November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sappie

sappie Fanatiek lid

Angela81; welkom bij de novembermama's. Het is hier altijd heeeeel erg gezellig !

Sens; wow Jaime vanochtend geslapen tot kwart voor negen ! En jij zit nog op 6 voedingen? Jij geeft natuurlijk erg laat in de avond nog een fles of niet ? Ik denk dat jij ook al wel over kan op 5 voedingen, je kan het allicht proberen.
    Dat Lieke incl zeuren een halfuur/driekwartier over haar fles doet, daar bedoel ik mee dat ik met een voeding gemiddeld die tijd kwijt ben, dus op de helft fles aan de kant, boertje doen, ff wachten, proberen laatste voeding er ook in te krijgen, weer een boertje en dan weer lekker slapen ;) . Natuurlijk nog wel eerst ff lekker knuffelen :D .

Annemonique; komt vanzelf wel joh dat doorslapen maar kan me heel goed voorstellen dat het vermoeiend is.

Pim; ik weet niet precies wanneer je over mag op 5 voedingen maar ik was al vrij snel over op 5. Volgens het cb geen probleem, als ze maar de benodigde hoeveelheid voeding binnenkrijgen.

Robine; Ik heb vannacht ook over de meeting gedroomd. Ik kwam met de trein en Sens stond al te wachten. Een eindje verderop stonden er al meerdere te wachten (geen idee meer wie). We zaten in een soort hut op houten bankjes. Ik was de fles, voeding en luiers vergeten. Ik kreeg een fiets van iemand om voeding te gaan kopen. Alle winkels waren open behalve de winkels waar je voeding kan kopen :confused: , echt superwazig. Verder kan ik me niets van de droom herinneren.
    Veel plezier met borrelen !

Nou dat was het dan wel weer....

Ga ff de was ophangen !

Liefs sap

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Maar Sap hoeveel krijgt Lieke dan per voeding? Of moet je dan per dag gewoon die zoveel cc voeding per kg lichaamsgewicht aanhouden? Ik zou niet eens weten hoeveel Jaime nu weegt :confused: . Denk op zijn minst wel 4,5 kg al groeide ze de laatste tijd 2,5 ons per week dus dan zou ze nu misschien zelfs wel bijna 5 kg zijn.
    Misschien is het vanavond de moeite waard om te proberen ..haar dan niet wkaker maken en kijken hoe laat ze komt...

Hoe doet Lieke het met de babygym?

3. sappie

sappie Fanatiek lid

Ik maak 150cc klaar per voeding, net bijvoorbeeld gaf ze aan nog meer honger te hebben en heb ik nog 60cc bijgemaakt, daarvan heeft ze nog 50 gedronken. Lieke weegt ook ongeveer 5 kilo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoeveel cc ze per lichaamsgewicht mogen hebben. Toen ik laatst voor de inenting op het cb kwam vroeg ze hoeveel voeding ik geef, ik zei gemiddeld tussen de 160 en 180cc en dan 5 voedingen, dit was prima !

Lieke vindt de babygym superleuk ! Is Jaime ook zo sterk ? Lieke kan al staan ! :confused: :confused: . Hahaha, natuurlijk niet blijven staan, maar ze drukt zich echt op als ze tegen me aanligt en gaat tegen me aan staan en blijft dan echt wel 15 seconden staan. Ook in haar nek is ze supersterk, we zeiden al tegen elkaar, dat wordt een topsporter, sterkste vrouw van Nederland, hahahahaha ! ;) :D .
    Vind Jaime de babygym ook leuk, lekker overal tegenaan rammen?

4. sappie

sappie Fanatiek lid

Sens; zat zonet nog ff jouw fotoalbum te bekijken, maar die echofoto waarop zo duidelijk te zien is dat Jaime een meisje is is al 625 :confused: :confused: keer bekeken ! Da's echt supervaak!

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja hier ook 150cc per voeding dan die schepjes erbij heb je 160. Ah misschien probeer ik het wel dan die laatste voeding weglaten.
    Ben altijd wel weer blij te horen dat Lieke dat geduw met dr tong tegen die fles en dat lachen ook heeft. Is het toch normaal zeg maar dat ze dat doen.

En hoe doet ze dat dan met het staan joh? Jaime doet dat niet volgens mij. We tillen haar nu wel op aan haar armpjes, als ze dan ligt op dr ruggetje en dan dat ze haar hoofd leert in bedwang te houden. En het buikliggen maar dat vindt ze ineens echt niet meer leuk.

Dat rammen doet Jaime ook, zie je dr eerst kijken en dan heel bewust met dat vuistje er tegenaan..hihi.

En 625 keer die foto is heeeeel veel. Maar hij is ook heel duidelijk heh..hihi.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    En we gaan al naar de 100 pagina's..hihi.
    wij gaa nnu nog ff naar de super de boer. Toch nog wat laatste dingen halen... :(

7. sappie

sappie Fanatiek lid

Ja, ik zou het gewoon een keer proberen, 1 voeding achterwege laten.

Lieke ligt tegen me aan, dan zet ze zich in een keer af en mevrouw staat :confused: . Houd ze echt ff vol en dan zakt ze weer door dr knietjes.
    Grappig heh dat bijna alle kindjes toch dezelfde eigenschappen hebben, zoals dat met die tong de speen wegduwen en daar dan om moeten lachen, alsof het een spelletje is. Hihi, ik kan er wel om lachen, vind het heel leuk.

Succes met de boodschappen !

8. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Sappie op welke tijden voed jij Lieke dan ?
    Ben ik wel benieuwd naar wat jullie schema is zeg maar ben ook benieuwd naar de van de andere mama's hoor.

Ik heb het nu ongeveer zo is wel allemaal plus minus hoe het uitkomt zeg maar.

tussen 05.00-07.00 130cc
    08.00-10.00 130cc
    12.00-14.00 130cc
    16.00-18.00 130cc
    20.00-22.00 130cc
    laatste voeding is vaak tussen 23.00 en 0.30en soms niet omdat ze dan al voeding om 22.00 gehad heeft. Dus ik zit meestal aan de 6 voedingen en soms dus 5.

9. Wat een wazige dromen allemaal zeg. hihihihihi. Jullie mogen ook mijn flesje lenen hoor.

Ik begrijp nu dat het de garage aan de Springweg wordt? Is dat ook bij de Jaarbeurs?

Channie: Tegen mij is gezegd door het cb dat 6 voedingen te weinig zijn. Maar Daynah drinkt ook wel wat minder hoor tussen de 80 en 100cc.

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ooh het cb zei tegen mij dat dit prima was maar idd ze zei der ook wel bij dat ze dan minimaal 100cc moest drinken per fles.

11. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Dus om 14.00 bij de Springweg garage? Beneden bij de ingang van de garage afspreken?

Ik kom toch gewoon met de auto, vind ik makkelijker en moet eerst nog ff naar de V&D maar ik sta om 2 uur wel weer gewoon bij de parkeergarage. Zit ik tenminste straks niet in mn uppie bij Lofen te wachten ;)

Hoe doen jullie het trouwens met voeden? Zou je daar gewoon een flesje kunnen verwarmen?

12. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Zo daar zijn we weer haha.

Dametjes liggen hier nu op bed, Jordy ligt in de box te slapen en mijn grote vent ligt op de bank voor de tv, dus even een lekker momentje voor mezelf.

Robine: Moesten jullie met zun allen hier naar Limboland voor mij op te halen? Jeetje das wel lief zeg, nu mag je ook wel mijn flesje lenen haha.
    Heel veel plezier met de borrel!

Annemonique: Kan me voorstellen dat dat vermoeiend is, Jordy heeft dat nu ook al een paar nachten achter elkaar en ben al kapot, jij dus helemaal! Wat heb je weer leuke foto’s van je mooie mannetje in je album staan.

Sense: Of kindjes met een allergie pas met 6 maanden een potje mogen daar heb ik geen ervaring mee. Heb hier nog de groene boekjes erbij gepakt van de meiden en toen was het inderdaad met 4 maanden 1 fles laten vervallen en vervangen door een potje.
    Waarom ben je een slechte moeder? Vooral als ik Linsey te voet uit school ga halen, gaat Jordy ook in de draagzak mee, heel handig en hij vindt het echt heerlijk.
    Wat de parkeergarage betreft: die van de springweg is dus niet in de binnenstad? Ik heb er echt geen enkel idee van, maar misschien vinden we daar dan eerder allemaal een plaats dan een parkeergarage in de binnenstad?

Angela81: Van harte welkom hier en nog gefeliciteerd met je novemberbaby. Gaat alles goed met Ruben?

Sappie: Ik zal genoeg voeding en luiers meenemen, dan hoef je dus niet bang te zijn dat de winkels gesloten zijn haha. Voor je t weet loopt Lieke zo weg hoor haha, Jordy die staat ook al rechtop, maar hij nog maar hooguit 5 sec voordat hij weer door zijn knietjes zakt.

Channie: Ons schema ziet er vandaag als volgt uit: 7:30 uur 95cc
    11:30 uur 110cc
    15:15 uur 130cc
    18:15 uur 125cc
    hij zal vanavond dus wel weer komen tussen 21 en 22 uur. Hele grote kans dus dat hij zich vannacht ook weer meldt. Eigenlijk was het mijn bedoeling om hem nu om de 4 uur de fles te geven, alleen 18:15 toen zaten er maar 3 uurtjes tussen, maar meneer had grote honger.
    Morgen maar weer een nieuwe poging wagen.

Ik ga nog even wat surfen en dadelijk eens kijken wat op de tv is. Waarschijnlijk wel tot later.

Liefs Angela.

13. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ik neem een thermoskan water mee wat al is voorverwarmd. Ze zullen t daar vast wel kunnen warmen, maar ik neem dit toch ook mee voor onderweg. Denk dat ik namenlijk wel een keer zal moeten stoppen om de fles te geven.

14. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

24 mrt 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Hee allemaal,

Allemaal al klaar voor oud en nieuw? Ze geven pestweer op dus het zal wel wat rustiger zijn hier met de jeugd met stoken e.d. Wij blijven lekker thuis en gaan heerlijk met zijn drietjes gourmetten. Timo mag nog niet meedoen haha. Wat zijn jullie plannen met oud en nieuw?
    Vandaag nog ff wat boodschapjes gehaald en ook hier was het dus reuzedruk. pfff was blij dat ik weer thuis was.

Fajah ik wilde een pb-tje doen maar is niet gelukt, computer deed opeens heel erg raar, ik zal het nog wel s proberen. Sluis heb ik wel s van gehoord, Belgie toch? Of vlakbij? Volgens mij laten ze dat plekje ook wel s op de televisie zien (je ziet dan allemaal steden e.d. live-beelden).

Conny: Sorry dat ik je zo ineens in de steek laat voor vrijdag, ik vind het ook rot hoor, ik hoop dat jij toch kunt gaan........
    Al badkamermeubels uitgezocht?

Channie: Ik zit nu ook op 5 voedingen, maar bij mij wisselt het ook nogal eens hoor. Vanmorgen was het weer 5 uur terwijl die ochtend daarvoor hij pas om 7.30 wakker werd, zo gek is dat. Maar ik zit dus op 5 flessen van 150cc, probeer de laatste voeding altijd zo rond 22.30 te geven.

Jacq: Gelukkig je bent er nog, begrijp best dat je het druk hebt hoor. Ben je al een beetje ingeburgerd in je nieuwe woonplaats?

Sal: Ook jij lekker druk, geeft niks hoor, als ze straks wat ouder zijn doe je alles veel makkelijker en heb je vanzelf weer wat meer tijd om hier te posten.

Sap: Ik zou denk ik nog niet naar de 4 voedingen gaan hoor. Mss is dat ineens te veel 4 flessen van 200cc en anders zou ik idd CB even raadplegen. Zo hee Lieke echt al sterk als ze al gaat staan. Twan en ik zijn wat betreft de verzorging ook een goed team hoor, hij doet net zoveel als ik. Ook niet te beroerd om s ff een stofzuiger te pakken ofzo dus wat dat betreft tref ik het.

Charissa: Mannen af en toe zou je ze wat doen heh. Hier ook wel s heibel hoor maar zou ook niet goed zijn als je dat nooit had. Alles verder goed met Jayden?

Kelly: Tegen mij werd donderdag op het CB gezegd dat vijf flessen van 150cc prima was, af en toe weet je het ook niet meer heh, de een zegt dit en de ander zegt dat. Ik doe het gewoon een beetje op eigen gevoel hoor, komt ook wel omdat het de tweede is denk ik, ben echt veel makkelijker als toen bij Rick. Toen wilde ik alles op de klok doen nou nu echt niet meer ben nu ook veel relaxter wat dat betreft.

Annemonique: Als het goed is komt het binnenkort vanzelf hoor dat Kyllian een keertje doorslaapt en dan word je 's ochtends wakker en denk je verrek ik heb m niet gehoord......en dan ga je snel kijken hihi.

Angela81: Welkom hier, klets gezellig mee!

Angela: Lief die foto van Jordy op zijn buik in de box. Heerlijk mannetje is het ook.

Het word geloof ik tijd om ook weer s wat foto's te plaatsen, zal morgen ofzo s ff kijken.

Robine: En al lekker champagne gedronken? Fijn dat Jill het slapen ook steeds langer gaat volhouden.

Nou meiden geloof dat ik wel weer een eind uit gereageerd ben, ik wens jullie iig allemaal alvast een hele prettige jaarwisseling toe. Mss dat ik morgen nog wat post maar ik kan het alvast maar gezegd hebben, kan ik dat niet meer vergeten haha.

Lfs. Saskia.

15. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Zow, eindelijk bankhangen met zijn 2'en. Ik heb het vandaag eens bijgehouden, want Marit slaapt zo weinig nu zo zo verkouden is; vandaag heeft ze tussen 8.30 en 20.30 (12 uur dus) maar anderhalf uur geslapen, en dat in porties van 10 minuten, pff.... Hopelijk gaat dit beter als ze minder verkouden is. Ik dacht dat baby's gemiddeld 16 uur slapen? Nou, dan mag ze vannacht wel een lange nacht maken :D :D :D

Ik heb het vogelhuisje en het konijnehok en de schommels maar binnengehaald met die storm die ze voorspellen. Vind het van de ene kant altijd gezellig als het buiten hard waait, maar zo erg als ze het nu voorspellen, brrr....

Sas: Ja, hartstikke jammer dat je vrijdag niet gaat. Een heel klein beetje omdat ik nou toch zelf rijden ;) maar het belangrijkste natuurlijk omdat ik het supergezellig had gevonden elkaar alvast te zien en spreken en samen naar Utrecht te rijden.

Sappie: Knap hoor dat Lieke al zo goed kan staan ! Haha, jij ook al zo'n rare droom over de meeting, vaag zeg :).

Senseemillia: Poeh, zal zeker lekker druk geweest zijn in de supermarkt?

Angela81: Welkom hier !

Ik ga nog ff genieten van de rust, want er wordt al gehoest via de babyfoon, dat wordt niet helemaal een rustige avond ;)

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mij maakt het op zich ook niet uit welke garage, als het maar makkelijk te vinden is. Is daarom de garage bij het Beatrixtheater (jaarbeursplein 22) niet makkelijker?

Pim

17. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heej dames,

Pfffff, hier een paar vermoeiende nachtjes achter de rug sinds de feestdagen. Ik lees dat er meer beebs 'snachts vaker komen. Doet die kleintjes toch meer dan je denkt als je even van het vaste ritme afwijkt. Ook vanavond weer veel in de weer met Jayna. Wil niet in haat eigen bedje slapen en ligt nu te snikken bij papa op schoot, dat nu weer over gaat in gillen. Volgens mij heeft ze ook last van krampjes. Vandaag veel poepluiers. Zoooo zielig.
    Even kort berichtje dus.....

@ Charissa, wat erg van je zus. Veel sterkte ermee!
    @ Fajah, da's ook toevallig, mijn man heeft net derde kerstdag een tattoo laten zetten met Jayna haar naam. Dit wilde hij al heel lang, en nu hij een dochter heeft vond hij het een mooie gelegenheid om een tattoo te laten plaatsen. Hij is er helemaal trots op. Heeft jouw man nog een mooie tattoo uitgezocht?

Oh....Jayna gilt nu wel heel hard, mama gaat maar even troosten en voeden dan, hopen dat het vanacht niet zo doorgaat :(

Ik heb nog wat foto's geplaatst. O.a. van de nieuwe tattoo van mijn man en Jayna met haar grote nicht die hier logeerde en de hele dag heeft geholpen met verzorgen. Ze vond het helemaal geweldig zo'n klein kindje.

Nou hopelijk weer tot gauw
    liefs Sämira

18. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Oh ja, Jayna vandaag alweer 2 maanden, het gaat ook zoooo snel!

19. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hello,

Nou de winkel viel enorm mee! Gelukkig maar. Is de super de boer op de biltstraat en daar komen vrijwel alleen maar studenten :) . Geen lange rijen en karren vol, maar mandjes en max 3 p per rij.

Semmi hopelijk vindt Jayna snel weer haar ritme. Ik herken het wel Jaime heeft het ook, maar niet met het slapen. Meer met eten en een beetje drammen en hangen.

Conny maar anderhalf uur geslapen :confused: . Jee ik hoop ook voor je dat ze wat meer gaat slapen. En idd gemiddelde is volgens mij 16 uur.
    Goed dat je de spullen binnen gehaald hebt. Hier gaat het ook zo tekeer. Vind het jammer voor morgen. hoop dat het wat beter wordt en niet gaat regenen.

Pim de parkeergarages maken qua afstand niet veel uit. Ik heb even gekeken en de parkeergarage aan de springweg daar kun je komen via de catharijnesingel (gedempt dus geen singel meer :( ). Maar goed als je via de a2 komt rij je richting jaarbeurs het centrum in. Dan ga je bij de jaarbeurs gewoon rechtdoor en dan na geloof vier stoplichten oid naar links en daar is de sprinweg garage. hij lijkt wel dichter bij de dom dan die ander, maar wat ik zeg, het zal niet veel uitmaken qua afstand.

oh en Fajah ik ken Sluis! Wij waren daar afgelopen zomer in hotel dikke van dale. Leuk hoor daar.
    Minder was het eten een beetje bij het water een soort tent ingesloten door hetwater maar vanaf het centrumpje goed zichtbaar (vlakbij een fontein). ik had daar een spin in mijn eten... :pale: .

Oh en angela is allemaal binnenstad qua garages. Die garages horen bij hoog catharijne. Centrum van Utrecht is nogal compact. :p .

Sap ben blij dat ze allemaal zo hetzelfde doen! Ik ben soms echt nog wel bang dat het niet goed gaat met Jaime. Dat van dat staan klinkt nogmaals echt bizar. Jaime kan dat echt niet hoor..hihi.

Jaime had net heerlijk in bad gezeten en daarna lekker gedronken. 150cc had ze weer op. Ze heeft nu over de hele dag 750cc op. Aangezien wij haar hadden gewogen en we uitkomen op 4700 gram zou die 750cc voldoende moeten zijn voor vandaag. Ze ligt net op bed en ging gelijk slapen. We gaan zien hoe het gaat vannacht en hoe laat ze komt...

Nou meiden wij gaan even psp'en.

20. sappie

sappie Fanatiek lid

mijn schema is ongeveer als volgt:
    08.30
    12.00
    15.00
    18.00
    22.00

Kan af en toe wel een half uurtje verwchillen hoor.

Deel Deze Pagina