November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    ja pim de bal ligt al klaar ;)

2. Goedemorgen,

Nog geen nieuws van Sensee? Hoop dat alles goed is.

Sas: Zo er is best een groot stuk van je haar af heh. Ik ben altijd bang dat ik teveel van me haar afknipt. Stom heh eigenlijk want het groeit er gewoon weer aan.

Channie: Dus de 1e 2e keer was niet zo geslaagd ;) . Wij hebben het nog niet geprobeerd, maar dat zal ook niet meer lang duren.

Fajah: Yorben 6 voedingen. Jippie heerlijk toch.

Brennied: Lekker dat Milou zo door heeft geslapen.

Conny en Sal: Hier ook een slechte nacht hoor. Daynah wilde alleen maar bij papa en mama slapen. Elke keer toch weer teruggelegd in haar eigen bedje en na 10 min weer huilen hoor.

Daynah krijgt vandaag haar gehoortest ben benieuwd.
    Ik ga nu ff bij haar kijken want ik hoor haar huilen.

Lfs Kelly

3. kersenboom

13 dec 2006
    5
    0
    0
    Sorry, kom even bij jullie in het topic binnenvallen. aar ik zag iemand met de naam "ROBINE". Ik be eigenlijk heel erg benieuwd of je echt zo heet. Ik be namelijk 30 okt. bevallen van dochtertje Robine. En ik vind het erg leuk om haar naam hier te zien, komt volgens mij helemaal niet vaak voor of wel?

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hoi Kersenboom, Robine is niet de echte naam van degene die 'm gebruikt. Maar idd wel een leuke naam!

Pim

5. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Morguh dames,

Hier ook weer lekker doorgeslapen vannacht (van 1 tot 7 uur), en toch blijf ik me zo moe voelen :( Herkenbaar voor iemand?
    Haren zitten er hier nog gewoon aan ;) kapster had Albert geknipt en toen ik zei hoe ik ze wou, zei Albert dat hij het toch liever niet had. Hij vindt het zo zonde en nu laat ik me volgende maand ongeveer een wat grovere permanent zetten zodat ze wat voller lijken en ik er misschien wat meer mee kan.

Wat het uitje betreft, als het niet sneeuwt of vriest kom ik denk ik ook gewoon met de auto, anders kom ik met de trein, want ik wil ook gewoon mee als alles goed gaat hier. Heb er echt ontzettend veel zin in, al ben ik wel heel verlegen :oops: ;) Als iemand een adres heeft van een parkeergarage ofzo, dan kan ik eventueel het navigatiesysteem hierop instellen. Zijn er trouwens ook nog mensen die vanaf het zuiden zoiets moeten komen? Volgens mij niet he.

Sense: Hoe is het gegaan. Ik hoop zo dat jullie goed nieuws hebben gekregen. Kaarsje brand in ieder geval.

Kelly: Veel succes met de gehoortest.

Fajah: Leuke foto's weer zeg en idd wat een tuin :confused: Jammer idd dat je niet mee kan naar de meeting, maar ik weet zeker dat er nog vele zullen volgen ;)

Salomina: Balen zeg dat de nacht zo klote gaat voor jullie. Hopenlijk kunnen jullie vandaag een beetje rusten en dus een beetje bijkomen.

Conny: Ook al zo'n slechte nacht :( Jordy heeft gelukkig (nog) geen last van bultjes, maarja dat komt misschien nog wel dan.

Saskia: Wat leuk je haar zeg!

Meiden ik ga snel even wat opruimen en dan moet ik Linsey alweer halen. Dan snel eten, weer terug naar school brengen, Jordy de fles geven, Linsey weer uit school halen en dan even door naar mijn zus. Die ga ik ophalen want ze wou zo graag nog een keer komen knuffelen met "haar" kindjes :( maar had geen vervoer. Zal waarschijnlijk dus pas weer vanavond worden voordat ik hier ben.

Liefs Angela.

Pim: Heel veel succes op het cb. Ben benieuwd wat ze zeggen over Emme en hoeveel ze is gegroeid. Gelukt met de ramen? :D

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Lekker Angela dat Yorben goed heeft geslapen. Pff druk bestaan hoor met 3 kids! Ik heb gisteren gegoogled voor die parkeergarages, maar heb de adressen niet. Kun je je navigatiesysteem niet instellen op parkeergarages, dat ga ik denk ik nl. doen.

Zo de ramen zijn gelapt en nu ga ik nog ff strijken. Een echt huismoedertje....

Pim

7. sappie

sappie Fanatiek lid

Kersenboom; Nee Robine is niet haar echte naam. Het is idd wel een mooie naam. Nog gefeliciteerd !

Kelly; Veel succes met de gehoortest van Daynah. Zal vast en zeker goed zijn !

Onzeker meisje; Wat een leuke foto's heb je weer geplaatst ! En idd de tuin is groot genoeg om in te voetballen.

Saskia; Heerlijk heh om je ff door de kapper te laten verwennen. Weer lekker kort !

Pim; Ik geef Lieke voeding op mn gevoel qua hoeveelheid. Als ze honger heeft geef ik bij. Heb het idee dat Lieke af en toe wel iets over het maximum gaat maar echt niet iedere dag.
    Ramen lappen, bah, maar ja moet ook zo af en toe gebeuren. Gelukkig hebben wij een glazenwasser, komt 1x in de 6 weken en lapt alle ramen voor 6 euro ! Geen geld toch?!

Salomina; hoe gaat het nu met je en met Moira. Hoop dat ze vandaag een paar uur achter elkaar wil slapen.
    Zwitsal doekjes gebruik ik ook altijd dus zal ook eens ff bij Kruidvat gaan kijken.

Conny; Volgens mij heb jij al heel wat belabberde nachten achter de rug of niet. Meestal als ik je berichtjes zie heb je weer zo'n nacht gehad. Hoop echt voor je dat het binnenkort beter wordt. Ben je niet doodmoe?
    Fruit heb ik ook al een tijdje niet gegeten, zal ook eens wat in huis halen, verstandig idee !

Brennied; wow super dat Milou lekker doorslaapt, en wat je zegt klopt, dan heb je zelf ook lekker je nachtrust gehad.

Channie; jullie hebben het ook weer "gezellig" gehad lees ik. Niet zo'n succes, nou dat was bij mij ook zo hoor (terwijl ik een ks heb gehad) Het leek wel of het mn eerste keer was ! Even doorbijten en dan is het weer als vanouds lekker, haha ;)

Ben ook erg benieuwd hoe het met Sens en Jaime is. Hoop echt zo dat alles oke is ! Moet veel aan ze denken vanochtend.

Lieke is op het moment ook even het ritme kwijt. Vanochtend kwam ze om 04.00 uur :confused: . Daarna wel doorgeslapen tot 09.00 dus op zich geen probleem. Maar ja, ze heeft wel bijna 2 weken tot 07.30 doorgeslapen. Nou ja, geeft niet ze is ook nog klein.
    Ze is ook een beetje verkouden, misschien heeft het daar ook mee te maken.

Ga straks nog ff wat boodschappen doen en moet ook alle kerstkadootjes nog kopen ! Kan volgende week ook nog.

Vanavond kerstborrel van mn werk, we gaan wijn proeven, borrelen en daarna een 4 gangen diner...GEZELLIG !
    Voor het eerst een avond zonder mn meisje. Wel erg leuk voor papa.

Kom later nog weer ff kijken.

Liefs sap

8. Angel: Verlegen? Zo kom je niet over hoor.

Sappie: Ooow gezellie zeg vanavond kerstborrel. Ik heb het volgende week vrijdag. Sabino alleen ook, dus we moeten ff kijken hoe we het gaan doen. Bij ons mag je wel de kids en de partners meenemen. Wel zielig dat Lieke verkouden is. Knuffel haar maar lekker veel.

Pim: Jeetje wat ben je al actief geweest op de vroege morgen. Ik ben al heel de ochtend bezig geweest met Daynah heb echt nog niks gedaan. Ik ga me nu eens omkleden.

Ik ben ook zo benieuwd hoe het met Sensee gaat. Zit ook al heel de ochtend aan haar te denken.

Lfs Kelly

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dag dames ik ben dr weer.

Nou veel onderzoeken gehad. Komt er kort op neer dat ze idd een hartruis heeft ze hadden verwacht dat ze een gaatje had in het tussenschot van de hartkamers, maar dit is niet zo. Ze heeft echter wel een ander gaatje in haar hart. Ja hoe bizar kan het, als ze niet een onschuldige hartruis had gehad hadden we dat dus nooit geweten en het gaatje kan dus ook echt geen hartruis veroorzaken.
    Ze heeft een gaatje in het tussenschot van de boezems. Ze noemen het een atrium septum defect (ASD). Dat is gelukkig minder erg dan een vsd.

Ik ga het proberen uit te leggen.

De bovenkant van je hart zitten de boezems van daaruit wordt het bloed naar de onderkant, de kamers, gepompt.
    Nu is het zo dat als een baby nog in de baarmoeder zit de baby wel een bloedcirculatie heeft maar deze bloedcirculatie een shortcut neemt en nog niet door de kamers gaat. Er zit dus tussen de boezems een soort klepje. Dit klepje hoort te sluiten als de baby is geboren, bij veel baby's gebeurd dit niet. Bij Jaime is de opening bij dat klepje wat groter dan dat het klepje kan sluiten hebben ze geconstateerd.
    Van een gaatje daar heb je geen last. Er zijn nu drie mogelijkheden. Het meest waarschijnlijke is dat het gaatje omdat het hartje groter wordt, kleiner zal worden, de tweede kans is dat het gaatje nog wel dichtgroeid en als laatste kan het gaatje groter worden. Jaime heeft de meeste kans dat het gaatje kleiner wordt.
    Goed omdat je er geen last van hebt (de druk in de boezems is veeel kleiner dan in de kamers) kan het zijn dat het gaatje gewoon daar blijft zitten voor de rest van haar leven. Mocht ze wel klachten krijgen zoals verminderd uithoudingsvermogen, astmatische klachten, dan moeten ze verder onderzoeken en kijken in hoeverre ze geopereerd moet worden. Dit hoeft pas (als het al moet heh) als ze vier of vijf jaar is. Het is ook geen open hart operatie omdat het gaatje op een gunstige plek zit. Ze doen dat via een katheter in de lies. er wordt dan een paddestoeltje tussen het gaatje geplaatst en dan zal het bindweefsel er verder omheen groeien.

Nou dat was m volgens mij. We schrokken wel dat er wel iets wat maar na de uitleg van de kindercardioloog waren we toch gerust gesteld.
    Ik zei nog tegen haar goh dat is exact hetzelfde als dat van de week te zien was op afslag UMC, toen moest ze wat lachen en zei idd heel toevallig en als het zover komt dan hebben we het over een dergelijke operatie.

Mevrouw is trouwens nu 4200 gram. Ze hebben haar niet gemeten.
    Net als altijd in het zkh (tot nu toe) liet ze toch nog even merken achteraf dat ze niet gediend was van dat gefrummel met koude plakkers op haar lijfje hup lekker plassen op het verschoningskussen..hahah.

Ik ga ff teruglezen en reageren.
    Liefs Sens

10. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Hoop ook dat alles in orde is met Jaime.

Ik heb nauwelijks tijd om bij te lezen, laat staan te schrijven :cry: Bastian heeft weer erg veel last gehad van krampjes, zo goed werken de venkeldruppels dus niet. Hij laat echt ongelooflijk harde winden, het is wel duidelijk wat hem dwars zit.
    Vannacht ging heel goed, hij heeft van 22.00 tot 2.00 geslapen (en wij dus ook), om 4.00 uur wilde hij nog wat en toen pas weer om 8.00! Voel me meteen een stuk beter. Maar vanmorgen was het weer mis, zo zielig. Lastige is dat hij ze niet kwijt kan als hij op z'n rug ligt. En wel bij papa of mama op de buik :rolleyes:

Schattige foto's Fajah!

Sappie: verkoudheid gaat heel erg rond, zei de wijkverpleegkundige ook al. En dan de droge verwarmingslucht erbij, is eigenlijk ook niet zo goed voor baby's.

Angela: is toch helemaal niet raar dat je moe bent? Hoe is het met je ijzergehalte? Daar kan 't natuurlijk ook aan liggen.

Channie: gewoon over een tijdje weer proberen, het wordt vast wel weer normaal. Ik vloei nog dus heb het nog niet geprobeerd. Ook niet echt zin in moet ik zeggen :oops: en veel te moe.
    Pim: moet ook echt nog niet denken aan een 2e! ;)

Conny: alweer een belabberde nacht, 't is toch wat! Die uitslag kan idd heel erg zijn, trekt vanzelf weer weg. Bastian had het op zijn vingers :confused: , verder nog nergens.

Ik ga even douchen, vanmiddag komt er bezoek en voor die tijd wil ik de boodschappen in huis hebben want er is niets meer te eten.

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Nou, dat is dubbel nieuws Sensee. Lijkt me fijn om te weten wat er precies aan de hand is en het klinkt niet als heel erg, wat ze heeft. Maar natuurlijk had je liever gehad dat er helemaal niets bleek te zitten. :(

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Panda idd dubbel nieuws en zo toevallig ook dat ze wel een ruisje heeft maar dat dit niet wordt veroorzaakt door het gaatje :( .
    Fijn dat je wat beter hebt geslapen vannacht.

Sappie 1 x in de zes weken een glazenwasser..hihi. Ik lap de ramen één keer per half jaar ofzo..Zoooo'n slechte huisvrouw ben ik ook.
    En Lieke ook al verkouden! Hier nog eentje, als ze huilt is het net een varkentje, ze slaapt ook ineens met haar mond open, heeft Lieke dat ook?
    Veel plezier met de borrel vanavond en let maar op het doet je goed zo even niet zorgen. En idd voor Rick is het ook leuk om een keer te zorgen voor jullie meisje zonder jou daarbij.

Pim veel 'plezier' met de huishoudelijke taken..hihi. En instellen op parkeergarages kan wel denk ik. Al is het ook erg goed aangegeven hoor.
    Als iedereen in dezelfde garage parkeert kan ik evt daar iedereen opwachten dan lopen we gezamenlijk naar Lofen.
    Hoe was het op het cb? Ik zou gewoon trouwens lekker die speen 2 doen. Wij hebben er te lang mee gewacht... Daardoor ging ze wat minder drinken en had dus niks met het gaatje in het hartje te maken.

Angela de mannen ook altijd .Lang haar vinden ze nog het mooiste, Chiel is er ook zo eentje.

Kel hoe is de gehoortest gegaan? Hoop goed.

Verder kan ik niet teruglezen.

Ik ga ff naar de buurtsuper om aardappels te halen. Jaime ligt toch te slapen en is hier misschien twee minuten vandaan. Aardappels halen en weer terug kan best.

Liefs Sensee

13. sappie

sappie Fanatiek lid

Hoi Sens,

Idd dubbel nieuws wat je hebt gehad, echt best bizar. Gelukkig heeft de kindercardioloog jullie gerust kunnen stellen en dat zal ze niet zomaar doen. Als het echt niet goed is dan zouden ze dat zeker zeggen. Ik hoop dat het goed blijft gaan met Jaime en dat ze geen operatie in de toekomst nodig zal hebben. Gaat vast en zeker goed ! Ben echt superblij voor jullie dat het niet heeeeel erg ernstig is.

Liefs sappie

14. sappie

sappie Fanatiek lid

Lieke is ook net een varkentje als ze huilt, vind dat best zielig want je kan zo weinig voor ze doen. Lieke heeft haar mondje nu idd ook een beetje open terwijl ze slaapt.

Heb een tummy tub van mn nichtje gekregen, ga ik zo eens ff uitproberen.

Sap

15. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    linda:fijn dat het toch nog enigzins goed nieuws is,en moest het dan echt nodig zijn dan is er gelukkig iets aan te doen.ben echt blij en heb de hele morgen aan jullie gedacht.

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat fijn Sens dat het niets ernstigs is! En gezien de uitleg die je ons kunt geven hebben ze er de tijd voor genomen het jullie goed uit te leggen. Een pak van jullie hart, niet?

Alex ook, maar bij mij heeft íe pech want lang haar staat me echt niet dus ik heb het altijd kort. Maar Emme moet lang haar krijgen van 'm haha! Vind ik zelf ook leuk hoor bij een meid.

Sappie, de tummytub is echt leuk. Emme was er vanochtend druk in aan het spartelen. Had ze niet eerder gedaan. Eerst hing ze lekker te ontspannen en nu was ze zich op de bodem aan het afzetten.
    Veel plezier vanavond!

Ik ga zo naar het CB.

Pim

17. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Hier ook een varkentje! :p

Sens: Goed dat ze er wel achtergekomen zijn wat er aan de hand is. Balen alleen dat er toch iets blijkt te zijn. Hopelijk blijft jaime het gewoon zo doen zoals het gaat en heeft ze later geen operatie nodig.
    Moet je nou regelmatig op controle komen of is dat niet nodig?

Ik ben vanmorgen voor de laatste keer bij de vk geweest voor de nacontrole. Het zag er beneden goed uit. De plekjes waar de hechtingen hebben gezeten waren goed genezen en van binnen was ook alles goed ;)

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja gek is het toch. Je kan natuurlijk ook met heel ander nieuws terugkomen. Leuk is anders maar voor hetzelfde zeggen ze we moeten opereren voor ze 3 maanden is.

We hebben een info map meegekregen. Best bizar want 1% van alle vrouwen heeft kans op een kindje met zo'n afwijking. Niet te geloven toch, behoor ik allereerst tot de 3% van de vrouwen bij wie de beeb gewoon in stuit blijft liggen en vervolgens de 1% die een kindje met een aangeboren hartafwijking krijgt.

Als Jaime 1 jaar is moeten we terugkomen en dan kijken ze verder hoe het eruit ziet. Intussen gewoon zo verder gaan met haar omdat ze verder geen klachten heeft.

Wisten jullie trouwens dat baby's tussen de 30 en 40 keer ademhalen per minuut? Volwassenen doen dat slechts 12 keer per minuut!

19. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ach Sens, laten we het er maar op houden dat je uniek bent!

Ik wist het niet van dat ademhalen, maar als ik Emme soms hoor als ze m'n buik ligt na de voeding, dan snap ik het wel. Zo lief!

Pim

20. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Liepen we trouwens uit het ziekenhuis nog langs die wachtruimte bij de poli kindercardiologie. Zit daar een jongen met zijn ouders. Hij zat in zo'n electrische rolstoel, te wachten bij kindercardiologie. Zo erg dan heh en dan denk je wel echt bij jezelf jee dat had natuurlijk ook kunnen gebeuren, dit is dan maar een mini afwijking, al is het natuurlijk een afwijking. Die jongen moet waarschijnlijk langs tig poli's en heeft waarschijnlijk al tig artsen aan zijn bed gehad. Vreselijk echt waar. :cry:

Deel Deze Pagina