gewoon wat langzaam met wennen. Merk wel dat hij soms wat moe is van alle indrukken (hij is best veel en lang achter elkaar wakker) en dan eigenlijk te moe is om te drinken, in slaap valt, weer wakker wordt omdat hij niet genoeg heeft gedronken, etc. etc. Kelly: ai, pijnlijk! Hopelijk herstelt ze snel. Heb ik vannacht ook gehad, dat ik dacht dat Bastian nog bij me in bed lag terwijl hij allang weer in zijn eigen bedje lag. Dat is heel raar wakker worden. Had Senseemillia ook, toch? Sappie: hihi, grappige droom! Goed idee, naar de kapper, heb ik ook zin in. Hebben jullie trouwens al last van haaruitval? Ik nog niet echt maar dat kan door de bv komen. Begin wel mijn zwangerschapshuidje kwijt te raken Salomina: erg he, zo'n zere borst. Goed dat je meteen gestopt bent anders wordt 't snel erger. *zucht* meneer is weer wakker en begint alweer 'ah ah' te roepen. Hij heeft trouwens een enorme chocoladeletter in zijn slofje gehad Die eet ik op, heeft hij straks chocolademelk.
Het valt me op dat het s'ochtends vrij rustig is op het forum. Iedereen druk met kleintjes . Kom later nog wel weer kijken. Liefs sap
Eng is dat heh Kel? Ik had dat in het begin ook zo erg. Ik werd dan helemaal boos op Michiel en begon hem te duwen en te schreeuwen 'waar is ze dan, waar heb je haar gelaten'. Semmi had het ook vertelde ze. Is waarschijnlijk gewoon omdat je toch half slapend de voeding geeft.
Jaime heeft het denk ik gewoon nodig. Ze woog niet zoveel bij de geboorte. Ik dacht van de week nog misschien komt het ook door die bv die ik eerst gaf. Toen kwam ze echt om de twee uur ook 's nachts. Ze was niet gewend grotere hoeveelheden te drinken. Die driestandenspeen is pas voor beebs vanaf 3 maanden . Ik zag dat gister pas op de verpakking. Heb nu gaatjes geprikt in speen nr 1 en ga speen nr 2 halen..
Mogguh allemaal oops middag! Ik heb geslapen lekker tot kwart over tien. Jaime kwam om vijf uur vannacht heeft met de speen met extra geprikte gaatjes 110 cc gedronken vannacht zonder dat het haar oren uitkwam dus dat was fijn. Daarna kwam ze om kwart over acht dus ik lag nog heerlijk in bedje en Chiel haalde haar uit bed en kwam haar brengen. Sap echt lieve foto's weer! En een leuke broek heeft ze aan mooie kleur ook! Veel plezier bij de kapper vanmiddag. Heerlijk is dat ff verwennen. Ik had (wel lief) van onze kapper de laatste keer dat ik er zwanger was nog een bon gekregen voor een babyknipbeurt.. Misschien kunnen ze die mat in Jaime dr nek ff knippen..hihi. Panda lekker dat het vannacht zo goed ging met Bastian. Misschien vaker vragen aan je vriend of hij hem in zijn bedje wil leggen? Saskia het lijkt mij wel druk met 2 kindjes...Is het niet de een die 's nachts komt dan is het de ander . Angela Jordy slaapt ook flink zeg. Lekker hoor! Maar hij drinkt ook flink. En wat je zegt zei het cb ook tegen mij als ze overdag genoeg hebben gehad komen ze 's nachts niet meer. Kel ga je nog extra shoppen? Rot voor de vriendin van je vader.. Hopelijk is ze snel weer beter. Sal dat wakker blijven tussen de avondvoedingen heeft Jaime ook. Ik heb dat gevraagd bij het cb wat ik daar nu mee moet. Schijnbaar zijn veel baby's 's avonds wakker. HEb gevraagd wat de reden is maar dat kon ze mij niet vertellen. Beetje jammer want ik wil altijd graag weten waarom dat dan is. En nog vijf kilo jee je hebt me ingehaald. Rits niet dichtkrijgen kan ook omen doordat je bm nog moet krimpen. Weet niet hoe lang dat duurt. Ik heb gister ineens vaak moeten denken aan het feit dat het steeds dichterbij komt dat ik weer ga werken. Nu vind ik dat op zich niet erg integendeel heb wel weer zin alleen kan ik het niet loskoppelen van het feit dat ik Jaime dan minder zal zien en ze naar de opvang gaat. Helemaal niks voor mij maar voel me ineens schuldig dat ik toch redelijk wat uren werk en dan nog ver hier vandaan. Zag haar al helemaal als verlaten kleuter voor me die weer naar de kinderopvang moet. Raar toch dat ik daar nu al aan denk? Ik ga ff mijn schilderskleren aantrekken en wat balken schilderen zo lang Jaime nog slaapt. Ik wil de logeerkamer afhebben voor ik weer moet werken (het liefst de hele bovenverdieping maar dat is iets te ambitieus denk ik). Kan ik ook weer lekker op mijn crosstrainer! Kom later nog wel ff kijken. Liefs Sensee
Heb nog een fototje erin gezet waarop Lieke een beetje lacht (vind ik). Panda; fijn dat het vannacht goed ging ! Heb je iig een aantal uren lekker kunnen doorslapen. Ik heb trouwens geen last van haaruitval ! Ja straks bij de kapper , haha. Saskia; balen dat Rick niet lekker in orde was vannacht. Gaat het alweer wat beter met hem? Kelly; veel plezier met shoppen ! Liefs sappie