Ik smeer Emme regelmatig in met Zwitsal bodylotion met Vernix, dan neem ik haar billetjes ook mee. Sudocreme mag je al gebruiken en dat doe ik soms in de nekplooitjes tegen smetplekjes. Over een weekje ofzo gaan we Emme proberen op 6 voedingen te zetten. Kijken of ze dat 'pikt'. Ze komt de laatste weken toch 's nachts nog een keerje terwijl ze dat in het begin helemaal niet deed. Maar ja als ze het nodig heeft, vind ik het geen probleem hoor. Ben binnen een half uur klaar en mevrouw slaapt meteen weer in. Maar ben benieuwd of het met 6 grotere voedingen beter gaat. Vind het allemaal wel leuk hoor om je kindje zo langzaamaan steeds beter te leren kennen. Heel bijzonder. Pim
Hoi, ik ga proberen ff op iedereen te reageren: Sens: Volgens mij kun je sudo creme vanaf het begin gewoon al gebruiken hoor, ik vind het erg goed maar die billencreme van Weleda vind ik nog beter. Als Rick zijn billen een keer rood zijn (dat gebeurt nog al s) dan is het een keer smeren en weg, werkt echt super! Conny: Wat fijn dat je zo'n goed gevoel had over die osteophaat, ik hoop dat Marit er baat bij heeft. En jij ook al een andere coupe, we willen wel foto's zien heh. Robine: Mooie haarkleur! Ik vind dat ook hoor dat de tweede dag je haar beter zit als je bij de kapper bent geweest. Ik heb trouwens vandaag naar de ha gebeld betreffende de pil en omdat ik nu ongi ben, ik moet m gewoon afmaken (de strip) en dan gewoon een stopweek inlassen. En volgens haar is ie gewoon al betrouwbaar (al neem ik het risico nog maar ff niet, we gebruiken nog wel wat anders ) Channie: Lekker geshopt, wat leuk dat je een nieuwe jas hebt kunnen vinden, wel jammer van de laarzen maar mss loop je ze over een tijdje zomaar ineens tegen het lijf. Dat heb ik vaak, als ik echt gericht ga zoeken van ik wil dit of dat hebben dan lukt t vaak niet en als je niets bijzonders in je hoofd hebt dan loop je vaak de leukste dingen tegen het lijf. Kelly: Wat fijn dat Daynah het door heeft met de speen. En dat het nu wat beter gaat, ik hoop dat het zo blijft gaan. Angela: Jij verlegen? had ik dus ook niet achter je gezocht, maar bij ons hoef je niet verlegen te zijn hoor, ik heb echt het gevoel dat we elkaar allemaal al heel goed kennen ook al hebben we elkaar nog nooit gezien. Heb best zin in die meeting. Door: Als je dit leest......ik denk nog steeds veel aan jullie. Fijn dat jullie zoveel steun bij elkaar kunnen vinden, en als je eraan toe bent dan lezen we wel weer een berichtje van je! Veel sterkte meid! Femmy: Oei toch weer gaan roken? Of was jij dat niet? Ik ben gestopt voor de zwangerschap van Rick en heb het ook nooit meer gedaan. maar ik rookte dan ook niet veel hoor, meer op feestjes enzo. Fajah: Klinkt goed zeg dat kerstmenu. Is toch ook leuk gezellig met zijn twee. Wij hebben besloten dit jaar op oudejaarsavond gewoon gezellig met het gezinnetje thuis te zijn, is ook wel s lekker. Dat pakje wat Yorben aan heeft is dat toevallig van Dirkje? Van dat zachte spul? Die heeft Timo namelijk ook, ik van dat heerlijke pakjes! Brennied: Leuk dat je ook regelmatig met ons meekletst! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Milou is ook een schatje zeg! Zou het idd ff aankijken met die uitslag. Zal vast onschuldig zijn maar toch even in de gaten houden. Semmi: Welkom terug hoor! Gezellie dat je er ook weer bent. Jayna is wel weer gegroeid zo te zien. Dat heeft idd ff geduurd met de adapter! Jacq: Waar ben je idd, al ff niet meer gezien? Annemonique: Oei Oei dan was je nog net op tijd haha. Ja je zult het zien gelijk nummer twee, daar zit je toch nog even niet op te wachten denk ik. Lief die foto van Kyllian die heerlijk in je armen ligt te slapen. Trutje: Balen zeg dat het niet gelukt is met die spiraal, dat is idd pijn lijden voor niets. Ga je weer voor een nieuwe afspraak of toch wat anders proberen? Nou ik geloof dat ik bijna iedereen wel gehad heb. Ben vandaag op nacontrole geweest, stelt ook niks voor hoor. Ze hebben zitten kroelen met Timo, was wel leuk. Baarmoeder zat weer keurig op zijn plek dus alles weer OK. Zo ga nu maar weer douchen (komt ook elke dag terug) en dan mijn bedje in. Ow ik zit trouwens nog aan een Bacootje, zo hee dat heb ik al heel lang niet op, wel weer ff wennen hoor, mss dat ik er lekker door slaap...... Groetjes allemaal en tot morgen maar weer! Lfs. Saskia.
Avond allemaal, Nou, vanmiddag dus de fotos gaan laten maken, maar denk niet dat het veel wordt. Die dame die ze maakte had totaal geen inzicht en kon al helemaal niet met kids omgaan. De enige foto die leuk zal worden zal van Linsey zijn, maar verder is t denk ik bagger. Ze hadden bij het afspreken toendertijd gezegd als ik kwam voordat Jordy 4 weken was, dan kon hij nog in het ei liggen, maar dat ging allemaal niet volgens haar. T is dat ik er een gratis foto kan gaan ophalen en denk dat ik de rest niet hoef. Wel nog leuke kleertjes gescoord bij V&D haha. Ik kan ze de 23ste ophalen. Zal dus 1 foto worden van hun 3tjes samen en zal hem zodra ik thuis ben inscannen en plaatsen. Femmy: Balen zeg zon avond, natuurlijk wel ff lachen met je vriend en de buikdrager. Wel lekker dat jullie s nacht lekker hebben geslapen. Fijn dat je weer lekker hebt kunne scoren bij Intratuin. Morgen even je bevallingsverhaal lezen, ik had hem vanmorgen toevallig ook geplaatst haha. Panda: Heerlijk he zulke nachten, dan kun je zelf ook tenminste een beetje bijtanken. Wat een mooie foto weer van Bastian! Sappie: Fijn dat het alleen stappen je goed is bevallen. Lekker he om ff helemaal af te schakelen. Hoe is het met je hoofdpijn? Weer lekker geshopt vandaag, lekker joh! Is het gelukt met de foto van het mutsje bij Lieke? Kelly: Jeetje het zit niet mee met Dayna he. Ik hoop echt dat het gauw allemaal een beetje recht zal trekken binnenkort. Wel fijn dat ze eindelijk het speentje doorkrijgt. Conny: Wat goed dat het zo goed ging met Marit in haar eigen bedje. Jij ook alweer in een heel nieuw jasje haha, de kapsters hebben het maar druk met alle Novembermamas haha. Hoe is het gegaan bij de logopedie met Rick? Wat geweldig dat de osteopaat goed werk heeft verricht bij Marit. Hopelijk helpt t echt, maar ik hoor er vele positieve verhalen over. De kraamhulp hier had t ook al voor Kaily voorgesteld. Ik denk dat ik met alle 3 de kids eens ga, ff checken. Trutje: Jammer zeg dat t met het spiraaltje niet is gelukt. Mij lijkt dat echt helemaal niks, vindt zoiets maar creepy haha. Sweetangel: Bedankt voor je bericht over Door, ook ik denk héél veel aan haar. Lieve Door als je dit leest: Ook ik wens jullie ontzettend veel sterkte deze dagen, wat moeten deze extra zwaar voor jullie zijn. Kerstavond brand ik altijd kaarsjes voor dierbaren en dit jaar zal er ook voor Neil een kaarsje branden! Dikke knuffel meid. Sense: Ik denk dat jij misschien het beste weet welke garage de meeste kans biedt om voor ons allemaal een plekje te hebben (je kunt natuurlijk ook op een x-aantal plaatsen iets neerzetten en t zo vrijhouden voor ons hahaha). Welke zou dan voor iedereen t gemakkelijkste zijn? Jaime weet dus al hoe het moet met lang haar haha. En het matje mag er dus vanaf bij haar? Haha. Leuk de fotos van Jaime in bad, zeker die met het schuim om haar hoofdje, ze is echt fotogeniek he haha Channie: Lekker ff alleen shoppen, al is t inderdaad frustrerend als de laarzen je nog niet passen. Maar dat komt echt nog wel joh, bij de meiden kon ik echt na 2 weken weer alles aan en je zag niks geen buik meer. Nu is Jordy al bijna 4 weken en nog pas ik bijna nergens in. Heb nu 3 broeken die me altijd te groot waren (via internet besteld en ben altijd te luit om iets terug te sturen) en die passen me nu redelijk als ik heel goed mijn buik inhoudt bij het dicht maken. En ook ik heb nog steeds 9 kilo te gaan, pfff. Annemonique: Wat een superlieve foto van Kylian op de arm *smelt smelt* Oeps, bijna vergeten, dat kunnen we nog niet hebben he haha. Fajah: Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben, in ieder geval super dat jij er wel aan hebt gedacht om Jantien ff te mailen. Wat een leuk badjasje! En wat ligt Yorben er weer lekker bij in de box! Zo, jij gaat je goed uitsloven met kerst, klinkt goed in ieder geval, laat het jullie smaken! Jantien: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Kasper! En ook nog op 5 december, een mooier cadeau kan je je toch niet wensen he. Kasper is dus niet door de ooievaar gebracht maar is gekomen vanuit de zak van Sinterklaas!haha Robine: Tnx voor de site voor kaarten, morgen eens kijken hoe en wat. Je haar is supermooi! Blond stond je inderdaad ook heel goed, maar dit is superleuk! En wat staat Jill er weer leuk op, ze wordt al groot joh! Yep, ik ben eigenlijk heel verlegen haha, maarja als ik eenmaal los kom dan kijk maar uit haha. En het reizen vanuit Limburg maakt mij helemaal niet uit hoor, alleen niet als t hard sneeuwt of vriest, dat durf ik niet en mag ook niet van Albert dan haha, maar dan probeer ik gewoon met de trein te komen. Normaal ging ik naar Heerenveen, Amsterdam of Den Haag met de auto voor een uitwedstrijd van het ijshockey, dus naar Utrecht moet ook best lukken. Verder ook geen benul hoe t daar in Utrecht werkt enz, dus ook ik zou het inderdaad wel fijn vinden als we in de garage al samen komen. *Sab Simplex zijn druppeltjes die als ik t goed heb helpen de lucht op te lossen die vast zit. Het voorkomt dus krampjes inderdaad. Volgens mij de cinababy ook he. Alleen hoor ik niet altijd goede verhalen over cinababy, maar Sab Simplex is echt waar een wondermiddel. Normaal gezien moet je t in iedere fles doen, maar wij doen het alleen in de laatste voeding. Merk ik dat Jordy overdag krampjes zou hebben (1 dag gehad) dan doe ik wat druppeltjes op een theelepeltje en geef het hem zo. *Wat het overstappen op de eerste voeding betreft .geen idee. Misschien t cb hierover bellen even? *Jordy heeft gelukkig nog geen rode billetjes maar wij gebruiken hier calandulazalf voor (schrijf ik t zo goed?) *Tja hoe laat je Jill doorslapen? Jordy sliep na 2 dagen eigenlijk al vanzelf door en dit geluk heb ik met de meiden ook altijd gehad. Heb hier dus niets speciaals voor gedaan. Sorry, ook hier dus geen antwoord op. *Hier moet ik zelf bellen voor de nacontrole afspraak bij de vk. Hier moet ik dan ook 8 januari voor gaan. Pim: Gelukkig dat Emme er dus geen last van heeft gehad. Alleen jammer dat jullie de boel weer konden verschonen, ze houdt jullie wel lekker bezig he haha. Kelly: Heel veel plezier dit weekend dus, druk genoeg zo te lezen. Mell: Wat fijn dat het zo gaat gaat met Orlando, met jullie verder ook? Semmi: Welkom terug op het net! Wat een leuke fotos weer en inderdaad wat een bos haar hey! Charissa: Fotos van kapsel moeten wel geplaatst worden he haha. Volgens mij heeft echt iedereen onderhand een make-over gehad haha, leuk he! Wanneer krijg je de uitslag van het bloedprikken? Saskia: Ik heb ook het idee dat we ons al heel lang kennen allemaal, maar nogmaals nu zit er een beeldscherm tussen ons haha. Maarja, komt vast goed allemaal haha. Ik heb er in ieder geval ook superveel zin in, lijkt me echt heel erg leuk! Fijn dat alles goed was op de nacontrole. Heb je genoten van je Bacootje? Jacq: Inderdaad, hoe is het daar bij jullie? Joppe al beter? Salomina: Heb je het druk meid? Hoe is het met je en met Moira? Nog lekker aan t genieten saampjes? En mam2003, hoe zou t daarmee gaan? En met de kleine Colin? Hopelijk is hij al uit het ziekenhuis. Geloof ook dat ik nu iedereen weer heb gehad, sorry als ik iemand ben vergeten. Ik ga nu ook lekker douchen met Jordy en dan geven we hem nog een beetje voeding. Dit is vandaag allemaal een beetje in de soep gelopen, dus ben eigenlijk maar wat aan t doen met die voedingen vandaag, morgen hier ook maar weer even strikt via schema. Truste allemaal en tot morgen. Liefs Angela.
Nou heb zojuist 7 paginas bijgelezen kan ik eindelijk even op iedereen reageren. Brennied: Ik geef inderdaad nog BV on demand. Op zich is het wel te doen, want ze kwam elke keer om de 3-4 uur. Maar deze week lijkt het heel anders te gaan. Ik moet volgende week naar de CB dus ik ga hun dan vragen wat het beste is voor Moira. Op zich lijkt mij de vaste tijden voeding ook wel wat. Ze spuugt na de voeding nu regelmaatig, dus misschien is de osteopaat die Conny gedaan heeft ook een optie voor ons. Bedankt in iedergeval voor de tip. Zo Milou is ook heel veel aangekomen. Ik heb gehoord dat de gewicht in begin heel snel toeneemt bij bv, later wordt het 150gr gemiddeld per week. Moira was binnen 2 weken na geboorte 500gr aangekomen. Ik denk dat ik toch chocolade milkshake heb i.p.v. moedermelk hihihi. Hormonebultjes: Hier ook een. Moira heeft het nu nog op haar gezichtje. Uitje: Ik kom ook, de kennis komt pas later in de avond aan, dus kan ik eerst even gezellig kennismaken met iedereen. Ik verheug me nu al op! Fajah: Vindt het jammer dat je niet kan komen naar de meeting. We gaan zeker fotos maken. Leuk de fotos van de badjassen. Echt schattig en Jaaron ziet er gelukkig uit met zijn badjas. Mooi tuin heb je trouwens, keurig bijgehouden! We kunnen zeker wel een keertje met alle kids lekker gaan voetballen! Ik laat Moira soms ook gewoon doorslapen hoor. Ze komt wel wanneer ze weer trek heeft. Als ze meer dan 5 uur slaapt overdag dan maak ik haar wel wakker, want anders drinkt ze veels te gulzig en komt alles weer naar buiten. Je bent geen slechte moeder hoor! Bedankt voor de info over Jantien! Heb gelijk maar even bij de december mamas gekeken, en ja hoor, zij heeft een berichtje geschreven. Pim: We hebben hier geen Aldi in de buurt. Ik kijk regelmatig in alle folders en koop gewoon dingen die in de aanbieding zijn. Heb hiervoor Natusan doekjes gebruikt, bevalt me ook wel goed hoor, moet ik zeggen. Ben gewoon benieuwd of de zwtisal doeken wel wat zijn. De volgende lading zal waarschijnlijk doeken van Kruidvat zijn Emme is ook al flink aangekomen. Keurig hoor! Emme is net zon bikkel als Moira. Geen kik als ze gaat spugen. Heerlijk, alleen lastig want jij weet het niet, je ruikt het alleen, en het voelt dan nat aan. Angela: Ik las dat Jordy nou voor de 2e keer heeft doorgeslapen. Heerlijk hoor! Trouwens hier ook een waarbij de man het zeggenschap heeft over mijn haar. Ik mag het ook niet kort knippen vandaar dat ik lang haar heb. Soms wel lastig hoor als ik iets wil laten afknippen, krijgen weer zon lange gesprekje. Weet zeker dat Moira nu ook lang haar moet hebben van mijn hubbie. Ik heb ook heel veel bewondering voor je Angela. Met drie kids kan het niet altijd makkelijk zijn. Mijn moeder had er 4, en ik vindt het nu nog even lastig met 1. Petje af hoor meid! Heb gisteren overdag eigenlijk niet geslapen. Ik moest nog veel dingen doen, savonds pas naar bed. Gerben heeft de zorgen voor Moira overgenomen en ik alleen maar melkkoe spelen hihihi. Moira had gisteren middag wel goed geslapen en gisteren avond ook. Wel kwam ze 2x voor de voeding in de nacht, maar dat was te overzien. Trouwens, ik ben ook zon verlegen type hoor! Jammer dat het niet zo goed ging bij de fotograaf. Je hebt je iig vermaakt bij V&D dus de dag was niet helemaal stuk! Ben benieuwd naar de fotos als je ze krijgt. Sappie: Het gaat nu wel beter met Moira, bedankt voor het vragen gisteren. Was idd wel wat regeldagen achter de rug. Vandaag was ze echt keurig! Heb vanochtend wat leuke fotos van haar gemaakt. Ik ben zo verliefd op mijn meid. Gerben heeft gisteren de Zwitsal doekjes voor mij gehaald. Was het jou nog gelukt om de doekjes bij de halen? Ik las dat Lieke gisteren niet doorgeslapen heeft. Hoe is het met Lieke vandaag? En is je kater alweer over? Leuk zon kerstborrel altijd. Ik vindt het altijd gezellig, dat mis ik wel nu dat ik niet meer werk. En papa heeft het erg leuk gehad met Lieke toch? Fijn dat Lieke de tummytub zo fijn vondt! Moira vindt het ook super hoor. Alles met water vindt ze geweldig! Fijn dat je lekker geshopt heb vandaag Sappie. Heerlijk om weer even wat kleren voor jezelf te kopen he? Is het gelukt om een leuke foto te maken met Lieke en de kerstmuts? Sens: Heb het hele verhaal over Jaime nog een keer gelezen. Ben echt blij dat jullie nu weten waar jullie aan toe zijn. Als ik Jaime in de fotos zie, is er niks aan de hand met haar. Het gaat gewoon helemaal goed komen hoor. Hopelijk heeft ze geen operatie nodig later. Hahaha, kan me voorstellen dat Jaime al dat gefriemel in zh niet leuk vondt. Gelijk hebt ze om lekker te gaan plassen. Moira is bij de geboorte verkouden v.w. in couveuse liggen enzo. Ging ze eindelijk aan de borst zei ik tegen haar, zullen we weer varkentje spelen? Ben ik moedervarken hahahaha. Knorr knorr ging zij dan. Over de ademhaling wist ik niet. Best wel interessant om te weten Lief die fotos van Jaime in bad. Wat kunnen ze echt genieten van badderen he? Is het nog gelukt met de kerstboom? Panda: Hoe is het met jou, en Bastian? Zielig he de krampjes. Ik heb ergens op de forum gelezen dat de kleine op je schoot moet leggen, zijn beentjes op moet rillen en dan zijn kont kloppen zeg maar. Dat helpt om de extra lucht eruit te krijgen. Werkt af en toe bij Moira ook. Je hoort dan wel scheetjes, en laat zij ook veel boertjes, maar alles is beter dan krampjes. Bastian lijkt heel wat ouder al in de nieuwe badfoto. Geweldig. Wat gaat het snel he? Annemonique: Ik moet op de 28e pas weer op nacontrole bij de vk. Ben benieuwd of ze ook daarbeneden ga kijken. Afspraak was gewoon om over de bevalling te praten en of er mij iets dwarszat bij de bevalling of tips of klachten enz. Ik ga Moira wel meenemen. Kunnen ze zien hoe groot Moira is geworden. Lief die foto van Kyllian op je schoot. Meid, oei, net op het nippertje jezelf gered .. anders had Kyllian over 9 maanden een broertje of een zusje erbij  Kelly: Fijn dat Daynah geslaagd is voor de gehoortest! Heb je nog wat leuke cadeautjes kunnen kopen? Lief dat Sabino luiers ging kopen, maar jammer dat het de verkeerde waren. Druk in de winkels, dat herken ik. Waren vandaag even naar nieuwegein geweest. Gelukkig konden we gelijk een parkeerplek vinden, maar wat een drama als je er niet een kan vinden. Alle winkels hadden ook zon lange rij voor de kassa staan. Niet normaal. Speentje is leuk he? Moira gebruikt die van haar best wel veel omdat ze een enorme zuigbehoeft heeft. Ze valt ook bijna gelijk in slaap na bv met een speentje in haar mond. Was het leuk de visite van je vader? Morgen ook kraambezoek bij jou, bij ons ook. Femmy: Ik had gisteren nog op je site gekeken. Mooi fotos van Lisa hoor! Zielig dat je een slechte avond heb gehad met Lisa. Hoe is het nu met haar? Je hebt lekker geshopt vandaag met je moeder en zus! Jammer dat de babygym niet in de kerstsok paste .. hadden ze geen giga-kerstsok? Toch maar weer gaan roken meid? Misschien waait de behoefte voor een sigarette wel weer over? Conny: Marit ook al goedgekeurd door de CB. Keurig hoor! Eindelijk een keer goed geslapen lees ik. Hopelijk doet ze dat voor jullie vanavond ook weer. Dan is het wel uit te houden! Nieuwe bril en nieuwe kapsel straks .. nieuwe Conny. Ben benieuwd. Wel een foto plaatsen he? Klinkt goed de osteopaat behandeling die Marit heeft gehad. Ik vindt het knap dat ze dat zo kan voelen dat het op bepaalde plekken niet goed zitten. Robine: Mooi de fotos van Jill met de kerstmuts onder de kerstboom. En idd, weet niet wie dat schreef, maar je kunt veel kleuren hebben! Heerlijk even tijd voor jezelf te hebben al is het bij de kapper. Oma had zeker ook genoten van Jill. Lachjes vastleggen vindt ik ook moelijk. Moira begint nu ook vaker te lachen echt schattig he? Weet trouwens ook niet hoe je Jill moet laten doorslapen. Hier ook een die nog 2x per nacht komt. Ach, het went wel, maar had wel een langere nachtrust gewild voor mezelf. Ik wacht mijn beurt dan gewoon af. Over de afspraak bij de vk, mij was het gevraagd door de vk zelf of ik zelf een afspraak wilde maken voor een terugkom gesprek. Tis gewon standard zeiden ze, om e.e.a. te bespreken, of je klachten heb, of je gewoon iets kwijt wil over de bevalling, of tips heb . Trutje: Gezellig om je collegas weer te zien he? En altijd leuk de complimentjes over Brent. Balen dat de spiraal niet gelukt is meid. Ik heb er geen ervaring mee, Saskia: Fijn om te lezen dat het weer beter gaat met Rick. Sweetangel: Bedankt voor de informatie van Door. Ben blij om te lezen dat Door en Jan heel veel steun aan elkaar hebben. Kan me voorstellen dat ze heel veel moeite heeft om weer op het forum te komen. Mocht je haar weer spreken, geef haar maar een dikke knuffel van ons. Channie: Lekker geslaagd voor een jas gisteren. Fijn om even tijd voor jezelf te hebben he? Balen meid dat je geen laars kon vinden die paste. Volgende keer weer proberen meid. Geef de moed niet op! Enne, je gewicht zal wel een keer weer goedkomen hoor. Dat je nu nog even blijft hangen, dan kan. Straks als de feestdagen voorbij zijn zal het wel waarschijnlijk makkelijker zijn Twinny: Bedankt voor de info over de babysite, ik zal morgen de site bekijken. Melliemeel: Ook alweer ongesteld! Je lichaam heeft weer zijn eigen ritme. Heerlijk toch? Heb geen ervaring met Navuring. Heb alleen de pil gebruikt aantaal jaar geleden, maar dat wil ik ook niet meer gebruiken. Moet nog even uitzoeken wat ik wel wil. Orlando heeft vorige week zijn best gedaan met 335gr! Sämira: Welkom terug in de land van de forum! Heb je ons gemist? Hehehe. Leuke fotos van Jayna. Wat is zij ook flink gegroeid zeg! Leuk dat spijkerjurkje. En het speentje past ook heel goed bij de kleren qua kleur! Charissa: Blij om te lezen dat de gehoortest bij Jayden goed is gegaan. Wanneer krijg je uitslag van je bloedtest? Ben benieuwd waarom je zo duizelig voelt. Doe je wel een beetje rustig aan meid? Jacq: hoe is het met je meid? Ben je alweer beter? Of in iedergeval herstellende? Alles goed met Pippa en Joppe? Meiden: Hoe doen jullie dat met de nagels van de kleine? We mogen de nagels nog niet knippen, maar als het zo door gaat, krabt Moira haar gezicht gewoon kapot. Ik doe nu regelmatig sokjes om haar handen vooral voordat ik bv geeft anders krabt ze mijn borsten ook kapot. Nog een kind: Wij willen nog wel meer kinderen als het ons gaat lukken. Maar niet gelijk hoor. We gaan eerst genieten van Moira, en zien we daarna wel weer. Over een paar jaar denk ik dat we weer gaan proberen. Plannen voor de kerst: Kerstavond: Hele dag bij mijn schoonouders. 1e kerstdag: Uiteten met de familie van mij vaders kant 2e kerstdag: Gezellig naar de familie van mijn moeders kant gewoon bij Oma thuis. Normaal gaan we gewoon naar mijn schoonouders toe, maar omdat het de eerste kerst is moet Moira en mijn zus, gaan we bij de families langs. Gerben is de week tussen kerst en oud en nieuw vrij, (doen wij normaal ook nooit) dus gaan wij dan wel lekker in ons eigen huisje vieren. Voor de bvers hoe doen jullie dat als jullie naar de stad gaan. Geven jullie bv in stad ergens? Of kolven jullie wat melk af van te voren en dat aan de kleine geven? Ik kan nog niet zo goed discreet voeden, en soms moet Moira spugen, maar ik wil zo graag even de stad in, gewoon rondlopen. Ik wil niet gebonden zijn aan 3 uurtjes shoppen en dan gelijk weer naar huis zeg maar. Tips zijn welkom. Vandaag even naar nieuwegein geweest om te kijken voor truitjes of vestjes voor Moira. Vindt ze allemaal eigenlijk niks, maar heb wel een paar gehaald bij Zeeman. Heb ook gelijk een schattig wit jurkje voor haar gekocht en maillot. Die zal ze zondag dragen als we naar opa en oma gaan op visite. Voor de rest heel weinig gedaan vandaag. Moira heeft goed geslapen, alleen merk nu dat ze verkouden is, en beetje last heb van haar keel. Ik zal het goed in de gaten houden dat het niet erger wordt. Best wel zielig, straks is ze haar stem kwijt en hoor ik haar niet huilen. Nou, ze komt bijna voor haar voeding weer, dus ga hier een einde aan breien. Duurde me al lang genoeg (een dag door de voedingen, en huishouden heen) om op iedereen te reageren, dus hoop echt dat ik niemand vergeten bent. Tot later.
goeiemorgen, Yorben heeft de nacht doorgeslapen,van kwart voor 11 tot 6 uur.heerlijk hoor. Saskia:dat pakje van winnie the pooh bedoel je of niet?dat komt niet van dirkje ,maar van C&A,had ik nog van 3 jaar geleden liggen dus kon ik lekker weer gebruiken sommige dingen heeft jaaron nooit aangehad dus kan yorben het nu mooi aan. Robine:foto vd tuin had ik er weer afgehaald ,maar zal hem speciaal voor jou nog eens plaatsen heb gister naar de huisarts gebeld voor de nacontrole en zei dat ik nergens last van had dus zei dat het voor mij niet echt nodig was die controle,ze had toh liever dat ik even langskwam,ik moet 4 januari erheen.van de eerste hebben ze niet inwendig gekeken,alleen naar het litteken vd hechtingen en dat was alles,zal nu dus nog wel hetzelfde zijn. ga me nu douchen,want heb het druk vandaag. kerstboom zetten en boodschapjes halen ,en ik mag een gouden hangertje uitzoeken van mn man met iets symbolisch van de kids.en ik moet nog kerstkadootjes hebben ook druk dagjes dus. oja gister was mn diepvries toch wel ontdooid,lekker hoor,kan ik alles weggooien ,maar bel vandaag naar de verzekering hoor om het terug te krijgen weet iemand of dat kan? xxx
daar ben ik ook eens even weer..... lang geleden? ik lees lekker mee hoor, maar om mijn eigen verhaal te doen........... pffff keb er best moeite mee.. ondanks dat alles goed is nu.. maar om te schrijven...... weet niet, het lukt gewoon niet ofzo. maar Colin is weer thuis, sinds woensdag 7 december.. toen was hij dus precies 3 weken. en hij is 2 weken weg geweest. het was best zwaar die 2 weken. ook omdat ik zelf natuurlijk net bevallen was.. ik weet ook helemaal niet meer wat ik jullie al verteld had. maar ik zal zien of ik vandaag even tijd kan vinden om mijn hele verhaal te doen. ik sta nu op het punt om ook nieuwe schoenen te zoeken..... maar het is best zwaar nu........ Colin is nu weer snotverkouden. en bij elk niesje of hoestje schrik je weer...... de schrik zit er zo in. toen hij maandag opnieuw verkouden werd, was ik ook helemaal over de rooie, omdat de hele film weer opnieuw werd afgespeeld in mijn hoofd......... en het is toch zo geweest dat het best kantje boord was. dus het is niet niks .. maar affijn ik ga nu even de stad in....... en ik doe later nog even het hele verhaal..
Even kort, ga zo een kolf kopen. De bv begint echt teveel pijn te doen. Bastian is erg onrustig, draait met z'n hoofd, laat telkens los dus ik moet hem om de haverklap opnieuw aanleggen en dat begin ik te voelen. Bovendien zuigt ie gewoon veel te hard. Ik heb geen tepelkloven ofzo, alleen wel supergevoelige borsten. Zit echt op de klok te kijken tot het kwartier voorbij is. Zelfs het toeschieten vind ik pijnlijk. Kan toch niet de bedoeling zijn? Gisteravond kon ik Bastian wel achter het behang plakken, het arme kind Hij doet het natuurlijk niet expres en ik had ook meteen spijt van mijn gemopper maar hij was tijdens het voeden zo moeilijk aan het doen en ik was zo verschrikkelijk moe. Ik heb hem aan mijn vriend gegeven en die heeft gelukkig heel lief met hem geknuffeld. Voelde me wel een hele slechte moeder hoor Vooral toen hij daarna zachtjes zijn hoofdje in mijn nek legde en glimlachend in slaap viel. Snik. Salomina: ik voed ook nog niet buiten, we zitten regelmatig allebei onder de melk na het voeden dus ik houd het op max 2 uurtjes als ik de stad in ga. Ik denk dat ik hem voortaan een slabbertje om doe Je zou idd wat kunnen kolven en dat dan geven, lijkt mij de makkelijkste oplossing. Ok, er heeft er hier iemand ontzettend liggen poepen... tot later
Mam 2003, lees maar lekker mee hoor. Kan me voorstellen dat je een zware tijd hebt (gehad). Leuke foto's! Panda, succes met het kopen van een kolf en het kolven. Enne.. je bent geen slechte moeder hoor, maar een oververmoeide moeder . Angela en Sal, jullie zijn echt KAMPIOENEN in het op iedereen reageren ! Wij hebben het gisteravond gezellig gehad. Was wel ff spannend. Ik voelde plek waar gehecht is wel iets (voelt een beetje stugger en gespannen), maar dat zal wel loslopen. Wel weer fijn zonder buik hoor ! Wij gaan zo ff de stad in met z'n drietjes. Tot later! Pim
Ben ik weer, heb vandaag uitgeslapen. Krijgen vanmiddag kraamvisite - een tante een oom (broer en zus) en mijn oma. Gezellig! Moet Moira zo in bad doen. Panda: Moira en ik zitten allebei ook vaak onder de moedermelk hoor. Ik hou het ook bij 2 uur winkelen. Gisteren avond toch gewaagd om bij de chinees te gaan eten en proberen, en wat gebeurde er? Moira heeft gewoon doorgeslapen! Over de onrustigheid tijdens voeden - hier ook een hoor. Als mijn tepels uitgerukt zijn door Moira, kolf ik de volgende voeding op tijd af, en geef ik haar de fles. Daarna gaat het weer goed voor een week. Groot gelijk dat je een kolf apparaat gaat kopen hoor! Soms voel ik ook een slechte moeder hoor, maar wat Pim zei klopt, we zijn gewoon oververmoeid! Pim: Shopse meid! Mam2003: Kan me voorstellen dat je het nu heel zwaar heb. Eindelijk is Colin weer thuis, maar dat zal zwaar zijn zonder kraamhulp. Lees gewoon maar mee hoor meid, reageren kan altijd nog wel. Shopse vandaag meid! Mooi de fotos van Collin en met zijn grote broer Tristan. Hoe denkt Tristan over zijn broertje? dikke knuffel Fajah: Jij ook al lekker druk vandaag. Hopelijk kan je slagen met de hangertje - lief hoor van je man. Balen van de diepvries. Ik zal het zeker proberen bij de verzekering te vragen. Nou, tijd voor Moira .. lekker badderen en eten en dan ben ik aan de beurt. Fijne dag iedereen, waarschijnlijk tot vanavond.
Sense: Ik las laatst dat jij een grote fles heb gekocht speciaal voor alle voedingen tegelijk te maken, welke is dat en waar heb je die gehaald? Ik ga vanaf vandaag 6x 140cc proberen, maar de kleine flesjes gaan maar tot 125cc en de grote tot 250cc, maar daar hebben we er maar 2 van. Een grote fles voor de voedingen zou wel handig zijn, dan kunnen we steeds de kleinere flesjes vullen........ ennuh je vroeg nog naar de prijs van mn kapsel.......85euro. Vind de kapper wel duur hoor, maar als ik t zelf doe dan is t toch nooit precies zo als ik t wil, dus neem maar t zekere voor t onzekere, want heb in t verleden ook wel eens donkerder haar gehad(zelf gedaan) en ik leek wel een gothic! Zag er niet uit, ben toen drie avonden met Vanish in de weer geweest(ja dat spul dat normaal voor t reinigen van tapijten is )...eens maar nooit meer.
Hahah met Vanish in de weer! Jee hoe voelde je haar daarna dan? Vroeger liet ik regelmatig strepen in mijn haar zetten. Ik ging toen altijd naar de Kinkykapper die knipten het toen ook. Zo was ik ook zoveel kwijt. dat doe ik nu niet meer. Met zo lang haar kun je toch niet echt apart iets doen. Ik ga nu naar de Cosmokapper, prima kapper is dat en altijd dezelfde kapster. Mijn zusje heeft nu mijn haar geverfd, prima. Maarreh die grote pot koop je bij de prenatal. Je kan tot max een liter voeding maken. Maar je moet dat ding dus NIET uitkoken want daar kan ie niet tegen. Volgens mij hebben wij trouwens dezelfde startersset van Avent. Ik heb ook twee kleintjes en twee grotere flessen. Ik vul die kleintjes nu nog tot de schroefrand, is ongeveer 150cc dan. Volgens mij hebben ze ook geen tussenmaten van die avent flessen. Ik zag ze tenminste niet bij de prenatal. Wij hebben trouwens ook die difraxflessen. Kan wel meer in. Maar zijn wel gekke dingen hoor. ik merk dat Jaime liever uit de avent drinkt. Ik reageer later vandaag nog ff. Ga nu ff klussen. Gister de kerstboom opgezet en de hele grote vingerplant opzij geschoven. Ik moet dat ding echt een keer knippen want hij is nu twee meter hoog en zowat anderhalve meter breed. hij is erg mooi maar nu we hem aan de kant gezet hebben ivm kerstboom zie ik pas hoeveel ruimte hij inneemt.... Iemand tips of je dat ding kan knippen en dan misschien de geknnipte takken gewoon in een ander pot kunt zetten? Nou ik ga klussen want Jaime ligt nu ook te slapen . Groetjes Sens
Laat ik me geen twee keer zeggen, spul vliegt er hier doorheen. MSN? Lief koppie die Jaime van jullie <3 Zie ik nou goed dat haar oogkleur al veranderd is? Ding kost 130 euro dus ik probeer het nog wel es Is ook 6 wk later Angel79: een spiraal creepy? Hoezo dan? Is het meest veilige anti-conceptiemiddel en je hoeft er niet aan te denken EN wat ik heel belangrijk vind: heel erg weinig hormonen en de hormonen die het afscheidt zijn ook nog eens plaatselijk. Ik las ergens het woord 'zombie' door pilgebruik. Exact zo werd ik ook. Afgestompd en niet vrolijk.. eerder depri. Doe mij maar de spiraal. Vijf jaar geen zorgen over anti-conceptie en als je em echt niet wilt is ie er zo weer uit (ik spreek uit ervaring, heb het al eerder gehad en vond het ideaal!). Robine: Staat je goed, wat donkerder. Zo schattig hoeveel Jill op je lijkt! Mensen beginnen het hier ook te zeggen over Brent, dat ie zo veel op mij lijkt haha. Mijn vriend vindt dat hij op hem lijkt, ik laat hem maar in die waan, hihi. Ik heb een dvd gekregen met oude films van mij vroeger en het is werkelijk 1 gezicht. Alleen tussen de benen is anders Salomina: de Etos heeft nu doekjes van eigen merk in de aanbieding. Ik dacht 7 pakken voor 5 euro ofzo... Ik voed trouwens gewoon in de stad hoor. Als iemand zich er aan stoort kijkt ie maar een andere kant op. Ik krijg veel complimenten van mensen als ik aan het voeden ben. Ze vinden het mooi om te zien Je moet gewoon effe die drempel over en schijt hebben aan alles. Het is nl. de normaalste zaak van de wereld en het allerbeste voor je kindje Goeie plekken om te gaan zitten: bij de Hema, V&D, Bijenkorf en dat soort tenten. Succes! ook aan mam2003: Hier trouwens ook een kindje dat verkouden was nadat ie uit het zkh kwam. Blijkbaar is dat normaal nadat kindjes uit het zkh komen aangezien de kraamverzorgster dat zei. Vreemd he? Weet je wat trouwens echt vies is? Als je je senseopads 2x gebruikt :') De helft van de tijd heb ik het niet door en ga ik bijna over mijn nek van die slappe bak. Gats! Ik ben ook nog steeds zo vergeetachtig Verder wil ik ook graag een afspraak maken bij een ostheopaat. Brent heeft nog steeds een voorkeurshouding met zijn koppie en daarnaast is het altijd fijn dat iemand die er verstand van heeft de boel eens bekijkt. Zo poept Brent eens in de 4 dagen (of meer ) en dat is op zich hartstikke mooi en OK voor een BV-baby maar het zou natuurlijk kunnen dat ie daarom wat meer last heeft van zijn darmpjes. Ik denk van niet hoor... Panda: ik hoop dat het je gaat lukken met kolven. Ik heb er een hekel aan want ik vind het pijnlijk. BV op zich is bij Brent fijner dan kolven maarja, ik wil een voorraad aan leggen voor als ik weer werk (over 5 weken al weer!) Ik kan je verder de Medela adviseren. Erg prettige apparaten. haha voor mijn doen is het eens een heel verhaal geworden. Ik heb sinds Brent er is geen geduld meer om zo lang achter de PC te zitten. Sorry daarvoor. Misschien heb ik het nu een beetje goedgemaakt
Angel79: was je in sittard bij de V&D geweest? Want daar was ik ook met Iman geweest en die kunnen idd niet met kleine kinderen omgaan grrrrr
Goeiemiddag allemaal, Hier weer een heerlijke nacht achter de rug. Was wel pas half 2 dat we konden gaan slapen en alweer 6 toen Jordy wakker was, maar na zijn flesje was hij ook weer meteen vertrokken. Maandag ga ik ook maar eens vragen of ik Jordy meer mag gaan geven want de 135cc worden hier binnen 10 minten helemaal tot de laatste druppel weggeslokt en meneertje blijft daarna nog steeds onrustig. Hij komt ook niet meer om de 3 uur, maar na 2,5 uur begint hij alweer te vragen voor nieuw Salomina: Leuk dat je toch kan komen ik verheug me er ook al op! Jordy slaapt al sinds dag 2 door Sal maar blijft heerlijk haha. Je hoeft voor mij geen bewondering te hebben hoor dat gaat allemaal vanzelf met 3 kids Lekker dat Gerben de zorg even overnam, jij wel ff melkkoe spelen, maar scheelt soms toch al wat als je ff verder lekker niets hoeft te doen. Jij ook verlegen? Ach dan steunen wij elkaar een beetje haha. Wat de nageltjes betreft, eerst deed ik ze iets vijlen, maar nu knip ik de scherpe kantjes er gewoon vanaf. Fajah: Lekker joh dat Yorben heeft doorgeslapen, zalig!Heel veel plezier vandaag, inderdaad wel druk voor je! Balen van de diepvries en alles wat erin lag natuurlijk of je dat op de verzekering kunt verhalen weet ik eigenlijk niet. Mam2003: Gelukkig is Colin weer thuis, 2 weken van je weg is inderdaad niet leuk en vermoeiend natuurlijk. Gelukkig is alles weer goed maar begrijp je ongerustheid nu als hij een beetje verkouden is. Doe lekker rustig aan en neem je de tijd, we zien je hier vanzelf wel weer verschijnen Veel plezier in de stad! Leuke foto van je kerels Panda: Balen zeg dat het voeden je nu pijn begint te doen Je hoeft je helemaal geen slechte moeder te voelen hoor, allicht ben jij ook op een gegeven moment moe en dan is t gewoon heel even teveel allemaal. Pim: Hhahaha kampioenen? Oook niet meer altijd hoor dat ik met Word open zit. Als ik de tijd ervoor heb dan probeer ik t, maar duw nu vaker op de reageerknop en zie wel tot hoever ik kom en alles onthouden lukt me ook nog niet Jullie t ook weer gezellig gehad, gezellie haha. Die plek zal nog wel even stug en gespannen blijven, maar inderdaad komt vanzelf ook weer helemaal goed Veel stadplezier! Robine: 85,- jeetje zeg. IK laat mijn haar door de thuiskapster verven voor 0,-, moet dan wel zelf de verf halen. En met Vanish haha, en wert t ook nog? Sense: Jordy drinkt hier ook liever uit de Avent flessen. Je bedoelt denk ik die kromme flessen van Difrax he. Heel veel klusplezier! Trutje: Dat hij t veiligste is enzo dat ben ik wel met je eens, maar het idee allen al dat zo'n ding naar binnen moet worden gebracht: gives me the creeps En dan heb ik 3 kids op de wereld gezet haha. Geef mij dan toch maar de pil Jij ook nog zo vergeetachtig? Hier nog 1tje hoor En maak je niet druk over de hoeveelheid die je hier typt, je hebt t gewoon hartstikke druk, begrijpen we zeker joh Sweetangel: Ja, ben hier in Sittard geweest, maar heb al 2 reportages van de meiden toen laten maken en die waren echt zoooo mooi. Maar nu, pfff, wat een onmens, sorry :x Nouja ga maar eens opzoek naar een andere fotograaf Zo ik ga Jordy weer een fles geven, ligt nu op mijn schoot te slapen, niet echt handig eigenlijk met typen haha. Vanavond de verjaardag van mijn schoonvader, ben benieuwd hoe dat gaat met de kids dan. Kom later vandaag nog even kijken. Liefs Angela.
Hoi hoi, ben er nog hoor. Maar ik heb het gevoel dat ik alleen maar achter de feiten aan loop. Ik maak te weinig tijd voor mijzelf en heb het gevoel dat ik alleen maar aan het opruimen, troosten en opvoeden ben. Daar naast probeer ik mijn vriend ook te ontzien omdat hij er wat minder tegen kan dan ik. Vind het niet erg om het meeste te doen maar mis jullie wel. Het kleine meisje is de laatste dagen erg onrustig dus loop ik nu met een draagdoek door het huis te rommelen. Niet handig! Ik heb ook niets meer gelezen en ben zo benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen. Ik vraag me af hoe anderen het doen, kan ik zo slecht plannen of heb ik het gewoon niet onder controle? Ik weet het niet. Verder gaat het wel goed hoor ik mag niet klagen! lfs
Goeiemiddag allemaal, Even snel tussendoor, krijg zo mijn schoonouders op visite, die komen vanuit het westen en wilden Jayna erg graag weer zien. Ook ik ben vanmorgen naar de kapper geweest. Besloot vanmorgen ineens dat ik echt zin in een ander kleurtje had dan het saaie donkerblond dat ik had. Dus gebeld en kon meteen om half 11 terecht. Jayna lekker bij papa gelaten en dus nu een ander kleurtje ( zie foto). Nou, ik zal vanavond weer even reageren. Mijn dochter heeft net een vieze luier gemaakt, dus zal haar nog even verschonen voordat opa en oma komen. Liefs Sämra
Goedemiddag allemaal, Zo hier hebben we ook een heerlijke nach gehad. Daynah sliep om 12.00 uur en om 04.30 uur kwam ze en daarna pas weer op 08.00 uur. Ik hoop zo dat het blijft. Ik ga haar ook helemaal niet meer wakker maken voor een voeding. Ze komt maar vanzelf. Misschien komt het ook wel daardoor dacht ik, dat ze zo onrustig is. Mellemiel: Ik geef ook bv en een gedeelte fv, maar ik vloei nog een beetje, dus echt ongi ben ik nog niet. Ik zit er ook niet op te wachten hoor . Ik vond het wel lekker 9 maanden niet ongi te zijn. Semmi: Fijn dat het internet weer doet. Kan je weer elke dag meelezen en schrijven. Conny: Lijkt mij ook wel een goed idee om elke baby te laten controleren door een osteopate. Robine: Daynah is niet echt aan het huilen, maar ze wil zo graag bij ons zijn. Af en toe denk is het wel lastig want je komt nergens aan toe en als ik haar te lang laat liggen dan begint ze gewoon te krijsen pak ik haar op dan is ze weer blij. Ze kan soms zo driftig zijn. Ik gebruik van zwitsal zinkzalf en smeer het wel elke keer in. Ik ben ook zo blond als jij geweest en heb het altijd bij de kapper donkerder laten verven. Altijd een leuk prijsje . Maar wat je zegt als je het zelf gaat doen dan weet je echt niet wat het kan worden. Angel: Jammer als die foto's niet leuk zijn. Wel stom dat zo iemand dan het werk doet en je kan niet met kids omgaan. Sal: Ik neem altijd afgekolfde melk mee. Ik zie mezelf echt niet ergens bv geven. Kan me voorstellen dat je wat langer wilt gaan winkelen. Panda: Heb je ook al tepelhoedjes geprobeerd. Mam2003: Leuke foto. Trutje: Handig heh die vergeetachtigheid. Hier nog eentje. Zo ik ga nog ff wat doen in me huis voordat er visite komt. Lfs Kelly
Hallo! Hier is de kleine ook sinds een paar dagen onrustig, ik ga ook twijfelen aan de borstvoeding, zou ze wel genoeg binnen krijgen? ze heeft nu als laatste even een flesje gekregen maar we weten dan niet hoeveel ze precies moet krijgen, misschien zijn het ook wel darmpkrampjes?!. vandaag gelukkig even geen visite, morgen ook niet en volgende week weer een wat drukker weekje, met de laatste kraamvisite op de planning!. ik zal de volgende keer weer even wat uitgebreider reageren!. fijne avond alvast, we nemen straks maar even lekker een glaasje gluhwijn