November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Morguh allemaal,

Logopediste is alweer weg dus dat is alweer gedaan voor vandaag. Vanmiddag ga ik samen met de kids eens richting onze winkel, moet nog wat hebben uit de stad, dus dan maar een stad verder zodat we eens bij papa op visite kunnen ;)
    Vanavond komt de kapster en dan gaan mijn haren eraf. Ben die eeuwige staart ook zo zat :rolleyes: Misschien komt vanavond het meisje dat eerst voor ons heeft gewerkt, maar dit was nog niet zeker.

Salomina: De buitenlucht heeft Moira dus wel goed gedaan ;) Hebben jullie nog een beetje kunnen slapen? Stem is hier weer terug, is meestal alleen de dag na de game dat ik hem kwijt ben :D
    Ik heb eerlijk gezegt geen idee of Jantien al is bevallen :oops: ik hoop het wel voor haar en ben nu inderdaad wel ook erg benieuwd.
    Heel veel beterschap voor je zusje!

Ik ga maar weer eens, zo weer flessentijd. Ik kom later vandaag nog langs ;)

Liefs Angela.

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Goedemorgen!

Ik wil het niet te hard zeggen, maar Jaime heeft weer doorgeslapen vannacht (echt ff afkloppen want zal je zien...). Gisteravond had ze dus 190 cc gedronken ze had ontzettend honger dus we dachten geven we wat extra. VAnochtend kwam ze om half zeven. De eerste twee voedingen van vandaag zitten er op en dat was 135cc. Het lijkt steeds beter te gaan dus hoop echt dat ze morgen zeggen of dat er geen gaatje is maar goed dan klopte die andere ecg niet, of dat ze zeggen dit is zo mini hier groeit ze overheen. Ben blij dat we morgen ochtend al terecht kunnen maar zo gek want word wel wat meer zenuwachtig nu ik weet wanneer we die afspraak hebben. Raar toch?

Angela wat ga je met je haar doen? Helemaal kort?

Fajah fijn dat je man er gister was. Kun je toch even napraten over de onzekere momenten.
    Wij moeten morgen om kwart voor tien in het ziekenhuis zijn.

Conny hoe gaat ie bij jou? Gaat het al wat beter met Marit?

Sal wandelen werkt dan wel heh. JAime valt al in slaap zodra ik haar in die wagen leg..
    Lijkt me best zwaar met de bv en dan zo'n regeldagje...
    Denk dat jantien vast al bevallen is, zal allemaal wel ok zijn. Vorige keer was ze ook ineens floep verdwenen dus dat doet ze volgens mij nu weer.
    Hopelijk is je zus snel beter!

Ik las net een de krant iets dat een zwangere vrouw een bijna ontzettend ongeluk had gehad. Haar auto stond op het treinspoor en ze kon op het nippertje uit haar auto springen oid. De trein kwam eraan en heeft de auto geraakt en een lang stuk meegesleurd. Bizar zeg.

Ik ga ff verder kom straks nog wel even kijken.

Liefs Sensee

3. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    komt echt wel goed linda,bij yorben was het een lichte ruis en een lichte ruis is meestal erger dan een harde heh,en er was gewoon niks aan de hand bij hem gelukkig.
    ik zal morgen aan je denken en voor jullie duimen hoor,want weet precies hoe je je nu voelt.ik was ook zo zenuwachtig voor de uitslag.
    en echt niet raar hoor dat je zenuwen hebt.

ik vraag me ook af of jantien al is bevallen,ze ging het wel melden toch bij ons november forum?
    als ze nu nog niet is bevallen dan klopt het niet hoor,ze was toen al bijna 41 weken.ben benieuwd.

ga vandaag proberen yorben 6 voedingen te geven ,tis nu van 7 uur geleden en ga hem zo weer geven.scheelt wel weer,want dan heb ik een uurtje meer om iets anders te doen heh,want om de 3 uur is zo snel vind ik.

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Goeiemorgen,

Wat fijn Fajah dat alles in orde is!.

Zo die vrouw heeft geluk gehad dat ze net op tijd uit de auto is gekomen! :(
    En het is helemaal niet raar dat je zenuwachtig bent Sens, dat is alleen maar normaal! en mooi dat je de afspraak sochtend's hebt, zit je niet heel de dag te wachten!.

Oja kerstkaarten, pff we versturen gewoon simpele kaarten en misschien een paar van Lisa met Kerstmuts (via de online service, scheelt weer extra printen).

5. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    goeiemorgen :)

Fajah, mooi nieuws! Nu sense nog!

Wij hebben nu dus definitief een oppas :) Erg blij mee. Gelukkig heb ik nog een wk of 5 om aan het idee te wennen.

De boom staat hier al. Tis een mooi kijkedingetje voor ons menneke met al die lampjes.

Vanmiddag eindcontrole op het ziekenhuis. Hopelijk regent het niet aangezien ik lopend ga.

6. Goedemorgen allemaal.

Zo Daynah heeft maar goed geslapen zeg. We schrokken er zelf van. Ze is 1x gekomen om 03.00 uur en om 03.30 uur sliep ze weer. Meestal is ze wel ff wakker en de voeding van 06.30 uur sliep ze ook heel snel weer. Ik hoop dat haar krampjes over zijn.

We gaan zometeen naar het werk van me vriend even de kleine meid showen.

Angel: Leuk heh als de kids zo blij zijn met de kerstboom. Veel plezier vandaag in de stad.

Sensee: 190cc :confused: . Zo dat is veel zeg. Daynah komt nog niet verder dan 80cc, dan zie ik toch wel dat ze later is geboren ondanks dat het een grote meid is. Ik hoop dat het snel morgenochtend voor jullie is. Gaat Michiel ook mee?
    En wat een verhaal zeg van die zwangere vrouw en die trein. Poeh moet je niet aandenken toch.

Trutje: zo lekker zeg dat jullie al een oppas hebben.

Nou meiden wij gaan richting het werk van Sabino.

Tot later.

Lfs Kelly

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Kel lekker dat Daynah zo heeft geslapen! Zou fijn zijn als ze dit ritme doorzet. Veel plezier bij het werk van je vriend.
    En idd veel die 190 cc had ze nog niet eerder gedaan hoor, de max was 160. We proberen heel consequent de voedingen om de 3,5 a 4 uur te geven dus misschien dat ze daarom zoveel had gedronken.
    Michiel gaat gelukkig mee hoor naar het wkz. Ik zou ook niet alleen gegaan zijn anders had ik mijn vader wel meegevraagd ofzo.

Trutje lekker dat het met de oppas geregeld is. Gaat Brent ook voor een dagje wennen? Hier op het kdv doen ze dat wel. Eerst twee uurtjes met mij erbij en daarna 3 uurtjes zonder mij en dan een dagje zonder mij.

Fajah en idd zes voedingen scheelt toch weer. Denk ik op een gegeven moment ook gewoon beter voor baby's kunnen ze wat langer doorslapen en daar groeien ze goed van. :) .

Ik ga zo maar even de was opvouwen. Heb dr weinig zin in maar moet toch gebeuren.

8. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Goeie middag,

Pff ben moe |-) was even met Giovanna en me moeder naar de mart geweest, en had het huishouden enzo gedaan..maar was zo vroeg wakker..uurtje of 6 dat ik nu heel moe ben *hihi*
    Giovanna had gister 22.00 laatste fles en 02.00 kwam ze weer en toen 06.00 best netjes dus.

Ff een vraagje he .. hoe slapen jullie kindjes? op de zij of op de rug of op de buik?
    Giovanna ligt dus graag op de buik,alleen doe ik dat nooit omdat dat gevaarlijk is, maar het consultatie bureau zei dat ik haar in de box gerust op de buik mocht leggen. Ik leg haar dus net op de rug in de box en gaat ze niet slapen..dus ik denk leg jou op de buik..2 tellen en weg was ze :confused: Mijn moeder zei me wel dat ik altijd op me buik lag want ik wou niet anders.maarja hoe doe jullie dit :p

9. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Dat waren we nog wel een keertje van plan. na de kerst ergens ofzo... Dan heeft mijn vriend ook vrij en willen we er natuurlijk wel gelijk misbruik van maken door samen eens gezellig de stad in te gaan of een film te pakken. Is al lang geleden dat we iets leuks met zijn tweeën gedaan hebben...

10. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    trutje :fijn dat je nu definitief een oppas hebtvoor brent,heel fijn gevoel toch dat je weet dat jullie mannetje straks goed word opgevangen.

ik heb een berichtje geplaatst bij de december mama's om te vragen of ze nog iets van jantien hebben vernomen,maar ze hebben haar ook al een tijdje niet gehoord dus ik weet het dan ook niet meer hoor.

en hoe zou het met Door zijn?hopelijk horen we haar ook nog eens,maar wel te begrijpen dat ze een enorm moeilijke tijd doormaakt.

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

senseemillia; hij was 4 wkn te vroeg, met 36wk2dgn geb. ik enne wat veel gedronken zeg :confused: , moet ik nog niet aan denken hoor, en goed joh doorslapen

robine; ja ik ga elke dag met orlando mijn hondje uitlaten dan maar ff een regenhoes erom heen!
    sappie, sensee en robine, angela;vind het ook erg leuk die foto's dus ik ga mijn zus binnenkort weer ff aan haar mouw trekken ;) .

saskiab; ik moet ook nodig naar de kapper hoor, ben benieuwd heb je foto's gemaakt?

fayah; fijn om te horen dat het zo mee is gevallen zeg,

salomina; fijn he zo'n regeldag ;)

gr saskia

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dames die zijn overgestapt op een andere flesvoeding.... Hoe hebben jullie dat gedaan, gewoon van de een op andere dag vervangen of om en om ofzo?

Fajah jantien zal dan wel al bevallen zijn. Echt vorige keer was ze ook ineens verdwenen. Ik hoop dat het wat beter gaat met Door. Moet zelf nog regelmatig aan haar denken.

Trutje goed idee om dan gelijk wat met zijn twee te gaan doen.

Channie Jaime slaapt op haar rug. Omdat ze een voorkeurshouding naar rechts heeft leg ik haar zo nu en dan in een sidesleeper zodat ze ook op links slaapt. In de box ligt ze op rug of buik (als we erbij zijn). Volgens mij is het zeker goed om baby's regelmatig op de buik te leggen (wel als je erbij bent) want dat bevordert dacht ik de motorische ontwikkeling van kindjes. Dat jij op je buik lag vroeger is anders, vroeger werden alle kindjes in bed gelegd op hun buik. Dat was toen het beste..

13. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    Channie:Yorben ligt ook op zn rug als hij slaapt,op de buik is echt nog te gevaarlijk,als je erbij bent niet maar alleen moet je niet toelaten hoor.

Heb een paar foto's geplaatst.ook eentje met een blauw winterjasje die ik voor Yorben heb gekocht,schattig hé?

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    WEet niet meer wie het schreef dacht Robine over groenige poep? Ik kreeg met de post een boekje van nutrilon over de voedingen die ze hebben en van dat omneo kan de poep wat groen kleuren. Is dus heel normaal.

groetjes sens

15. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    jeetje sens jou berichtjes gaan al hard zeg 2300 :confused:

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Fajah ik ga het ook niet toelaten hoor als ze alleen is is het lekker op de rug haha.

17. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Fajah, wat fijn dat alles in orde is met Yorben!

18. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fajah, wat fijn dat alles goed is met Yorben. Een pak van je hart (en van dat van ons allemaal hier ;) ).

Sappie, ik gebruik de druppels van VSM niet. Ik doe wat extra water bij de voeding en de ene keer heeft ze een keuteltje en de andere keer een enorme mosterluier (zoals daarstraks, blegh!). Ik moet morgen naar het CB en zal het daar nog even aangeven, maar volgens mij gaat het goed zo.

Kerstkaarten, ik heb er ook geen zin in om ze te versturen, maar ga het denk ik toch maar doen.

Sens met overstappen naar andere voeding heb ik geen ervaring. Wil je andere voeding gaan gebruiken? En fijn dat Jaime doorslaapt en goed drinkt!

Trutje, fijn dat je oppas hebt geregeld voor Brent. Emme gaat ook een paar dagdelen wennen. Zal wel spannend zijn he.

Ik hoor iedereen hier over regeldagen, maar ik merk daar bij Emme niets van. Ze is heel constant in haar gedrag: eten, knuffelen, slapen en vooral niet huilen. Heerlijk hoor, maar wel vreemd als ik dan over die regeldagen lees, dat herken ik gewoon niet.

Ik krijg zo kraamvisite, tot straks!

Pim

19. Hoi hoi,

Zo we zijn weer terug. Daynah heeft zich voorbeeldig gedragen. We moesten alleen eerst even naar de bakker om gebak te halen. Werd ze wakker en kreeg al honger. Heb ik haar in de auto op de parkeerplaats de fles gegeven en had ze zomaar 80cc weggedronken. Er zat maar 2 uurtjes tussen. Daarna viel ze lekker in slaap, dus ze had gewoon nog honger.
    Om 15.00 uur weer de fles en toen had ze 100cc gedronken. Volgens mij is ze een inhaalslag aan inhalen ofzo.

Me bv is een stuk minder zeg. Ze zijn minder gevoelig en ik doe over 20 min kolven ongeveer 80cc. Nou dat is natuurlijk niks. Ik probeer het vandaag en morgen nog en als het nog zo weinig is dan stoppen we gelijk.

Sensee: Fijn dat Michiel meegaat. Ik zou het anders ook aan me vader of moeder vragen hoor als Sabino niet meekon. Toen Daynah net geboren was kreeg ze Nutrilon Omneo, maar daar kon ze niet tegen, dus zijn we gelijk overgestapt op Friso Hypoallergeen. Volgens mij kan het dus niet kwaad. Ik geef nu ook nog 2 soorten voedingen. De bv en de Friso dan.

Channie: Daynah ligt altijd op haar ruggetje. Ik durf haar niet meer op haar zij te leggen omdat ze zo beweegelijk is in haar slaap. Tegen mij is gezegd dat je ze wel op hun buikje mag leggen maar dan moet je er wel bij blijven.

Fajah: Ben ook wel benieuwd hoe het met Jantien gaat. Ze moet wel bevallen zijn nu. Vorige keer hebben we ook een tijdje niks gehoord.

Ik ga ff een kopje thee drinken.

Lfs kelly

20. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou de kinderarts vond het verstandiger als we hypoallergeen zouden gaan gebruiken omdat michiel allergisch is en het veel voorkomt in zijn familie (zijn broer heeft bij wijze van wel 100 allergien).
    Ik bel anders het cb nog wel ff om te vragen.

Deel Deze Pagina