Maar kan volgens mij een paar weken eerder zijn. Zit een marge dacht ik met gemiddeld 8,5 maand. Ik kreeg vanochtend toevallig een mail met die sprongenwekker..
Het is weer zover. Het zesde sprongetje komt eraan. Als je baby zo'n acht en een halve maand oud is zul je ontdekken dat hij opeens dingen doet of wil doen die nieuw voor hem zijn. Hij maakt weer een sprongetje in zijn mentale ontwikkeling. Op deze leeftijd lijken je baby's verkenningen erg systematisch. Hij pakt bijvoorbeeld kruimels van de grond en bestudeert ze nauwgezet tussen duim en wijsvinger. Of je ontluikende 'chef de cuisine' herschikt het voedsel op zijn bord door uit te proberen hoe een banaan fijngeknepen kan worden of hoe de bloemkool tussen zijn vingers doorgeperst kan worden. Met een ernstige uitdrukking op zijn gezicht gaat hij helemaal op in zijn onderzoek. En dat is het precies: onderzoek dat je kleine wetenschapper in staat stelt zijn wereld in categorieën in te delen. Je baby leert nu wat de overeenkomstige factor tussen dingen is. Wat maakt dat iets een hond is? Vier poten en een staart? Nee, dat kan ook een koe zijn. Maar wat is het dan wel? Je baby leert de wereld in te delen in 'hokjes'. Kijk goed naar je baby en luister naar de geluidjes die hij maakt. Zo kan je goed volgen hoe hij bezig is de wereld in te delen. Echt een genot om te zien!
Ahh ok thnx. Had me ooit aangemeld voor die sprongenwekker, maar krijg die mailtjes nooit. Zal het boek er ook weer eens bijpakken Naja hoop dat het vannacht wel gewoon weer goed gaat.
Milou heeft dat een maand ofzo geleden ook gehad..ineens wakker worden rond 11 uur en dan krijsen. De 1e keer natuulijk alles checken..luier..eten..maar zo gauw we haar eruit hadden en ff troosten lachte ze...doerak. De volgende dag weer rond 11 uur...toen ben ik erlangs gaan zitten en liedjes gezongen...over haar hoofd geaaid maar niet eruit gehaald. Ze huilde en huilde...zo zielig. Ik huilde bijna mee...maar na 5 minuten begon ze rustiger te worden en wou d'r tutje hebben en d'r duimpje ging erin. Ik ben toen nog ff gebleven en gezongen en geaaid en ben toen weg gegaan. Heb toen een lichtje gekocht van Winny de pooh die je in het stopcontact kan doen. Sindsdien is ze niet meer overstuur wakker geworden. Het lampje is nu echt d'r vriend, zo gauw ze in d'r kamertje komt gaat ze als eerste naar het lampje hangen en helemaal lachen als ie aan gaat. Het schijnt dat ze rond deze tijd (milou is ruim 2 weken te laat geboren) beseffen dat ze alleen in een kamertje liggen en de verlatingsangst komt. Ik zou proberen, als je weet dat ie geen pijn heeft oid, hem er niet uit bed te halen. Ze gaan hier aan wennen en dan heb je echt een probleem...denk ik... Succes! (ik probeer alleen mee te denken he...)
Dat is dus precies wat Bastian ook heeft! En last van tandjes want hij pakt telkens heel autoritair mijn vinger en stopt 'm in zijn mond Die krijg ik dan niet meer los, zo stevig heeft hij hem vast. Ik leg hem nu wat later in bed, pas als hij echt moe is (want door de tandjespijn heeft hij moeite met inslapen), aai hem eerst een tijd over zijn bolletje tot hij wat gekalmeerd is en ga dan naast zijn bed zitten of wat rommelen in zijn kamertje tot hij bijna slaapt. *Knuf* Semmi! Mega M&M's zou ik van karton maken Sens. Maar ben niet echt crea Haha, forum voor mannen: hoe gaat het? goed *stilte* en met jou? goed *stilte*
Hey dames, Zo ben weer bij het cb geweest. Daynah is nu 71 cm en 7185 gram. Lengte dus iets erboven en gewicht eronder, maar goed dat is niet raar. Ik moest bij de wijkverpleegkundige zijn en die zou nog vanmiddag contact met me opnemen om Daynah mss tussendoor nog een keer te laten wegen. Ze moest even overleggen met de kinderarts. Ach een keertje extra wegen kan geen kwaad toch. Verder is Daynah met sommige dingen verder in de ontwikkeling en andere dingen weer niet, zoals rollen. Kortom het is een gezonde, vrolijke meid. Sensee: Ik zou die m&m met een ballon maken en daarom met krantenpapier en behanglijm, todat het hart wordt en dan een kleurtje geven. Papiermachee (weet niet hoe je het schrijft) heet het geloof ik. Begrijp je het een beetje . Sappie: hihihi altijd die maandagen om te beginnen met Sonja. Semmi: Kan me voorstellen dat je even je gedachten ergens anders wilt plaatsen. Je heb gelijk om even lekker te gaan zwemmen. Wens je van het weekend sterkte. En die vakantie komt nog wel een keer. Knuffels van hier. Panda: hihihihihihi ja zo gaat het echt op die mannenforums...... Milou: Zo zielig die verlatingsangst vind ik. Komen ze gelukkig ook wel weer overheen. Annemoniqu: Een zware nacht gehad. Zal idd een sprongetje zijn. Brennied: Heerlijk toch dat je er nooit uit hoeft en duimen is zo schattig. Vannacht is Daynah dus weer 2x wakker geworden....wel vermoeiend hoor elke nacht. Geef haar een beetje drinken en ze gaat weer slapen, maar ja ik ben wakker. Hoop dat de periode snel overgaat. Ga zo weer eens een bammetje maken. Ik moet vanmiddag thuis blijven ze komen de warmwater meter plaatsen. Ze kwamen net al aan de deur dat ze eerst gingen eten en dat ze na 13.00 uur komen. Tot laterrrrrrr. lfs kelly
He Panda, leuk dat jij er in ieder geval nog steeds bent . En Bastian dus ook last van de tanden. Lieke pakt haar eigen vinger ipv die van mij, haha . Annemonique; ik heb me ook niet aangemeld voor de sprongenwekker, Sens houdt ons wel op de hoogte Sens; grote m&m's, hmmm misschien van papier mache (schrijf je dat zo? ). Wel een leuk idee trouwens. En die file dat is idd flink k#t en dan ook nog eens te laat op een afspraak komen, echt balen. Semmi; jullie leven idd in een roes. En je hoeft je echt niet schuldig te voelen als je zegt toe te zijn aan vakantie. Is toch heel begrijpelijk. De afgelopen maanden hebben jullie zoveel energie gekost. Kelly; hoe was het op het cb? Ik ben vanochtend alweer schandalig voor Lieke wezen shoppen, spijkerrokje, spijkerjurkje, blousje, 2 shirtjes en een vestje. Hahaha, ik ben echt een shopaholic. Oooh Semmi, ik zag daarnet bij de H&M een nijntje bij de kassa liggen welke jij bent verloren. Heb nog wel gevraagd wanneer deze was gevonden maar dat was afgelopen woensdag. Wel raar/toevallig. Maar denk dat je hem toch niet meer terugwil heh? je weet niet waar ie overal heeft gelegen. Nou meiden ik ga ff Lieke een bammetje geven, Tot later, Liefs Sap
He Kelly, Klinkt toch goed die cijfers van Daynah ! Lieke is maar 600 gram zwaarder maar wel ruim een maand ouder ! Gaat prima joh ! Liefs Sap
Hee Kel goeie cijfertjes Haar gewicht is toch ok. Volgens mij was Jaime toen ook zo ongeveer. Alleen vergis ik mij nou of waren Daynah en Jaime ongeveer even lang? Ik denk echt dat ze Jaime verkeerd hebben gemeten. Meiden bedankt voor de papier mache tip! Ik dacht er zlef ook al aan maar dacht is misschien zoveel werk. Heb ff gegoogled en ga er maar mee aan de slag. Voglende week zaterdag is nl. die bruiloft al....
Kijken jullie s'ochtends om 08.00 uur ook soms naar de wereld is mooi? Bumba komt er dan altijd op en Lieke is volgens mij helemaal gek van dat clowntje. Ze straalt dan van oor tot oor. Heb dus net een bumba knuffelclown voor dr gekocht in de stad, heb haar nog niet vaak zo stralend gezien. Hihi door zo'n clowntje, echt schattig. Bumba ligt nu lekker samen met Lieke te slapen.
Ik kijk er nooit naar Sap. Misschien maar eens doen met Daynah. Daynah ligt ook te slapen. Ze heeft nog geen bammetje op ze was volgens mij te moe. We gaan het zo proberen. Goed zo Sensee je kan het!