November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Trutje: ja, al met al duurt 't gauw een half uur. Bastian is gewoon een slome donder met drinken. Hij begint heel gretig en na een paar minuten zakt het tempo af. Soms valt hij half in slaap en moet ik hem wakker houden (voetjes kietelen!). Als hij echt slaapt en ik hem weg wil leggen wordt hij wakker en wil hij weer drinken. Dat deed ik ook, zei mijn moeder :rolleyes:
    Ik kijk het nog even aan, misschien dat het beter gaat als we weer in ons ritme zitten. Anders misschien idd advies vragen want dit kost wel heel veel tijd en energie.

Salomina: als ik 10 minuten per borst doe dan meldt hij zich een uurtje later weer met honger :) Volgens mij heeft hij gewoon veel nodig, 't is ook zo'n energiek mannetje!
    Wat grappig dat hij op Moira lijkt, haha! Ja leuk, een foto, kunnen we vergelijken :D

Channie: kan best dat ze een keer heel veel slaapt. Als ze idd maar wel helder is als ze wakker is. Drinkt ze verder wel goed? Zoja, dan zou ik me geen zorgen maken.

Saskia: haha, Rick een hele bak salade op? Lekker gezond toch! Werkze morgen, zal wel even wennen zijn.

Mijn ogen vallen dicht, moet nu echt naar bed. Weltrusten!

2. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Dank jullie voor alle complimentjes op Brent's fotoblog 8)

Sappie, zoals het er nu uit ziet met Brent durf ik het best aan om mee te gaan maar ik wil me niet aan je opdringen qua vervoer (alhoewel ik het wel gezellig vind/vond altijd bij jou in de ooto). Als het te lastig is voor jou dan snap ik dat heus. ;)

3. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik herken dit absoluut. Brent is soms ook aan het sabbelen omdat het zo gezellig is of hij valt in slaap. Als ik hem dan weg wil leggen dan wordt hij driftig.
    Ik merk wel dat hij nu gewoon sneller of beter kan drinken. Meer functioneel dan aan het begin dus misschien is het daarom dat hij minder tijd nodig heeft.

Hier is trouwens ook het ritme zoek. Ik had bijna vaste tijden per dag (zo'n 8x, soms 9) en nu wil hij elke 2 uur bijna een volledige voeding. Ik denk dat hij regeldagen heeft want ik heb een beetje last van stuwing. Verder doet ie het prima :)

4. Meiden American Next Top Model is weer begonnen.

Ik vind het nu al weer leuk sommige zijn zo ........

Robine: Ik zat ook naar Snowfever te kijken. Leuk heh is die film.

Ik ga de pc afsluiten. Kom morgen weer kijken.

Lfs Kelly

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Evening ladies,

Hier alles vandaag rustig...Jaime zit strak op de 5 voedingen geweldig gewoon, ik ben er helemaal blij mee.
    Volgens de broer van Chiel en zijn vriendin was Jaime weer anders geworden, alerter, ogen wijder open, groter ook. Altijd fijn om te horen want soms maak ik me nog wel zorgen of ze het goed doet ondanks haar hartgaatje..

Trutje laat je ff weten of je wel of niet meegaat? Dan bel ik nog ff met Lofen voor een persoontje extra. Doen ze niet moeilijk over neem ik aan en als ze dat wel doen dan blaat ik wel wat dat ze het niet meer doen ;) .
    Fijn dat het zoveel beter gaat met Brent!

Panda een hele opgaaf en ik vind het knap van je met de bv! Zo zeg hoevaak en ook hoe ik zou er gek van worden.

Saskia zo Rick ene hele bak salade! :confused: . Waarom vond hij het vlees niet lekker? En morgen weer werken...wel snel zeg!

Kel verplicht met nieuwjaarsdag...vreselijk. Sowieso ook kerst enzo is echt niet leuk meer hoor. gelijk bij de kop pakken en indrukken anders raak je in een 'traditie'.
    Volgens mij heeft Daynah nog wel flink geslapen vannacht! Lekker toch? En ga je ook na de eerste ochtendvoeding nog ff je bedje in? Hier wel hoor....hahah. Wie mij nog eens zegt dat je niet kan uitslapen met een baby lul ik onder de tafel...zo!

Robine lief van je sms' je... ik was druk vannacht visite en we waren vuurwerk aan het afsteken buiten. Mijn zwager had onwijs toffe vuurwerkpotten gekocht in Belgie :confused: :confused: .
    Goeie tip van je badritueel! Ik denk dat ik dat morgen eens ga proberen hoeft Chiel er niet steeds bij te zijn als Jaime in bad gaat. En lofen is heel erg leuk! Wij gingen er voorheen regelmatig eten. Goeie tent! Ik hoop dat die student bij wie ik reserveerde begreep hoe groot kinderwagens zijn..hahah.

Sap lopen :confused: wanneer gaan ze dat doen? toch pas in 2008 of niet?

Meiden ik ga slapen nu. Vanaf morgen weer in het ritme. 29 januari eerste dag werken dus heb een maand de tijd omin het ritme te komen..hahah.

Liefs Sensee

6. sappie

sappie Fanatiek lid

Hoeft niet, kan echt al in 2007 ! Kindje van mn vriendin liep met 10 maanden.

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh haha ik ben daar nog niet op voorbereid hoor...tien maanden zo hee dat is echt heeel snel.

8. sappie

sappie Fanatiek lid

Het is voor mij geen probleem, moet toch die kant op, haha ;) .

9. sappie

sappie Fanatiek lid

Hahaha, dacht dat je al lag te slapen ;)

10. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    vandaag ook verplichte familiebezoekjes gedaan,bah ben het nu wel zat hoor.maar het is nu gelukkig voorbij die dagen.kids hebben weer flink wat centjes opgehaald bij de familie.

gisteren heeft yorben om 23u15 nog zn laatste fles gehad en is wakker gebleven tot half 3 ongeveer.hij heeft vuurwerk gekeken en gelachen.
    we lagen om 3 uur in bed en de kids hebben tot 9 uur geslapen.

yorben heeft nu ook maar 5 voedingen meer per 24 uur.
    het schema is al volgt:

7.00u (meestal rond die tijd)150cc
    11.00u-150cc
    15.00u-150cc
    19.00u-150cc
    23.00u-150cc
    Heel af en toe nog eens s'nachts een fles,maar dat gebeurd niet vaak meer gelukkig!dan geef ik hem ook nog 150cc,dus hij krijgt wel voldoende binnen zo dacht ik?

Zaterdag heeft mn man nog een tattoo gevonden,althans ze gaan een ontwerp maken voor hem,half januari is hij af en dan als hij hem mooi vind laat hij hem zetten,het word yorben zn naam met speciale letters ,hij begint op zn borst en eindigt op zn schouder,vrij groot dus,maar als hij dat graag wilt moet hij dat doen.

Trutje:als enschede wat dichter bij ons in de buurt had gelegen waren we naar jou gekomen hoor voor de tattoo ;)

Sensee:als je nog eens in sluis bent kom je maar op de koffie hoor,geen probleem meid je bent welkom :)

nou dames ik ga nu ook weer naar mn bedje toe.

weltrusten

11. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    :) Lief
    Dan zet ik bij deze mezelf ook op het lijstje :D

Welke maat kleertjes heeft Lieke trouwens?

12. Goedemorgen allemaal,

Ben de eerste vandaag. Gebeurd niet vaak. Daynah heeft weer goed geslapen. Ze slaapt nu weer. Zometeen ga ik een kopje thee drinken bij een vriendin, dus ik moet er zo maar wakker maken.

Vanaf vandaag gaan we weer goede ritme volgen, door die feestdagen is ze toch een beetje de ritme kwijtgeraakt.

Hoe doen jullie dat toch zoveel tijd tussen het eten en zoveel geven. Daynah had vanmorgen om 05.00 uur 120cc gedronken. Ik dacht eindelijk een beetje veel maar om 08.00 uur kwam ze weer hoor en toen heeft ze weer 100cc gedronken.
    Mijn tijden zijn ook verschillend omdat ik op verzoek geef en als het langer dan 3,5 uur duurt dan maak ik haar wakker.
    Ze eet ook meestal tussen de 70cc en 100cc.
    Dus als iemand tips heeft om haar meer te laten drinken en langer de tijd tussen te laten, dan hoor ik het graag.

Ik ga me snel omkleden. Tot vanmiddag.

Lfs kelly

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Goeiemorgen!

Leuke fotoweblog Trutje :D

Saskia succes met werken!.

Kelly; nu alweer american next top model! dat hebben we dan al gemist! vind het ook altijd leuk om te kijken.
    Misschien kan je proberen Daynah weer wat wakkerder te krijgen als ze heeft gedronken (als ze er slaperig van word) even rechtop zetten ofzo, vaak willen ze dan misschien net die laatste slok ;)

Vandaag is mijn vriend weer naar zijn werk! toch wel raar & wennen! om 1 uur vannacht sliep Lisa, tot 8 uur vanochtend! lekker doorgeslapen dus!.

14. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Zo Moira is weer klaar wakker. Heeft alleen de rechte borst gehad en heeft geen zin aan de linker. Vindt het alleen sneu want ze ligt in haar bedje overal rond te kijken. Ga vandaag wel even een mobiel halen voor haar. Iemand tips?

Sappie: Lopen .. kan echt niet wachten totdat Moira loopt hoor. Als ik haar nu zie trappelen met haar beentjes weet ik zeker dat ze mij straks goed bezig zal houden.

Uitje: Ben zeer benieuwd naar jullie allemaal .. en vooral de babies. Fijn Trutje dat je toch mee komt.

Saskia: Success vandaag met werken, hopelijk valt het wel mee.

Femmy: Lisa heeft heerlijk doorgeslapen lees ik. Die dacht zeker, ach papa moet vandaag werken dus zal ik hem niet wakker maken :D

Kelly: Wij zetten vandaag ook weer zo veel mogelijk een ritme in. Moira heeft niet goed geslapen, Gerben zat vanaf 3 tot 6 met Moira in zijn armen. Arme kerel, heb er helemaal niks van gemerkt. Ik heb heerlijk geslapen. Helaas heb ik geen tips voor je. Ik geef Moira altijd 5 minuten drinken, pauze van een minuut, dan weer 5 minuten, pauze van 2 minuten voordat ik haar de andere borst aanbied, en dan weer 5 minuten aanleggen, 1 minuut pauze en dan de laatste 5 minuten. Gaat prima zo. dan komt ze meestal stipt om te 3 uur. Hoe dat met fv zit weet ik niet.

Fajah: Klinkt erg groot de tattoo, maar idd, als hij dat wil zetten moet hij het gewoon doen toch? Yorben de drinkschema ziet er keurig uit!

Sens: Jaime met 5 voedingen! Wat geweldig! Het gaat helemaal goed met haar meid!

Ik ga weer even Moira controleren, ik hoor niks meer ....

15. daantje76

daantje76 Nieuw lid

31 dec 2006
    2
    0
    0
    Arkel
    De beste wensen nog voor iedereen hier natuurlijk !
    Bedankt voor het warme welkom, echt leuk om jullie berichten te lezen, het is allemaal zo herkenbaar.

1 januari heb ik maar even een morning-after pil gehaald voor de zekerheid :D Met de bevalling nog vers in het geheugen wil ik echt niet weer zwanger zijn zeg. En ik wil eerst nog even heerlijk van ons mannetje genieten. Hij doet het zo goed zeg. Hij groeit als kool en ik ben inderdaad blij dat ik gestopt ben met borstvoeding. Op de flesjes slaapt hij gewoon veel beter. Een paar dagen geleden begon hij ineens de late avond voeding over te slaan. We zijn helemaal trots !

Kelly27: Sam valt ook bijna altijd in slaap tijdens het drinken. Hij heeft altijd moeite met de laatste 20cc. Meestal houd ik hem dan even rechtop, dan laat hij een boertje en als dat hem niet wakker maakt, dan verschoon ik zijn luier en dat werkt altijd .Vervolgens geef ik hem het laatste beetje en het komt dan ook bijna nooit voor dat hij zijn fles niet leeg krijgt.

Overigens krijgt Sam 165cc per keer (150ml water+5 schepjes voeding). En overdag komt hij dan ook gewoon om de 3 à 3,5 uur. De laatste avond voeding slaat hij nu over, dus na zijn fles van ongeveer 20:00 uur slaapt hij door tot ongeveer 03:00uur en daarna komt hij weer om 07:00uur. Volgens mij is dit best goed. Ik vraag me alleen af of 165cc niet wat veel is. Hoewel wij op verzoek voeden en hij toch echt iedere 3 à 3,5 uur aangeeft honger te hebben. Dan is het toch goed lijkt me?

16. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Leuk dat je ook komt met Brent Trutje! :D

Sal: Balen van de slechte nacht met Moira. Hopelijk komt ze vandaag weer in haar ritme!

Kelly: ik ben ook bezig met meer voeding per keer proberen te geven en langere tijden er tussen te laten. Echter merk ik dat hij er zelf aan toe moet zijn en het echt zelf aangeeft. 2 weken geleden zaten we nog met moeite voedingen te rekken, nou dat werkte voor geen meter. Nu merk ik dat hij de afgelopen week zelf steeds meer tijd tussen de voedingen laat. Hij is ook wel ietsjes meer gaan drinken (100-150 cc per voeding). Hij komt nu de ene dag op 7 voedingen en de volgende dag op 6. Het is wel even wennen dat de voedingstijden dus om de dag wisselen, maar ik zie dit als een overstap naar volledig 6 voedingen.

Kyllian was gisteren bij mn moeder heel onrustig, hij kon in het weekendbedje niet in slaap komen. Lag daar na even te huilen gewoon de hele avond met ogen open. Paar keer eruit gehaald en kan dan flink lachen ondanks zijn hele moeie ogen :) Toen we om 20.00 uur thuis kwamen viel hij gelijk als een blok in slaap. Werd om 12 uur weer wakker voor voeding en sliep gelijk daarna weer tot 05.45! Daarna weer tot 09.00 uur.
    We gaan maar wat vaker bij mn moeder oefenen, want hij zal daar strakkies toch veel zijn (mn moeder gaat oppassen). Bij mn schoonouders was het de eerste keer ook heel erg wennen in zijn bedje, dus denk dat het wel goed komt.

17. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Volgens mij zitten we alweer in ons ritme want vannacht ging weer hartstikke goed. Hij heeft om 23.00 laatste voeding gehad en werd pas weer om 5.00 uur wakker! We hebben dus allemaal heerlijk geslapen :D Daarna nog even weer in bedje gelegd en heeft hij nog 2 1/2 uur geslapen. Wij ook.
    Idd Sensee, uitslapen met een baby, dat kan soms best!

Trutje: kan best zijn dat wij ook wat regeldagen hebben gehad want het gaat sinds vanmorgen beter. Hij drinkt sneller en hoeft niet meer elk uur.

Salomina: arme Gerben. Wel fijn dat jij goed geslapen hebt ;)

Kelly: hier geen tips om meer tijd tussen de voedingen te krijgen, haha! Behalve eindeloos treuzelen met verschonen, afleiden met speeltjes, heel veel babbelen, etc, etc. Maar ja...zoveel win je daar niet mee en om dat nou elke keer te moeten doen :rolleyes: Dan vind ik zelf een extra voeding minder werk :D

Fajah: wow, da's zeker een grote tattoo. Foto maken he! Willen we wel zien natuurlijk. Klinkt mooi!

Bastian heeft vandaag voor het eerst maat 62 aan! Past best, gewoon de mouwtjes oprollen 8) We hebben hem laatst gemeten en hij is nu zeker 54 cm. Begint hij eindelijk in de lengte te groeien, hihi.

Ohjee, hij is aan het brullen. Restje krampjes, waarschijnlijk. Ook dat gaat gelukkig een stuk beter, al laat hij nu wel heel vaak winden. En poepen dat ie doet :confused:

Tot later!

18. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ze moeten 150 ml per kilo lichaamsgewicht aan voeding binnen krijgen. Kyllian weeg iets meer dan 5 kilo, dus zou dan ongeveer 780cc mogen drinken. Hijn zit gemiddeld ongeveer op de 800cc, dus dit lijkt mij netjes. Ik voed ook op verzoek en als ze meer honger hebben zou ik ook gewoon wat meer geven. Zolang ze niet boven de 1000ml per dag komen schijnt het niet zo erg te zijn.
    Op hoeveel voedingen zit Sam?

19. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    hier ook weer heerlijk tot 7 uur geslapen,wat is dat toch lekker als die nachten vervallen zeg.
    en vanmorgen was ik ongesteld,pffff ben ik blij zeg :) nog nooit zo blij geweest om ongi te zijn ;)
    en het is megaveel het blijft gewoon stromen,heb nu al ieder half uur een andere tampon moeten indoen.maar dat schijnt normaal te zijn als je de eerste echte menstruatie hebt na de bevalling :confused:

panda:als de tattoo is gezet bij mn man dan plaats ik er een foto van hoor.maar dat zal pas eind januari zijn,want ze gaan hem in 2 keer zetten.

ik ga nu trug naar beneden en wasje aanzetten en boterham smeren voor mij en mn zoon,de kleine man ligt weeral in zn bedje.

xxx

20. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Trutje, leuk dat je ook komt vrijdag!

Annemonique, ik had vanochtend ook ineens dat een romper maat 56 niet meer paste. Leuk om te merken he!

Sens, mooi hoor die 5 voedingen. Ik ga vanmiddag even wegen op het CB en dan zal ik eens vragen of Emme ook al over kan op 5 voedingen. Ik merk dat ik haar bij de laatste voeding 's avonds zo wakker moet houden - heb het idee dat ze liever doorslaapt. Misschien vanavond de een na laatste fles maar eens wat meer geven (ze krijgt normaal 120 en 4 scheppen) en kijken of ze dan niet komt voor de laatste voeding. Ik maak haar altijd wakker dus ik merk ook niet wanneer ze uit zichzelf niet komt, dus dan maar eens wat gaan proberen he! Kan zijn dat ze dan midden in de nacht komt, maar dat merk ik dan wel.

En idd uitslapen met een beeb kan ook hier prima! Heerlijk he!

Saskia, is het werken mee of tegengevallen?

Sal, wat lief dat Gerben zich vannacht over Moira heeft ontfermd.

Ik ga ff zuigen en dweilen hier. Kom straks wel weer.

Pim

Deel Deze Pagina