November 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door pim, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Sas: Wat knap ff met 2 kids de stad in en soppen in die drukte. Heb bewondering voor je! Wij hebben trouwens de normale nutrilon fv

Sensee: Die ene nacht dat Jaime en Jill doorsliepen is uniek geweest, hier komt de kleine ook nog lekker om de 4 uur hoor :) Misschien hadden ze ff een regeldagje allebei tegelijk!

Annemonique: Succes met je aambeien bij de dr. ;)

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Whaaahhhaa met één pepernoot erin..hihi.

Dat vocht in handen heb ik ook nog. Geen tintelingen, maar wel dik en als ik 's ochtends opsta nog dat 'reuma' gevoel. Volgens mij jkan het even duur voor je alle vocht kwijt bent. Jij had toch ook zoveel vocht aan het einde?
    Ik pas mijn trouwring nog steeds niet :cry:

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou had ik nog niet gezegd, maar ik heb het net gevraagd aan het cb en die arts zei dat ze pas gaat doorslapen als ze overdag voldoende voeding binnenkrijgt :confused: . Overdag blijven ze dan om de drie uur komen zei ze, maar dan gaat eerst die midden in de nacht voeding eraf en daarna de avondvoeding. Maar goed die avondvoeding zal nog wel effies duren heh.

4. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Trouwring heb ik wel omgedaan, al lijk ik nu wel een worstje rond mn vingers, maar hij gaat niet meer af :( Nou ja, hoort er toch altijd verder te blijven zitten :)

Oja heb gisteren Jill voor t eerst in de tummytub gezet en ze vond het heeeeeeeeeeeeerlijk! Ze viel bijna in slaap in dat ding. Wat een uitvinding! Zal zo ff een resultaat foto plaatsen ;)

5. sappie

sappie Fanatiek lid

Robine; wat een leuke foto's van Jill in de Tummy Tub ! Ik kan m lenen van mn nichtje ,denk dat ik m ook maar ga ophalen. Jill geniet er echt van zo te zien.
    Ik heb maar een klein slaapzakje gekocht, 70 cm moet goed gaan.

Panda; joehoe een kilo afgevallen :D . En alweer een platte buik. Goed hoor !

Salomina; Moira is weer lekker verwend door je nichtje met haar gezin lees ik. Lief van ze dat je zoveel spulletjes hebt gehad. En na 06.00 uur doorslapen tot half 11, heerlijk hoor.
    Gelukkig zijn de krampjes bij Moira over, geeft je toch een stukje meer rust heh?

Sens; ben benieuwd of het beter gaat met drinken nu je een nieuwe speen hebt gekocht. Hoeveel moet een kind per week aankomen dan? Ik heb geen idee. Bij jou zijn de :evil: :evil: ook gekomen? Balen maar goed moet toch een keer weer komen.
    Haha, en nu alweer bezig met je werk, pas maar op dat ze je straks niet voor van alles en nog wat gaan bellen. Nog ff lekker genieten van je verlof.

Kelly; wat lekker heh even buiten uitwaaien. Veel plezier met je kraambezoek !

Ik weet niet goed wat voor eten ik zo straks moet gaan maken, denk lasagne met veel kaas, lang niet gehad en wel erg lekker.

Kom later nog weer kijken...

Liefs sappie

6. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Daar ben ik weer eventjes.

Fajah: Wij hebben van die portiepotjes die we vullen met het aantal schepjes voeding en hebben een litermaat afgekookt water klaar. Wij maken de voeding dus per fles. Uit ervaring met de dames hebben wij gemerkt dat dat ook helpt krampjes te voorkomen en Jordy heeft er ook nog geen last van gehad :D Wat een leuke foto's van je jongens, ze lijken echt als 2 druppels water op elkaar he ;)

Conny: Heel veel beterschap voor Rick! Gelukkig gaat het ritme van Marit ook beter. Ze komt er wel ;)

Sappie: Wat een leuke link van kidsstore! Vanavond eens met papa gaan shoppen denk ik haha ;)

Kelly: Lekker he om naar buiten te gaan he, doet je echt ff goed :D Veel plezier met de kraamvisite!

Sense: Bij ons duren de voedingen ook best lang, aangezien meneer heel slecht boert :( Lijkt soms echt een eeuwigheid te duren, daarna drinkt hij t laatste beetje wel gewoon nog uit.
    Balen dat de ongi weer is aangebroken voor je :(

Salomina: Familietijd heerlijk zeg :D En Moira lekker doorgeslapen, lekker joh! Donderdag komen ze hier ook van het cb, ik ben benieuwd hoor. Hier ook giga droge handen, maar uierzalf is echt een wondermiddel. Ook rondom mijn neus en lippen had ik alles kapot (door de verkoudheid) 2 daagjes uierzalf en er is bijna niets meer van te zien.

Panda: Jippie, kilootje kwijt! Ik ben er nu 8,5 kwijt (5 van de afgelopen 3 dagen :( ) Nog maar 10 te gaan hier ;)

Robine: Jill drinkt 90cc? Jordy zit momenteel op 135cc :oops: 8 van de 10x laat hij wel zo'n 20cc van staan, maar meestal drinkt hij ze op :confused:
    Hier geen last van vocht vasthouden, hopenlijk ben je er snel vanaf.
    Volgens mij vroeg jij het betreffende fv geven en later toch weer overstappen op bv? Dit is volgens mij wel mogelijk, maar met heel veel geduld aangezien de hele bv weer op gang moet gaan komen.
    Ik heb hier zelf ook aan gedacht, ben blij dat ik t nog niet had gedaan met die antibiotica wat ik nu heb. Bij mij is echt niets meer, dus denk niet dat t bij mij nog zal lukken zodra ik weer beter ben, maar zou t ergens wel willen, al is t maar om Jordy er een "toetje" mee te geven :)

Met Jordy gaat het echt geweldig :D alleen een kleine hongerhals, drinkt 135cc! Kraamhulp zei dat we niet meer dan 110cc mochten geven totdat we naar het bureau moesten, maar ons mannetje had daar vaak echt niet genoeg aan, en nu gaat het goed dus ze kunnen me wat daar ;)
    Hij krijgt om 22:30 uur zijn laatste fles, maar doordat hij zo slecht boert is het toch vaak 12 uur voordat we echt kunnen gaan slapen. 's Morgens moet ik hem om 7 uur echt wakker maken zodat ik hem kan verzorgen en om half 8 krijgt hij dan weer zijn flesje.
    Ik ga nu weer een fles maken , misschien nog tot strakkies ;)

Liefs Angela.

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

hier weer een berichtje van mij, heb niet bijgelezen hoor maar ga ik wel proberen bij te houden :rolleyes: .

orlando is inmiddels flink gegroeid en nu alweer 2wkn uit het z.huis. hij is nu 3015gr en 50cm (was 2265gr en 43cm). vanaf 1,5wk geleden elke dag ff naar buiten, heerlijk. hier nog iets van 6 kilo te gaan en dan ben ik weer op gewicht wat ik was, maar hier ga ik me pas druk om maken als ik stop met bv en dat is nog lang niet ;) :D (hoop ik).

ook hier weer wat foto's in album met oa ééntje lekker in de tummy tub, vind hij geweldig!

orlando krijgt nu om en om bv en fv ivm geelzien, (met fv gaat het sneller weg!) dit doe ik nog zo'n 2 wkn en dan weer over op volledige bv. (is ook wel lekkerder dan elke keer kolven! :( )

gr saskia

ps; was een beetje aan het bijlezen, en hetgeen er aangegeven werd over 'geen' eisprong hebben tijdens het geven van bv klopt niet hoor, want je kunt wel degelijk zwanger raken tijdens het geven van bv, het kan wel zijn dat je geen of weinig bloedverlies hebt tijdens het geven van bv. maar je hebt wel een eisprong! vandaar ook de 'safe sex' zeg maar. enne als we het daarover hebben, welk advies hebben jullie meegekregen? 6wkn!

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Volgens mij is er niet echt een bepaalde hoeveelheid dat ze moeten aankomen. Het gaat volgens mij meer om het volgen van hun lijn (in die grafieken, heb jij die ook?). Jaime haar lijn ging eerst vloeiend omhoog maar nu zag je dat ie met de 200 gram erbij ietsjes minder omhoog gaat dan normaal.

Nou die 3standenspeen was lachen.. :oops: . Ik ben er zo een van de gebruiksaanwijzing niet lezen en gewoon gebruiken. Dacht dat het cijfertje bij het kinnetje van Jaime moest, maar dat was dus precies andersom die moest richting haar neus. Arme kind... Ik vond het al zo snel gaan :-k , dacht bij mijzelf dit kan toch niet de bedoeling zijn.
    Ja 85cc tikte ze in minder dan 5 minuten weg :confused:. Ze heeft m opgedronken tot 115 cc ongeveer en toen kwam het zowat haar oren uit. Bleek ze te drinken tussen stand 2 en 3.... :oops:

9. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Nou volgens recente onderzoeken dus toch wel:
    http://www.stolper.nl/artikelen/Borstvo ... rschap.htm
    Maar ik ga het niet eens durven proberen aangezien ik al eens vaker door de pil heen zwanger geraakt ben ;)

10. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Arm kind, maar gaat wel lekker snel zo ;)

tot later

liefs robine

11. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Melliemel:

Wat een mooi jongetje is Orlando en fijn dat alles zo goed met hem gaat!
    Houden zo!

Angel: Die Jordy, hij is aardig bezig met een inhaalslag he?!? ;) Gelukkig maar dat hij zo makkelijk drinkt.
    Ik was zelf niet van plan om bv te gaan geven hoor, maar vroeg me gewoon af dat wanneer je dat zou willen of dat dan nog lukt.
    Heb gelukkig sinds eergisteren geen lekboobs meer. Hopelijk blijft dat zo!

Liefs Robine

12. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    nog 2 nieuwe foto's die ik zojuist heb gemaakt toen hij wakker werd :)

13. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij hebben een druk dagje gehad vandaag,
    vannochtend eerst een beetje visite gehad en toen de kleine in bad,
    en zelf gedoucht en toen klaar gemaakt om weg te gaan.
    Je moet echt plannen nu met zo'n kleintje. Nou zijn we ff bij de winkel geweest
    en daarna mijn moeder weg gebracht naar het ziekenhuis voor bestraling, toen
    weer naar de c1000 en toen even naar huis even een poepluier verschoond en
    flesje gegeven en weer mams opgehaald haha.
    Vannochtend was Giovanna trouwens ook echt een paar uur wakker in de box,
    ze vind een beer die daar in staat zeer intressant dus daar heeft ze een tijdje naar
    gekeken.Leuk hoe die kleintje daar zo lang naar kunnen staren!
    Consultatieburea belde me ook nog die komen volgende week eventjes langs.

Angela sjezus meid wat een ellende hoop echt dat je je gauw beter voelt. Is ook niks
    zo dat je eerst je moet wassen voor je je kiddies mag aanraken :( Beterschap meid!

Saskia ik snap wat je bedoeld..ik mis mijn vader ook enorm..maarja ben er van overtuigd
    dat hij meekijkt van boven!
    Hier niet veel last van krampjes *afkloppen* wel af en toe spugen maar ook niet heel veel.

Pim leuk hoor sinterklaas bij je ouders! Ja Giovanna slaapt ook gewoon verder als we
    haar verleggen, denk dat die kleintjes het allemaal wel best vinden haha.

Annemonique das balen hoop dat je er snel van af bent!

Senseemillia: Sjee dat gaat idd snel een cm per week! En bahh weer ongesteld maarja
    je weet dat tenminste dat alles nog werkt he ;)
    Hhaha al helemaal met der hoofd bij het werk soms! Pff ik moet ook in februarie weer nieuw
    werk hebben, maar moet er nog niet aan denken :(

Conny beterschap met Rick! Die is helemaal happy met zen droppie's hihi.

Nou heel verhaal maar ben nog niet klaar :oops: heb nog paar vraagjes *hihi*

Onze kraamhulp zei dat Giovanna niet langer dan 6 uurtjes mag doorslapen snachts
    vanwege de bloedsuiker van zon klein kindje ofzo dat was niet goed. Klopt dit en hoe doen
    jullie dit?

Hoeveel voedingen geven jullie 7 of 6 ? en geeft het dan wat de hoeveelheid is ?
    Giovanna krijgt overdag 90cc en de avondvoeding ( laatstevoeding) krijgt ze 100cc.

En dan nog even dit..Gister had ik zoiets raars! de verloskundige zei me wel dat ik niet
    moest schrikken als ik stolsels zou verliezen te grote van een tennisbal maarja dat doe je toch.
    Ik verloor die dus gistere avond he! Ik schrok me wild..ik wou doorspoelen en dacht echt was dat
    dan weer :confused: Maar nu vandaag bloed ik dus niet meer :( Hadden jullie dit ook?

En nu de laatste haha..Hoe deden jullie dat met seks, op 1 of andere manier kunnen Laurens en
    ik gewoon niet van elkaar afblijven sinds de kleine er is :oops: Wanneer zijn jullie weer all the way
    gegaan ? Wij nog niet hoor..bedoel ik bloed nog iets dus ja..

14. Hoi hoi,

Zo ik merk wel dat ik het stukken drukker heb met zo'n kleintje zeg. Ik kom echt niet aan me eigen ding toe.

Sensee: Al wat gehoord van je werk. Ik wacht ook nog steeds op een reactie van me werk hoe het bij mij eruit gaat zien. Ik wacht nog 2 weken en dan ga ik maar weer eens bellen.

Panda: pepernoten, typen en bv. Ik vind dat knap zeg. Lukt mij echt niet.

Robine: Ach wat een leuke foto van Jill zeg in haar Tummy Tub . Ze is echt aan het genieten zeg. Ik heb trouwens ook nog last van vocht hoor het is wel een stuk minder. Pas jij je kleding weer. Ik nog steeds niet. Ik zie nu ook overal leuke dingen hangen.

Mellemiel: Wat een schatje is Orlando zeg. Fijn dat alles goed is en dat hij weer thuis is.

Ik ga even douchen en me vader ff bellen. Ik hoor net dat zijn vriendin een ongelukje heb gehad. Even kijken wat er is gebeurd.

Lfs Kelly

15. Ja dat had ik. Niet normaal heh. Ik schrok ook. Het is gewoon ranzig vind ik. Nu heb ik nog af en toe kleintjes.

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    In het zkh mocht Jaime ook niet lang doorslapen. Om de zoveel uur voeding, maar goed Jaime was niet heel zwaar ofzo (bijna 3100 gram) jouw dochter is een stukkie zwaarder. Volgens mij klopt het wel dat er een x aantal uur is dat ze mogen doorslapen ivm die bloedsuikerspiegel, maar weet niet heoveel uur dat is.

Jaime krijgt 7 voedingen per dag. Ik bied 125 cc per voeding aan, maakt niet uit of dat nu 's nachts is of overdag of 's avonds. De ene keer drinkt ze de voeding op en de andere keer laat ze een deel staan.

Wij hebben weer sex gehad toen ik niet meer vloeide. Gelukkig was dat heel snel. Beetje jammer alleen dat ik nu weer ongi ben..

Kel raar zeg van die stolsels, maar ik had het eens gehoord van een vriendin van mij. Tennisballen man dan denk je toch dat zijn mini placenta's ofzo..hihi.
    Hier nog niks gehoord van mijn werk. Ik wacht lekker af. Volgende week wel een borrel en dan krijgen we ook het kerstpakket. Een collega wilde het wel meenemen en langsbrengen, maar denk dat ik toch zelf ff ga. Is altijd wel gezellig.

Ik ben trouwens zo lek als een mandje, de buikpijn valt nog mee, maar zo ben ik nog niet eerder ongesteld geweest. Voor de dames die al ongesteld geweest zijn..ik loop nu te klooien met die maandverbanden. MAg ik weer gewoon een tampon gebruiken nu? Zou wel zo fijn zijn...

Ik ga nog ff klussen. Tot later.

Liefs Sensee

17. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp

-Van die bloedsuiker had onze kraamhulp ook gezegd, maar ze heeft bij ons in de praktijk pas 1x langer dan die 7 uur geslapen en moet zeggen ze was niet anders dan anders hoor

- Ik geef 7 voedingen en elke keer bieden we 100cc aan, als ze nog hongerig is krijgt ze er nog 20cc bij maar meestal is 100cc voldoende

- Tennisbalstolsels! Ik heb er 1 gehad! Echt een mega ding, leek wel een skippy bal! Meteen snel doorgespoeld, werd er helemaal onpasselijk van. Daarna was t vloeien een stuk minder.\

- Ik ken t gevoel, ik heb ook al sinds de geboorte van Jill zin, maar elke keer vloei ik nog, nu weer ongi, dus heb hoop op volgende week! Maar mijn lust is ook alleenmaar toegenomen sinds de geboorte....... afwachten dus maar!

18. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Jij hebt tenmiste nog een string kunnen dragen een paar dagen, ik dus nogsteeds niks vanwege t geklooi met grote maandverbanden! Nou ik weet niet hoor, maar volgens mij mag je gewoon weer en tampon gebruiken aangezien al je afvalbloed van de bevalling nu wel weg is. Vandaar de eerste weken dat maandverband, dan konden die tennisbalstolsels goed wegvloeien uit je lijf. Nu mag je denk ik wel weer een tampon, althans ik ga morgen in een nieuwe broek naar (mt 44! Normaal 38-40!) sinterklaasfeest toe op school en ga dus echt niet met randjes in mn broek lopen, dus voor mij vanaf morgen ook een OB!

19. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Fajah: Wat een leuke foto's weer van Yorben! Ik ga dat shirt morgen ook kopen denk ik, vind em wel erg leuk!

20. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh haha sorry. Beetje stangen...maar weet je nog wat ik gisteren schreef...van de string krijg je ook randjes...tenminste ik heb ze wel..net een worst... :pale:

Deel Deze Pagina