November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Hoi allemaal :)

Ben terug van CB. Onze eerste bezoekje, papa kwam ook mee, omdat hij daarna gelijk naar de tandarts moest.
    Moira was 7-12 3520gr. Vandaag is ze 3935gr. In 2 weken bijna 400gr erbij! Ging goed zie de arts, ze was ook verbaasd dat Moira al heel helder uit haar ogen keek, en dat Moira al goed kon duimen. Verder geen bijzonderheden. Moira is nu 53,5 cm lang. Nog 1meter te gaan en dan is Moira langer dan haar moeder hahahaha.

Gisteren sliep Moira de hele dag bijna, dronk heel weinig, telkens alleen maar van een borst en niet de andere. Vanochtend om half 3 ongeveer gevoed, en toen pas weer om kwart over 8. Ben benieuwd wat ze vanavond gaat doen.

Ga nu een poging doen om alles te lezen en reacties te plaatsen. Ik kom er nauwlijks meer aan toe. :oops:

2. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Sal: goed gegroeid die Moira!
    En Lieke wordt ook een grote meid! Ben echt benieuwd wat Kyllian nu weegt. Maatje 50 past hij echt niet meer :D Zelfs 56 over een paar weekjes niet meer denk ik.

Hier doet ie er ook niets mee. Hij zit alleen maar in de lucht te zwaaien :p En soms op zn vuistje te sabbelen, maarja dat is gewoon alsie honger heeft.

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Idd Annemonique dat is ook het enige dat Jaime ermee doet. Ze slaat nu wel tegen dingen die aan die babygym hangen en een bal met belletje erin.

Wat ik dus hoorde is dat ze straks/nu helemaal hun handen gaan volgen met hun ogen... Jaime heeft dan nog een behoorlijke weg te gaan...

Ik ga ff schilderen voor de verandering ;) . De logeerkamer is bijna klaar..jippie.
    Vanmiddag de ijstaart ophalen bij de ijsboer hier inde wijk....

groetjes Sens

4. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Nou weet niet wanneer ze dat precies 'moeten' gaan doen, maar ik zie het hier ook nog niet gebeuren. Ik laat hm weleens een rammelaar horen en daar kijkt hij wel naar, zn oogjes en oren doen het goed. Hij volgt veel dingen en blijft naar lichtjes staren. Maar ben benieuwd wanneer zn handjes en voetjes eraan te pas komen.

Suc6 met schilderen!

5. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Ik las hier bij anderen over een kerstpakket. Heb toch maar mn leidinggevende gemaild of er voor mij ook 1 bezorgd is :oops: We krijgen hm altijd rond sinterklaas al.
    Vind het zo hebberig klinken, maar aan de andere kant heb ik er toch recht op :p Had gehoopt dat 1 van mn collega's me gemaild had dat het kerstpakket er was, dus heb even een paar weekjes gewacht voordat ik zelf initiatief nam haha.

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Zo ben net trug van consultatie bureau en de winkel pfff nu ben ik moe van al het lopen hahaha.

Giovanna woog nu 4350 en is 55cm lang en haar hoofdomtrek was 37 cm. Ze doet het dus prima :D

Wat is het toch druk in de winkels..pff iedereen denk natuurlijk we gaan nu maar boodschappen doen anders is het zo druk...hmmm.

Ik heb ook even bij de drogist cinababy gehaald en even een zoutoplossing voor haar neusje. Hoe kan ik die het best geven? en hoeveel? ze heeftt niet extreem last van krampjes maar wel een beetje.

7. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Channie! Die groeit ook lekker zeg!
    Staat op de verpakking precies hoe Cina baby te gebruiken is. 3x daags 3 druppels.
    Krampjes beginnen meestal na 2-3 weken en houden aan tot een week of 12. Rond de 6e wk is er een piek qua krampjes en daarna neemt het af.
    Ik vind het zo zielig.... hopelijk blijft het jouw meisje bespaard :)

Brent past maat 50 echt niet meer. Die zit met de meeste spulletjes op maat 62 maar 56 draagt hij ook nog wel. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik liever heb dat de kleertjes wat ruimer zitten dan zo strak. Hij heeft al zo'n hekel aan aankleden dus dat doe ik em gewoon letterlijk niet aan.
    Ik schat em nu rond de 60cm (58-59 misschien) en een kilo of 6. Gelukkig groeit hij ondanks zijn kwaaltjes wel heel netjes (beetje hard zelfs maar dat was niet erg volgens het CB).

8. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Zo Brent is dan ook een flinke jongen! Giovanna kan van sommige dingen ook 62 aan maar meeste is echt nog 56 en sommige dingen daarvan zijn dan ook wel weer te groot. Die cinababy begin ik dan straks maar mee want vond het vannacht zo zielug voor der :( kon niks voor der doen..

9. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik (of beter gezegd: hij) zit nu op zo'n 8 of 9 voedingen per dag. Ik probeer wel minder vaak maar dan is ie zo aan het brullen...dat kan ik niet aanzien/horen. Daar worden de krampjes ook erger van, al dat huilen. En de muts van het cb zei dat je bij krampjes juist beter niet teveel in 1 keer kunt geven. Tja... Moeilijke afweging dus.
    Ik geef hem wel af en toe een speentje maar wil dat ook weer niet te vaak want volgens mij wordt hij van dat sabbelen ook moe :(

Hij slaapt trouwens wel goed als hij bij/op ons ligt dus eigenlijk zijn we terug bij af want zo was het in het begin ook. Naja, dat ritme zal heus wel weer terugkomen, ik denk dat ie gewoon wat van slag is.

Sensee: handen? voeten? wat zijn dat? ;)

Ben volgens mij ongesteld geworden. Weet het niet zeker want het vloeien was nog niet helemaal over maar heb wel lichte ongi-buikpijn. Zou het dan...nu al? Pfff.

Ik ga snel even wat eten.

10. Sappie: Lieke is flink gegroeid zeg. Veel plezier met de bruiloft.

Trutje: vevelend die tussenvoedingen. Daynah heeft het soms ook.

Sensee: Jaime heeft weer goed geslapen zeg. Lekker hoor. Suc6 met schilderen en ijstaart.....jummie, wanneer mag ik komen ;)

Panda: Jammer dat Bastian wat minder heeft geslapen.

Sal: Fijn dat alles goed was op het cb

Channie: Cinababy geef ik op een lepeltje 2 a 3 druppels, staat ook op de verpakking.

Ik ga me spullen vast pakken voor de kerstborrel.

Tot laterzzzz

Lfs Kelly

11. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi meiden !

FF geen reacties want gisteren de hele dag met een gillende Marit met krampjes gezeten en vanmorgen ook nog. Rick besloot zijn steentje bij te dragen aan de gezelligheid en tig keer een grote mond te hebben, dus het was feest in huize Buckens :).

Nu ligt mevrouw op bed te huilen, want ze heeft geen krampjes meer maar ook geen zin alleen boven in bed te liggen. Ja, jammer hoor, mama moet ook wel eens wat in het huishouden doen (ok, en ff mijn favo forum lezen ;)).

Dus mijn goede voornemens van gisteren gaan niet uitkomen, volgende keer beter meiden !!! (ow ja, osteopaat is tot nu toe dus geen compleet succes, maar het kan ook een sprongetje zijn of eigenwijsheid of of of ... :D)

12. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi meiden,

ik heb niet alles meer onthouden hoor maar probeer een beetje :D te reageren.

over het naar de handjes kijken en volgen doet orlando wel heel erg en ook kijken naar de hangers aan de babygym vind hij interessant, wanneer ze dit 'moeten'doen weet ik niet maar dat maakt toch niet zo heel veel uit lijkt mij? het is todch altijd een gem. wat ze aangeven, ik wil heel graag weten wanneer het moment is van een 'bewust' lachje, vind ik zo leuk maar naar wat ik hier heb begrepen is dit tussen de 6 en 8 wkn. ik heb nog niet het idee dat hij bewust lacht :cry: . maargoed hij is nog geen 8 wkn enne zijn ook weer gem. toch ;)

thnx voor het weetje dat de h&m vanaf mt 50 verkoopt, dan ga ik daar ook een keer kijken, on line kon je nml pas vanaf 62 kopen dacht ik, of ik ben kippig :(

wat groeien jullie beebs ook goed zeg, echt leuk om te horen.

hier niks bijz. te melden alles gaat nu weer zijn gangetje

gr saskia

13. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Middag dames,

Hier weer een echte donderdag :( echt vreselijke dag die donderdag. Jordy is ook al de hele dag wakker en wil alleen maar hangen en verrekt t om te gaan slapen, Kaily redelijk vervelend en Linsey heeft tussen de middag een grote mond opgezet :confused: argh! Heb haar duidelijk gezegt dat als ze dadelijk uit school komt en zich dan niet heeft veranderd ze zo door kan naar bed, ben dus benieuwd :(
    Kom nergens aan toe vandaag, huis staat weer helemaal op zun kop :x

Kelly: Heb je zelf ook al wat geprobeerd met psp? Ben benieuwd naar je eerste creaties ;) Heel veel plezier op de kerstborrel!

Sense: Hier kijkt Jordy ook heel af en toe heel geïnteresseerd naar zijn handjes, maar hooguit 2 sec, dan heeft ie ze weer naa een andere kant bewogen en is hij ze weer kwijt. Gaat er dan ook echt niet meer naar opzoek, zou ook niet meer weten wanneer ze dat eigenlijk echt gaan doen.

Sal: Sow Moira groeit lekker! En vannacht dus redelijk kunnen slapen of niet?

Channie: Ook Giovanna groeit dus lekker door ;)

Trutje: Brent gaat dan inderdaad lekker hard met het groeien, maar das inderdaad alleen maar goed hoor ;) ben echt benieuwd hoe Brent er nu uitziet, heb je geen nieuwe foto's meer?

Panda: Balen dat Bastian even helemaal uit zijn ritme is :(
    Nu alweer ongi? Zou best kunnen hoor, ondanks de bv.

Conny: Vandaag hebben ze hier t feest overgenomen :) kan ze wel achter t behang plakken vandaag :evil:

Pfff ik moet weer gaan, kom later vandaag nog wel ff.

Liefs Angela.

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mellimel maakt ook niet uit wanneer ze naar de handen gaan kijken en done, maar is wel leuk. hier al heel veel bewuste lachjes.
    ik heb Jaime gister gefilmd toen lag ze naast Michiel op de bank en ze zat hem zo lief aan te kijken..hihi. Beetje verlegen ging ze toen doen heel erg lief.
    H&M heeft idd wel kleine maatjes maar ik vond het persoonlijk niet zulke leuke kleertjes. Beetje saai.

Conny jee het houdt niet op heh de krampjes van Marit. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt.

Kel veel plezier nogmaals met de borrel!

Panda balen ongesteld geworden :cry: .

Ik had net een huilende drammerige Jaime.. :( . Heeft ze zo goed geslapen en nu drammerig.
    Ben even met haar in de babybjorn naar de ijsboer gegaan. Dat hielp. Gelijk stil was ze...

Nou heb die ijstaart opgehaald en die ziet er super uit. We hadden het nooit eerder gedaan zo'n taart. Wel in de zomer heeeeeel vaak daar ijs halen. Het is een Italiaanse ijsboer en heeel bekend hier in de buurt en omstreken.
    Hij maakt zijn ijs zelf, ook suikervrij en zonder gluten en weet ik wat allemaal. Echt helemaal goed!

ik ga ff naar Jaime want die heeft het weer op een brullen gezet :(

15. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    heje meiden,

Hier lekker een rustig dagje. Mijn moeder is gweest en heeft in het huishouden geholpen. Verder gezellig bij gekletst.
    Jayna zit niet helemaal lekker in haar vel. Heeft geen verhoging meer na de prikjes, maar wil wel graag bij mij in de buurt zijn en lekker geknuffeld worden. In haar eigen bedje hield ze het vanmiddag een half uurtje vol en ook de box is vandaag geen succes. Nu ligt ze naast me op de bank te slapen. En jammert af en toe heel zielig. Maar even extra aandacht geven dus.
    Zoals nu....ze wordt weer wakker, weer tijd voor eten denk ik. Kom later wel even reageren.

Liefs Sämira

16. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Oh... weet je wat het kan zijn? Je eisprong! Borstvoedingskindjes schijnen dat dus te merken en kunnen er een paar daagjes vervelend door worden. Ik las het toevallig ergens anders. Misschien word je over 2 wk ongesteld... We'll see...

17. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    :D Ik ben trots :D Ik heb zojuist Giovanna haar eerste lach gezien :D Hele brede lachjes gaf ze naar haar knuffelbeer! echt zo lief...ik kreeg ook een paar lachjes :D

18. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik kon laatst bij H&M hier niet slagen hoor. Ze hebben af en toe wel rompertjes maat 50 en 56 maar de eigenlijke kleertjes beginnen bij maat 62. Ik baalde er goed van omdat ik dus heel veel H&M-bonnen had.

Oeh fotootje van Brent :D
    Hij slaapt hier bij opa op de schoot. De foto is ruim een week oud.

19. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Kijken of deze ook lukt. Tis ook zo'n knapperd :p

20. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wat een lieve foto van Brent :) Lekker warm bij opa haha.

Wat is het moelijk om een foto te maken van een lach hahah maar het is me min of meer gelukt :p zou hem zo eens plaatsen.

Deel Deze Pagina