November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    redelijk goed geslapen,maar onwerkelijk gevoel net of ik het gedroomd heb,maar tis helaas wel werkelijkheid.
    ik ben superzenuwachtig voor vanavond en ben bang dat er echt iets ernstigs is.
    maar ga nu gauw naar beneden om Yorben eten te geven.
    net als linda ben ik bij elke kickje of zuchtje bang dat er iets is terwijl hij dat eerst natuurlijk ook al deed,maar nu kijk je er anders tegenaan.

tot later. xxx

bedankt voor jullie lieve woorden en steun meiden.

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jee Channie het is net of haar ritme wat achterloopt. Hoe lang ligt ze nu al te slapen dan?
    Persoonlijk wat ik zou doen is wakker maken als ze nu langer dan 3 a 4 uur slaapt.

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik heb dat idd ook nog dagelijks, net of je het hebt gedroomd. Vooral als je dan ziet hoe gezond ze eruit ziet.

Veel succes vanavond Fajah! Ik duim voor je en hoop dat de dag snel voorbij is.

Liefs Sensee

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nog een nieuwe foto in mijn album gezet. Gisteravond gemaakt. Ze heeft een pakje aan dat dus gewoon eigenlijk niet meer past! Jammer want ze had het voor de 2e keer aan, maar wel weer een mijlpaal natuurlijk :D

5. Fajah: Heel veel sterkte en suc6 vanavond. Ik hoop dat de dag snel voorbij is.

Sensee: Leuke foto. Daynah heeft dat pakje ook. Alleen zij heeft het geen ene keer aan kunnen hebben :(.

Vanmiddag en vanavond kraambezoek, dus wordt weer een druk dagje. Daynah heeft een stuk beter geslapen dan die nachten ervoor, alleen nu is weer vanaf 08.30 uur wakker. Ik ga zo haar maar eten geven en hoop dat ze snel in slaap valt.

Lfs Kelly

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wat is het rustig hier zeg!

Kel jammer van dat pakje. Al moet ik zeggen dat ik dat soort ineen pakjes behoorlijk onhandig vind. Daarom had ze m voor de tweede keer aan...Met verschonen 's nachts is het zo'n gedoe en nu die te klein wordt helemaal...hihi.

Jaime heeft net weer lekker 125 cc weggetikt in minder dan 15 minuten. Ik heb goede hoop!

7. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    ben ik nog even,kids liggen te slapen.
    ga zelf ook zo ff liggen.

linda:jaime drinkt best wel al veel per keer heh.yorben krijgt niet eens 100cc weg.
    ik las dat een kleine ruis erger is dan een harde ruis.
    bij yorben hoorde ze een zachte ruis dus maak me nu echt wel zorgen hoor linda?

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Heb je die folder van de harstichting gelezen?
    Je moet je echt GEEN zorgen maken Fajah echt niet hoor.

De arts vertelde het volgende aan ons:
    in de baarmoeder is er geen weerstand/druk in het aderenstelsel van de baby en ook niet in de longen. Pas als een beebje twee weken is, is die druk wat toegenomen en ook pas dan kan je een ruisje horen (daarom hebben ze het bij Jaime in het ziekenhuis na de ks niet kunnen horen). Nu neemt die druk steeds meer toe naarmate de baby langer uit de baarmoeder is. Een klein gaatje is een vaak wat luidere ruis omdat het bloed er met veel druk doorgeperst wordt, maar als die druk nog niet op het toppunt is dan lijkt het mij dat de ruis daardoor ook zachter is. De druk komt pas op het toppunt (dus zoals ie hoort te zijn) op het moment dat de baby zes tot acht weken uit de baarmoeder is.
    Bij Yorben is de druk dan toch nog niet op het toppunt? Jaime was gister zeven weken. Toen Jaime zo oud was als Yorben dronk ze ook echt niet zoveel hoor! Het meer drinken is pas sinds iets meer dan een week. Moet ik erbij zeggen dat we ook proberen van zeven naar zes voedingen te gaan dus ze moet wel meer drinken :)

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    OH en Jaim had er vanochtend om half zeven ook weinig zin in...toen dronk ze maar 90 cc.
    En persoonlijk vind ik ze op het cb maar kwakzalvers. Ik kan me niet voorstellen dat je als arts een bewuste keuze maakt om op een cb te gaan werken.... Als je kinderen zo leuk vindt zou ik persoonlijk eerder kinderarts worden dan naar moeders luisteren over de groei en voeding van de baby, poep en plasluiers tussendoor... Nee hoor een kinderarts doet het echte werk en die kan je veel meer zeggen.

10. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    heb die folder nog niet gelezen,waar vind ik die?op de site vd hartstichting?
    er stond op een andere site ook dat baby's met hartafwijkingen vaak continu verkouden zijn,en Yorben was al verkouden toen hij geboren werd en het is nog steeds zo,vanddar dat ik me nu van alles in mn hoofd haal natuurlijk.
    verder komt hij goed bij dus das weer een goed teken toch?
    grrr die onzekerhied heh,zal blij zijn als het avond is.
    maar jij hebt volgens mij wel gelijk hoor,Yorben is nog geen 5 weken dus.....we wachten het af.

xxx

11. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    en als het ernstig zou zijn dan zou je er wat aan merken zei die arts gister,blauw worden enzo tijdens het drinken en niet bijkomen.

als het een gaatje is dan kunnen ze er iets aan doen gelukkig en met een beetje geluk groeit het vanzelf dicht.

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
  13. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    dank je ga hem eens lezen die folder.

hij drinkt volgens het cb genoeg en komt genoeg bij,mag volgende week voor de zekerheid nog eens komen wegen en meten.

Ze moeten per kg lichaamsgewicht 150 ml drinken.
    Jaime en Yorben wegen allebei 3940 gram dus moeten ze per 24 uur 600cc binnen krijgen heh.

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja hihi ze wegen idd hetzelfde ik zag dat gister toen je dat schreef. Maar volgens mij was Yorben iets minder lang of niet? Jaime is nu 55cm.

Cb zegt idd hier ook van die 150 ml per kg lichaamsgewicht. De kinderarts zei dat we naar flessen van 130-135cc mogen en dan 6 keer per dag. Jaime drinkt denk ik iets van tussen de 700 en 800 cc per dag.

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik moet Jaime ook nog extra wegen bij het cb had het cb gezegd de laatste keer dat ik er was. Ik weet niet of ik ga hoor, in het zkh wegen en meten ze haar ook iedere keer. Vorige week maandag woog ze 3850 en in het ziekenhuis vrijdagochtend woog ze 3940.

16. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    Yorben is idd iets kleiner hij is 53 cm,heb net die folder gelezen,jeetje zeg,best scary allemaal.maar ga er nog niet vanuit.de tranen lopen wel alweer over mn wangen,moet je toch niet aan denken dat je kindje geopereerd moet worden,ze leggen dan het hart stil,echt erg hoor.
    ik denk dat ik zelf dan echt ook van mn stokje ga als dat moet gebeuren.

17. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heej dames,

Was ik van plan om gisteravond even bij te lezen en te reageren, kwam ik er niet aan toe. Mijn mannetje wilde graag ook even op internet nu we het al bijna twee weken moeten missen en dus voor een dagje de usb adapter van mijn ouders te leen hadden. Ondertussen was ik druk enveloppen voor de kerstkaarten aan het schrijven. We hebben er ééntje met Jayna er op, erg leuk issie geworden.
    Vanmorgen druk in huis bezig geweest en over een half uurtje staat er alweer een vriendin op de stoep. Kom ik er dus weer niet aan toe om echt bij te lezen en helaas moet de usb adapter van mams vanmiddag weer terug. Hoop echt dat het deze week nou eens geregeld is met het internet, want hier word ik ook niet goed van!

Maar ik las even snel door de pagina's heen en zeg dat er een meeting gepland is op 5 jan in utrecht? Ik weet nog niet wat onze plannen zijn in de kerstvakantie. Mijn man is namelijk ook vrij en we zouden ook nog naar zijn familie in het westen. Ik laat het nog wel even weten.

@ Fajah en Sense: jeetje wel even schrikken hoor toen ik het las over het hartruisje bij jullie kindjes. Hoop echt voor jullie dat het meevalt, maar kan goed begrijpen dat je je erg machteloos voelt. Heel veel sterkte allebei en Fajah ik zal aan je denken als je vanavond naar het ziekenhuis gaat.

Nog bedankt allemaal voor jullie leuke reacties op de foto van Jayna. Ik zag zo vlug even dat er nog meer nieuwe foto's geplaatst zijn. Erg leuk allemaal, en wat worden onze kindjes alweer een stukje groter en wijzer he! Erg leuk om te zien.

tot gauw,

liefs Sämira

18. Daynah is minder gaan drinken. De 1e week zat ze al op de 90cc. Echt veel was dat en nu drinkt ze sinds een paar dagen 50cc a 70cc.
    We moeten het wel in de gaten houden anders moesten we langs de ha gaan volgens het cb.
    Het gaat ook met moeite naar binnen soms, maar goed ze moet wel wat eten hoor.

19. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh dat van het opereren heb ik niet gelezen. Ga ik pas doen als blijkt dat het moet.
    Moet je ook niet over nadenken hoor fajah!

20. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Kel komt dat misschien van de krampjes dat ze minder drinkt? Of drinkt ze veel vaker nu?
    Wat vervelend zeg!

Deel Deze Pagina