November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Fajah wat een opluchting dat alles goed is met Yorben! :)

Sal: hier werkt het wandelen (naja shoppen) ook goed, hij valt altijd in slaap. Ook een autoritje werkt goed! :)

Ben vanmiddag weer eens voor me zelf gaan shoppen! Ben geslaagd, 2 paar laarzen en een spijkerbroek...en nog wat kleine dingetjes ;) Had echt een nieuwe broek nodig, want pas maar 2 oude broeken. Wil er nog 20 kilo afhebben (waarvan 6 zwangerschapskilo's).
    Kyllian ligt nu weer lekker te slapen.

Over die voedingen Het lukt hier echt niet om er meer in te krijgen dan 100cc. Heel soms een keer 125 ('s avonds). Hij zit nu op de 7 voedingen, ben bang dat dit nog wel even zo zal blijven. Wel lijken de nachten langer te worden. Hij meldt zich na 5 uurtjes weer, krijgt dan flesje en slaapt dan meestal weer 4 uur. Vanochtend ben ik na de voeding van half 9 samen met hem in bed in slaap gevallen. Hij was wat huilerig en ik had hm al aangekleed, dus dacht even nog op bed tv kijken. Toen was het 2 uur later :)

2. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Volgens mij kun je ook gewoon van voeding overstappen. Wij hadden de eerste maand bv en Friso normaal. Nu gebruiken we Friso normaal en Friso extra gemend. Eigenlijk heeft hij die Friso extra niet meer nodig want hij drinkt niet meer overdreven veel. Alleen hij knoeit daar wel veel minder mee. Met de normale spuit soms echt alles aan de zijkanten eruit. Heb ook al verschillende speentjes geprobeerd.

3. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

orlando slaapt overdag op zijn zij, afwisselend links en rechts. en 's nachts op zijn rug. hij heeft ook een voorkeurshouding hoofdje naar links vandaar het afwisselen. hij slaapt op ons borst op zijn buikje.

over de groenige poep, bij fv weet ik het niet maar bij bv is dat een teken dat ze teveel binnenkrijgen.

fayah; wat een schattige foto's zeg het kerstkaartje is ook erg leuk en dat jasje..... ik heb geloof ik een tik met jasjes hoor ik heb er nu 4 en elke keer wil ik er nog een kopen :confused: . niet gedaan hoor. de 1e heb ik zelf gekocht en de rest gekregen.

pim; ik heb er pas een paar dgn geleden een paar gemerkt maar hiervoor ook niet hoor, moet ik er wel bij zeggen dat hij de eerste week en de halve 2e en 3e week in het z.huis lag. maar ik denk dat de een er meer last van heeft dan de ander, het kan, maar hoeft niet lijkt mij

senseemillia; nou hoop voor jullie dat jaime geen allergien heeft

gr saskia

4. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Goeiemiddag allemaal,

Vandaag niet naar de stad geweest :( heb het gewoon niet gered. Om half 2 had Jordy zijn fles, maar besloot tussendoor even flink te poepen waardoor hij tot 3 uur over zijn fles heeft gedaan :confused: Tja dan heeft het weinig nut om nog alles en iedereen in te pakken en naar papa te rijden want als ik dan daar ben kan ik me weer omdraaien omdat meneer dan al zijn volgende flesje weer moet krijgen.

Ik heb gisteren trouwens met hem hier op de weegschaal gestaan en die gaf aan dat hij nu 3,5 zou wegen :confused: dit kan toch niet of wel? Volgens mij klopt er niets van onze weegschaal :( Hij woog 2715 gr bij de geboorte, toen hij 1 week was woog hij 2630 gr en nu bij 3 weken zou hij 3,5 zijn? Dat zijn 870 gr op 2 weken tijd. Hoe was dit bij jullie? Maandag mag ik met hem naar het bureau dus ben wel benieuwd wat ik daar te horen krijg.

Sense: Bij Kaily ben ik tussendoor ook op andere voeding overgestapt en ik moest het toen per 1 schepje vervangen. 1 Week 1 schepje van de ene voeding weglaten en vervangen door het nieuwe merk, de 2de week 2 schepjes en zo verder totdat je helemaal op de andere voeding zit. Zo konden de darmpjes er rustig aan wennen en zouden nieuwe krampjes worden voorkomen. Maar dit is intussen ook alweer 3,5 jaar geleden dus nu is het misschien toch weer anders.

Fajah: Wat een mooie foto's weer. Je hebt echt 2 prachtige mannetjes!

Channie: Ik leg Jordy niet op de rug, altijd iets op een zij. In bed zelf hebben we een zijslaper liggen en daar blijft hij netjes tussen liggen. In de box leg ik hem ook altijd op een zij. Ik vind het gewoon een eng idee dat als hij op zijn rug ligt en hij zou wat spugen dat het um dan weer terug in de keel loopt en hij zich verslikt. (hij draait wel met zijn hoofdje maar hij vindt t ook prachtig recht naar boven te kijken. Hij boert slecht dus soms blijft toch een boer steken en zodra hij ligt komt t dus ietsje terug. Hij begint dan niet te huilen, maar te kokhalzen, dus ik lap de regeltjes een beetje aan mijn laars (zijn gelukkig nieuwe ;) ), slapen op de zij en als ik erbij ben op de buik :D

Pim: Volgens mij geef jij fv he? Het zijn meestal toch de bv-kindjes die het meeste "last" hebben van de regeldagen volgens mij. Als wij merken dat ze niet genoeg eten binnen krijgen geven we wat extra voeding en maken wat meer klaar. bv-kindjes moeten zich dit zelf regelen, willen dus meer en vaker drinken om bij de moeder de productie wat op te hogen. Dit is wat mij nog een beetje bijstaat hiervan, weet even niet of ik t juist heb uitgelegd :oops:
    Veel plezier met de kraamvisite.

Sorry meiden, kan verder even niet reageren, er zijn er een paar (lees 3 tegelijk) om aandacht aan t vragen ;)
    Even 10 minuten met ze knuffelen en dan gauw koken. Om 19 uur de kapper en om 20 uur kraamvisite. Waarschijnlijk dus pas tot morgen ;)

Liefs Angela.

5. Angel: Zo dat zou best veel zijn als hij 870 is bijgekomen. Lijkt mij sterk, maar wie weet kan het wel. Jammer dat je niet naar de stad toe kon gaan, maar er komt vast een nieuwe dag aan wanneer het wel kan. Ik merk ook als Daynah iets langer over haar flesje doet dan valt heel mijn schema in me hoofd in het water. Laat staan bij jou met 3 kids. Ik vind het echt super knap hoor.

Ik ga ook ff koken. Lekker brocoli met zalm en rijst.
    Daynah moet ook zo eten en daarnal gelijk haar pyjama aan en naar bedje toe. Vanavond gelukkig geen kraambezoek, dus ik hoop dat ze snel gaat slapen.

Lfs Kelly

6. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Groene poep: Zojuist weer een luier vol, fijn dat ik weet dat t normasal is van de Nutrilon Omneo Sensee! Thanx, maakte me geen zorgen hoor, maar t stinkt wel enorm!

Sensee en Sap: Was leuk gisterenavond ;), vanavond gaan we de kerstboom optuigen die John nu aan t halen is dus weet niet of t lukt om te msn en............ ennuh die late fles en doorslapen.......VERGEET T MAAR. Jill had om 23 uur laatste fles, toen weer om 2.30 en toen weer om 6 uur. Gebroken nachtje dus..........helaas

Was vandaag in Zoetermeer met Jill om kerstinkopen te doen. Voor t eerst met maxicosi en onderstel. Alles in de auto en gaan, ging prima. Ze heeft heerlijk geslapen 3 uur lang terwijl mama mooie kerstcadeautjes aan t kopen was. t Duurt trouwens wel ff voor je de wagen in je auto hebt, kind in maxicosi, luiertas, jasje aan etc. Voor je weg bent is ze al bijna aan weer een fles toe.
    Ben trouwens wel op de roltrap naar boven gegaan met de wagen, ,maar naar beneden durf ik nog niet hoor, toen heb ik maar ff de lift genomen.......

Fajah: Ik ben blij dat alles meevalt met Yorben! Nu morgen nog Sensee!

Buikslapen: Ik heb Jill nog nooit op buik gelegd. Ze lag de eerst 4 weken op afwisselend dr linker en rechterzij. Nu de laatste week met dr handjes langs t hoofdje op dr ruggetje. Buiklig doe ik eigenlijk nooit. Zal t wel wat vaker moeten doen om dr rugspieren te trainen.

Pim; jij hebt echt t meest voorbeeldige kindje van ons allemaal he! Lol. Emme is echt zoet als ik zo je verhalen lees.

Even over de meeting, zullen we t wat concreter gaan maken aangezien iemand toch ff tjes iets moet regelen in Utrecht waar we allemaal terecht kunnen!

Nog ff resume wie er meegaan voor 100% op 5 januari in Utrecht, higt tea in de middag oid? Uurtje of 1400 uur?

- Robine en Jill

7. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Fajah: Wat een leuke winterjas ! Ook dat Pooh-pakje is schattig zeg !

Pim: Lekker genieten hoor dat jouw meidje zo regelmatig is en geen regeldagen heeft, alleen maar fijn !

Kerstkaarten: Ze liggen al van kort na de bevalling geschreven klaar, maar nu nog kerstpostzegels kopen… :)

Senseemillia: Ik ben van de ene op de andere dag overgestapt van voeding, niet om en om of zo.

Voedingen lijken vanaf gisteren weer beter te gaan, al drinkt Marit nu echt in 2 etappes, maar dat geeft niks :D

Vanmorgen ben ik met mijn moeder de stap in geweest om passende kleding. Ook al heb ik gekocht bij Miss Etam – Grote maten, maakt me niks uit, ik heb kleding die heerlijk zit en mooi staat, dat was even het voornaamste. En die oude kleding komt ergens het komende halfjaar wel weer de kast uit hoor. Ik weet van de vorige keer dat het bij mij echt ff nodig heeft om de kilo’s kwijt te raken, en zo met de feestdagen is het helemaal hopeloos nu :D

Melliemel: Ja, op ons borst slaapt Marit ook op haar buikje, maar in bed durven we dat idd niet.

Angela: haha, ja dan loopt je hele planning in de soep als zo’n voeding uitloopt. Vind het knap hoor als je 3 kids kunt zoethouden. Hier is het al wennen om Rick voor te lezen en tegelijk Marit op schoot haar speentje te laten binnenhouden zodat ze niet gaat miepen ;)

Robine: Hm, ik wil graag komen maar de tijd nog even openhouden. Nu krijgt Marit een fles om 13.00 uur en dat wordt iets onhandiger in de trein natuurlijk :D maar absoluut 100% de bedoeling om te komen !

Met de meiden uit Zeeland/West-Brabant kunnen we misschien afspreken om vanaf een bepaald station samen te reizen? Wel zo gezellig ;)

Vanavond weer kraamvisite van mijn werk, gezellig kletsen dus.

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik denk er ook over om met de trein te komen naar de meeting. Maar kun je uberhaupt met je kinderwagen in de trein in een coupe of moet je dan op het balkon gaan zitten? En als ik met de auto kom, waar kan ik handig parkeren (vraagje voor Sens die in Utrecht woont)?

Pim

9. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    we gaan die meeting nog niet redden hoor, ik heb geen rijbewijs (mn vriend is ermee bezig) en ik zie het niet zitten om met het openbaar vervoer te gaan! maar als er nog eens een meeting komt mag mijn vriend me brengen :D

Vandaag is er nog een collega op kraamvisite geweest! was weer erg gezellig!.

De foto's zijn ook vandaag al binnen gekomen! echt een goeie service, nu nog een keer een fotoboek kopen!.

en de kerstkaarten zijn op de bus, zijn we daar ook weer vanaf :)

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Pfff ben blij dat we snel terecht kunnen in het wkz maar zit m nu toch al wel te knijpen. Ik hoop zo dat het niet ernstig is. Moet ook steeds denken aan dat ze een vergroot hartje heeft, dat zit mij gewoon niet lekker. Zal blij zijn als we weten hoe of wat.

Femmy welke online fotoservice is dat?

Parkeren kan bij het transferium (is aangegeven op de borden) maar dan moet je van daaruit wel een stukje met de bus. Nu zijn dat volgens mij de lage bussen dus je kan de wagen er zo inrijden (de winkelexpress heet dat ding). Verder is het parkeren bij het station naast het Beatrixtheater en ook aan de achterzijde van het station. Het is allemaal goed op de borden aangegeven. Kost wel wat het parkeren want per 1 januari zijn de tarieven verdubbeld omdat Utrecht niet graag mensen met de auto daar wil hebben.

Conny grappig dat je dat zegt dat Marit in twee etappes drinkt. Jaime heeft zo nu en dan dat ze de laatste 20cc niet wegkrijgt, ff boeren en hij kan weer, maar goed ik maak mij daar zelfs zorgen over dan denk ik haar hartje kan het niet aan. Stom heh.
    En idd met de feestdagen is het lijnen hopeloos. Half half dus schiet niet op.

Robine dan andere keer weer msn'en. Ik zal ook wel op van de zenuwen zijn vanavond dus maakt niet uit. Jammer dat Jill ook na een late fles niet doorslaapt. Maar maak je geen zorgen het komt vanzelf.
    Meeting 5 jan is voor mij prima, maar dat was al duidelijk. Tijd vind ik ook ok.

Kel klinkt goed wat je gekookt hebt. GEniet lekker van je 'vrije' avondje!

Angela ik weet niet of het kan zoveel in twee weken. Echt best veel anders. Jaime komt iets van 1,5 ons aan per week. Merk je wat aan zijn kleren dat die al krap zitten want kan mij voorstellen dat dat dan wel gebeurd. BEdankt voor die tip voor het vervangen van de melk. Ik zit niet nog een keer op krampen te wachten. Duurt wel lang dan voor je volledig bent overgestapt. Ik zal cb ook nog eens bellen.

Annemonique na vijf uurtjes is toch beter dan na drie toch? Wordt vanzelf langer. En zeven keer 100cc is volgens mij genoeg eten. Wij hebben op gegeven moment gewoon wat gerekt tussen de voedingen en Jaime ging (volgens mij tenminste) daardoor wat meer eten. Al eet ze nu echt best veel. Tot nu toe de voedingen van vandaag minimaal 130cc per voeding.

Ik ga nog ff bankhangen. Michiel is nog niet thuis hoop dat hij zo thuiskomt dan heb ik wat afleiding en ben dan niet zo zenuwachtig voor morgen.

Liefs Sensee

11. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    dat is www.pixum.nl mooie kwaliteit ook!
    heel veel sterkte alvast voor morgen! ik zal voor jullie duimen!.

12. IK GA ZEKER MEE HOOR, DAT IS ECHT MIJN BEDOELING. TIJD VIND IK OOK GOED.
    ZIT ALLEEN NOG EVEN TE DENKEN OF IK MET DE AUTO GA OF MET DE TREIN.

13. sappie

sappie Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Vandaag een druk dagje gehad, naar het tuincentrum geweest, kerstboom versierd en naar het ziekenhuis geweest. We kregen gisteravond bericht dat Rick zijn zusje met spoed is opgenomen. Zou een blindedarmontsteking zijn maar nu blijkt het een bloeding te zijn in haar rechtereierstok, zo zielig. Ze moet nog een paar dagen blijven, hoop dat het niet ernstig is.

Sens; ik wens je voor morgen alvast alle geluk van de wereld ! Ga vanavond zeker een paar kaarsjes voor jullie branden. Hoop echt zo dat jullie morgen ook goed nieuws krijgen. Ik denk aan jullie !
    Super trouwens dat Jaime zo goed drinkt, 190 cc da's geweldig toch !?

Robine; Andere keer maar weer msn-en. Veel fun met het optuigen van de kerstboom ! En echt slapen was er bij mij ook niet bij hoor ! Lieke kwam om 05.00 uur ! Daarna pas weer om 10.00 uur, ik mag dus eigenlijk niet klagen. Doe ik dan ook maar niet ;) .
    Met de roltrap durf ik ook niet. pak ook telkens de lift.
    Wat betreft de meeting, ik kom ! 14.00 uur is prima !

Femmy; jammer dat je 5 januari niet kan komen. Wellicht een andere keer.

Pim; geen idee of je met de kinderwagen in de trein kan. Met de auto is wel het meest relaxed vind ik, lekker de tijd aan jezelf.

Conny; fijn dat je geslaagd bent met kleding shoppen ! Ik ga binnenkort ook maar eens voor mezelf shoppen ipv voor Lieke.

Angela; ik denk dat het wel kan hoor 870 gram aankomen in twee weken. Ik ben nog maar 1 keer naar het buro geweest, heb dus geen idee wat Lieke nu weegt. Zal zelf eens een keer met dr op de weegschaal gaan staan.

Fajah; mooie foto's van je mannetjes

Mellimel; ik heb ook al een aantal jasjes, maar toch doe ik meestal gewoon een vestje aan, dat zit wat makkelijker heb ik het idee. Vind het zo'n gedoe om die armpjes in de mouwtjes te proppen.

Annemonique; wow, jij ook al lekker aan het shoppen geweest ! Ben jaloers... ik wil ook shoppen....ga ik gauw weer doen.

Kelly; Gelukkig gaat het lekker met Daynah ! Ze drinkt echt supergoed nu of niet?

Verder kan ik ff niet teruglezen...

Kom later nog ff kijken.

Liefs sap

14. Sappie: Jeetje dat was schrikken dan voor Rick's zusje. Ik hoop dat alles nu goed met haar is.
    Weten ze al hoe het komt of nog niet? Daynah drinkt echt supergoed vandaag. D'r net weer 100cc naar binnen en vrij snel in slaap vallen. Ik zag nu alleen wel dat ze wakker was. Ik ga er nog niet pakken. Hoop dat ze snel in slaap valt.

15. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Vanmorgen naar CB geweest, we kregen complimenten van de arts!
    Jayden is al 4 kilo en 56 cm.
    Was wel grappig voor het eerst naar CB, had ook geen idee hoe het allemaal ging daar.

Vanmorgen bloedgeprikt, ben benieuwd wat de uitslag is.
    Jayden krijgt er ook een neefje of nichtje bij, Mijn zusje is ook zwanger!
    Nu bijna 9 weekjes, ben echt zo blij voor haar!

Over de meeting, ik wil me wel aanmelden maar is nog niet zeker....
    Lijkt me echt leuk om iedereen in het echt te ontmoeten, vind het alleen nog wel een eindje rijden.

Nou ik ga ff snel douchen, jayden ligt lekker te slapen.

Sens, succes morgen.

Sappie, beterschap met je schoonzus, hoop dat het goed komt.

Robine, veel plezier met optuigen van de kerstboom, wij hebben zondag gedaan, gezellig met kerstliedjes.

Conny, heerlijk he voor jezelf shoppen, mooi dat je geslaagd bent.
    Ik ga morgen ff winkelen met mijn schoonzus, voor jayden maar ook voor mezelf :D

16. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Charissa; Hoest nou met Jayden zn oortjes?

Sensee: Ik duim voor jullie morgen dat alles ok is met Jaime! Laat ons snel weten hoe of wat!

Conny: Lekker he ff shoppen voor jezelf. Mooi dat je zo goed geslaagd bent!

Kel; gaat de goede kant op met Daynah, al 100cc! Mooi zo!

Ik maakte Jill net wakker voor dr flesje maar met moeite 65 cc hoor. Zoveel drinkt die kleine kruimel van ons ook nog niet. Meestal zo een 110cc per keer, nu was ze natuurlijk erg slaperig en heb ik er toch nog iets in gekregen. Vanavond na t kerstboomoptuigfeestje proberen we weer wat meer te geven!

Tot later

Liefs Robine

17. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Jeetje dan zou het 4,40 per uur gaan kosten. Ben meestal te lui om met de trein te gaan (moet ik weer naar het station lopen en met de kinderwagen kan het trouwens niet eens vanwege de hoge trap/brug die we over moeten). Ik pak dus altijd de auto tegenwoordig (in de zomer weleens de fiets).
    Hmmzz zit me net te bedenken dat ik natuurlijk wel met de bus kan gaan :p Alhoewel kan dat wel met een kinderwagen?

18. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Maak je dr altijd wakker voor een flesje? Ik wacht eigenlijk altijd tot hij zich vanzelf meldt...en dat is bijna altijd wel om de 3 uur. Of is Jill zo'n slaapkoppie dat ze anders doorslaapt? ;)
    Suc6 met de kerstboom!

19. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Charissa: gefeliciteerd met je a.s. tante-schap! Lijkt me zo leuk om tante te worden, maar denk dat dat er voorlopig niet in zit, mn broers zijn beiden weer vrijgezel :p

20. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Nee maak haar normaal nooit wakker, maar als ik haar nu zou laten slapen dan zou ze maar op 5 voedingen vandaag zijn uitgekomen, dus vandaa maar een keer gewekt, als was dat dus geen succes.

Dat parkeren in Utrecht is aso duur zeg! We kunnen ook in een andere plaats waar t voor iedereen makkelijk bereikbaar is?! Niet vanwege de kosten wat mij betreft, maar om nou te parkeren met de auto en dan alsnog met de bus te moeten zie ik nou ook niet echt zitten.
    Wil gewoon parkeren en dan een stukje lopen naar de plek waar we afspreken. Is dat wel mogelijk?

Deel Deze Pagina