November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is het nadeel vind ik van bv je weet eigenlijk niet of dat ze genoeg krijgt. Nu ik aan het kolven ben zie ik ook echt dat ik niet genoeg heb.
    Toen Daynah krampjes had merkte ik dat wel gelijk. Echt heel erg huilen en je kon gewoon zien dat ze pijn had. Trappen met de voetjes deed ze ook heel erg.

Ze is nu wel wat rustiger sinds een paar dagen.

Ik ga ff eten koken. We gaan lekker pepersteak eten. Had ik zo trek in.

Lfs Kelly

2. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Kelly, kolf eens als Daynah aan je andere borst drinkt. Je zult versteld staan :)

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja ik ga de volgende keer gewoon eens hier in Heerlen. Kijken hoe het daar gaat.

4. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

24 mrt 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is rustig op het forum geloof ik. Zo vandaag is bij ons de nieuwe meterkast geinstalleerd. Zou eigenlijk al een aantal weken geleden gebeuren maar is toen niet doorgegaan. Pfff een halve dag zonder stroom en dat met zoveel was, maar ja het is weer voor elkaar.
    Jacq: Gelukkig dat je er nog bent hoor!
    Semmi: Mooi haarkleurtje, staat je goed.
    Angela: Jammer dat het tegenviel met de fotoreportage.
    Mam2003: Gelukkig dat Colin weer thuis is, kan me voorstellen dat je alles s ff rustig moet verwerken hoor, doe maar lekker rustig aan!
    Sal: Bij jou ook lekker druk met de kleine! Leuk dat je ook naar de meeting kunt komen.

Verder niks bijzonders te melden hierzo........

Doeiii.
    lfs saskia.

5. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hallo hallo allemaal,

Wat een megarust hier zeg!

Jacq: Wel af en toe een beetje rust voor jezelf inlassen hoor, dadelijk loop je jezelf nog voorbij! Ik loop altijd na de voeding van half 5 met de draagzak om aangezien Jordy dan ook nooit rustig te krijgen is. Hij huilt niet maar wil ook zeker niet weggelegt worden :(
    En maak je niet druk dat je niet kan plannen of t niet in de hand hebt, je hebt t gewoon druk! Dat gaat straks vast helemaal goedkomen joh en dan heb je weer volop de tijd ;)

Semmi: Was het gezellig met je schoonouders? Wat een leuke kleur zeg!

Kelly: Wat fijn dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad, lekker voor jullie! Je kan inderdaad gewoon proberen te voeden zodra Dayna t zelf aangeeft. Je kan t allicht proberen, werkt dit voor Dayna nu toch niet kun je alsnog weer terug gaan naar een schema.
    Was t gezellig met de visite? Zielig he die krampjes, ik ben zo ontzettend blij dat Jordy er eigenlijk nog geen last van heeft gehad, 1 dagje ofzo maar. Was de pepersteak lekker?

Femmy: Smaakte de wijn een beetje? Wat betreft de voeding uit het flesje zou je misschien gewoon pak weg 100cc kunnen geven of iets en merk je dat ze niet genoeg heeft hieraan dan kun je nog wat geven. Gewoon lekker je eigen gevoel hierin volgen ;)
    Lekker dat jullie even tijd voor jullie zelf hebben zonder visite, even opladen voordat t volgende week dan weer drukker zal worden.

Sweetangel: Laat je t weten of die t wel kunnen met die kleintjes? Dan rij ik wel een keer naar Heerlen toe ;)

Vandaag heb ik mijn nieuwe kleren binnen gekregen die ik had besteld. Een leuke stretchbroek en 2 wikkeljurkjes. De broek alleen al heb ik ergens zien hangen (dacht c&a maar kan ook h&m zijn geweest) voor bijna €50,-, nu was ik in totaal voor alle 3 de kledingstukken €64,- kwijt.
    Het zit allemaal perfect en lekker en is volgens mij ook nog best van goede kwaliteit. http://www.bonprixsecure.com/nl/home.htm Ze hebben echt leuke kleding voor een hele leuke prijs!
    Ik ga nog even wat neuzen en dan laatste fles en naar bed. Tot morgen allemaal.

Liefs Angela.

6. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Saskia: wat fijn dat de meterkast is geïnstalleerd. FF behelpen dus met een dag zonder stroom, maar nu gelukkig alles weer in orde ;)
    Slaap lekker :D

7. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Zo Giovanna is vandaag een slaapkopje haha ze is echt maar heel even wakker geweest vandaag..het was dus eten slapen eten slapen. Normaal zitten we savonds 2 uur ofzo met haar dan wil ze alleen maar bij mij hangen en niet in der bed liggen. Nou vandaag niet! ze ligt al vanaf 7 uur te slapen..echt lekker! Wij hebben eindelijk weer een keertje samen kunnen douchen en rustig kunnen bankhangen. Ik ga haar zo om 11 uur wakker maken en kijken hoeveel ze eten wilt en dan hopen dat de nacht ook zo goed word :)
    Verder beetje druk dagje gehad hier..eerst vanochtend het huishouden en toen naar een verjaardag..en toen naar de winkel.( waar we heen gingen voor taart rara wat we vergeten zijn) We zijn ook nog ff bij me schoonouders geweest daar heeft Giovanna de hele tijd bij haar oma gelegen hahaha. Nou moet gaan want Giovanna is een keer wakker! Groetjesss

8. Daynah wil niet aan de borst daar is ze te ongeduldig voor.
    Toen ze net geboren was kwam mijn bv niet goed op gang en moest ze dus bijgevoed worden met de fles en daar is ze aangewend. Ik probeer het wel steeds en soms lukt het me ook wel dat ze gaat drinken maar na 3 min is ze het toch echt zat.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Balen dat ze dr dan met de fles gingen bijvoeden.. Bij mij in het zkh kreeg Jaime de borst met schuin in haar mond een spuitje met 20cc melk (toen nog) dat zorgde er wel voor dat ze bleef drinken aan de borst. Al is het wel zo Kel, is het niet genoeg dan is het gewoon niet genoeg. Ik kreeg ook maar max 50 cc met een uur kolfen.
    Drink je nog genoeg? Want ik weet dat ik op een gegeven moment onvoldoende dronk waardoor de bv nog verder afnam.

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik kreeg het net ff te kwaad. Zo bang dat er toch iets niet goed gaat met mijn meisje. We houden zoveel van haar.
    Zou er echt alles voor over hebben dat ze geen gaatje in haar hartje zou hebben ook al hebben we kans dat het kleiner wordt. Ik merk wel aan mijzelf dat ik op slag alles zo veel veel relativeer. Ik kan het niet uitleggen en wellicht zeggen velen van jullie ik begrijp het en misschien klinkt het arrogant maar als er niet zoiets is gebeurd begrijp je het niet. Tenminste als ik mijzelf terugdenk en nog niet wist dat er iets was met Jaime, ik begreep het toen niet.

Nou ja te emotioneel nu dus laat maar even.

liefs sensee

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    bedankt meiden, jullie zijn echt schatten! voel me niet meer zo'n hele slechte mama.

kelly: ja, gebruik vaak tepelhoedje, zelfs dan gevoelig. :cry: maar vanmiddag ging ineens weer goed :D begrijp er nix meer van :)

jacq: nee hoor, ligt niet aan jou, is gewoon heel lastig in het begin met zo'n kleine. ik zit hier nu met een huilend kind op de arm heel onhandig te typen maar de helft van de tijd komt dat er ook niet van. soms loop ik tot ver in de middag in mijn pyjama, niet eens tijd om me aan te kleden.

leuk al die nieuwe kapsels, ik wil ook :D

femmy: zolang ze genoeg natte luiers heeft, krijgt ze in principe genoeg. onrust kan van alles zijn, hoeft niet aan de bv te liggen. Als je toch twijfelt kun je haar misschien een keer vaker aanleggen, gaat je productie wat omhoog.

vandaag trouwens geen kolf gekocht. de kolf die ik graag wil (van medela) blijkt wel erg duur te zijn :( misschien dus toch een eenvoudige handkolf, is al duur genoeg. schrok echt van de prijzen.

ik stond vanavond met Bastian op de weegschaal, hij is nu 4700 gram. in 1 week 400 gram aangekomen :confused: geen wonder dat hij zoveel krampjes heeft ;)
    voor zover de weegschaal betrouwbaar is, het is geen hele precieze.

:rolleyes: t is alweer voedertijd. tot later!

12. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    nee hoor sensee, klinkt niet arrogant. kan me er wel een voorstelling van maken, hoe jij je voelt, maar echt begrijpen, nee, daarvoor moet je het idd zelf meegemaakt hebben.
    sterkte meid!

13. sappie

sappie Fanatiek lid

Sens, als het je even teveel wordt dan weet dat we er voor je zijn, ook al kunnen we niet zoveel voor je doen. Even je emoties van je afschrijven lucht misschien wel op. En ja, je hebt gelijk dat wij niet weten/begrijpen hoe je je voelt, maar we kunnen ons, denk ik, wel voorstellen dat je bang en onzeker bent, want dat zouden wij ook zijn. Het liefst wil je dat je kind kerngezond is. Je moet in ieder geval weten dat we er voor je zijn waar we je kunnen helpen en steunen en dat we hopen dat het gaatje kleiner wordt en Jaime er nooit last van zal ondervinden.

Veel liefs sappie

14. Heb je ook gelijk in hoor. Als ik niet meer heb dan heb ik niet meer.
    Ik moet ook meer drinken hoor maar het schiet er soms gewoon bij in.

Je weet dat je hier altijd je hart kan luchten heh. Ook ik weet niet hoe het voelt maar iedereen wilt het beste voor je kindje dat is logisch. Het is ook helemaal niet zo gek hoe je je voelt.

Lfs Kelly

15. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Panda ik heb hier nog een hele nieuwe handkolf liggen, en daar zou je eventueel een elektrisch op kunnen aansluiten. Ik geloof dat die van Mendela is zou zo even kijken. Laat het maar weten oke.
    Hij is echt niet gebruikt want ik ben de 2de dag gelijk overgestapt op fles.

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Die borstkolf is idd van Medela zou zo even een foto in me album zetten laat het me maar even weten.

17. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb de foto's geplaats en ook 1 van Giovanna in haar paddestoelen jasje en jurkje :p Zo schattig.. oja die jasje is maatje 62 maar ze past hem al prima!

18. jacq

jacq Bekend lid

9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Ik wil even zeggen dat jullie allemaal zo lief zijn! Geweldig hoe jullie elkaar toch weer steunen.
    Sensee, sterkte meis ik denk aan je. Kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent. Zo'n mooi lief meisje daar mag toch niets mee aan de hand zijn! Hoop het aller beste.

lfs

19. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heej dames,

Was van plan om gisteravond te reageren, maar was zo moe, dus op tijd naar bed gegaan. heb Jayna net gevoed en ze ligt nu in de box te slapen. Mijn man heb ik gezegd dat ie maar even lekker moet uitslapen. Zit even lekker alleen op de bank, even tijd voor mijzelf en dus tijd om te reageren....

@ Pim: inderdaad bijzonder he, om je eigen kindje steeds beter te leren kennen. De band die je voelt me je kindje is zo uniek, daar kan niks tegen op!
    @ Saskia: Een halve dag zonder stroom dus! Hellup! En inderdaad met al die wassen is dat niet zo fijn. Gelukkig is alles weer in orde en kun je weer lekker gaan wassen....haha
    @ Angel: Lekker hoor weer nieuwe kleren. Ik heb afgelopen week ook 2 nieuwe truitjes gekocht. Ga straks met de opruiming in jan. ook echteven goed shoppen! Het was trouwens gezellig met mijn schoonouders. Ze waren erg blij om hun kleindochter weer te zien en hebben de hele middag met haar geknuffeld!
    @ Salomina: Wat fijn dat Moira zo goe groeit! Ik doe ook nog steeds BV op aanvraag, al probeer ik ook wel een beetje om de tijd te denken, omdat het anders zo onhandig uitkomt bij de laatste voeding 's avonds. Vind het ook best lastig of ik nu wel of niet op vaste tijden moet gaan voeden.
    @ Fajah: Lekker zeg dat Yorben vrijdag doorgeslapen heeft. Toevallig, Jayna sliep die nacht ook door tot kwart voor 7 's morgens, haha! Is het nog gelukt met de kerstkado's?
    @ Mam2003: Goed om weer wat van je te horen op het forum. Hoe is het nu met jullie? Kan me voorstellen dat je je snel ongerust maakt over Colin. Gelukkig is hij nu lekker thuis. Wat een mooie foto's van de jongens zeg!
    @ Panda: Komt me erg bekend voor dat sommige voeidngen erg moeizaam kunnen gaan en dat je geduld san soms even op is. Jayna kan ook erg onrustig zijn aan de borst. het is een dametje met pit en ik heb nogal veel melk, waardoor ze zich nogal eens verslikt. Dan is ze erg boos en heeft niet meer het geduld om het rustig opnieuw te proberen. Ik kolf af en toe tussendoor ook, om alvast te oefenen met flesje en dan verlopen die voedingen tenminste rustig. Wel mooi dat bastian goed is aangekomen!
    @ Jacq: probeer ook goed om jezelf te blijven denken. Ik merk ook dat ik gauw achter de feiten aan loop, alles draait om je kindje en je doet het graag voor die kleine, maar ik probeer toch tijd voor jezelf vrij te maken, ook al is het maar even kort, dat kan je echt goed doen.
    @ Kelly: het nadeel van BV vind ik inderdaad ook dat je niet weet hoevele je kindje binnen krijgt. Ik heb dus veel voeding en Jayna drinkt soms heel kort,dus hoeveel heeft ze dan binnen? Met kolven heb ik 's morgens soms zomaar 200cc en dat is veel te veel voor Jayna, maar de andere keer kolf ik maar 60, erg lastig dus.
    @ Femmy: hoe is het nu met je meisje? Nog steeds zo onrustig? Moeilijk inschatten he waar het nou precies aan ligt, hoop voor je dat ze snel haar rust wat terug vindt.
    @ Channie: De oma van Giovanna zat dus ook al de hele middag met haar op schoot. Leuk he om te zien hoe gek opa en oma's met hun kleinkinderen zijn!
    @ Sense: je bent zeker niet arrogant hoor door te zeggen dat wij het niet echt kunnen begrijpen. Dat is ook zo. De gedachte dat er iets met je kindje zou kunnen zijn, maakt dat je jer er wel iets bij voor kunt stellen, maar echt begrijpen doe je denk ik inderdaad pas als je het zelf meemaakt. Dus lucht vooral je hart lekker bij ons! Sterkte er mee meid!

Zo dat waren heel wat reacties, maar ik ben dus weer helemaal bij!
    Mijn meisje ligt nog steeds te slapen en man lief ook geloof ik. Afgelopen nacht was Jayna wat onrustig, terwijl ze de 3 nachten daarvoor goed sliep, 2 x tot half 6 en 1 x tot kwart voor 7. Sinds 2 dagen gaat het 's avonds in haar eigen bed na de voeding van ongeveer half 8 ook goed. na 2 keer speen er in stoppen, sliep ze de hele avond boven. Alleen is ze u bijna niet wakker te krijgen voor de laatste voeding en drinkt ze dan niet goed. Ik moet toch wel op 6 voedingen uitkomen volgens mij. Ik weet dus ook niet hoeveel ze met de BV binnen krijgt en of wel eventueel op 5 voedingen over kunnen. Dinsdag naar het CB. 2 prikjes, zielig! Ben erg benieuwd of ze genoeg is aangekomen. Ze ziet er wel goed uit vinden wij zelf, maar omdat het zo wisselend gaat met die voedingen, twijfel ik toch een beetje.

Nou ik zal even een ontbijtje maken, kan het al bijna lunch noemen..... We willen vanmiddag nog even naar de kerstmarkt hier in Heerenveen en het is koopzondag, maar weet niet of het weer het toe laat. Nah ja, we zien wel.

Fijne dag en tot later!
    Liefs Sämira

20. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ik weet niet wat je er wel aan uit zal willen geven, maar ik heb hier nog een medela mini electric plus (dubbele kolf) over. Ik heb hm een 3 weken gebruikt, maar ben nu dus gestopt met de BV. Hij was in totaal 130 euro. Laat maar weten als je interesse hebt.

wijziging: lees net pas het aanbod van Channie, naja we horen het wel ;)

Deel Deze Pagina