November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Mijn BH zit af en toe strak en dan weer niet.
    Mijn vriend noemd me af en toe Zwelgje van ollie B bommel.

De tepels die wel pijn en worden regelmatig erg hard.

Tot een uur of 3 heb ik energie voor 10 en dan ineens stort ik giga in en dan moet ik moeite doen om mijn ogen open te houden.

Gelukkig ben ik niet misselijk, maar ik loop wel continue met een gevoel of ik veeeeeel te veel gegeten heb.

2. Lynn

Lynn Actief lid

30 nov 2005
    311
    0
    0
    Hier gaat alles wel goed, mega moe maar wel super gelukkig :D

Heeft iemand misschien tips wat betreft kleding? Ik weet dat het mijn darmen zijn die uitzetten maar ik krijg door die buik mn broeken echt niet meer dicht!! Zo valt het wel heel snel op dat ik zwanger ben. Nieuwe kleding dus.. maar voor zwangerschapskleding is het nog veeeeeel te vroeg! Nu is het alleen mn buik maar later in de zwangerschap heb ik waarschijnlijk ook een maat groter nodig toch? Hoe lossen jullie dit op? Of past het allemaal nog prima??

In mn sportkleding ziet het er ook niet uit helaas, het lijkt wel of ik 5 maanden zwanger ben!! Als dat echt zo is maakt het me niet uit maar om er met 5 weken al zo uit te zien.. :( wijde t-shirts dan maar , hoewel dat ook wel zal opvallen ineens.

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb bij mijn spijkerboreken een elastiekje door mijn knoopsgat gehaald en dat haak ik dan over mijn knoop. Zo krijg je extra ruimte..........en dat is idd wel lekker!

Pim

4. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Jeetje en dat bij 5 of 6 weken al :D

Het enige wat ik heb is dat het bij mijn blaas wat dikker is.
    Terwijl ik niet hoef te plassen.

5. Camilla

Camilla Lid

22 mrt 2006
    46
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen lotgenootjes haha

Daar ben ik dan weer... nou ik heb dus gister mijn 1e echo gehad... Ik kan nu vaststellen dat ik 6 weken en 2 dagen ben... ik heb een inwendige echo gehad en we konden meteen het vruchtzakje zien met het embryootje... het was zo prachtig om dit zo mee temaken en te zien.. want je zag al meteen het hartje kloppen... Ik werd er gewoon emotioneel van... Ondanks dat het te vroeg was, ben ik dolblij dat ik voor een echo mocht komen... want nu weet ik namelijk zeker dat ik zwanger ben... en nou maar hopen dat het allemaal goed gaat lopen tot over 6 weken (dan moet ik weer terug voor de 2e echo)....

Oh voor de dames die dus ook last hebben van een dikke buik, ik heb precies hetzelfde... veel collega's weten nog van niks, maar ze hebben dus nu een vermoeden door mijn te dikke buik ... en dan moet je je voorstellen dat ik bijna helemaal niks eet... hopelijk gaat dit binnenkort over..

Oh ik vind dit toch zo spannend he... jullie ook?? ik kan nu niet wachten totdat ik mijn hummeltje in mijn armen heb hahaha....

ok toedels

6. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nou camilla ik kan ook niet wachten.
    Ik zei vanmorgen tegen mijn vriend dat over 8 maanden we een hummeltje hebben om vast te houden.

Voor hem leeft net nog niet zo, hij is superblij hoor.
    Maar hij zegt behalve te positieve test is er voor mij nog niets.
    Terwijl ik toch kleine veranderingetjes begin te merken.
    Ik loop de hele dag te denken aan ei eten.
    Vond ik altijd wel lekker, maar ik neem nu liever een ei dan een koekje.

7. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Gisteren een superdipdag gehad. Mijn zoontje was supervervelend, mijn man ziek, ik ging om het minste of geringste janken, zelfs omdat mijn katten in de bijkeuken gezeken hadden, grrr....

Verder heb ik superpijnlijke borsten. Als mijn zoontje ertegen stoot, doet het echt pijn, en 's avonds in bed ga ik heeeeeeeel voorzichtig op mijn buik liggen.

Vorige week droeg ik zwangerschapsbroeken, maar nu passen mijn gewone broeken nog net, heel raar.

Camilla: WAt fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad, kan me voorstellen dat je ff emotioneel werd, leuk hoor !!

8. Camilla

Camilla Lid

22 mrt 2006
    46
    0
    0
    Amsterdam
    hahahha

De verschijnselen slaan toe bij jou connie... het hoort het blijkbaar allemaal bij... en van die pijnlijke borsten I know all about it...

En Jantien, mijn man die realiseerde het zich ook niet echt, totdat hij dus gister die echo ook zag... dus is de normaalste zaak van de wereld blijkbaar... want voor jullie is dit toch ook de 1e?? maar des te leuker en mooier wanneer jullie de eerste echo zien... Er gaat echt een wereld voor je open haha.. zo voelde het tenminste bij mij...

9. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    ik kan ook niet wachten tot we een levend ietsje zien.

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Heel fijn is het om het kindje te zien.
    Ik had dus al een echo gehad met 6.5 week ivm miskraam van een van de tweeling. Net bij de vk geweest en toch even aangegeven dat ik mij wat onzeker voel. Is het nu nog wel allemaal ok?
    Ik mag voor over anderhalf a twee weken weer voor een echo! Gelukkig maar. Daarna ga ik voor een nekplooimeting.
    Het is zo raar maar het wordt steeds ' echter' allemaal. Je krijgt allemaal leuke foldertjes mee, bellen voor de kraamzorg etc.
    Echt leuk.
    Groetjes Senseemillia + frummel!

11. Lynn

Lynn Actief lid

30 nov 2005
    311
    0
    0
    Pim bedankt voor de tip ; ga ik ook maar eens proberen

Camilla gefeliciteerd met de echo! Je zult wel opgelucht zijn.

12. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Hey Door, mijn tepels zijn ook vaker spontaan stijf..hahahahahha. ja stom is dat he. Ze groeien als kolen :) :) verder heb ik dus net als jij dat slaapverhaal. En gerommel in de buik heb ik ook nog.
    Ik heb ook zo'n droge mond terwijl ik eigenlijk altijd goed veel speeksel in mijn mond had. Mijn ontlasting wordt ook steeds harder geloof ik.
    Verder mag ik niet klagen. Niet misselijk geweest vandaag gelukkig

13. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Hier ook af en toe tepelpijn! Mijn buik begint nu ook steeds meer te zwellen. Dat zullen toch wel de darmen zijn :( Broeken gaan nog net dicht maar dan moet ik geen bonen ofzo eten :oops: (sorry). Om het te verdoezelen trek ik laagjeskleren aan. Niet te wijd, dan valt het juist op vind ik, wel verschillende lengtes over elkaar. Moet alleen niet te warm zijn, pfff...

Vandaag de verloskundige gebeld, 14 april eerste afspraak en twee weken later een echo. Kan niet wachten!! :D

14. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hier ook alles goed. Wel ook zo'n opgeblazen buik :( op het moment dat ik naar buiten ga doe ik mijn broek proberen dicht te maken, maar hier binnen loop ik met knoop en rits open haha.
    Mijn borsten vind ik geweldig haha ze beginnen flink te groeien, verder heb ik er geen last van.
    Wel ben ik ontzettend moe, ik kan echt de hele dag slapen. 's Middags als de jongste op bed ligt ga ik ook ff plat, de oudste kan zich goed redden en roept me als er iets is, alleen als ik dan wakker wordt, ben ik nog kapotter dan voordat ik ging liggen.
    Achja het hoort er allemaal bij he.

Liefs Angela.

15. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Zo, vandaag weer gewerkt....

Alles begint te groeien, mijn buik (van de darmen nog, maar opgeblazen, pff) , mijn borsten (die van mij echt niet grote hoeven!!, en vooral de hormonen, ik ben echt een bommetje af en toe.

Zo zit ik boos te zijn op Jan omdat ie de laatste kaas heeft opgegeten, en daarna lig ik te janken omdat ik ervan overtuigd ben dat ik geen goede moeder wordt!
    Schaam me soms zelfs voor mezelf, de arme man!

Verder, babyuitzet begint al te groeien, dat is dan weer het voordeel van dat veel mensen het weten, hier en daar een rompertje, een kinderstoel gekregen, een kinderwagen (van mn zus, bij babydump gekocht met de garantie dat hij terug mag mocht het nog mis gaan)), dus zo langzamerhand komt er al een aardige berg....

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Pfff ik ben blij dat het weekend is! Even rustig alles in mijn eigen tempo doen. Ben gisteren vroeg naar bed gegaan, daar knap ik echt van op. Heb niet veel last, alleen die moeheid........bah.Ook hier groeien m'n borsten aardig en m'n opgezwollen buik neemt weer wat af.

Ik ga lekker van het weekend genieten!

Pim

17. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlijk Pim, hier hetzelfde. Vanmorgen op mijn gemakje boodschappen gedaan met mijn zoontje en verder hoef ik het hele weekend niks !

Vanavond hebben we eigenlijk een feestje van vrienden/kennissen, maar ik had al niet zoveel zin en aangezien ik anders eigenlijk altijd wel een wijntje drink op een feestje, blijf ik lekker thuis op de bank vanavond met als excuus dat ons zoontje ziek is. Beetje gemeen, maar onze vrienden kennende, val ik gelijk door de mand als ik de hele avond aan de spa blauw zit ;)

Ik had behangboeken gehaald voor de nieuwe kamer voor Rick straks, maar in plaats daarvan heb ik HET babybehang al gevonden, superlief met olifanten en giraffen. Even onthouden nog maar.... :D

18. Lynn

Lynn Actief lid

30 nov 2005
    311
    0
    0
    Nou meiden jullie hebben geluk dit weekend!! Dit weekends zijn de stiefs hier en ik ben echt gesloopt!!

Moe moe moe en nog eens moe. Straks nog een verjaardag ook...

Verder gaat het wel goed, heb af en toe pijn in mn buik maar wil me daar niet al te veel zorgen over maken. Ik heb echt het idee dat het wel goed zit dit keer!

Net een broek in een maatje groter gekocht, kan moeilijk met open broek op de verjaardag verschijnen :confused: met elastiek dus hopen maar dat deze nog een paar maandjes meegaat!

19. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier ook wel alles goed niet veel last eigelijk :D
    Alleen een beetje maagzuur en hoofdpijn :(
    Gister was ik bij me moeder en kreeg me een koppijn ik tegen me vriend kom we gaan, nou we waren thuis en ik ging liggen tegen een uurtje of 3 en werd pas 5 uur weer wakker hahah.
    Verder niet veel bijzonders :)

20. jacq

jacq Bekend lid

9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Hoi hoi,
    Hier gaat het ook vrij goed. Soms intens moe. Gelukkig valt mijn buik nog mee, maar een te strakke broek voelt echt niet fijn. Vanaf volgende week kan ik het iets rustiger aan doen op mijn werk. De laatste maanden veel te veel gewerkt. 13 april de eerste echo bij 8w5d heb er zin in ben zo benieuwd of het hartje klopt!
    Groetjes

Deel Deze Pagina