November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Angela, die arme Jordy, wat zal dat pijn doen die billetjes!

Fajah, best grote tattoo zeg!
    Leuk he zo kermis, vind het altijd gezellig om er over heen te lopen, wat knuffels grijpen :D
    Jayden is best zwaar, vind het zo wel mee vallen.. weet ook niet waar die van heeft want wij zijn allebei erg licht.
    Ik word soms op straat wel helemaal flauw van die opmerkingen, wat een grote knul, nou die komt niets te kort!

Salomina, doe het wel rustig aan he :(
    Heeft moira haar ritme te pakken, kun je zelf weer iets meer rusten?
    Ik heb geen last meer van de voet, het is nog wel opgezwollen dus kan nog niet veel schoenen aan behalve mijn gymschoenen en slippers maar het gaat heel goed!

Jayden heeft net zijn fles op en is lekker aan spelen in de box dus ga ik ff mijn koffie opdrinken.
    Vanavond ff koffie drinken bij mijn moeder en man, ze zijn vandaag 3 jaar getrouwd.
    Jayden heeft geslapen van 11.30 tot 15.00, ik dacht nou ga ook ff slaap inhalen :D heerlijk zo.

Tot later

2. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heej dames,

Even een berichtje vanaf mijn werk. Ga over een half uurtje naar huis. Ben klaar met rapporteren, normaal spreken we de dag dan nog even door, aar mijn collega valt op een andere groep in, dus kijk hier even gauw bij jullie.
    Heb wat last van buikpijn, hoop dat die ongi dan nu maar komt, is alles tenminste weer op orde! Probeer op mijn werk alles maar wat van me af te zetten mbt de veranderingen hier, we zien het wel hoe het afloopt.

Bastian gefeliciteerd met je half jaartje!
    Salomina: de ongi dus weer aangetreden bij jou. Vervelend dat je er zo’n last van hebt. Ik dacht vanmorgen ook even dat het zou beginnen, had ineens echt van die ongi buikpijn, maar het blijft nog steeds uit. Rustig aan he meid!’
    Trutje: leuk he wat een kindje van een paar maand ouder dan alweer kan!Kan ik me nog niet voorstellen dat onze kindjes rondlopen! Is trouwens inderdaad onze hond: Luca , waar Jayna helemaal gek mee is.
    Panda: wat goed van je ventje dat ie zo lekker geslapen heeft!
    Pim: hoe is het op het Cb gegaan?
    Femmy:lekkere fout van het ZH zeg! Inderdaad goed dat je meteen belt.
    Charissa: zoooo, die Jayden is lekker gegroeid zeg, super hoor! Mag ik vragen hoe jouw schema er nu ongeveer uitziet? Gefeliciteerd met de trouwdag van je moeder. En lekker hoor dat je even bij kon slapen toen Jayden zo lang sliep.
    Fajah: wat leuk dat jullie op de kermis zijn geweest. Wel jammer van het slechte weer in Zeeland, zaten we hier in het noorden een keertje goed voor de verandering. Succes bij de fysio vanmiddag!
    Angela: ach die arme Jordy, hopelijk helpt de zalf nu een beetje. En wat knap dat ie ook al een beetje begint te kruipen, leuk hoor!

Trouwens even een vraagje:
    Als jullie kindjes een potje van 6 maanden krijgen als warme hap, hoeveel geven jullie dan? Jayna eet nu een halve pot, maar heb het idee dat ze nog wel meer lust daarna. Maar misschien nog niet een hele pot en anders blijft er bijv een kwart over. Hoe doen jullie dat? Was er even benieuwd naar.

Nou tot later!

liefs

3. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Semmi; wij geven Lisa altijd een half potje, al zou ze misschien ook wel een hele op kunnen, ze krijgt af en toe ook een danoontje start (die wel helemaal) voor de rest geven we niks extra's.

4. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Semmi, mijn schema ziet er zo uit

half8/8uur 210/7
    10.00 half potje fruit
    12.00/13.00 210/7
    16.00 210/7
    18.00 half potje groente
    20.30 210/7

CB zei tot 13.00 was het goed alleen moest ik
    16.00 potje groente
    17.00 toetje/fles 150cc
    20.30 240/8

5. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Fajah: Gezellig naar de kermis, alleen jammer van het weer. Hoe ging het met Yorben bij de fysio?

Angela: och arme Jordy. :cry: ow ow, wat zielig dat hij zo veel last heeft en dat hij supergevoelig is. Geef hem maar een knuffeltje van zijn dinnetje Moira. Raar dat je van de zh de verkeerde zalf heb gekregen. Hopelijk gaat het nu heel wat beter met Jordy. En al kruipen .. die Jordy gaat later niet stilzitten. Gelukkig heeft hij nog 2 oudere zussen die hem in de gaten kan houden. Leuk om weer wat van jou te horen Angela :D

Charissa: Moira heeft nu wel aardig een ritme, alleen vandaag is het iets anders omdat we vanochtend samen nog een paar uurtjes hebben geslapen. Maar verder gaat het wel heel goed :thumup:
    Gefeliciteerd met je trouwdag van je moeder en haar man!

Was nog even vergeten te vertellen. We waren gisteren naar de McDonalds in Duiven geweest met mijn schoonouders om Moira de half jaar te vieren. (Moira heeft een beetje van mijn sundae gesnoept). Het was best wel leuk desondanks dat het de allereerste (! :confused:) keer was voor mijn schoonouders. Ze vonden het heel leuk, en willen de volgende keer ook weer gaan ... liefst vandaag al .. hahaha. We hadden 4 verschillende burgers besteld, en we hebben allemaal een beetje van alles geproefd. :) de ijsjes vonden ze ook heel erg lekker!
    Mijn schoonouders gaan bijna nooit gewoon zomaar ergens eten, dus was wel heel bijzonder dat ze naar de mac gingen. Mijn schoonvader wil ook een keer shoarma proeven, heeft hij ook nog nooit gehad ... dus dat staat de volgende keer op de planning. Het wordt wel wat. :)

6. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ben semmi vergeten sowwy

Ik geef Moira een half pot fruit en half pot groente van 6 maanden. Ik heb voor deze week fruitpura gekocht (in de plastic bakjes) en die geef ik alles aan Moira. Vindt ze heerlijk. Bij Moira kan ze de halve portie nog net op, dus een hele pot zit er nog niet in.

Schema ong:
    tussen 8&9 210/7 melk
    12:00 uur Fruithapje en 90ml diksap
    14:00 uur 210/7
    18:00 groentjehap en 130ml diksap
    20:30 of eerder 210/7 + 2 schapjes rijstebloem

Ik geef haar ook geen liga meer anders laat ze teveel van de laatste fles staan, en slaapt ze ook korter (en dat moeten wij niet hebben ;) )

7. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    angela:wat sneu voor jordy met zn rode billetjes,veel smeren dan zal het wel genezen,maar die kindjes brullen het dan uit vd pijn hé?zooo zielig.

semmi:ik doe een half potje groente en geef hem dan gelijk erna zo'n klein danoontje.en dan heeft hij wel genoeg.

ik ben net terug vd fysio met yorben.
    helemaal niks verontrustends zei ze.hij heeft een normale ontwikkeling van een 6 maanden baby en ze begreep niet zo goed waarom het CB me had doorverwezen naar haar?
    dit is nu al de 3de keer dat het CB me doorstuurt en er niks aan de hand is.
    toen jaaron 2 mnd was werd ik doorverwezen omdat hij vocht in zn balletjes bleek te hebben,maar dat was ook vals alarm.
    toen yorben met die hartruis,en nu dit weer.
    oja en jaaron met die ogentest ook,maar dat moeten we nog afwachten wat daaruit gaat komen.
    ik heb er mn werk aan hoor met dat CB,die denken zeker dat ik me verveel hihihihi.
    ik ga nu eten maken.

liefs xxx

8. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    zo blijf je idd wel lekker bezig zeg Fajah :p

9. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Dank voor de felicitaties! We hebben een hele leuke dag gehad. Hebben een vloerkleed gekocht voor Bastian en een grote knuffeldraak (van Ikea), kan hij tegenaan vallen als hij probeert zelf te zitten. Hij is vandaag heel makkelijk geweest en heeft veel geslapen. Om half 9 wilde hij alweer naar bed. De grootste verandering is dat hij maar 5 voedingen heeft gehad :confused: Van 9 naar 5 in een paar weken tijd!

Angela: gos, arme Jordy. Misschien helpt het ook als je hem regelmatig even in zijn blote billen legt. Werkt goed bij Bastian als hij wat uitslag heeft (maar die heeft het nog nooit heel erg gehad).
    Rollen en kruipen, bravo! Bastian draait sinds vandaag in het rond als hij op zijn buik ligt.

Fajah: jij hebt echt een vreemd cb :rolleyes: Gelukkig is er niets aan de hand maar wel heel irritant. Zul je zien dat er ook niets uit de ogentest komt.

Sal: haha, schoonouders gaan los :) Wat schattig ;)
    Film was The number 23, was wel aardig.
    Bastian moest wel even huilen toen hij viel dus ik denk niet dat er een carriere als rugbyspeler inzit ;) Hij was vandaag idd veel makkelijker. Heeft heel veel geslapen, zelfs na zo'n lange nacht.

Semmi: ook de ongi in aantocht? Kan nooit heel lang meer duren.
    Ik weet niet precies hoeveel Bastian krijgt want ik maak meestal zelf wat groenteprut. Volgens mij een stuk of 3 flinke eetlepels. Dan heeft ie meestal wel genoeg (is hij het zat want zijn buikje zit dan nog niet vol).

Femmy: sjonge, wat een rekening! Kan niet kloppen. Zijn ze ook lekker laat mee zeg.

Charissa: alles weer goed met Jayden :D

Ik ga gauw slapen, hoop op weer een lange nacht. Trusten!

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fajah, ik zie de tattoo nog niet, maakt niet uit hoor. Wanneer wordt íe ingekleurd? Wat een gedoe zeg met dat CB, laat ze maar kletsen.

Panda, hopelijk slaapt Bastian weer door vannacht. En van 9 naar 5 voedingen :D da's fijn!

Voor degenen die informeerden, ik ga morgenochtend om 8.45 pas naar het CB.

Semmi, ik weet niet hoeveel ik geef qua potjes. Ik maak het eten zelf, maar ik denk dat Emme 's avonds ongeveer 3 volle eetlepels geef.

Sappie, Kelly en Robine mogen we uit het feit dat jullie alleen nog meelezen en niet meer posten concluderen dat jullie het voor gezien houden?

11. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Zo het is erg rustig hier zeg.

Ben ik eigenlijk ook een beetje benieuwd naar. Of misschien zijn ze gewoon te druk met hun gezinnetjes.
    Pim: Success morgen bij CB. Ben benieuwd hoe groot Emme geworden is.

Fajah: Heeft de eten gesmaakt? Gerben had vandaag gekookt, lijkt wel alsof hij de NL leger wilde voeren, want hij had zoveel gemaakt. We hebben de rest maar in de vriezer gestopt. hahaha, mannen :)

Panda: Ga duimen dat jullie vanavond goed doorslapen. Hoop dat Bastian het door heeft!
    Die draak is mooi! Heb ik al een keer gezien, wou het ook meenemen toen we met de kamer bezig waren omdat het groen was. Maar niet gedaan. Mooi dat Bastian lekker makkelijk was vandaag en ineens minder voeding. Dat beloofd wat! Geen rugby speler, wat jammer, want Moira zou vast wel zijn cheerleader zijn geweest. :) :)
    Mijn schoonouders zijn achter in de 70, dus is idd heel schattig dat ze voor het eerst naar de Mac zijn geweest :)

Semmi: Hoop dat de ongi wel doorzet. Alleen, het is wel vervelend veel, dus bereid je alvast maar voor ;)

Morgen nieuwe dag. Gerbens extra dagje is goedgekeurd, dus als ik niet al te veel last hebt van de ongi morgen ga ik weer naar de reisbureau. Welterusten allemaal (waarschijnlijk liggen jullie allemaal al op een oor ;) )

12. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Mogguh !

Gisteren heb ik een nieuwe afspraak gemaakt met de osteopaat voor Marit. De gebroken nachten blijven en ze is nu zeker 6-8 x per nacht wakker. Alle adviezen en methodes hebben we al geprobeerd, maar we komen niks verder. Over 2 weken kunnen we terecht dus ik hoop dat die dame iets kan vinden/doen waardoor Marit wat meer rust vind 's nachts, want dit is voor ons ook niet vol te houden.

Salomina: Ik vond je ideeen om met de taart binnen te lopen bij je ouders ook heel erg leuk. En hoe je het ook doet, tranen zullen er zeker vloeien !

Panda: Wat heerlijk dat Bastian nu doorgeslapen had, houden zo mannetje ! Wel super dat hij in zo'n korte tijd naar veel minder voedingen is gegaan, goed hoor.

Pim: Succes vandaag op het cb !

Angela: Oh meid, wat zielig voor Jordy ! En wat stom dat je dan van de hapost verkeerde zalf meekrijgt, heeft je mannetje nog meer pijn gehad voor niks, zo sneu... hopelijk verbetert het nu heel snel !

Fajah: Nou ja, wat een vaag verhaal, gelukkig dat alles goed is met Yorben maar zo stom dat het eigenlijk helemaal niet nodig was naar de fysio te gaan !

Charissa: Is die fles 's avonds van 240/8 dan alleen met fv of ook met Nutrix/pap ? Ik zou niet weten hoe ik dat in mijn huidige flessen gepropt moet krijgen ;)

Samira: Hopelijk zet de ongi idd snel door, ben je er ook weer snel vanaf. Moeilijk hoor met de veranderingen op je werk, hopelijk is daar ook snel duidelijkheid over.

Sorry, verder kan ik niet meer teruglezen. Snel mijn ontbijt opeten voordat er iemand wakker wordt en de rust voorbij is :D

13. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    pim:heb de foto al sinds gister in mn album staan,gek dat je hem niet ziet?vanavond moet hij weer om in te kleuren en wss dan nog een keertje,maar dat ligt eraan hoever hij vanavond staat ermee.
    succes op cb straks.

sal:het eten heeft gesmaakt hoor,bij jou ook zo te horen,wat heeft hij allemal gemaakt joh dat je zoveel over had?hihiih

conny:idd misschien beter om eens met marit naar een osteopaat te gaan,er zal toch wel iets zijn,anders zou ze niet zo onrustig zijn s'nachts.
    succes ermee.

hey sappie,kelly,robine waar zitten jullie toch?
    het is zo stil hier :(

14. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Fajah: Hij had gister een mengelmoes gemaakt van macaroni, groenten, gehakt, prei en een sausje. Alleen hij gebruikt altijd alle ingredienten zodat we echt veel hebben. Het was wel heerlijk, maar ik wilde het niet de hele week eten (zoveel had hij gemaakt) dus gelijk de vriezer in.
    Ben benieuwd naar je man de tattoo als het weer een beetje ingekleurd is. Ik kan wel iets uitmaken in de tattoo, maar ik ben benieuwd of ik het goed hebt.

Conny: Goed idee Conny, want dit houden jullie niet vol zo. Heb je misschien geprobeerd om Marit de andere kant in bed te leggen? Ik bedoel de voet en hoofdeinde met elkaar omruilen. Hebben wij ook met Moira gedaan. Ze slaapt hierdoor wat rustiger, en vindt ze fijner heb ik het idee. Ik hoop iig dat de osteopaat iets voor jullie kunnen betekenen. Was het gelukt om jou ontbijt ongestoord op te eten?

15. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Morguh dames,

Hier een goede nacht gehad \:D/ 1 uur lagen we allemaal plat en Jordy werd pas om kwart voor 8 wakker. Sinds vorige week liepen we echt tot een uur of 2 met hem te wandelen door de kamer en konden we rond half 4 alweer eruit omdat hij had gepoept of omdat hij honger had :( waren dan op tot een uur of 6 en konden dan nog even slapen tot 7. Weet niet of het nu toeval was of dat hij toch echt het ergste heeft gehad.
    Hij is wel nog steeds aan de diarree en zijn open plekjes bloeden nog steeds maar de uitslag rondom is volgens mij echt minder aan het worden :D hoop zo voor hem dat hij er bijna doorheen is :(

Met Kaily gaat het nog steeds niet goed op school. We hebben haar nu een cadeautje beloofd als ze deze week lief is en probeerd niet te huilen/schreeuwen. Dacht gisterenmiddag dat het dus echt goed ging, maar vanmorgen kreeg Albert van haar juf te horen dat ze niet meedeed met de rest of wat de juf haar vroeg en dat ze zelfs een kindje had gebeten :confused: Wil haar straks (de juf) wel zeggen dat ze de rest van de kids in de gaten moet houden, mij valt op dat iedereen haar als een baby behandelt (ze is dan wel ook anderhalve kop kleiner en stukken fijner dan de rest en ze praat nog heel slecht) maar ik weet dat je Kaily daar goed kwaad mee krijgt als ze zo wordt behandelt. Praat het niet goed dat ze heeft gebeten, dat is gewoon een grote fout van haar, maar behandel haar net als de rest.

Sal: Wat een superleuke ideeën voor je moeder, die van de foto is helemaal super, hoop dat het lukt, lijkt me geweldig je moeders gezicht te zien als ze de foto krijgt. Wat leuk dat jullie naar de Mc Drek (zo noemen wij het hierhaha) zijn geweest met je schoonouders :D wat zullen ze genoten hebben. Ben benieuwd hoe schoonvader reageerd op shoarma!
    Hoe is het met je ongi?

Fajah: Gave tattoo :D al haal ik met alle fantasie die ik heb er niets uit :oops: Wat een idioten op het cb he. Je moet er niet teveel op ingaan en het je zeker niet aantrekken, zodra zij denken dat ze iemand hebben gevonden die alles maar accepteerd dan laten ze je wel rennen. Lijkt wel of ze een x aantal doorsturingen moeten hebben per maand ofzo :rolleyes:

Charissa: Ik herken de opmerkingen hoor die je krijgt :rolleyes: Jordy is 7 kilo bij 63cm en hij ziet er dus ook rond en gezond uit haha. Krijg ook steeds te horen, sow hey die ziet er goed gevuld uit :x is helemaal niks mis met ze hoor, je kunt ze tenminste eens lekker vastpakken ;)

Semmi: Hoe is het met je buikpijn? Jordy maak ik altijd een volledig potje van 6 maanden. Hij eet dat nooit helemaal op hoor, de ene keer wat meer dan de helft en de andere keer wat minder. Aangezien ik nooit een half potje bewaar tot de volgende dag maak ik het helemaal en gooi gewoon weg wat hij niet op kan. Ik geef daarna wel nog altijd een fles als toetje, soms drinkt hij ze evengoed uit, maar vaak laat hij daar dan wel iets van staan.

Panda: Nog gefeliciteerd met het half jaartje van Bastian! =D>
    ik laat Jordy na het verschonen altijd even in zijn blote bips liggen, tot nu toe helaas nog zonder goed resultaat :(
    Had je nog gemaild naar die fabrikant?

Pim: Hoe was het op het cb?

Conny: Hoop dat de osteopaat resultaat heeft. Ben er laatst met Kaily ook geweest en volgens mij merk ik echt al verschil. Tevens heeft ze een bach bloesem gekregen, weet niet of ze daar ook mee werken? Je kunt ook eens proberen een dromenvanger boven haar bedje te hangen. Kaily sliep een tijdje geleden ook héél slecht en sinds ik een dromenvanger bij haar heb gelegt slaapt ze weer helemaal door. Wat je ook nog kunt proberen is om een vuilniszak onder haar bed te leggen. Klinkt raar ik weet het, maar het kan echt werken, vaak lopen aardstralen onder je huis door en als onder haar kamertje net een boel lopen worden zeker babytjes er erg onrustig door. De vuilniszak ketst het effect er een beetje vanaf en neutraliseert het iets. Heel veel succes ermee in ieder geval, die gebroken nachten is ook niks.

Ik ga me eens een beetje fatsoeneren haha, ben al aangekleed nu de rest nog zodat ik een beetje toonbaar wordt ;)

Liefs Angela.

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ben op het cb geweest. Emme is nu 63 cm en 6280 gram. Ze is klein maar alles is goed in verhouding zei de arts. Qau grove en fijne motoriek loopt ze voor, maar dat had ik zelf ook al wel door. Alles verder in orde. Eten zoals ik het nu doe met haar was ook prima.

Angela, pff wat vermoeidend met Jordy die korte nachten. En dan ook nog gedoe met Kailey. Hoe is Kailey thuis? Als ik je verhalen lees is ze op school anders dan thuis of niet?

Conny, kan me voorstellen dat je wat aan je gebroken nachten wil doen. Voor jullie niet fijn, maar voor Marit ook niet denk ik. Succes bij de osteopaat.

Ik moet zeggen dat ik denk dat Sappie, Kelly en Robine expres niet meer komen en het alleen maar leuk vinden als we over ze schrijven. Ik heb geen zin er nog aandacht aan te besteden eerlijk gezegd. Meiden als jullie het lezen: het gaat jullie en de beebs goed. De groeten.

17. sappie

sappie Fanatiek lid

Jammer dat je er zo over denkt. Ik heb, net als jij, ook even tijd voor mezelf genomen n.a.v. wat er hier allemaal geschreven is. Ben er gewoon even klaar mee wat niet wil zeggen dat ik niet meer zal posten. Heb op 17-5 mijn laatste bericht geplaatst en volgens mij wordt er door sommige meiden veel minder vaak gepost en daar ben je toch ook niet meteen klaar mee? Wij krijgen nu gelijk een stempel gedrukt..jammer.

18. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Angela: Lekker geslapen las ik. Dan zit Jordy ook iets beter in zijn vel, en werkt de zalf ook goed :thumup:
    Jammer dat Kaily haar draai nog niet heeft gevonden op school. Lastig is dat klein zijn op school terwijl iedereen een kopje of anderhalf kop groter dan ze is. Ik leef met haar mee, want zo was ik ook. Ik wordt nog steeds als een klein meisje behandelt (terwijl ik over de straat loop met een baby :confused: ) Dat heb je mooi goed dat je even bij de juf aankaart dat ze de andere kindjes ook moet letten met hun gedrag richting Kaily toe.
    Mijn schoonvader is echt een vleeseter, dus de shoarma gaat er wel in :)
    De ongi is nog steeds heel vol blergh. Normaal gesproken is bij mij de eerste dag het ergste. Nu lijkt het alsof er steeds meer komt. bah bah - wat een onderwerp he? :)

Pim: Emme is ietsje kleiner als Moira, en ook zo'n mooi verhouding! Goed hoor ;) Enne wat fijn dat ze wat vooruitloopt met grove en fijne motoriek. Wat een voorbeeldig meisje heb je toch ;)

Ik ga even wat spullen klaarmaken terwijl Moira slaapt. Gaan we zo weer even richting reisbureau heen.
    tot straks

19. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Sappie, zo denk ik er over en ik ga mijn mening niet verdoezelen.
    Prima als je weer komt posten, het is tenslotte een forum voor idereen.

20. sappie

sappie Fanatiek lid

Prima maar ik vind het een beetje kort door de bocht.

Deel Deze Pagina