November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sappie

sappie Fanatiek lid

Goedemorgen,

De kerstborrel gisteren was superleuk, heerlijk om er even alleen uit te zijn ! Wijnproeverij was erg leuk (lees lekker ;) ) Heb er alleen een beetje teveel gehad geloof ik, heb nl behoorlijke hoofdpijn vanochtend.

Ga nu ff met mn meisje de stad in kerstinkopen doen.

Kom later nog wel reageren.

Liefs sap

2. Goedemorgen,

Hier een slechte nacht achter de rug. Daynah is soms zo onrustig ook in haar slaap. Ik ga toch eens vragen of dat allemaal wel goed is, want ze slaapt ook heel weinig.

Kerst: Kerstavond bij mijn vader en zijn vriendin met al hun kids en kleinkinderen.
    1e kerstdag bij mijn moeder en daar komen haar zus en broer ook met de kids.
    2e kerstdag is bij mijn schoonmoeder.

Drukke dagen dus voor mij, maar dat is elk jaar. Als het even kan proberen we ook vaak een vakantie te plannen, maar de laatste is al weer 2 jaar geleden.

Sakia: Oei met de pil kan ik je niet helpen. Ik heb werkelijk geen idee, anders voor de zekerheid de vk of ha bellen.

Brennied: Ik denk dat het hormonen zijn. Daynah heeft het ook een beetje in haar gezichtje. Ik geef voor een deel bv, dus de wijkverpleegkundige zei al dat het hormonen zijn van mij.

Angel: Druk dagje weer voor jou. Goed idee om kiddyboard te kopen. Lijkt mij ook voor jou makkelijker.

Panda: Leuke foto.

Ik ga even kolven. Ik kom later weer ff kijken.

Lfs Kelly

3. Ik geloof dat Daynah eindelijk de speen gaat doorkrijgen. Ze lig al meer dan uur in haar eigen bedje met een speen in haar mond en ze is gewoon klaarwakker.
    Af en toe gaat ie uit haar mond en dan doe ik hem er weer in en ze sabbelt gewoon weer verder.

4. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Hier een uitgeruste mama :D :D :D Gisteren overdag hebben we Marit telkens laten krijsen en na een halfuur gaf ze het op. Tussendoor gingen we dan wel ff de speen in haar mondje stoppen. Werner heeft de late voeding gegeven en toen lag ze om 24.00 uur in bed. Om half 4 kwam ze pas weer :), een uurtje later lagen we in bed en bleef het weer stil tot 7 uur. Poeh, wat heerlijk om weer eens fatsoenlijk te slapen. Zowiezo heb ik nou geslapen van 22.00 uur tot half 4 en dat scheelt al veel natuurlijk ;)

Vanmorgen ben ik een nieuwe bril gaan bestellen en die is hopelijk nog voor kerst klaar. De kapster had mijn haren ook weer rood geverfd dus ik voel me een hele nieuwe frisse Conny :).

Ow ja, en ik heb bij de huisarts de Nuvaring besteld als anticonceptie. Eens kijken hoe dat bevalt.....

Vanmiddag ga ik eerst met Rick naar de logopedie en daarna met Marit naar de osteopaat dus een volle middag ;).

Senseemillia: Wat een opluchting dat het waarschijnlijk vanzelf helemaal goedkomt met Jaime, ik heb veel aan jullie gedacht. Ik hoop dat ze het snel 'vergroeit'.

Verder ben ik wel bijgelezen maar geen tijd gehad om te reageren, sorry ! volgend keertje weer.

5. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Tis niet gelukt met de spiraal, helaas. Ondanks dat ik nog een beetje vloei. Wachten op de menstruatie dan maar (hij heeft me wel aan het bloeden gemaakt :'( )
    Ik baal er flink van want het was niet pijnloos grrrr...

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik had jullie toen toch verteld dat Dorus op een ander forum zit waar ik ook op zit... Ik heb daar met haar gepb't ... Ze vertelde me dat ze hier nog vaak meeleest, maar dat het nog erg pijnlijk is. Toch zal ze binnenkort weer eens wat posten.
    Zij en Jan hebben heel veel steun aan elkaar.

Dat wilde ik jullie nog even laten weten...

xxx

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Goedemiddag allemaal,

Jaime was toch gister redelijk van slag. Is ook niet gek zo'n ochtend in het ziekenhuis en al dat gefrummel piepjes en plakkers :( . Ze ging gister dus ook nog demonstratief minder eten. Niet zo leuk. 100 cc per voeding en dan lekker strak na 2 uur en drie kwartier huilen omdat je honger hebt. Afijn gister hebben we het maar toegelaten maar vandaag weer het ritme volgen en gelukkig gaat dit tot nu toe weer lekker.

Sweetangel bedankt voor je berichtje. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor Door best pijnlijk is. Zij is kleine Neil kwijtgeraakt.
    Wel goed om te horen dat zij en Jan voldoende steun bij elkaar vinden.
    Als je haar nog spreekt doe haar heel veel liefs en een dikke knuffel.

Trutje waarom is die spiraal niet gelukt? Moet je ongesteld zijn als ze dat doen?

Conny fijn dat je lekker uitgerust bent. Knap van je dat je Marit een half uur kan laten krijsen. Wij gaan meestal als Jaime huilt om het kwartier kijken en troosten. Mijn zusje heeft ook die Nuvaring en die bevalt haar wel, ze heeft m denk ik al iets van anderhalf a twee jaar.

Kel goed toch dat ze gewoon even lekker in haar bedje ligt en wakker is. Ze moeten zichzelf tenslotte ook kunnen vermaken. Druk kerstprogramma voor jou zeg! En een vakantie plannen is wel dé oplossing..

Sap genoten van de kerstborrel! Dat is mooi om te horen. Apart heh om even zelf weg te zijn.
    Hoe gaat ie trouwens met je schoonzusje?

Brennie wat is dat voor zoutoplossing? Koop je dat bij de apotheek ofzo?
    En 310 gram is best veel voor 9 dagen. Flinke meid is het ook volgens mij.

Panda dat Weleda is idd duur maar goed spul. Wij hebben dat extra vettend voor in bad. Gebruik het niet altijd hoor, wissel het af met Zwitsal en sebamed.
    Lief die foto's van Bastian en bijzonder om te zien hoe zo'n kleintje zo snel heel wijs de wereld in kijkt.

Fem jouw nacht klinkt toch niet heel slecht dan of vergis ik me? En idd met dat Oei ik groei zeggen ze dat als beebs eerder zijn geboren het sprongejte later komt en andersom.

Angela als je foto's hebt van die reportage ben ik wel heeeeel benieuwd. Zet je ze in je album?
    De schouwburg is hier vlakbij mij. Vandaaruit is het denk vijf minuutjes lopen naar Lofen. Je hebt ook een parkeergarage bij het Beatrixtheater dat is vlakbij de jaarbeurs.
    De Springweg ken ik wel maar weet niet precies waar die garage zit. Ik ga vaak op de fiets en let dan niet echt op parkeergarages ;) .
    De uithof moet je niet doen dat is echt best ver weg, is vlakbij het wkz.
    Jaime gaat ook zekerweten lang haar krijgen ze vindt het nu al leuk. Kijkt en trekt ook steeds aan mijn haar.
    Haar mat gaat er alleen wel een keertje af..hihi.

Nou ik ga dr weer vandoor kom later vandaag nog wel ff kijken.

Liefs Sensee

8. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Sweetangel: bedankt voor je berichtje.
    Door ik kan me heel goed voorstellen dat het heel pijnlijk is om hier mee te lezen. Ik denk vaak aan jullie. Heel veel sterkte voor jullie beiden.

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Zo pff kan eindelijk even wat typen haha, steeds als ik wat wil zeggen dan krijg ik visite of gaat Giovanna huilen haha.

Gisteren is Giovanna even 3 uurtjes bij haar oma geweest dan kon ik mooi even rustig in de stad kijken voor een jas en schoenen. ( voor me verjaardag van me moeder gehad) Nou de jas heb ik gevonden maar de schoenen grrrrr het zweet brak me ervan uit! Werkelijk waar geen 1 laars kon ik aan..pff heb best dikke kuiten normaal en nu dus nog dikker gezien ik nog zoveel kilo's kwijt moet raken! Nou werd er een beetje depressief van :( ook om het feit dat ik dus al bijna een week op de 112 kilo blijf hangen..en dan eet ik echt zowat niks! En drink ik liters water..

Giovanna gister half 11 laatste voeding maar nog iets extra's gehad omdat ze bleef jammeren..had ze dus gewoon honger. Toen kwam ze pas weer om half 4 en toen om half 7 en toen sliep ze dus weer vrolijk verder tot half 11 :D Zo had ik genoeg tijd voor de huishouding,.

Op kerstavond gaan we naar mijn moeder Kadootjes uitpakken en uitdelen haha en 1ste kerstdag komen mijn moeder en haar man en me zusje hierheen en ook me schoonouders en broertje van Laurens komen hierheen. Wel druk maar hopelijk gezellig :) 2de kerstdag blijven we thuis gezellig met zen 3tjuhs.

Senseemillia balen gister dat haar ritme helemaal door de war was..gelukkig is die nu weer een beetje op de rails :D

Trutje wat kl*te zeg van die spiraal..is nooit leuk pijn hebben en dan eigelijk voor niks!

Ik snap het wel hoor dat Door nu het even niet op kan brengen om hier iets te plaatsen..wij praten over wat we allemaal doen met de kleine en wat ze kunnen, en dit moet zij dus allemaal missen. Ik denk nog heel vaak aan haar en we horen haar vanzelf weer. Fijn dat ze zoveel steun aan elkaar hebben en idd want senseemillia zeg veel liefs van ons en knuffels.

Verder weet ik het niet meer :oops: Laurens is om 14.00 klaar met werken en dan gaan we denk ik wel even boodschapjes doen moet nog taart halen voor maandag. Groetjesss

10. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Channie wij hebben bijna net zo'n dag als bij jullie. Vanmorgen huishouden kunnen doen omdat Kyl sliep. Vanmiddag boodschappies doen en mijn vriend komt zo ook thuis van het werk (is altijd vrijdagmiddag vrij).

Jammer dat je nog niet geslaagd bent voor laarzen. Ik heb van de week 2 paar gekocht, omdat ik niet kon kiezen. Mij kuiten zijn echter ook ngo dikker dan voorheen, ze pasten gelukkig net dicht ;)

Kyl had na zn voeding daarnet gespuugd, daarna kreeg hij zoals standaard de hik en was het huilen. Uiteindelijk viel hij in mn armen achter de pc in slaap.

Webcam-pic

11. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    mammie heeft weer even rust,ze slapen.......

ik heb naar jantien gemaild,zag haar mailadres hier op het forum staan bij een bericht van haar.
    ze is op 5 december bevallen van een zoontje,hij heet kasper,weegt 3820gr en is is 50cm.
    ze komt niet veel op de computer,maar binnenkort komt ze nog eens meekletsen.

heel begrijpelijk dat Door het nog niet kan opbrengen om mee te kletsen met ons.veel sterkte Door en Jan als je dit leest.xxx

kerst:kerstavond bij mn schoonouders,1ste kertst bij mijn ouders,en 2de kerst blijven we met zn 4-en lekker thuis,als de kids dan slapen gaan we lekker met zn tweeen een 3 gangen diner eten ;)

Pim:kun je me uitleggen hoe je creme brulee maakt?lijkt me ook wel wat voor 2de kerst om te maken.

doeg xxx

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ahhh wat een lieve foto! ja bij mama slaapt die wel hahah dat doet Giovanna ook ;)

Mijn vriend is ook altijd vrijdagmiddag om 14.00 klaar ..wel lekker hoor :) zo kunnen we altijd nog gauw boodschappen doen ofzo ;)

13. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik vloei nog dus staat de baarmoeder nog een beetje open maar waarschijnlijk was ie toch al teveel dicht. Als je ongesteld bent staat het ook open. De gyn zet die dingen trouwens altijd, ongesteld of niet maakt dan niet uit. Die haakt de baarmoeder open en plaatst de spiraal. Zo is het de vorige keer ook gegaan bij mij. Mijn baarmoeder lag toen gekanteld en nu gelukkig niet dus ik ga niet weer zo veel pijn lijden voor zo'n ding. Ik wacht wel :)
    Beetje stom dat ik nu dus hard bloed.

14. sappie

sappie Fanatiek lid

Hoi hoi,

Ben erg blij want het shoppen was erg leuk ! Lieke lag constant in de kinderwagen te lachen en ik kon ondertussen lekker kleding passen. Heb dan ook een nieuwe spijkerbroek en 3 nieuwe truien. :D :D .
    En voor Lieke natuurlijk ook weer 2 setjes ;) .

Onzeker meisje; fijn te horen dat Jantien ook is bevallen en dat alles goed is met haar en Kasper.

Annemonique; wat een leuke foto van Kyllian, lekker slapen bij mama, zoooo lief.

Channie; In ieder geval wel een jas gevonden ! Die laarzen moeten dan jammer genoeg nog maar even wachten. En evt laarzen die niet superhoog zijn, lukt dat ook niet ?

Sens; balen dat Jaime van slag was, maar idd is natuurlijk ook niet zo gek na zo'n ochtend in het ziekenhuis.
    Met mn schoonzusje gaat het redelijk oke. Volgende week heeft ze een afspraak bij de gyn en dan hoort ze meer. Eventjes afwachten nog.

Sweetangel; bedankt voor je berichtje ! Heb me vaak afgevraagd hoe het met ze gaat. Wel fijn om te horen dat ze zoveel steun aan elkaar hebben. Begrijp heel goed dat het moeilijk is om onze verhalen te lezen, laat staan mee te kletsen.

Trutje; hoe gaat het met de sab simplex? Hoezo niet gelukt met de spiraal? Nooit eerder gehoord dat zoiets niet lukt.

Conny; super ! eindelijk een beetje nachtrust gehad. Nu maar hopen dat het doorzet. Nieuwe bril, nieuw kapsel, wel ff foto's plaatsen heh !

Kelly; fijn dat Daynah de speen doorkrijgt. Geef je de speen ook vlak voor een voeding? Ik heb dat ook eens gedaan en toen was mevrouw moe van het speen sabbelen en at ze dus erg slecht.
    Zo, jij hebt echt drukke kerstdagen.

Brennied; goed zeg dat de zoutoplossing gelijk heeft gewerkt. Is idd wel handig om thuis te hebben, ga ik denk ik ook maar kopen.

Wat betreft de kerstdagen, wij zijn kerstavond bij mijn ouders, 1e kerstdag bij Rick's ouders en 2e kerstdag lekker thuis met zn drietjes en de aansluitende week heeft Rick vakantie, gezellig !

Heb voor Lieke net bij de prenatal ook nog een kerstmutsje gekocht, straks even kijken of ik een leuke foto kan maken.

Ik kom later nog weer ff kijken.

Liefs sap

15. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    hier dus de foto van het badjasje dat ik voor yorben heb besteld(zie album)
    vond ik zo schattig en dan die slofjes erbij :)

16. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Hebben jullie al eens gekeken op de site fotokaarten.nl daar kun je onwijs mooie kerstkaarten maken, wat ik dus zojuist ff heb gedaan. Hopelijk komen ze nog op tijd binnen. Erg leuk, kan je de kaarten helemaal zelf versieren.

Ben vandaag naar de kapper geweest en ben geen blondje meer maar een brunette geworden. Leuk voor de winter, ff wat anders. Heerlijk ff twee uren voor mezelf gehad en Jill bij oma gebracht.

Kerstdagen: 1e kerstdag met schoonfamilie
    2e kerstdag: Met mijn broer,schoonzus, mama en ons.

Sap: lekker geshopt weer. Hoe doe je dat als je wat gaat passen, neem je Lieke dan mee t pashokje in of laat je de wagen voor t gordijn staan ?

17. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ben benieuwd naar je nieuwe foto Robine! Lief die kerstfoto's van Jill. Vooral die me de hond is erg erg leuk.

Sappie: jij shopmonster! :) Lekker geslaagd dus? Sinds de Sab Simplex gaat het stukken beter met Brent. Hij huilt nog steeds wel van de krampjes maar nu is het na een tijdje ook voorbij en dat was laatst dus niet zo. Toen huilde hij echt de hele dag door (uitgezonderd een half uurtje in de kinderwagen). Ben erg blij met dat spul. Maandag gaan we nog wat flesjes bij halen want het gaat wel rap (bij elke voeding 15 druppels).

De uitleg over waarom de spiraal niet lukte staat boven je eigen post ;)

Groetjes!

18. sappie

sappie Fanatiek lid

Willen foto's van je kapsel zien !

Als het pashok groot genoeg is neem ik dr mee naar binnen en anders voor het gordijn, maar dat doe ik alleen als het niet zo druk is in de winkel.

19. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hallo nieuwe mama's

allereerst natuurlijk nog van harte gefeliciteerd......

Wilde ff zeggen dat ik een leuke site gevonden had op internet om een gratis baby site te maken van jullie kleine.

www.toddler.nl

grtjs
    Twinny

20. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Ja hij staat erop de nieuwe haarkleur, al zit mn haar nog voor geen meter zo nadat je terug bent. Meestal dagje later wat wilder.

Deel Deze Pagina