November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hey hallo daar ben ik ook weer even snel.

Vanmorgen al met Jordy naar het bureau geweest en hier was het weer eens lekker uitgelopen :( Gelukkig kon ik de vrouw die doet wegen, meten en afspraken maken zeg maar, en heeft zij dus geregeld dat we bij een andere arts eerder terecht konden aangezien Albert ook zat met het werk (we openen op maandag om 12 uur en t was intussen al kwart voor 11 en had de afspraak eigenlijk om 10:20 uur). Jordy weegt nu 3490gr, zat ik laatst dus toch bijna goed met die 3,5 kilo :D en is nu 51cm groot! 3cm gegroeid op 4 weken tijd!
    Verder was hij volgens de arts supersnel met alles, houdt het hoofdje al superlang omhoog als hij op zijn buik ligt en blijft iets volgen met zijn oogjes als hij t interessant vindt. Verder heeft hij de weegschaal flink onder gepiest en toen de arts zijn heupjes ging nakijken begon hij te poepen haha. Zij dus meteen aan t schrijven dat dat allemaal perfect werkt ;) Ook mogen we zijn voeding gaan ophogen met 5cc per week (wij gaan dit dus met 10cc per week doen ;) ) aangezien meneer aan 135cc niet altijd meer genoeg heeft. Gisterenavond heeft meneer 170cc weggeslurpt :confused:

Kelly: Jij was er dus weer lekker optijd bij vanmorgen ;) Heel veel plezier vandaag met je meisje, zal ff wennen zijn dat je er nu alleen voor staat of niet. Veel plezier met de visite en succes vanmiddag op het cb!

Sappie: Leuk he hoe de oma's zo genieten van de badtijd van de kleintjes. Mijn moeder heeft dat ook zo erg. Succes vanmiddag in het ziekenhuis, hoop dat alles gewoon nog goed is.

Conny: Inderdaad was het gisteren best frustrerend, maarja zal vandaag vast weer wat beter gaan.....hoop ik dan :( haha
    Aaaahhh inderdaad frustrerend dat jij dus tzelfde cadeau hebt als t bedrijf van Werner :confused: Weet hij nu al wat hij ermee wil doen?
    Veel plezier met de visite straks :D

Sense: Heerlijk dat Jaime zo goed heeft geslapen! Ben jij ook een beetje uitgerust? Dus het schaap is niet haar grootste vriend? :) Ga zo je foto's eens bekijken.

Semmi: Daar mag je zeker tevreden mee zijn, lekker joh dat ze zo goed heeft geslapen! En vandaag wat meer honger dus ;)
    Vannacht is hier goed gegaan, 23:30 laatste fles en om 7 uur opgestaan en om half 8 heeft ie de volgende fles pas weer gehad :D Hier ook dus heerlijk geslapen en weer lekker bijgekomen van de dag gisteren ;)
    Vandaag weer werken :( heel veel succes! Het zijn maar 3 uurtjes dat scheelt toch wel weer he. Wanneer ik weer ga starten weet ik nog niet, das het voordeel van een eigen zaak. Ik kijk gewoon even hoe het hier blijft gaan en zodra ik het gevoel heb er even tussenuit te willen ga ik ook een paar uurtjes werken denk ik en dan kan Albert ff bij de kids blijven, maar t wordt zoiezo denk ik pas na de vakantie dus ergens begin januari.

Trutje: Denk dat het inderdaad in het begin weer even wennen wordt om te gaan werken, maar denk dat je er zo weer in zit. Lukt t een beetje met het opsparen ;)

Annemonique: Kylian ligt dus het liefste in zijn eigen huisje te slapen ;) Is hij vanmorgen nog langer dan een paar minuutjes stil gebleven? Half maart pas werken? Dat is al een lekker vooruitzicht dat je nog even lekker de tijd hebt om van je mannetje te genieten. Ik probeer me echt aan de tijden te houden met voeden, al begint Jordy hier ook na 2 uur al te miemelen omdat hij wil eten. Toch probeer ik t tot 3 uur te rekken.

Fajah: Ojee, gelukkig had je genoeg ballen. Zo lief als ze willen helpen, hier ook, maar meestal sneuvelt hier dan ook wel t 1 of ander :(
    Lekker nog een weekje er tussen uit!

Channie: Gefeliciteerd met je verjaardag! Tja geen idee waar je goedkoop je rijbewijs kan halen, ik zou zeggen bij mijn oude rijschool, maar dat is nogal een stukje uit de buurt haha.

Pim: Emme toch ook verkouden geworden? Kon eigenlijk niet uitblijven he nadat jij en Alex beiden verkouden zijn geweest, zijn jullie t al een beetje kwijt of ook nog steeds verkouden?

Ik ga de kids hier weer eens de jassen aandoen en dan Linsey weer terug naar school brengen. Zodra ik terug ben moet jordy weer de fles en hopenlijk kan ik dan eens wat in huis hier doen. Vanmorgen al snel gezuigd, nu nog dweilen en stoffen. Opruimen doe ik vanavond wel als de kids op bed liggen, kan ik meteen alle speelgoed weer verzamelen ;)
    Tot later!

Liefs Angela.

2. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi meiden,

semmi; ik eb ook niet zo'n fijn gevoel bij een spiraaltje hoor, maar een nuvaring heb ik al eerder aan zitten denken en lijkt mij het makkelijkst en het veiligst.

conny;ben erg benieuwd!

ROBINE; ik gebruik tot nu toe nog niets is nog niet nodig geweest gelukkig

salomia;hihi ja was echt veel die 335gr de vk zei dat gem 150gr per week was :confused: , maar ze zei ook, maar hij is nog steeds klein :D
    ik vijl zijn nageltjes want anders is het ook geen doen idd. enne als hij wil drinken zal ik hem ook in de stad bv geven hoor.

mam2003; mooie mannetjes hoor

trutje; hihi oke had ik niet gezien :oops: . ik vind het kolven ook minder fijn fan dat hij gewoon aan mijn borst drinkt.

kelly; ja ik had ook gehoopt dat het langer weg zou blijven met de bv maar ja aan de andere kant 't is nu wel weer beetje op orde qua hormoonhuishouding.

ik ben niet veel geweest maar zal ook niet veel meer reageren, alleen zo heel af en toe. hou hwt gewoon niet bij allemaal

gr saskia

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Sens, het is een soort blaasbalgje. Je knijpt er in, dan steek je het puntje in de neus en dan laat je los. Dan wordt er viezigheid uit het neusje gezogen. Je kunt het bij drogist/apotheek kopen. Ik ben blij dat ik het in huis had, want ik merk dat ik Emme er mee kan verlichten.
    Ziet er mooi uit de foto's van je huis!

Angela, fijn dat alles goed was op het CB. En 3 cm. gegroeid, goed hoor! En wij zijn onze verkoudheid al weer te boven, gelukkig. Nu Emme nog.

Annemonique, 5 kg :confused: , goed hoor!

Fijn te horen dat jullie beebs op het gewicht dat Emme heeft ook ongeveer 100 cc dronken.

Pim

4. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    drukke ochtend gehad, Moira was onrustig en had ook nog krampjes. :(

Ze ligt nu te slapen, maar voor hoe lang. Ik wacht het nog even af. Ga nu even alles bijlezen en dan ga ik op iedereen reageren.
    Tot zo.

5. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Channie/Annemonique: bedankt voor het aanbod maar ik heb inmiddels de kolf die ik wilde maar dan in niet-electrische variant. Daar kwam mijn lief net mee thuis.

Het is hier een beetje chaos dus ik kan weer niet lang blijven babbelen. Vanmorgen hadden we een afspraak bij het cb maar waren naar verkeerde locatie gestuurd. Morgen dus weer, nu naar een andere. Hele weekend druk geweest, gedonder gehad met bovengenoemde lief (is alweer bijna goed ;) ) en ik ga straks eerst een uurtje slapen, zo moe! Tussendoor nog eten. Gelukkig is Bastian heel erg lief! :D

Ik kom later beter bijlezen. Zag wel dat Channie jarig is? Gefeliciteerd!

6. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    channie:GEFELICITEERD MET JE 18de VERJAARDAG MEID!
    veel plezier vandaag! :whistle:

7. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    ik ben net even vlug bij CB geweest om Yorben te laten wegen,moest vd huisarts omdat vorige week die hartruis er was en moest even zn gewicht in de gaten houden,hij weegt nu 4270 gram,en ik hoef niet meer speciaal terug te komen om te wegen,want hij komt steeds voldoende bij .

8. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Channie gefeliciteerd met je verjaardag :D

Hier ook een drukke ochtend achter de rug, we moesten tien voor half 11 bij de gehoortest zijn! alles was in orde, gelukkig was het droog, lekker weer om te wandelen!. Ben net klaar met de wc & de badkamer eens grondig te reinigen ;)

Ik moet ook nog ff niet aan werken denken, omdat ik overtijd liep krijg ik dus die dagen terug, ik denk dat ik begin maart weer mag beginnen.

Dat is lekker Gluhwein Fajah!.

Gezellig een kerstlunch op je werk Pim! ik mag hopen dat ik nog een kerstpakket krijg, maar dat denk ik niet :eek:

Zo dat had hji goed getimed om te poepen en plassen Angela :)

Vannacht heeft Lisa doorgeslapen tot 6 uur dus dat was wel weer fijn! ik zal eens met haar op de weegschaal gaan staan, we denken dat ze al richting de 5 kilo gaat, we zagen vrijdag bij de intratuin ook een kindje van een maand oud en die was ongeveer even groot als Lisa :)
    Ze heeft nu dus last van pukkeltjes op haar hoofd, komt door mijn hormonen in de borstvoeding.

Zo vanmiddag nog lekker relaxen & om 5 uur komen 2 collega's en mijn chef op kraamvisite!.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou leuk zeg ik krijg net een mail van een collega van mij. Hij en zijn vriendin waren uitgerekend op 1 januari! Zijn eerste kindje erg leuk.
    Hij mailt dus net dat zijn zoon is geboren! Helemaal trots echt schattig. Een flinke knul want de baby weegt bijna 4200 gram!

10. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Channie :) Ik wens je een heel mooie dag toe met veel gebakjes en veel cadeautjes!

Melliemel: ik heb geen idee wat je niet gezien hebt...

Hier zit Brent al bijna op 5,5 kg :oops:
    Melk als slagroom zeggen ze wel eens :D

Sappie, ga je nog naar de yogameeting de 21e? Ik durf het bijna niet te vragen....
    :confused:

Ik ga een afspraak maken bij een ostheopaat om Brent eens door te lichten. Ik vind hem af en toe zo gespannen en die voorkeurshouding wordt alleen maar sterker...

11. sappie

sappie Fanatiek lid

Eventjes heel kort,

Lieke haar heupjes zijn helemaal oke, dus geen luier meer over de kleertjes ! :D !

Trutje; 21e kan ik niet, heb bruiloft. Het is btw ook verplaatst naar 11 januari. Weet niet of je je mail al hebt gecheckt?

12. Hoi hoi,

Ben weer terug van het cb en Daynah doet het goed. Ze is in 1 week tijd 140 gram bijgekomen en ik me maar zorgen maken of ze wel genoeg binnenkrijgt. Is dus niet nodig. Ze weegt nu 4640.
    Ik moet vrijdag weer en dat is eigenlijk pas me echte afspraak, dan gaan ze alles controleren. Haar bultje op haar hoofd is ook helemaal weggetrokken zal ws wel door de bevalling zijn geweest.

Kraambezoek was ook gezellig. Weer leuke kleertjes gehad en een grote knuffel. Lekker verwend dus.

Sensee: Jaime doet het goed zeg met het slapen. Geniet er maar lekker van en je heb gelijk hoor qua ritme van de voeding. Ik neem gewoon voeding mee ik maak haar niet wakker om eerder te gaan eten anders is het verder echt waardeloos.
    Gave hal zeg. Ik vind die lamp erg mooi en het behang ook.

Conny: Nou ja dat is ook toevallig zeg met het kado.

Semmi: Jeetje 8 jan alweer werken. Ik geloof ik eind feb pas. Moet er nu ff niet aan denken hoor.

Channie: Gefeliciteerd met je verjaardag :whistle:

Angel: Jeetje wat drinkt hij veel heh. Daynah had opeens vandaag 125cc in 1 keer. Dat is echt voor het eerst dat zij zo veel drinkt. Meestal 80cc ongeveer.

Ze zeiden trouwens op het cb dat ik haar wat vaker moet laten huilen als ze in haar bedje ligt om in slaap te vallen. Heb ik net geprobeerd maar ze valt echt niet in slaap hoor. Ben zo 30 min bezig geweest af en toe een beetje troosten tussendoor en een beetje gedronken en weer terug leggen. Ging ze gelijk weer huilen. Nam ik haar ff mee achter de pc en wat denk je. Mevrouw was in slaap gevallen. Nu ligt ze in haar bedje in een diepe slaap. Ik hoop niet dat het zo blijft. Ik moet het haar toch leren dat ze ook in haar eigen bedje in slaap moet vallen. Heb ik wat te doen deze week.

Ik ga ff bankhangen en in slaap vallen denk ik.

Lfs Kelly

13. Jippie mooi zo toch.
    Weer een zorg minder.

14. jacq

jacq Bekend lid

9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Channie van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heb je een leuke dag vandaag?

Sappie wat fijn dat Het goed gaat met Lieke haar heupjes!

Kel, wel moeilijk om haar te laten huilen hoor! Ik merk wel als ze te moe is dat dat soms een beetje nodig om in slaap te komen, maar vind het niks. Ze valt idd ook wel eens bij de computer in slaap maar soms slapen ze dan maar kort. Wakker in de wieg leggen is toch het beste. Heb je haar al eens ingebakerd?

Ik was vandaag ook naar het cb Pippa woog 4300 gr en is 53 cm. Dus groeit goed. Ze heeft ook erg bolle wangetjes. Moest mijn voeding aanpassen. Gaf haar va dit weekend 5x150ml. Maar ze vinden 5x120 of 6a7x 100 beter. Voor oa maagje. Zo blijf je rommelen... Verder gaat het goed hoor.

Lfs

Lfs

15. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Sappie wat een goed nieuws! Mooi hoor, geen extra luier meer ;)

Ik heb net de mail gezien ja. Wel een rare mail trouwens.

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    logisch meid, ik reageerde nog van een x-aantal blz terug. ik had toen niet gezien dat je 6 wkn na de bevalling zat mbt het spiraaltje!

channie; van harte gefeliciteerd met je verjaardag, enne ik weet wel een goede rijschool met heeele goede kwaliteit maar is niet de goedkoopste en wss niet bij jouw in de buurt :-s . dusss.....

ik ben vandaag ff bij het cb om te wegen (kun je hier elke week doen) enne hij is weer flink gegroeid.....vorige week 3350gr en deze week 3630gr :confused: :) , weer 280gr, de vrouw bij het cb vroeg; geef je bv of fv, uds ik zei grotendeels bv en beetje fv (60cc fv) en toen zei ze, jeetje nou dat is dan helemaal goed zeg. ze gaf ook aan dat gem 150gr per week is. toen heb ik ook ff gevraagd of ze hem wilde meten en dat heeft ze gedaan..... 2 wkn geleden was ie 50cm en nu 52,5cm. dus gaat ook heel hard. (geb lengte 43cm). zo ben heeeel blij.

gr saskia

17. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Sappie: mooi dat de heupjes van Lieke goed zijn !

Channie gefeliciteerd meid! Suc6 met een goede en goedkope rij-instructeur vinden ;)

Melliemel: goed gegroeid zeg!

Kelly: ik ben dat advies wat je op het consultatiebureau kreeg ook aan het uitproberen. Om 5 uur heb ik hem na zn voeding in zn bedje gelegd, 10 minuutjes gehuild, toen was het even stil en nu hoor ik hm weer. Ben er 1 x wezen kijken. Ik probeer mezelf even in te houden om er naartoe te gaan. Langer dan een half uur kan ik hm echt niet laten huilen.

18. sappie

sappie Fanatiek lid

Heb nog ff een foto van Lieke geplaatst voor alle mannetjes die geboren zijn. Ze kan namelijk zo verleidelijk kijken ;) :D

Sap

19. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Channie: Van harte meid, en mbt je rijbewijs ik heb geen idee, wat Sensee al schreef, te lang geleden voor deze ouwe taarten ;)

Sap: Wat fijn dat Lieke geen luier meer over dr kleertjes aan hoeft! Ben happy voor jullie :)

Sens: Mooie overloop en gedicht, war komt dat gedicht te staan? Boven jullie bed oid.!?

Conny: Fijn he zo een verrassing die dan weer ineens niet meer leuk is omdat je man em al gekregen heeft van zn werk :( moet je weer wat nieuws verzinnen.

Semmi: Ben jij ook juf? En al weer bijna werken, bah! Ik baal wel een beetje want heb ook ouderschapsverlof opgenomen maar er zitten zoveel vakanties tussen dat er zo 4 weken verloren gaan. Ik mag de 2e april weer aan de slag :(

Annemonique: Ik kan dat ook niet hoor om Jill te laten huilen. Vind het maar zielig. Kunnen ze op t cb wel mooi zeggen laat maar huilen 30 min. jaja, moet je er eens bij gaan zitten......

Hoevaak gaan jullie trouwens allemaal naar t cb toe dan? Ik ben pas 1x geweest ne moet pas 9 januari weer terugkomen en meteen een eerste prik halen. Hebben jullie ook al die inentingskaarten gekregen? Moeten we die steeds allemaal meenemen of hoe werkt dat? Vaag systeem!

Ben weer terug naar de Nutrilon Omneo, die Friso prut is zo dik daar doet Jill 30 minuten over en dan nog is er dikke prut aan de onderkant over. Nee ik hou t nu bij de Nutrilon, ben dr helemaal over uit! Scheelt trouwens wel zeg, die Friso is 2x zo goedkoop! Maar kan me niks schelen, Jill moet er goed op reageren en ik ben niet tevreden over die Friso.

Ga ff boerenkool maken, tot vanavond!

Liefs Robine

p.s. Heb zaterdag hardloopschoenen aangeschaft, maar ng geen zin ;)...........t is zo koud hahahahah. Misschien vanavond. Vandaag precies 6 weken geleden dat ik bevallen ben dus t moet kunnen. Heb ws conditie van een wijkagent.

Ciao!

20. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Oww Lieke......ik denk dat je Kyllian zo wel kan verleiden hoor!
    Mooi koppie met hele mooie ogen heb je!

Deel Deze Pagina