goedemiddag dames! Idd even wennen want ik zat al weer automatisch bij de bevallingslijst.. Heb net goed laten zien aan Jaime hoe ze moet shoppen en waar ze op moet letten straks . heb ook maar ff tegen haar gezegd dat ik nu voor sinterklaas ff de kado's in mocht pakken zij mag helpen maar dat dat volgend jaar niet meer gebeurd. WEet ze gelijk wat haar te wachten staat. Ik weet niet wat er ineens gebeurd is maar sinds ze gister zoveel heeft geslapen is ze een andere baby geworden. Vanmorgen lag ze in haar bedje wat te brabbelen. Heeft zelfs een soort van gespeeld (voor zover je dat zo kan noemen). Haar aapie (een soort rammelaar) lag helemaal bij haar en haar pluche speelbal met belletje had ze naar de andere kant van haar bed gesmeten. Ze zat alleen maar te lachen vanochtend . Haar humeur is er dus duidelijk op vooruit gegaan zeg. zou dit al zo'n sprongetje ofzo kunnen zijn? (heb dat boek oei ik groei en daar hebben ze het over sprongetjes van beebjes en dat ze daarvoor hangerig en humeurig zijn zoiets). Nu ligt ze weer in bed en ligt weer te brabbelen echt apart dit. Robine ben je al terug van het CB en hoe was het? Heeft Jill gepoept? Onzeker meisje laten we hopen dat we over de 706 pagina's gaan. Bij de juli mama's schieten ze ook al op zag ik. En we zitten al op 3 dus het begin is er. Mam2003 idd moet je al die maanden ongi weer inhalen als je zoveel vloeit. Ik heb er gelukkig geen last van en ben ook nog niet ongi geworden . Sal balen als je ongi geworden bent. Channie gaat snel heh! Voor je het weet zit je bij het CB en kort daarop de eerste inentingen. Morgen hielprik valt best mee joh. En denk maar zo het is voor een heel goed doel heh! Jacq vervelend dat joppe ziek is! Als ie jullie maar niet aansteekt. En sinterklaas kado's ik weet niet wanneer je het viert maar anders misschien online shoppen? Sap leuk zeg zo'n bankafschriftje voor de eerste keer. Moet je eigenlijk in een soort plakboek doen ofzo wel leuk om later te zien. Wat voor fotoalbums hebben jullie trouwens voor jullie beebjes als je die hebt tenminste. Ik zoek eentje wat ook is voorgedrukt zeg maar. Dus bv de eerste verjaardag en wat voor kadootjes ze heeft gehad, maar ook plek voor geboortekaarjte etc. Kan zo'n ding nergens vinden helaas. Misschien hebben jullie tips? Ik ga ff mijn kado's inpakken. Michiel wilde een externe harde schijf voor zijn laptop. Omdat hij verder niks wist heb ik die maar gekocht. Hoop alleen wel dat dat dingn goed is want ik heb er weinig verstand van en michiel onwijs veel.. . Liefs Sensee
Oh en van dat lachen vanochtend... ik had de camera gepakt. Wel lastig met in de ene arm Jaime en de andere de camera en die lachjes duren ook niet allemaal even lang, maar...... heb een foto! Ik zet m ff in mijn album.
Zo hier ben ik dan ook. Even wennen maar dat is zo gebeurd. En we gaan voor de 1000 pagina's hoor Voor nu even geen nieuws. Ga Daynah eten geven. Ze gaat weer aan de borst, maar moet nog even wennen. Moet dus ook nog afkolven. Ik vind het eigenlijk wel een gedoe en weet dus niet of ik het lang gaat volhouden. Ik ga ff me meissie wakker maken. Tot laterz. Liefs Kelly
Hey allemaal! En de nieuwe mama's welkom! Inderdaad een beetje vreemd om nu hier te posten, maar ja alles went, zelf een beebje Ben bij CB geweest en Jill is gekrompen ! Hahaha, ze was nu 50cm! En bij de geboorte werd ze op 51 cm geschat! Ze was ruim 400gram aangekomen en alles was prima! Blijkbaar was ze bij de geboorte gewoon een cm of 47-48, t was toen natuurlijk een schatting. Wat een drama zo een CB bureau, t leek er wel een stemlokaal met allemaal aan en uitkleed hokjes. Moest ze eerst helemaal naakt, gewogen en gemeten worden, toen ging ze dus plassen van de koude overgang daarna weer luier aan en weer doek om haar heen en toen alle andere tests. Alles was prima! Gelukkig! Poepen: Ik heb t nagevraagd en t kan geen kwaad als de kleine maar 1x per 24-36 uur poept, dat schijnt hun ritme dan te zijn en te blijven voor de rest van hun leven. Ik hoef zelf ook altijd maar 1x per 2-3 dagen dus heeft ze vast van mij overgenomen Daarna naar de AH, maxicosi er schuin opgezet en t ging prima, Jill heeft de hele reis door de AH geslapen, dus dat weten we ook weer dat dat allemaal prima lukt. Jacq: Morgen ff de stad in met t hele gezin? Doen wij ook, en dan shoppen voor sinterklaas. Hopelijk is Joppe weer snel beter. Sal: Nu al ongesteld? Dat is snel! Ik ben t ook weer sinds eergisteren, helaas . Heb geen dag geen bloed gehad na de bevalling. Nou ja na deze week is t hopelijk weer voor een maandje voorbij. Zal ook de pil maar weer eens gaan slikken. Sensee: Haha wat een leuke foto van Jaime ! Een echte glimlach en wat is t toch een droppie he met zo een eigenwijs koppie! Ennuh ik maak een fotoboek van Jill via de HEMA site, zo een mooi gedrukt boek van t eerst half jaar en daarna ga ik over op normale fotoboeken waar je steeds een paar nieuwe foto's in kan plakken. Kel: Ben benieuwd of je dr bv doorzet, t lijkt me een heel gedoe met voeden en afkolven etc. Wel knap dat je t in ieder geval probeert! Tuurlijk gaan we de 700 pagina's halen! Makkelijk! Gaan we ook een nieuwe date prikken om een meeting te houden met de bees erbij? Ergens in januari? Halverwege?! : Ik hoef pas 2 april weer aan de slag( kreeg ik zojuist te horen).........wat een vooruitzicht Liefs Robine p.s. wat ik me afvroeg( niet dat ik t wil gaan doen), maar kun je nou ook van flesvoeding weer overstappen op bv? Zolang je borsten melk produceren moet dat toch kunnen lijkt mij? Ben benieuwd naar t antwoord op deze vraag, t houdt me nu al een paar dagen bezig.
Net 2 uur knockout gelegen, dus het was wel nodig Angela: Pff...beterschap meid, balen idd dat je maar niet opknapt. Goed uitrusten nu, liever nu een week rustig aan doen met hulp in/om huis dan weken/maanden blijven kwakkelen, maar het is niet gemakkelijk he. Dikke knuf ! Sappie: Oh schattig, officiele geld-post voor je meisje, leuk ! Kelly: Succes met de bv ! Senseemillia: Ik ga zo foto kijken ! Heerlijk dat ze nu beter slaapt en zelfs al een beetje speelt in de box, liefff ! Salomina: Jammer zeg, als je nu alweer ongesteld bent. Ach, is je lichaam weer in zijn normale regelmaat aan het komen zeg maar. En ik heb naar je geluisterd en mijn rust genomen hoor Channie: Heerlijk dat Giovanna zo lekekr lang gelsapen heeft, super ! Jacq: Beterschap voor Joppe ! Ik heb oma/zus om sintcadeaus gestuurd, niet zo leuk maar het moet dit jaar maar ff zo..... Ik ga ff heerlijk voor "Oprah" hangen zolang Rick nog met oma op stap is en Marit knockout ligt. Vandaag trouwens ff met cb gebeld want mevrouw tankt haar flesjes gemakkelijk leeg, maar maakt nog geen aanstalten de nachtvoeding over te slaan. We mogen wel al van 7 naar 6 voedingen zolang ze maar aan haar hoeveelheid komt. Ik vroeg of het mogelijk was de voedingstijden los te laten, dus 'voeden op verzoek' zoals met bv zeg maar, maar het cb vermoedt dat Marit dan nog heel lang voor nachtvoeding zal blijven komen. Ok, dat willen we niet, dus dan maar netjes op gezette tijden voeden . Verder geen nieuws, tot later !!!
Conny is dat zo dat als je voedt op verzoek ze langer om die nachtvoeding komen? Ik zou er ook wel vanaf willen.. Jaime krijgt nu 6 voedingen per dag en die geef ik dus op verzoek. Op welke tijden geef jij Marit te eten en hoe ga je dat aanpakken om die nacht te laten overslaan? Gewoon iedere keer een beetje meer in de fles met de 'reguliere' voedingen? Robine gekrompen..hihi! En idd vreselijk heh zo'n cb... Hier is het ook zo koud daar, vond ik laatst zo raar. Maar dat Jill geplast heeft is beter dan poepen heh... Fijn dat het boodschappen doen met de maxicosi goed ging! Kel pff wat een gedoe idd. hier was het ook zo. Ik hoop voor je dat het goed op gang komt en er genoeg voeding is.
Senseemillia: Ik gaf tot nu toe elke 3 of 3,5 uur voeding, 80 cc. Nu rek ik het tot elke 4 uur en probeer de voeding te verhogen tot 100 cc. Ik word wat simpel van het thuishangen en tot nu toe sliep Marit niet in de kinderwagen of maxicosi, dus ik voelde me nogal aan huis gebonden. Met 4 uur tussenpozen leert ze, hopelijk , ook 's nachts langer te slapen voordat ze weer voor voeding komt, en dat zou toch wel heel erg lekker zijn, i.p.v. stipt elke 3 uur komen .
Sens; ik wist helemaal niet dat jij voedt op verzoek. Ik maak Lieke wel wakker voor een voeding, zo tussen de 3 en 4 uur (wanneer het mij uitkomt). Wat een leuke foto van Jaime ! Ik wacht nog altijd op een echte lach van Lieke, het zijn nu nog steeds van die lachstuipjes heb ik het idee. Robine; Hihi, Jill gekrompen, ik herken het, Lieke was de eerste keer bij de kinderarts ook gekrompen, bij de geboorte 52 cm 1.5 week later 50,5 cm. Nu 53 cm, denk dat Lieke bij de geboorte eigenlijk ook maar 49cm ofzo was. Super dat het goed ging bij AH. Kom net terug van het ziekenhuis voor Lieke haar heupjes en gelukkig is het nog steeds goed. Luier over de kleertjes nog wel 3 weken volhouden . Nou ja is ff niet anders, als het helpt dan doen we dat maar. Ik heb vanmiddag ook het CB gebeld ivm harde poep van Lieke. Moeten een beetje extra water toevoegen aan de poedermelk. Kijken of dat helpt. Ze heeft gelukkig nog geen krampjes. Hoorde net op het nieuws het bericht van dat jongetje van 8 jaar wat ze vermoord hebben op school in Hoogerheide, vreselijk, gaan me de haren van overeind staan. Zal je kind maar zijn..... Een nieuwe datum voor de meeting lijkt me leuk ! Fijne avond allemaal, Liefs sappie
Ik heb de eerste dagen natuurlijk ook flesvoeding gegeven, maar wel geprobeerd om te kolven, uiteindelijk is het sinds gisteren op gang gekomen de melkproduktie. Het is nu alleen wel een probleem om haar aan de borst te leggen. Vanmiddag is het wel gelukt maar het duurde een kwartier zeg. En maar brullen. Een flesje is natuurlijk wel makkelijker en dat weet ze nu ook. Dus ik denk het wel maar je moet het dus afkolven en dan via de fles geven.
Conny: heerlijk zeg 2 uurtjes knockout. Als je het nodig heb gewoon doen hoor. Sappie: Fijn dat alles goed was in het zkh en als die luier goed is over de kleertjes, wat maakt het uit dadelijk mag ie weer af. Sensee: Is het eigenlijk nog gelukt met de quiches? Ik heb aan me linkerborst al kloofjes, dat doet zeer zeg. Heeft iemand een idee hoe ik de pijn kan minderen. Uit me linkerborst komt ook veel minder melk en hij is ook veel harder dan me rechter. Ik ben echt benieuwd hoe lang ik het ga volhouden zo. Ik denk zelf niet lang. Sensee hoe lang ben jij bezig geweest met afbouwen? Nog een vraagje voor jullie. Hoe lang duurt dat branderige gevoel bij het plassen. Ik heb wel 2 hechtingen, die zitten aan de binnenkant. Elke keer ga ik met tegenzin naar het toilet. Lfs Kelly
KellY: Au kloofjes! Heb je bepanthen in huis? Dat helpt heel goed tegen kloofjes. Kun je na elke voeding op je tepel smeren en hoef je niet af te vegen voor de baby. Misschien heb je een verstoppinkje in je linkerborst. Zo hoort het zich wel aan. Hij is hard (kan dus vol met melk zitten) en het komt er niet goed uit? Probeer eens onder een warme douche je borst te masseren, wellicht komt het dan wel op gang en gaat die verstopping weg. Dat branderige gevoel heb ik ook lang gehad maar het neemt vanzelf af. Genezen heeft even zijn tijd nodig. Sens: liev lachje Salomina: je geeft toch de borst? Misschien moet je je even laten inlichten over menstrueren want als je regelmatig voeding geeft komt er helemaal geen eisprong. Handig om te weten als je ooit nog es aan een tweede wilt beginnen. Ik ben heerlijk de stad in geweest vandaag. Ik wilde bij de V&D gaan voeden maar het was vreselijk druk... Iemand nog tips? Ik kan het heel discreet maar toch ga je niet in een drukte zitten dan...
Die quiche was goed gelukt. Hij was niet zo lekker als met spinazie en roquefort (is lekker scherp die kaas en proef je beter), maar knapperige broccoli erdoor was ook erg lekker. Als je ene borst harder is moet je ff in de gaten houden hoor. En wat trutje zegt ff onder de warme douche masseren, niet dat je straks een borstontsteking hebt, want dat is niet fijn. Afbouwen van de bv ik had de eerste dagen nog zoiets van oh ik doe dan 1 fles erbij en dan niet de borst. Had gelezen dat je het ff moest aankijken hoe het liep voor zowel baby als jezelf. Nou die ging goed. Na een paar dagen had ik al drie flessen erbij en toen dacht ik what the f*ck ik stop hier gewoon mee. Dat heb ik dus gedaan. Jaime vond het echt niet erg die vond het volgens mij alleen maar fijn omdat ze gewoon meer voeding binnenkreeg (toen is ze ook zo gegroeid wel 500 gram in anderhalve week). Ik had wel harde borsten twee of drie dagen daarna maar wat trutje schreef onder een warme douche houden en masseren. Soms ff wat kolven (gewoon met je hand) als het pijnlijk was, maar dat heb ik eigenlijk maar 2 keer gedaan. Dat harde was er echt maar twee dagen. Lekker duurde iets langer maar dat is nu ook over. Ik weet alleen niet of het er mee te maken heeft of je veel of weinig voeding in je borsten hebt. Je moet ff lezen bij kraamverpleegkundige op de site daar staat veel info over het afbouwen. En wat Pim mij toen adviseerde op de site van Friso staat een afbouwschema. Trutje die kraamhulp van mij zei een pashokje, maar goed dat lijkt mij persoonlijk niks. Hier niet te geloven zeg..Michiel ligt te slapen op de bank (alsof hij er 's nachts uitgaat voor voedingen..), Jaime ligt in de box half te slapen, de poezen liggen op de tafel te slapen...en wie is er wakker..JAWEL moeder de vrouw..hahah.
Sens, ik voed niet op verzoek en we hebben een lekker ritme (met een half uur tot een uur speling hoor net hoe de dag komt): 07.00 10.00 13.00 16.00 19.00 22.00 Ik maak haar dus ook echt wakker voor een voeding, maar vaak is ze ons voor. Alsof er een timer zit ingebouwd! Sal, nu al weer ongesteld? Zou het niet nog nabloeden van de bevalling zijn, dat kan ook na een paar dagen weg te zijn geweest weer terugkomen. Ik vloei zelf nog steeds, maar niet veel meer. Ik ga trouwens de Mirenaspiraal laten plaatsen over een aantal weken. Heb geen zin meer in de pil. Robine, fijn dat alles goed was bij het CB. Gekrompen haha! Sappie, mooi dat de heupjes goed zijn. En ik las net dat je van het CB ook al het advies had gekregen om meer water bij de voeding te doen. Pim
Ik ga ook voor de Mirena. Condooms is niks en de pil ook niet. Volgende week maar es een afspraak maken daarvoor!
Pim hoeveel speling kan er zitten tussen de voedingen? Want als ik kijk wanneer Jaime komt is dat ongeveer hetzelfde, met een uur marge hoor. Vandaag tot nu toe: 7.30 9.45 13.30 17.15 Doorgaans komt ze: 6.30 -7.30 uur 9.30 -10.30 uur 12.30-13.30 uur 16.30-17.30 uur 19.30-20.30 uur 22.30-23.30 uur 4.00-4.30 uur Moet ik eerlijk zeggen dat als ik soms lang van huis ben en zij ligt te slapen in haar maxi dan maak ik haar niet wakker om te eten. Zou dat erg zijn? Het 'schema' loopt dan nl. wel in de soep. Maar ik maak Jaime niet wakker voor de voeding, ze komt dus zelf binnen die marge. Behalve dus 's nachts die begrijp ik voor geen meter want bv van de week kwam ze ineens om drie uur 's nachts en daarna weer om zes uur en vervolgens gaat ze weer redelijk door in het schema. Ik zou gewoon graag geen nachtvoeding meer hoeven geven of dat ze iig wat langer doorslaapt. Maar goed als ze het nodig heeft dan is het zo.
Trutje, ben benieuwd naar jouw ervaring, want jij zult me net voor zijn met de plaatsing. Mijn ha zei dat de spiraal na ongeveer 6 -8 weken na de bevalling kan worden geplaatst. Pim