November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Uhm...hoe doe je dat dan precies, naar binnen dragen? Ik heb namelijk het gevoel dat mijn buikspieren het gewoon niet meer doen. Wel de bovenbuikspieren (boven de navel) maar daaronder... :(

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nee echt wazig ik zit hier een beetje met de laptop te lezen op het forum. Nu is het meisje al wel weer lekker druk in mijn buik, maar schopt ze dus net zo hard dat heel die laptop omhoog komt. Niet van mijn buik ofzo, maar je zag wel zo'n echte stoot.. Het lijkt steeds harder te worden dat schoppen...echt pittig dit..hihihi

3. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Haha nee is geen typfoutje, 14 augustus gaan we optijd naar Slagharen, huren er een stacaravan en hebben dan de maandag, dinsdag en woensdag. Woensdag zullen we 's morgens denk ik wel al uit de caravan moeten, maar kunnen nog de hele dag van het park gebruik maken. Woensdagavond komen we dan gewoon weer naar huis.
    Toen we hebben geboekt was het nog niet zeker of we de hele week vakantie konden pakken en dit was dus ideaal voor ons, toch ff lekker erop uit ;)

Liefs Angela.

4. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Grappig Senseemillia!
    Mijn buik gaat ook al op en neer als de kleine schopt. Nog even en we kunnen voetjes zien!

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh dat is wel echt kort dan. Wel leuk Slagharen..

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja ik hoorde dat ook van een collega die zei iets van dan zie je ineens een enorme bult over die buik van de een naar de andere kant gaan..hahahahha. Eigenlijk moet je dat filmen dan...

7. jacq

jacq Bekend lid

9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Je tilt als het ware je kindje. Naar binnen gericht. Dus je buik niet laten hangen. Beter voor je rug en bekken. Daarnaast is ontspannen ook erg belangrijk. Maar tijdens actie kun je beterje lijf actief gebruiken. Als je staat moet je drukpunt van je voet ook op de achter/buitenkant van je voet zijn en niet op je voorvoet. Dan sta je beter in evenwicht. Anders ga je zo hangen in je banden en die hebben het al zwaar. Met zwangerschapsgym leer je ook je bekkenbodemspieren aan en ontspannen ook belangrijk. Wat een gezeur he van mij.
    Succes.

8. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    De kamer is 16m2, ruim genoeg iig ;)

Angel ook al lekker aan het klussen, leuke lamp!

9. Ooh echt dat is wel heel leuk zeg. Nog even en ze schopt wel je laptop van je buik. :)

Mijn vriend kan het nog niet voelen als het heel druk is in me buik dan is ie vaak niet in de buurt :(. Het zal binnenkort wel gebeuren hoop ik is voor hem natuurlijk ook leuk.

10. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Het is inderdaad best kort ja, maar ik denk voor de kids lang genoeg. Maar we hebben er helemaal zin in!!!! :D

Dankje Annemonique!! De lamp was het eerste geboortebord en is gemaakt door mijn moeder toen dus Linsey geboren was en daarna heeft mijn man hem helemaal opgeknapt en er spotjes in gemaakt en van een geboortebord dus een lamp gemaakt ;)

Mijn kleine man is al net zo eigenwijs als de grote man. Hij schopt gigantisch en roep dan al heel stilletjes op papa, maar zodra hij er met de hand opligt, stopt kleine man weer te schoppen, zodra papa dan weer weg is begint hij weer haha. Papa heeft hem nu 1x mogen voelen, maar volgens mij was dat per ongeluk haha. Mijn oudste dame heeft hem wel al een paar keer gevoeld en ze vond het prachtig, ze zegt dan altijd: mam hij heeft mij gestampt of mam hij heeft mij geduwt hahaha, zo ontzettend lief!!!

dadelijk lekker naar bedje (als t uit te houden is :( )

Liefs Angela.

11. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel

Ik heb ook elke week fysio, weet soms niet meer waar ik het moet zoeken.
    Vandaag weer gewerkt na 2 en halve week vakantie.
    Scheuten in mijn linkerbil, lage rugpijn en continu harde buiken.
    Ik ga morgen maar even gesprekje plannen met mijn teamleidster want het voelt gewoon niet goed!!!

Ik heb vanmorgen nog gepost en nu alweer 3 pagina's verder :rolleyes: kan het niet meer bijhouden, wat posten hier hahahaha

12. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Kelly27 & Charissa gaan jullie naar fysio of naar een bekkenbodemtherapeut? Ik heb vanochtend weer een afspraak met de therapeut. Hopelijk kan ze me aan wat verlichting helpen. Ik begin nu al wel echt te merken dat mijn buik zwaarder wordt.

:confused:

13. Toen ik op vakantie was had ik ook geen last en ben ondertussen alweer een maand aan het werk en het is alleen erger geworden. Ik moet nu vrijdag weer naar de fysio. Ben benieuwd. Ik hoop zo dat het over gaat.

14. Ik heb fysio omdat het me rug is aan de rechterkant. Het lag niet aan me bekken daar heb ik nog geen last van en ik hoop dat ik dat ook niet ga krijgen.
    De fysio en vk hadden ook al gezegd dat het waarschijnlijk niet weggaat en misschien nog wel erger wordt omdat me buik ook zwaarder wordt.
    Maar jij heb last van je bekken?

15. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik had vorige week ook last van mijn rug (onderin). Nu ik wat meer op mijn houding let en goed buk gaat het al een stuk beter. Heb eigenlijk nergens meer last van. Heb ook echt profijt van het voedingskussen. Is geweldig om mee op de bank te zitten en in bed lekker te lezen enzo.

Gisteravond zaten we samen op de bank. Ik reikte even over mijn man heen om iets te pakken. Voel ik me toch een steek/trap. Dus ik tegen mijn man: he joh voorzichtig! Deed íe helemaal niets. Was de beeb dus! Wat een krachtpatser, dat belooft nog wat de komende maanden!

Leuk Angela, even een paar dagen er tussen uit!

Kelly en Charissa, hoop dat de rugklachten verminderen, want we moeten nog een tijdje.

Pim

16. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Volgens mij gebeurt dat automatisch als ik mijn bekken wat kantel. Dus niet trots met de buik voorop lopen ;)

Ok, ik zal er eens op letten. Sjonge, hartstikke vermoeiend dat 'bewust lopen' :D

Zeuren? Nee hoor, ik vind het lastig om een goede houding te vinden met zo'n veranderd lijf. En als het rugpijn voorkomt, graag!

17. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel

Ik heb fysio maar wel speciaal voor zwangere vrouwen.

Heb vandaag gesprekje gehad op werk, weer dat gezeur en maar je moet nog zolang.
    Ik zei wel ja het moet ook haalbaar zijn en wil ook graag genieten van de zwangerschap.
    Ik trek het op het werk gewoon soms niet... het was voor ik zwanger werd lichamelijk al zwaar en had ik al rugklachten.
    Misschien heb ik wel helemaal verkeerde beroep!!!

18. Maar je gezondheid is toch het belangrijkste?
    Onze rug hebben we nog even nodig. Misschien als je het echt niet trek dat even met de fysio of met de dokter moet overleggen dan kan je een verklaring krijgen.

Wat doe je voor werk als ik vragen mag?

Ik zit heel de dag op kantoor en heb dus voornamelijk last met het zitten. Heb gisteren een andere stoel gepakt. Ik hoop dat deze helpt.

19. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik werk in een verpleeghuis op een somatische afdeling.
    Ja bij ons is het heel oneerlijk qua personeel, sommige krijgen vanalles voor elkaar.
    Ik word gewoon niet serieus genomen terwijl verloskundige zei dat ik wel goed naar mijn lichaam moet luisteren.
    Doe ik dat is het weer niet goed.

20. Dan heb je best zwaar werk. Maar de verloskundige zeg het niet voor niks. Uiteindelijk hebben we alleen ons zelf ermee toch.
    Ik herken dat ook hoor dat sommige mensen altijd alles voor elkaar krijgen.

Luister maar goed naar je eigen lichaam en denk maar aan je kindje, daar heb je ook het beste mee voor.

Deel Deze Pagina