November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat is toch ook een mooi ritme Sens?

Ik maak Emme meestal wel wakker omdat anders het schema in de soep loopt en ik merk dat we ons allemaal wel lekker voelen in dit ritme.

Mocht Emme een keer eerder komen, dan geven we haar ook gewoon voeding omdat ze dan zelf aangeeft dat ze voeding nodig heeft. En soms rekken we ook wat als het zo uitkomt en Emme het trekt, een uurtje ofzo. Maar meestal dus wel in het ritme.

Pim

2. Sensee en Trutje: Thanks voor de tip. Sabino heeft gelijk die zalf gehaald. Ik heb net gekolfd dus gelijk erop gedaan. Ik heb hem ook maar gelijk tepelhoesjes laten halen. Misschien helpt dat ook wel.

Daynah werd d'r net om 19.00 uur wakker, terwijl ze om 18.00 uur eten had gehad. Toen heb ik haar maar aan de borst even gelegd en ja hoor mevrouw ging weer eten. Ze zit nu al op 70cc en als ze tussendoor wakker wordt omdat ze honger heeft drinkt ze 20cc a 30cc nog. Het wordt wel minder dat ze tussendoor wakker wordt.

Ik houd me ook wel aan de schema van het voeden en maak haar ook wakker. Soms rek ik het een halfuurtje als ze tussendoor wakker is geworden, maar eten doet ze altijd, heeft ze van d'r moeder :) .

O ja ik zag dat Femmy nog in het andere topic iets had geschreven.

Ik ga zo even douchen en daarna me meisje eten geven. Fijne avond allemaal.

Lfs Kelly

3. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Vraagje: Leggen jullie de kids in bed als ze helemaal vast in slaap zijn, of als ze nog wakker zijn? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar Marit in bed te leggen als ze nog niet helemaal knockout ligt. Als ze nog wakker is, krijst ze alles bij elkaar en als ze nog niet vast genoeg slaapt, begint het krijsen 10 min. later. Heel vermoeiend en ik heb geen flauw idee hoe we dat bij Rick gedaan hebben....

Kelly; Gelukkig dat de tips gelijk geholpen hebben tegen je pijnlijke tepel.

Pim: Is er bij jullie geen nachtvoeding meer? Lijkt me wel zaaaalig.... :)

Sappie: Gelukkig dat Lieke's heupjes goed zijn, jammer idd dat je de luier nog even moet volhouden, maar gelukkig alleen maar goed nieuws gehad.

Senseemillia: Haha, geweldig 'relaxed' huishouden heb je !

Mevrouw ligt nu knockout in de kinderwagenbak in de box, hopen dat ze het zo tot eind van de avond volhoudt. Tot later !!!

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Conny, wij leggen Emme in bed zodra ik tekenen zie dat ze slaap heeft. Eigenlijk is dat nu een kwartiertje na elke voeding. Ze ligt dus eigenlijk de hele dag lekker in haar wiegje. Soms ligt ze ook met haar ogen open in bed rond te kijken en vat ze de slaap wat later - dan horen we op de babyfoon eerst wat gepruttel.

Emme krijgt in principe geen nachtvoeding, tenzij ze er om vraagt. Vannacht wilde ze wel, maar dat is echt een uitzondering.

Pim

5. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Poeh, wat een dag! Zo weinig als hij vanmorgen wilde drinken, zo veel wilde hij de rest van de dag. Zal wel een regeldag zijn. Is rond de 10e dag toch? Dat klopt dan wel. Hopelijk gaat het morgen wat beter want én zoveel drinken én krampjes trek ik niet. Heb al flinke huilbuien gehad vandaag, ben zo verschrikkelijk moe. :cry:
    Gelukkig staat er geen bezoek gepland dit weekend. Kan ik lekker de halve dag in pyjama rondlopen en proberen een passend ritme te vinden met dit nieuwe mannetje.

Conny: ik leg hem meestal pas in bed als hij slaapt, anders begint hij meteen te brullen. Op zijn rug of zijn liggen vindt hij helemaal niet fijn, dan heeft hij veel meer last van krampjes. Op de buik gaat beter maar dan moet ik erbij blijven, schiet ook niet op. Dus ik laat hem in slaap vallen tegen mijn schouder (dan is ie zo vertrokken) en leg hem dan in bed. Dat gaat meestal goed. Als hij geen krampjes heeft of honger, ligt hij wel heel tevreden rond te kijken.

Over slapen gesproken, ik ga ook een uurtje plat. Er ligt nog een stapel strijkgoed maar dat komt morgen wel.

Trouwens, dat 1 x per week poepen is hier niet aan de orde hoor ;) We zitten op minimaal twee flinke luiers (met een beetje pech + romper + aankleedkussenhoes) vol per dag.

6. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Yeps hier zeiden ze ook min. 6 wk na de bevalling. Ik heb al eerder een Mirena gehad. Is me goed bevallen, je hoeft er nooit aan te denken en je voelt het niet. Ik werd ook niet meer ongesteld maar de eerste 4 tot 6 maanden heb ik wel dagelijks een beetje gebloed. Desondanks vind ik het het beste anticonceptiemiddel: veilig en weinig hormonen.

Ah ships, dat had ik je ook kunnen aanraden. Bij goed gebruik heb je de tepelhoedjes na 2-3 daagjes al helemaal niet meer nodig. Gelukkig geneest het snel. :) De bepanthen helpt ook snel.

7. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Goeiemorgen !

Gisteren heeft Marit dus de late voeding om 22.00 uur gekregen, ze sliep pas om 23.30 uur maar kwam ook pas voor de nachtvoeding om 3.45 uur, dus dat is een stuk beter dan 2 uur of 3 uur ! :). Voor de vroege voeding kwam ze wel keurig 3 uur later ;). Maar goed, op deze manier kun je toch een redelijke nachtrust krijgen dus hopelijk kunnen we dit doorzetten. Rick begon om 5.30 uur ook al te roepen dat hij wakker was, maar die hebben we terug naar bed gestuurd en nu ligt hij ook nog knockout. En nu zit ik hier zelf wakker te wachten, want vandaag mag Werner uitslapen, maar ik kan moeilijk om boodschappen gaan als allebei de kids 'elk moment' wakker kunnen worden :D.

Dit weekend hebben we nog helemaal geen visite-afspraken, dus even genieten met ons viertjes. Van de andere kant valt het dan tegen dat er niemand langs wil komen, wat zit een mens toch raar in elkaar ;)

8. sappie

sappie Fanatiek lid

Goedemorgen,

Hier weer een heerlijke nacht, om 07.00 uur werd Lieke een beetje wakker en we hebben haar toen even lekker in bed gelegd,knuffelhalfuurtje, daarna flesje en mn meid ligt weer als een prinsesje te slapen.

Sinds gisteren de voeding verdund om de ontlasting weer wat zachter te krijgen maar tot nu toe zonder resultaat, zijn nog steeds soort van kleibollen :( . Ga straks toch maar ff sab simplex kopen, voor de zekerheid.

Vandaag verder geen plannen.

Ik ga ff douchen, kom straks nog weer kijken.

Liefs sap

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Sappie,

Je hebt ook druppels van VSM om de ontlasting zachter te maken, Kindicol heten die geloof ik...
    Dat hielp bij Iman heel goed!

10. sappie

sappie Fanatiek lid

He Sweetangel,

Oke, thanks voor de tip ! Misschien dat ik dat dan eerst ga proberen.

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Want Sab simplex is alleen tegen krampjes he... Ik weet niet of Lieke daar ook last van heeft? ... Want tegen krampjes zijn ze super!
    Ik gebruikte Sab simplex bij Iman in de fles en kindicol gaf ik haar op een lepeltje.

Succes ermee!

12. sappie

sappie Fanatiek lid

Nee lieke heeft geen krampjes ! Goed dat je het zegt, probeer ik eerst de VSM druppeltjes

13. Goedemorgen allemaal,

We hebben een slechte nacht gehad. Daynah heeft om 12.00 uur de laatste voeding gehad en ze kwam om 01.00 uur weer voor een beetje, omdat ze die van 12.00 uur niet helemaal op kreeg.
    Daarna werd ze om 03.30 uur weer wakker en toen weer op 06.00 uur.
    We moeten best wel wennen hoor aan dit ritme. Zal ook wel goedkomen, maar ik heb het idee dat ik er als een zombie bij loopt.

Conny: Daynah laat ik ook eerst in een diepe slaap komen voordat ik haar terugleg anders is het ook brullen. Ze ligt ook graag in de box bij ons. Op de dag leg ik haar dan ook wel in de box en 's-avonds moet ze toch in haar eigen bedje.

Sappie: Wat kan die Lieke toch lekker slapen zeg. Ik hoop dat Daynah dat dadelijk ook gaat doen.

Verder even geen nieuws. Vandaag nog wel kraambezoek en verder lekker niks doen vandaag. Ik hoop dat ik vanaf morgen of maandag lekker naar buiten toe kan, dat binnen zitten is echt verschrikkelijk.

Lfs Kelly

14. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Hier een goede nacht gehad, heerlijk. Bastian wilde om 1 uur, 5 uur en 9 uur drinken dus we hebben zowaar kunnen uitslapen. Geen problemen met krampjes gehad en hij viel na de voedingen snel weer in slaap. Heb hem zelfs half slapend in zijn bedje gelegd zonder dat hij meteen begon te brullen. Hij pruttelde een tijden en viel toen in slaap. Geweldig! Misschien komt het door de kamillethee die ik gisteravond gedronken heb. Dat werd me aangeraden in plaats van venkelthee, dat kan te sterk zijn voor baby's. Venkel is bovendien meer voor de maag terwijl kamille rustgevend werkt, ook op de darmen.

Kelly: het is heerlijk om weer naar buiten te kunnen na zo'n tijd binnen zitten. Gewoon proberen, al ga je maar tien minuten, dat doet al goed.

Ik heb ook tepelhoedjes gebruikt, pijn gaat dan idd snel over. Heb 'm er vannacht weer even opgedaan want Bastian heeft gisteren zovaak gedronken dat het weer wat pijnlijk is. Nadeel van tepelhoedje is geloof ik dat ze moeilijker bij de achtermelk kunnen, dus ik houd hem dan wat langer aan een kant.

Conny: wij hebben deze week ook nauwelijks bezoek gehad en ook voor dit weekend staat er niets gepland. Best wel lekker maar aan de andere kant, nou moe...

Sappie: heerlijk he, zo'n knuffelhalfuurtje :D

15. sappie

sappie Fanatiek lid

Het is rustig vanochtend ! Is iedereen met zn kleine beeb aan het knuffelen?

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hier ook weer een heerlijke nacht :D Om 1 uur kwam ze en om kwart voor 5 kwam ze dus heb aardige nachtrust gehad !
    Wij mogen straks even lekker met haar naar buiten *JES!* alleen we moeten dus wachten op de verloskundige voor het hielprikje en de afsluiting maar ze is dus nog nie geweest :( ach anders gaan we vanavond wel even weg en anders morgen.

Verder niet veel te melden hier eigelijk..ik ga ff kijken bij Giovanna hoor haar bezig zijn haha doeggg

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mogguh!

Wij waren aangenaam verbaasd vannacht/vanochtend.
    :confused: :confused: :confused:Jaime heeft van 23.30 uur tot 6.30 geslapen \:D/ :({|= :whistle: .
    Amazing! Maar nu denken jullie Linda heeft lekker geslapen nou dus niet. Op de een of andere manier werd ik vanaf 3 uur vannacht om het uur wakker en dacht 'waar blijft mijn meisje nou'. Die lag heerlijk te slapen.
    Vanochtend heeft Michiel haar een fles gegeven in bed en ze zat me aan te kijken met ogen wijd open, Jee mam je ziet er niet uit..
    Ik hoop dat dit doorzet en ze gewoon lekker gaat doorslapen.

Panda ik wist dat helemaal niet van kamillethee. Toen ik nog met de bv zat adviseerde iedereen idd venkelthee.
    Lekker dat Bastian om de vier uur kwam vannacht.

Kel idd ga ff lekker naar buiten, al is het maar een klein stukje in de straat. Ik heb dat toen ook gedaan de zaterdag na de ks en het was heeeerlijk. Gewoon niet ver gaan maar ff een frisse neus halen, doet je echt goed!
    En de tijden die je noemt waren hier soms ook aanwezig. Misschien had Daynah haar 'nacht' niet.

Sweetangel waarom zijn die Sab Simplex druppels niet in Nederland te koop?

Sap ben nog steeds jaloers op jouw nachten hoor Geweldig! Vervelend van die kleibollen in dr luier. Jaime heeft er gelukkig (ff afkloppen) geen last van. Wat Robine schreef hier mosterdpoep.

Conny de tijden van Marit klinken idd een stuk beter. Geduld en het komt vanzelf goed toch? En even lekker toch geen kraamvisite!
    Moet zeggen dat het mij ook is tegengevallen. Veel mensen hebben een kaart gestuurd met daarop we komen langs als je weer wat opgeknapt bent. Volgens mij denken mensen dat ik na de ks in de lappenmand zit ofzo. Nu komen alle feestdagen eraan dus wat dat betreft is Jaime straks drie maanden als ze langskomen.

wij gaan zo ff de stad in. Jaime gaat in de babybjorn vindt ze heerlijk. Gisteravond hebben we patat gehaald bij de snackbar in de wijk. Die hebben mij natuurlijk nog hoogzwanger rond zien schuivelen door de wijk dus ze waren reuzebenieuwd naar Jaime. Ze vonden haar erg lief.

Nou meiden tot later vandaag. Ik ga nog een kop koffie nemen

18. sappie

sappie Fanatiek lid

Wow geweldig Sensee dat Jaime zo heerlijk heeft geslapen ! :thumup: .
    Wat zul je trots op dr zijn ! Haha en zelf gewoon lekker wakker zijn, zie het al helemaal voor me.
    Veel plezier in de stad !

Channie; fijn dat jullie ook een lekkere nacht hebben gehad ! Heerlijk straks naar buiten, dat doet een mens echt goed ff wat frisse lucht ! Veel plezier samen.

Panda; en nog een goede nacht, joepie !

Kelly; da's idd niet prettig dat Daynah zich zo vaak heeft gemeld vannacht. En idd meid, dat gaat echt wel goedkomen, zal gewoon ff tijd nodig hebben. Ze is ook nog zo mini, klein ukkepukkie :D .
    Naar buiten is heerlijk Kelly, daar knap je echt van op.

Kom later nog weer ff kijken.

doei !

19. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    ik vind Lieke's website zo leuk, Sap <3

20. sappie

sappie Fanatiek lid

Hihi, ja leuk heh, is het werk van mn schoonvader... zo lief.

Deel Deze Pagina