November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Dus het gaat goed met het kindje van je vriendin, Trutje? Sjonge, dat is echt vroeg he.
    Heb geen inslaapval-tips voor je, Bastian is ook niet altijd even makkelijk :rolleyes: Duurt dan een tijdje en dan gaat het ineens vanzelf weer goed.

Angela: ik gebruik voor 's nachts pampers (rups), voor overdag die van de Jumbo.

Annemonique: ojeetje, wat naar.

Haha, Saskia...was je bang dat we er overheen zouden lezen ;) Goed dat je naar dat plekje laat kijken.

Mirandao: dat happerende ademen doet Bastian ook, net of hij dan zijn adem inhoudt. Legt ie ook vaak iets op zijn gezicht, soort solo-kiekeboe zeg maar. Gaat ie helemaal spannend doen, met de armpjes zwaaien en beentjes trappelen. Gek kind.

:confused: oei, wat eng, dat speerverhaal Robine! Aha, dus bij jullie is de 2e al in de planning... :)
    Ik heb ook rupspampers, zou goed moeten zijn dus. Heb hem vanavond wat strakker gedaan, misschien doe ik ze idd wel te los hoor. En een wat kleinere romper (terug naar maatje 62 :( , past nog goed, is alleen wat lastig aantrekken want hij heeft best brede schouders).
    Bastian is niet echt ontevreden, hij kan best even alleen spelen. Hij is wel vaak moe, om de 2 of 3 uur wil hij even slapen.

Sappie: hier ook wat meer problemen met eten de laatste tijd. Meneer wil geen fruit meer. :rolleyes: Komt vanzelf toch wel? Misschien houdt ze niet zo van vlees?

Mijn lief roept dat ik nu echt moet komen slapen anders ben ik morgen weer niet te genieten... :rolleyes: :) Alsof hij daar last van heeft, haha, we zien elkaar maar 2 uur per dag. Trusten!

2. jacq

jacq Bekend lid

9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
  3. jacq

jacq Bekend lid

9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Hi,

Ben al een paar dagen niet in mijn hum. DE PRAKTIJK GAAT NIET DOOR!
    Ben er ziek en verdrietig van. Iemand van buiten heeft overboden en mijn collega heeft voor het geld gekozen. Niet te geloven. Ze had helemaal geen goed gevoel bij die man. Ze vroeg alleen al voor de goodwill 65.000 euro, ik mijn eindbod neergelegd op 57.500. En hij heeft 70.000 geboden en ging met alles accoord wat zij wilde. Hij was ws erg wanhopig. Woensdag heeft ze het nog aan mij toegezegd en donderdag moest het ineens anders. Het heeft er zo ingehakt, zit weer te huilen. Wist niet dat het mij zoveel deed.
    Dus ik ga mijn ontslag indienen. Ik voel me uitgespeeld en ga niet voor die man werken.
    Gezellig berichtje van mij he!

lfs

4. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Goeiemorgen !

Zow, hehe, gisteravond die ruzie uitgepraat met Werner, kan ik tenminste ook weer fatsoenlijk slapen ;) .

Viel gisteren op het werk ook tegen, donderdag zouden er 2 kandidaten komen voor vervanging van mijn collega-secretaresse, maar 1 belde dat ze al een vaste baan aangeboden had gekregen. Pff.. weer maar 1 over en per 1 juli gaat mijn collega alvast met zwangerschapsverlof dus dat gaan we nooit redden. Nou ja, we blijven zoeken.

Ik zit nu wel helemaal blij te wezen in mijn nieuwe H&Mshirtje op het werk, lekker knalpaars, dus iedereen vind dat ik er zo fleurig uitzie :)

Vanmorgen gaat mijn schoonmoeder met Marit naar de dokter, voor het hoesten. Ik kon alleen om 10 uur terecht elke dag bij de vervangend arts, en morgen als ik niet hoef te werken, moet ik om 10.15 uur op de psz zijn als Rick voor het laatst tracteert. En tot vrijdag wachten als ik zelf weer vrij ben, vind ik veel te lang duren. Ben benieuwd wat deze arts zal zeggen...

Jacq: He gatsamme, balen meid dat die praktijk niet doorgaat. Wat een rotsituatie. Ik kan me helemaal voorstellen dat je ontslag gaat nemen, het is dan bijna niet mogelijk voor deze man te gaan werken als je zelf zijn 'baan' had willen hebben. Dikke digiknuf meid, want die heb je wel nodig nou !

Sappie: Oh, erg zulke periodes als je elkaar maar zo weinig ziet. Bij ons is dat nu weer voorbij gelukkig. En Bastian zal binnenkort idd best weer fruit gaan eten, ze hebben bijna allemaal van die weiger-periodes voor het een of ander. Hihi, geweldig zo'n solo-kiekeboe !

Salomina: Ik zou dan ook gewoon een halve pot blijven geven met toetje, die hele pot komt ooit wel aan de beurt hoor. En nog 3 x 210, ik bied het hier ook aan maar het gaat er niet meer in. Ach, zolang Moira het graag wil, lekker blijven doen.

Trutje: Hoe is het nou verder met jou? Want je was volop bezig aan jezelf te werken, lukt het voor je gevoel een beetje? Jeetje, met 25 weken geboren dat kleintje, poeh... spannend zeg, ik hoop zo dat het goed blijft gaat. Hoe heet het meisje?

Angela: Vervelend die periode dat je niet thuis kunt douchen, gelukkig duurt het nou niet zo lang meer.

Saskia: Haha, hoe komen wij hier toch aan zoveel pagina's? ;) Leuk dat Timo de boterham ook wel interessant vond ! Wat zei de ha van het plekje op je been?

Miranda: Pff... succes met de verbouwing van de keuken ! Wordt het een hele verbouwing of "alleen" een nieuwe keuken plaatsen?

Robine: Goeiendag, wat een toestand met die speer op school, gelukkig dat je je EHBO nog kon herinneren :), en dat het uiteindelijk meeviel, jeetje. Ok, dus in 2008 kunnen van jou weer zwangerberichtjes ontvangen hopelijk, leuk leuk !

Annemonique: Hellup, da's ook een rotbegin van de dag, een client dood vinden, jeetje.... dat zijn van die dingen die ik met mijn kantoorbaan me niet eens kan voorstellen, gelukkig maar.

Ik ben weer een beetje bij geloof ik, ik ga maar weer eens wat werk verzetten, doei !

5. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    mogge!

Jacq: O wat balen zeg van de praktijk. Kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent nu. Groot gelijk om onstlag te nemen, want je hebt je hart en ziel voor de praktijk gewerkt, alles gedaan, en toch wordt er voor iemand anders gekozen. Dikke knuff meid. Je verdient beter!

Panda: Hoe was het met Bastian afgelopen nacht? Was hij weer nat? Vanochtend heb ik Moira net op tijd uit bed gehaald, want haar luier zat helemaal vol :confused: Die solo-kiekeboe doet Moira ook. Echt grappig om te zien. En sochtends als ik aankom is ze zo blij om mij te zien, gaan de beentjes en armpjes ook weer 100km/uur :)

Conny: Goed dat jullie alles uitgepraat hebben :) Lekker geslapen dus, en Marit heeft ook doorgeslapen? Succes met het zoeken van een vervangster! Hoop dat jullie gauw een vinden. hehehe, lekker gevoel is dat, mooi fleurig in je H&M shirtje! Goed zo meid! Ben benieuwd wat de doc zegt over de hoest van Marit.

Moira heeft haar eerste fles al op, en ligt nu even te pitten. Straks boterham eten en dan boodschappen halen, of naar stad. Weet ik nog niet. De zon schijnt in iedergeval wel vandaag. Ben ik zeer blij om. Bij jullie ook?

6. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Goedenmorgen Dames,

Straks naar het CB, 11.30 uur, beetje rot tijd, want Jayna slaapt vaak van 11.00 tot 13.00 maar heb haar nu maar om 9.30 vast een fruithap gegeven en daarna op bed gelegd en meteen slapen, gelukig maar.
    Ik kom er net trouwens achter dat ik een evaluatie formulier moest invullen over de eerste periode CB en die straks bespreek met de verpleegkundige. Twijfelde even of ik alles wel moet zeggen, maar merk dat ik als mama zijnde sneller je mijn mond open trek nu het om mijn kind gaat. Vind gewoon dat er te vaak iets anders gezegd is tegen mij. Bijv. over de voorkeurshouding bij Jayna die mij nooit opgevallen was, de verpl. ineens wel met 4 maanden pas, dus ik er toen goed op letten en met 5 maanden extra langs gegaan. Zegt een ander weer dat het reuze meevalt en niks aan de hand is, met 6 maanden valt de arts ook niks op, maar nu met 7 maanden vind ik toch dat haar achterhoofdje ietsje plat is. Ook met vaste voeding zeiden ze steeds iets anders, dus zal het nu dan ook wel even melden....haha...echte held dat ik ben ;)

Miranda: haha grappig dat Romira nu zo met haar tongetje bezig is, leuk he al die gekke gezichten die ze kunnen trekken!

Saskia: ook Timo moet dus echt even wennen aan de grovere structuur van het eten. Jayna vind de boterham op zich lekker, maar een halve vind ze genoeg, net alsof ze er niet meer moeite voor wil doen. Vanmorgen had ik banaan met liga geprakt en kleine stukjes er in gelaten, nou dat ging ook niet van harte....ach zal vanzelf wel komen.
    Succes bij de HA morgen trouwens!

Robine: oooh wat leuk, alweer een zwangere! Echte babyboom he! Wij willen over 4 en een halve maand ongeveer weer gaan oefenen ;) Dan is Jayna alweer 1 jaar, wat gaat het toch snel he! En Jill dus in een loopstoel, denk dat Jayna dat ook wel leuk zal vinden! Schrikken zeg trouwens dat speer ongeluk, goed dat je je EHBO nu meteen kon toepassen!

Angela: wat goed zeg dat Jordy al helemaal met de pot mee eet, jij bent ook al een ervaren mama he.....haha :)

Trutje: gefeliciteerd met het kindje van je vriendin. Gelukkig is alle goed tot nu toe, hopen dat het zo blijft!

Salomina: Moira dus echt aan het oefenen met kruipen, dat kan nooit lang meer duren dan!

Jacq: jeetje zeg, echt balen voor je dat de praktijk niet door gaat! Wat een rot streek zeg! Je hebt er zo naar uit gekeken en was er zo lang mee bzeig en dan nu dit, echt ontzettend rot voor je. Snap heel goed dat je ontslag neemt. Sterkte ermee meid, ik denk aan je!

Conny: hoe was het met marit bij de dokter? Ik ben benieuwd.....

Nou ga wat spullen bij elkaar pakken en dan Jayna straks maar wakker maken om naar het CB te gaan, es kijken of mijn meissie over de 8 kilo is nu!

Liefs Semmi

7. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    He Jacq,
    Kan me voorstellen dat je daar ziek van bent. Van alles beloven, maar dan uiteindelijk op deze manier. He bah.

Annemonique: Wat naar om iemand zo te vinden. Ik weet niet of ik daar wel tegen zou kunnen hoor.

Sal: 3 flessen nog maar? Op het cb zeiden ze dat ik de laatste fles maar moest halveren, maar meestal gaat er nog wel 180 of 210 cc in hoor. OK, hij eet maar een half potje, maar melk is hij volgens mij erg gek op.

Conny: fijn dat je weer lekker kan slapen nu. En maar weer doorzoeken naar een collega secretaresse. Je zou hier in onze kamer goed passen joh. Onze muur is net knalpaars geschilderd. Kom je gezellig hier zitten!
    Sterkte met Marit bij de dokter.

Trutje: wow, 25 weken. Gaat het goed? Ligt het kindje in de couveuse? En hoe heet ze? Leuk hoor, vriendinnetje voor Brent!
    Geen tips voor het in slaap vallen, want Jesse is ook erg vervelend. Tjonge, gisteravond was het 22.30 uur! Hij blijft maar spelen. Gisteravond zijn wij ook om 21.30 uur op bed gaan liggen met hem en hij is dan doodmoe, maar er wordt echt niet geslapen dan.

Angela: wat een verhaal heb je geschreven joh. Eerst lekker in huis wat opknappen, dat is ook lekker hoor. En bijna einde in zicht van de badkamer?
    Justin was wel gaaf hoor. Ik vind hem zo geweldig dansen. Alleen dat staan, we stonden op het veld. Ik had zo'n last van mijn rug, voelde me zo oud! Hahaha!

Saskia: wat zei de huisarts van dat plekje? Moet het weggehaald worden?

Jesse is weer naar de opvang en heeft nu gelukkig ook geen koorts meer.
    Verder weinig nieuws. Hopelijk is het vrijdag droog, kan ik tenminste eens gaan fietsen!

Liefs
    Lydia

8. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Nou, schoonmoeder met Marit langs de vervangend huisarts. Zij vond het niet zo bijzonder dat een kleintje al zo lang hoest, ook met puffers (nou ja....) maar er zat toch wel een ontsteking of zo in haar keeltje. Dus nu hebben we een antibioticakuurtje gekregen en deze moeten we afmaken en begin juli gewoon terug naar onze huisarts.

Pff... ik word daar zo simpel van, ik houd helemaal niet van medicijnen en nu heeft Marit straks al 3 verschillende. Tuurlijk wil ik dat ze beter wordt, dat is het voornaamste, maar tot nu toe zit er geen vooruitgang is, stomme artsen... ;)

Salomina: Hihi, ik zie het helemaal voor me, een klapwiekende Moira in bedje als ze jou ziet, geweldig toch die blijdschap en liefde die je kind toont als ze je ziet !

Lydia: Gelukkig dat Jesse weer koortsvrij is, hoop dat het vandaag goed gaat op de opvang !

Samira; Dat klinkt inderdaad behoorlijk wisselvallig, die adviezen van het cb. En dat assertieve voor je kind herken ik wel hoor. Ik ben ook niet zo'n held, maar als het om Rick of Marit gaat, komt ineens de moederleeuwin naar boven of zo :)

Ik moet nog wel wennen hoor, anders zocht ik gewoon een groen berichtje en kon ik vanaf daar gaan lezen. Maar de moderators verzochten geen kleurtjes meer te gebruiken, dus nu zoek ik het lachende smoeltje van mijn dochter en dan weet ik dat ik daar gebleven was :).

9. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Echt waar? dat had ik niet meegekregen over de kleuren. Jammer, was heel erg handig voor je.

10. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Nou, ik kreeg een pb'tje, ik neem aan iedereen op het forum die in kleur schrijft. En idd, ik vond het juist ook handig, maar het zal wel beter zijn voor de werking van het forum of zo dat iedereen in het zwart schrijft.

11. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    ok, dat zal ik onthouden met de felicitaties e.d. ;)
    Hoop dat de antibiotica helpt bij Marit. Raar dat de arts zo noncholant deed, niet zo bijzonder.
    Ja Moira slaapt de laatste tijd wel veel, dus als ze wakker is, is ze gelijk helemaal uitgerust en blij als er weer zo'n gezicht boven haar bedje verschijnt.

Lydia: Meer dan 3 flessen (210 water 7 schepjes = ong 240 melk) krijg ik er niet meer in. Toen ik bij de CB was, zeiden ze dat het goed was ;) Als ik op de lijst kijk wat ik meegekregen heb van de CB komen de aantal cc melk bijna overeen, op 40 na. De laatste fles drinkt ze nu met moeite op omdat ze gewoon moe is. Ik doe het in 2 keer. Eerst laten drinken, lekker boeren en spelen, en daarna de laatste restjes. Half uur later ligt ze te snurken in bed.

Heb Moira net een boterham gegeven en gelijk even met mijn moeder gebeld. Even lekker gekletst, en Moira wilde ook haar zegje doen tussendoor. Wat een kwebbeltante wordt dat.

brennied: ik geloof dat jij het vroeg of ik het nog stil kon houden voor mijn moeder. Nou, wordt bij de dag moeilijker zeg! Poeh, voordat je het weet zijn we al in NZ. Nog 3 weekendjes en dan vliegen wij. Wat gaat het dan snel he?

Semmi: hoe was het bij de CB?

Wat is het heerlijk buiten zeg!

12. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    MOIRA, GEFELICITEERD MET JE 7 MAANDJES!!!

13. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
  14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi hoi, ik kom even inbreken (ik was hier voor de 4x geplaatste berichten ;))
    Dat van die kleuren klopt inderdaad. Als je het bijv. alleen hier zou doen is het niet zo'n punt maar als iedereen met kleurtjes gaat werken wordt het niet overzichterlijker. We hebben zo'n periode gehad..vandaar.
    Groetjes enne...naar dat leuke smoeltje zoeken is toch ook VEEEEEL leuker :)
    Elmo

15. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Moira Gefeliciteerd met je 7 maanden! :whistle:

Jacq; wat rot dat de praktijk niet doorgaat! groot gelijk dat je niet voor die vent wilt werken, sterkte de komende tijd!.

Conny; ik ben vandaag ook in het paars :) (niet nieuw hoor ;) )

Salomina; hier ook heerlijk weer! lekker hoor. Leuk he die kleintjes zo lekker aan het kwebbelen soms?!

Semmi; hoe was het bij het cb?

Lydia; Gelukkig heeft Jesse geen koorts meer!

Ik had dus via marktplaats het fietststoeltje voor voorop gekocht en we hebben het nu op mijn fiets gezet, had ik net mijn ma aan de telefoon; iemand had me ermee zien fietsen en meteen tegen mijn ma gezegd dat ze pas vanaf 9 maanden erin mogen, naja waar bemoeit diegene zich mee? (hoe bedoel je geen leven) en mijn ma neemt dat dan automatisch weer aan dus das dan ook weer vermoeiend ;)

We hebben van mn ma nog wel 2 lieve rompertjes gehad waarop staat; "I look like my dad" :) en het klopt nog ook!.

Fijne dag!

groetjes Femmy :p

16. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heej hallo

Even gauw een berichtje vanaf mijn werk.

Moira gefeliciteerd met je 7 maanden!!!!

Nou Jayna is weer helemaal goed gekeurd op het CB, weer een kilo en 5 cm erbij! Ze weegt nu 8360 gram en is 71 cm, net iets boven het gemiddelde allebei. Had nu weer een vervangende verpleegkundige die de evaluatie met mij deed en zij was ineens errug begripvol en haast overdreven aardig en haalde de kinderarts er ook nog even bij om naar Jayna haar hoofdje te kijken. De kinderarts zag inderdaad ook dat haar hoofdje iets plat is van achteren, maar vond dat haar hoofdje verder van de zij en voor-kant bekeken niet a- symetrisch was. Haar schedel kan nog uit zichzelf weer bijtrekken . Het zou ook met een helmpje kunnen. maar daar beginnen ze met 7 maanden haast niet meer aan. Zonder helmpje komt het ook goed zei ze, omdat Jayna geen voorkeurshouding heeft en haar hoofd goed beweegt. Alleen duurt het dan iets langer. Had voor het eerst het gevoel dat ze daar nu es eindelijk echt luisterden en me serieus namen. Wat het al niet helpt als je je mond open trekt he!
    Voedingsschema was allemaal dikke prima. Ze vonden Jayna een vrolijk en alert meisje. Moet inderdaad langzaam beginnen metvoedsel met grovere structuur, blijven proberen steeds, ondanks dat het echt erg wennnen voor dr is.

Zo dat was mijn CB verhaal, ga nu even verder met verslag schrijven op mijn werk, kom later vandaag nog wel weer even kijken.

Oh ja, kreeg nog een berichtje van Fajah, dat ze goed zijn aangekomen in Salou en dat ze inmiddels al heerlijk aan het zwembad lag 8) Heenreis in de auto was goed gegaan. Kids hadden veel geslapen. Toen ze wakker waren, reden ze al in Spanje.

Liefs Semmi

17. mirandao

mirandao Actief lid

2 aug 2006
    436
    0
    0
    arnhem
    hoi was ik ook weer
    semmi mooi dat alles goed was op het cb en dat ze nou wel luisteren
    moira van harte met je 7maandjes
    jesse geen koorts meer das mooi
    salomina leuk he als ze zo blij zijn als je ze uit bed haalt romira die hoort de deur kijkt naar boven en als ze me ziet beweegt ook alles
    conny de keuken wordt een hele verbouwing we hadden een rechte en krijgen nu een L vorm maar alles moet verlegt worden enzo
    jacq balen dat het niet door gaat
    ojee romira is wakker ik kom straks weer even

18. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hey dames,

Pff wat een hitte 8) wel lekker hoor ;)

Romira en Moira van harte met jullie 7 maandjes!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor nu laat ik het hier even bij, ik kom vanavond even wat reacties geven, net Kaily bij een vriendinnetje opgehaald, dus nu snel koken :thumbdown:

Tot vanavond ;)

19. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Romira ook gefeliciteerd met je 7 maandjes.

o en Emme ook gefeliciteerd! (al ben je op vakantie)

wow :confused: 3 meiden op 1 dag. :) Dat kunnen wij nooit vergeten dus!

Kom straks weer ben aan het koken

20. mirandao

mirandao Actief lid

2 aug 2006
    436
    0
    0
    arnhem
    haha ik zie het zelf nu pas
    zo net de kids samen in bad gedaan romira zit nu 1 maand in zo,n bad ring gaat veel beter dan in het kleine badje en een lol dat ze heeft dan

Deel Deze Pagina