November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Angela, fijn dat je bent uitgerust! En leuk he die eerste lach.

Sal, beterschap voor Moira. Emme is nu bijna van haar verkoudheid af. Idd net een varkentje als ze zo ligt te knorren!

Trutje, fijn dat Brent nu goed poept! Succes met het uitzoeken van de cadeaus. Erg he als je echt moet zoeken en niets weet.

Heb vanochtend alle boodschappen al gedaan. Was heel vroeg gegaan (8.30) om de drukte te vermijden (en dat is gelukt ;) ). Verder geen plannen vandaag. Lekker aanrommelen in huis.

Pim

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    zo nu mijn verhaal eindelijk ....
    ik weet niet eens meer of ik al een stukje verhaal had gedaan........
    maar ik zal het redelijk kort proberen te houden.

Colin is geboren op 15 november, dat was op een woensdag.
    hij had meteen ontsoken oogjes, wat wel vaker gebeurd.
    maar op zaterdag begon hij al een beetje verkouden te worden.
    en hij begon de voeding weer uit te spugen.
    en maandag werd dat steeds erger, er bleef echt niks meer in zitten.
    woensdag was het zo erg dat hij zo slap was en niet meer reageerde, ik kreeg hem niet meer wakker voor de fles. en drinken wilde hij dus ook niet meer. hij was te vermoeid.
    savonds getemperatuurd, en toen bleek dat hij ook nog eens koorts had. 38 graden... te hoog voor zo'n kleintje.
    naar huisartsenpost gegaan. we moesten door naar het ziekenhuis en ze namen hem een nachtje op.
    met veel pijn en moeite een infuus anagebracht.
    het was ook heel moeilijk om hem achter te laten daar, maarja we hebben nog een zoon thuis en we moeten dus wel terug. en het klinkt cru maar colin merkt er toch nog niks van.
    volgende morgen terug naar ziekenhuis, ik heb hem de fles gegeven. de verpleegsters waren zeer te spreken, hij was opgeknapt snachts.
    smiddags weer heen, ik zou zelf weer de fles geven. onze oudste zoon was ook mee.
    maar we kwamen daar, lag hij onder een zuurstofkapje. en hij was ineens hard achteruit gegaan. ze hadden ons opgebeld, maar toen waren we al onderweg naar ziekenhuis.
    maar het ging dusdanig slecht , dat hij aan de beademing moest.
    en dat doen ze niet in dit ziekenhuis, hij moest naar groningen... dat was al schrikken.
    een half uur later komen ze vertellen dat groningen vol is en dat hij naar amsterdam moet.
    nou de grond zakt echt onder je voeten weg.
    maar affijn. hij in de ambulance met zwaailampen en sirene over de snelweg met 160 km per uur.
    1 uur en 1 kwartier hebben ze erover gedaan. recordtijd, zo snel hadden ze het nog nooit gedaan.
    wij hebben er dik 2 uur over gedaan, van emmen naar amsterdam.
    toen we colin zagen lag hij al aan allerlei toeters en bellen...... zag er niet uit. ik zal nog een foto plaatsen daarvan.
    het waren zware dagen, en onze oudste was ok nog bij oma, dus die hebben mij vader en moeder gebracht op zaterdag.
    we zaten in het ronald mc donald huis.
    om een lang verhaal kort te maken: op zondag ging het al weer beter en mocht de beademing eraf.
    maandag mocht hij terug naar Emmen.
    daar heeft hij nog anderhalve week gelegen.
    omdat hij nog aan de zuurstof lag.
    het was best eng toen hij van de zuurstof af was en later ook nog de hartmonitor eraf ging.
    het was dan ook flink wennen toen hij weer thuis kwam.
    je hebt je kind terug die je eigenijk helmeaal nie kent..... hij was drie weken en daarvan hadden we hem al 2 moeten missen.
    maar het ging goed. maar nu issie weer verkouden. en als nasleep van dat RS virus komt dat extra hard aan.
    we smeren ook flink met luuf en een ui onder het bed.
    zoutoplossing voor inde neus gaat niet , wnat dan spuugt hij de hele fles er weer uit....omadt hij dan zo moet hoesten.
    ik ben vandaag begonnen met een homeopatisch midden van VSM, nisikind forte......... hopen dat dat aanslaat. wnat ik wil hem nu eens gezond hebben.
    hij is al dik 5 weken en nog geen 4 dagen achter elkaar gezond geweest......
    het is nu niet leuk meer...... hij heeft er ook echt last van.....

maarja verkouden worden ze toch, doe je niks aan.
    nou hij zal toch wel sterker worden naarmate hij ouder word........ maar van zijn luchtwegen kan hij nog wel jaren last houden..
    nu maar hopen dat het weer gauw zomer is:)

en nog een tip voor de krampjes kinderen en de poepproblemen...
    ik heb het voor mijn oudste gebruikt en colin krijgt het nu ook.
    het heet ABC Dophilus van Solgar.
    het is een duur goedje, maar het werkt als een tierelier......
    niks geen krampjes meer en poepen gaat ook super. je doet een mespuntje per dag door de voeding.
    het kan ook door afgekolfde bv.
    en als coliln nog eens slecht poept dan doe ik er gewoon 1 theelepeltje door..... ipv een mespunt.
    wekt echt!

nu nog eens kijken of de VSM ook aanslaat

3. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    mam2003 wat een verhaal... Wat is de wereld eigenlijk ook hard voor die kleine hummeltjes he. Een gevaar zit in een klein hoekje.

Dat ABC spul, is dat voor harde poep?

Ik kan me er niet toe zetten de stad in te gaan... Grrrrr...

4. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36

ja het is een potje vol met bacterien, die die kleintjes nog niet hebben in hun dampjes.
    en de krampjes gaan er echt van over, en de poep word ook ehm.....smeuiger zeg maar..........klinkt weer zeer smakelijk...:~

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Jeetje wat een verhaal mam2003! Hopelijk verloopt de verkoudheid verder normaal en kunnen jullie met z'n vieren echt van de kerstdagen gaan genieten.

Pim

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Even een korte reactie... Ik heb helaas een buikgriepie zit constant op het toilet :( . Verder voel ik me redelijk maar hoop niet dat het overslaat naar Jaime.

Mam2003 wat een verhaal zeg. Ik hoop dat het vanaf nu beter zal gaan.

Pim lekker dat je de boodschappen al in huis hebt. Het zal wel gekkenhuis worden weer in de winkels.

Sal moira ook al verkouden. Jaime ook nog steeds. Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Ik ga weer rennen. Tot later

7. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    ;) Dat hebben we hier dan niet nodig. Anders was het zeker het proberen waard. Meneertje heeft zulks dunne poepjes dat het wel een heerlijke kerriesaus lijkt :D

8. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heej meiden,

Na een onrustig dagje voor Jayna gister, lijkt ze vandaag weer wat lekkerder in d'r vel te zitten. Na de voeding van half 8 gisteravond, heeft ze weer in haar eigen bedje geslapen tot 23.00. Afgelopen nacht kwam ze ineens wel weer om 3.00, maar leek ook echt honger te hebben. Daarna weer tot half 7 geslapen, dus mag niet klagen. Nu ligt ze weer op één oor, die schat.

@ Panda, bij jou gaat de BV dus ook met ups en downs, komt me bekend voor. Jayna drinkt altijd maar één kant, maar da's logisch ook, aangezien ik wel melk voor een tweeling heb zoals de kraamhulp dat zei. 's ochtends kolf ik soms binnen 10 minuten met een handkolf 220 cc! Jayna is dan ook vaak onrustig aan de borst, omdat het te hard gaat en dan is het een echte meid die het op het gillen zet. Ik kolf nu regelmatig af en wissel het af met flesjes. Jayna drinkt dan meestal 120 cc. Wel een heel werk dus, maar ik wil het wel proberen vol te blijven houden. Zo te lezen heb jij ook genoeg melk als je 120 kolft nadat je nog niet lang geleden gevoed hebt. Bastian zal dan ook vast wel genoeg krijgen.
    @ Salomina, jeetje wat een reacties zeg! Moira is echt een mooi kindje zeg, hele mooie foto's! Je vroeg nog of het ernstig is met mijn man. Ik heb het hier wel eens verteld geloof ik, maar mijn man staat onder maandelijkse controle, omdat er vorig jaar december zaadbalkanker bij hem geconstateerd is, waar hij ook aan geopereerd is. Gelukkig is nu alles weer goed en raakte ik heel snel zwanger. Jayna is dus een extra groot wonder voor ons! Vorig jaar kerst zaten wij er dus heel anders bij. Denk er nu best wel weer veel aan, en dat maakt me soms ook bang dat het terug komt. Maar ik probeer vooral maar van deze kerst te genieten, samen met mijn man en onze lieve dochter!
    @ mam 2003: Jeetje wat een verhaal zeg, ben echt onder de indruk. Hoop dat het goed blijft gaan met Colin en dat jullie als gezin fijne dagen zullen hebben.

Oh, Jayna is wakker en laat duidelijk blijken dat ze het er niet meer me eens is om in de box te liggen, etenstijd denk ik! Kan dus even niet verder reageren, kom later vandaag wel terug.

Liefs Sämira

9. Zo ben ik weer.
    We zijn naar het cb geweest en Daynah doet het hartstikke goed. Toen de arts haar ging nakijken was ze aan het huilen, heel driftig, dat zei de arts ook al ze vond het echt niet leuk dat er aan haar werd gezeten, dus wat deed mevrouw ze ging plassen :) .
    Ze heeft wel een kleine navelbreuk maar niet om zorgen om te maken.
    Daynah is nu 56 cm, dus 2 cm gegroeid en 4710 gram. Echt veel al heh.
    Kortom ze zag er goed uit. Gelukkig maar.

Daarna zijn we ff naar de Prenatal geweest heb ik nog een pyjama, spijkerbroekje, speeltje voor aan de maxi cosi, voetenzak voor de maxi cosi en zo'n badsteun. Ja ja lekker gewinkeld dus.
    Die badsteun lijkt me echt ideaal ik heb nl nog zo pijn me rug. Ik word er gek van.

Zo nu ff wat reacties.

Sal: Wat een verhaal zeg. Jij bent vast ff bezig geweest zeg. Afgekolfde melk warm ik op in een pannetje water en dan doe ik het in een thermoskannetje, die ik apart heb gekocht voor haar. De kraamhulp kwam hiermee en ik dacht he dat is wel een goed idee.
    Of je moet eerst kolven en gelijk in het thermoskannetje doen, dat kan denk ik ook. Het blijft echt goed warm.

Fajah: He dat is niet leuk als je ruzie heb. Ik hoop dat het nog goed komt zeker als het je beste vriendin was.

Panda: Nou jij heb zeker genoeg bv, daar hoef je je niet druk om te maken.

Angel: Jeeee Yordy zijn 1e lachje. Ik wil ook mijn bewuste 1e lachje krijgen, nu zijn het alleen nog stuiptrekjes.

Mam2003: Jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat Colin snel in beter wordt, maar wat moet het allemaal schrikken zijn geweest zeg.
    Dophilus heb ik ook in huis en het is echt SUPER spul. Binnen 1 dag was Daynah krampjes vrij en ze heeft het haast niet meer gehad. Het is duur, maar wel je geld waard hoor.

Sensee: Buikgriep....Bleh is niet leuk. Beterschap. Je heb toch niet stiekem die ijstaart opgegeten heh ;) .

Ik ga ff snel wat opruimen voordat Daynah voor haar voeding komt.

Tot later.

Lfs Kelly

10. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Meiden wat een verhalen allemaal, ik hou t niet meer bij. Waar halen jullie de tijd vandaan om nog zo vaak te reageren?

Salomia: Wat een prachtig meisje hebben jullie! Met mooie grote kijkers! Echt een droppie!

Trutje: Fijn dat t met Brent beter gaat, ik zie een poepluier ook als een goede teken! Hopelijk komen er nog vele tevoorschijn, alleen je omschrijving van Kerriesaus, gadverdamme ;) Oja en ik ga idd naar Hengelo (ov) dus vlak bij jou en Sap, maar heb al met mn vriendin daar afgesproken dus bewaren we onze meeting maar tot 5 janu!

Jill heeft de hele nacht liggen huilen! Papa en mama zijn gebroken! En wat er nou was?Geen idee! Geen krampjes, geen honger(althans normaal) schone luier, we wisten t echt niet. Nu gaat t gelukkig wel weer maar wat een drama zeg zo een gebroken nacht. Vannacht gaat ze lekker voor t eerst logeren bij oma omdat wij een feest hebben van John zn werk in Geertruidenberg bij Arjan van Dijk. Een themaavond met eten en feesten. Heb er wel zin in en we weten dat Jill t bij oma ook heerlijk heeft dus dat scheelt.
    Vandaag ook ff op school geweest bij de kerstborrel, was gezellig. Heb mn kerstpakket lekker laten staan aangezien er alweer wijn in zat(2 flessen) en een dom beeldje en wat kaarsjes. Heb maar gedaan alsof ik em vergeten ben, hoef geen wijn, t rek ligt hier nog vol met alle andere krijgertjes van de voorgaande jaren(wij drinken geen wijn)......en kaarsjes hebben we ook zat. Ben de cadeautjes zo vreselijk zat! Hebben jullie dat ook?

Vraagje: Jill zit onder de kleine pukkeltjes in dr gezicht..........is dit normaal en moet ik er wat aan doen of t gewoon met rust laten?

Tot later, ga nu weer rennen om alles in orde te maken voor vanavond,

Liefs Robine

11. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Robine, volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat babyacne kan zijn. Gaat gewoon weer weg.

Ik ben trouwens vandaag ongesteld geworden. Alles werkt dus weer goed. Wel een fijn idee.

Sens, beterschap!

Pim

12. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    zo wat een bericht Salomina :eek: en wat een leuke foto's! en goed dat je met de voedingen naar je eigen gevoel luistert!.

Mam2003 wat een begin! fijn dat je hem nu thuis hebt hoor! en hopelijk is hij snel beter.

Sens hopelijk is die buikgriep snel over! groot gelijk dat je nog een ijstaart hebt besteld, ik vond de prijs ook nog meevallen!.

Wat balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad Robine! moeilijk als je alles hebt geprobeerd he, wel herkenbaar!. Veel plezier op het feest!.

Vandaag hadden we de afspraak bij het consultatiebureau, gelukkig viel de loopafstand ook mee! (aanstaande woensdag moeten we er weer even langs om haar te wegen) het was lekker weer om te lopen.
    Daar was nog iemand uit Limburg (waarom die hier waren?) met een 3-ling! ze waren nu 3 maanden oud en nog kleiner dan Lisa, maar ze waren dan ook met 32 weken geboren! ze konden wel hun hoofdjes ophouden en dat kan Lisa nog niet, dat kregen we ook te horen dat we haar wat vaker op haar buik moeten laten oefenen, maar ik vind het soms zo'n zielig gezicht, dan beweegt ze zoveel met haar hoofdje!. Ze weegt nu 4750 en zou per week ongeveer 135 gram zijn aangekomen, toch iets te weinig, de laatste tijd vind ik het met de borstvoeding ook wat lastiger gaan, ze lag laatst een keer anderhalf uur te drinken, we hebben besloten om de borstvoeding alvast langzaam te gaan afbouwen, en ze raadde me ook aan om bijvoorbeeld smiddag's een flesje te geven (150 ml) ik ben vergeten te vragen of ik dan steeds wat moet afkolven, heb dat nu nog niet gedaan. Ik schrok toch ook wel een beetje toen ze zei dat ze voelde dat haar lichaam haar vetreserves ook al gebruikte, toch een fijner idee om precies te kunnen zien hoeveel ze binnenkrijgt!.
    Vanavond een (hopelijk) lekker rustig avondje voor de boeg!.

13. sappie

sappie Fanatiek lid

Hoi meiden,

Ga niet reageren want ben erg ziek. Heb de hele dag overgegeven en voel me zo slap als een vaatdoek :( .

Wanneer ik beter ben kom ik weer reageren.

Sap

14. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Jeetje beterschap Sens en Sap....het heerst zeker.

Leuke foto's Sal! En nee ik ben niet alweer op mn oude gewicht hoor, heb nog 6 kilo te gaan. Alhoewel ik er daarna nog 15 af wil hebben, dus nog heelw at te gaan.

Kel: Daynah heeft dus een navelbreukje. Heeft ze er verder geen last van? Ik vermoed dus dat Kyllian ook een navelbreukje heeft. Heeft de arts toevallig verteld wat ze zouden doen als het wel een grote breuk was? Ik ga pas 9 januari weer naar het CB en wilde dan even naar de navel laten kijken. Zelf las ik dat er toch niets aan te doen is en het ws binnen een jaar vanzelf weggaat, zoniet dan een operatie.

15. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Hier is het waarschijnlijk ook weer zover. Heb totaal geen ongigevoel maar wel heel licht bloedverlies. Hoop wel dat het doorzet, want vind het wel lang duren.

16. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Sappie jij ook beterschap!.
    Lisa heeft ook een navelbreuk, dat zou vanzelf weer over gaan!.

17. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Ow dan zal het wel vaak voorkomen als er hier al een paar zijn met een breukje. Niets 'ernstigs' iig ;)

18. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    sens en sappie:veel beterschap en rust maar lekker uit.

Hier liggen de kids nog maar net in bed,wilden allebei niet slapen,nu is het eindelijk stil.........

ik ga nu ook maar terug naar beneden.

tot later.

heb een foto van yorben zn lachje geplaatst,wel moeilijk op foto te krijgen,want als je een foto trekt is de lach meestal alweer bijna weg :)

xxx

19. Nee eigenlijk heeft ze het niet verteld. Toen ik vroeg of het erg was zei ze eigenlijk "nee hoor het is maar een kleintje je hoeft geen zorgen te maken", dus dat doe ik ook niet. Ik hou het wel in de gaten hoor.

Sap: Beterschap. Rust maar lekker uit.

20. Fajah: Leuke foto hoor.

Deel Deze Pagina