November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sappie

sappie Fanatiek lid

He hallo,

Wat vervelend dat een aantal van jullie zo'n last hebben van rugklachten e.d.. Charissa je moet echt aan jezelf en aan je baby denken, als het niet meer gaat dan gaat het gewoon niet meer. Wellicht zou je er idd voor kunnen zorgen dat je een verklaring van de verloskundige of huisarts krijgt.

Ik wil niet klagen over het weer maar ik ben deze warmte zo zat, ik kan er gewoon echt niet tegen !!! Zit bijna de hele dag binnen of in mn zwembadje (is ook niet echt gezellig in mn eentje, iedereen moet verder werken). Ik hoop dat ik de warmte in Spanje beter kan verdragen. :(

Morgen shoppen met mn moeder, we gaan de box, maxicosi en kinderstoel kopen (krijgen we van mn ouders) en ik zal mn lijstje van benodigde dingen eens nakijken en aan gaan schaffen. Het komt steeds dichterbij, vinden jullie ook niet? :)

Fijne avond !!

Sappie

2. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Hai meiden, ik meld me ook weer!!

Ben net een week weg geweest, op ponykamp met gehandicapten, was erg leuk maar ook heel zwaar!!!

Ik ga nog even bijlezen, en dan meld ik me weer!!!

3. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Ik ken dat gevoel Sappie, ik lig ook hele dag alleen in zwembad, wel lekker hoor, maar ook beetje saai. Gelukkig laat de baby zich af en toe voelen en komt de hond zo nu en dan kijken wat het alleen zijn een beetje vervaagd, maar verder zijn t lange warme dagen. Morgen nog warmer! Veel plezier met shoppen morgen. Ik ga komende week wel ergens als t wat koeler is, moet er nu niet aan denken in die hete winkels te sloffen.

Welkom thuis Door.

Liefs Jill

4. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hey dames,

Balen joh die rugpijnen :( hopenlijk helpen de therapieën voor jullie en valt er toch nog iets met het werk te regelen.
    Charissa: Mocht het nu echt niet gaan met teamleiders of iets dergelijks, schakel dan de arbodienst in, want je werkgever is verplicht aangepast werk voor je te zoeken als iets niet geschikt is voor je tijdens de zwangerschap. Tevens kun je je eventueel ook ziekmelden als ook dat niet helpt, je werkgever heeft hier geen lasten van, zij hoeven je in die periode niet te betalen, jouw loon wordt dan betaald door de overheid. Maar ik zou zoiezo als eerste de arbodienst inschakelen, hopenlijk heb je hier iets aan.

Gelukkig heb ik nog weinig last van mijn rug, ik heb letterlijk een s-bocht in mijn ruggengraad (vroeger ook Ceasar-therapie gehad), en heb ook altijd een verkeerde houding. Ik probeer er veel op te letten, maar soms ben je zo druk met de kids dat je daar gewoon niet aan denkt en dat merk ik dan ook wel, bij mij zit de pijn dan ook meestal onderin en tussen de schouderbladen. Gelukkig heb ik geen strenge baas ;) en blijf ik lekker thuis.

Sappie: veel plezier morgen met shoppen!!!! Gaat vast helemaal goedkomen ;)

Door: Welkom terug meid, heb je je goed geamuseerd??? Je zult het ook wel warm hebben gehad he, en die paardjes ocharm vast ook.

Vandaag heb ik ook een buikband gekocht en wat is dat ideaal joh!!! Kan nu eindelijk mijn spijkerbroek weer aan :D Heb hem gewoon openhangen :oops: daar de band overheen en dan een singlet eroverheen, ziet heel leuk uit en niemand ziet dat mijn broek openstaat ;)
    Gisteravond zei ik tegen mijn man dat ik vandaag toch maar even naar de drogist ging om alvast wat zoogkompressen in huis te halen. Borsten staan zo op spanning :confused: Ga ik naar bed toe, zie ik 2 plekken in mijn bh zitten, vanmorgen dus maar snel naar de DA geweest en loop nu dus al met de kompressen in, lekker broeierig met dit weer :cry:

Heb trouwens ook weer een nieuwe buikfoto in mijn album staan, gisteren gemaakt, maar heb zelf t idee dat mijn buik juist kleiner is geworden :( Achja, het mannetje is ook volop met fitniss bezig de hele dag dus zou er niet raar van opkijken hoor haha.

Liefs Angela.

5. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

24 mrt 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Nou nog een nachtje slapen en dan.................de pretecho, we moeten er morgen om 10.00 uur al zijn, gelukkig maar, dan hoeven we niet de hele dag te wachten en zijn hopelijk voor de ergste hitte weer thuis. :D

Wat betreft de rugklachten:
    Jacq bedankt voor je tips, ik weet het idd ook allemaal, heb op cesar therapie gezeten en geleerd hoe je moet staan, tillen, bukken enz. Helaas gaat het nu met die dikke buik niet zo lekker maar ik probeer er wel op te letten. Het ging eigenlijk hartstikke goed maar ja het gaat nu toch wel erg zwaar worden, als ik niet teveel doe gaat het goed maar zodra je je een beetje inspant........pijnscheuten ach ja probeer er maar het beste van te maken. :(
    Charissa: die pijnscheuten herken ik dus! Als het niet gaat op je werk stop er dan mee! Denk aan jezelf, ik moest ook stoppen, niet leuk maar vind de beeb en mezelf toch echt belangrijker!
    Angela: Wat een leuke foto's van jou en je mannetje aan het klussen in de babykamer, en natuurlijk is een paar dagen Slagharen ook heerlijk!
    Wij gaan ook niet op vakantie maar zijn wel al een aantal keren naar Center Parcs geweest. Ook leuk!!!
    Sappie: Balen idd he dit weer is zeker niet lekker, weet niet meer waar je het zoeken moet van de hitte. :(
    Kelly: Hoop voor jou dat het de volgende keer bij de fysio beter gaat en dat je je snel wat beter voelt.
    Door: Welkom terug!
    Nou meiden, ik ga me verheugen op morgen, zodra ik wat foto's heb zal ik ze proberen te plaatsen.
    De Groetjes.

6. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

24 mrt 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Leuk is dat he, bij mij zie je de buik ook af en toe bewegen, vind ik zo grappig om te zien, toen ik van Rick zwanger was zag je op het allerlaatst echt af en toe een voetje, je kon ook voelen dat het een voetje was, zo apart!

7. sappie

sappie Fanatiek lid

Hoi Saskia,

Heel veel plezier morgen bij de echo. Geniet er maar lekker van !! :D

8. Saskia heel veel plezier bij de echo morgen.

Wat is het nu heerlijk buiten zeg. Lekker met een windje. Ik kom helemaal bij. Moet er niet aan denken aan het weer van morgen.
    Toch ben ik wel stiekem jaloers op de meiden die vrij zij. Ik moet werken waar geen airco is :(
    Morgen zitten we al weer op de helft van de week, gelukkig.

9. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Goed om jezelf denken hoor Charissa! Inderdaad de arboarts inschakelen. Als je er te lang mee doorloopt wordt het alleen maar erger en je moet nog een tijdje.

Veel plezier morgen Saskia! Ben een beetje jaloers :D

Volgens mij ben ik de enige die niet zo'n last heeft van de hitte :) Moet zeggen dat ik erg van de zomer hou, normaal gesproken kan het me niet gauw warm genoeg zijn. Maar iets koeler zou wel fijn zijn. Een koud voetenbadje af en toe doet wonderen!

10. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Veel plezier met de echo morgen saskia, ik ben benieuwd!!!

Liefs Angela.

11. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Saskia: Veel plezier met de echo !

Ik ben ook niet zo kapot van deze temperaturen. Gisteren even snel de stad is voor verjaardags-gebaksbordjes voor Rick, en de proefdruk van de geboortekaartjes was klaar, leuk om te zien ! De enveloppen heb ik al thuis liggen, maar een beetje vroeg om die nu al te schrijven ;)

Straks langs de vk voor controle, dan snel wat boodschappen en dan heeeeeel snel of naar binnen of onder de parasol buiten zitten.

12. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Da's snel Conny! Met de kaartjes :) Hoeveel is de gemiddelde oplage eigenlijk? Weet jij dat? Ik heb nl geen idee met welk aantal ik rekening mee moet houden.

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Heel veel plezier Straks Saskia!!!

nou vanochtend was de temperatuur nog wel lekker, ben benieuwd naar vanmiddag... heb nu wel iedere ochtend last van mijn rechterbeken, zal wel door mijn slaaphouding komen?

hoe was de vakantie Door?

14. Gisteravond toen we in bed lagen heeft mijn vriend voor het eerst de baby gevoeld. Zooo leuk was dat. :D Weet hij ook wat ik voel op een dag.

Conny: Ik weet ondertussen ook welk geboortekaartje ik neem. Vond het wel moeilijk hoor. Ik zag zoveel leuke en voor mijn vriend maakte het eigenlijk niet zoveel uit. Lekker makkelijk.

Trutje: Ik heb gekeken naar wie ik allemaal kerstkaartjes stuur en een lijst gemaakt, daar komen uiteraard nog meer mensen bij, maar ik bestel er ongeveer 6 extra. Zelf wil ik er natuurlijk ook eentje hebben.

15. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Da's mooi op tijd Conny! Zijn ze goed gelukt? Ik ben ook begonnen met orienteren, vind het wel moeilijk. Heb er nu eentje gezien die mijn vriend ook leuk vindt (een baby op een wereldbol, is ook wel toepasselijk want we zijn net sinds januari terug van anderhalf jaar reizen).

16. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    En eentje voor in het babyboek natuurlijk! :D

17. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Oww jeetje...kaartjes daar zijn wij nog helemaal niet mee bezig! Ik ga toch maar eens op zoek naar wat we willen ;)
    Met namen zijn we trouwens ook nog helemaal niet bezig. We wilden eerst afwachten tot we het geslacht wisten, maar aangezien we daar nog niet achter zijn moeten we ons toch maar eens erin gaan verdiepen.

18. Uiteraard. Eigenlijk moet je een paar voor jezelf houden.

Lekker hoor dat anderhalf jaar reizen. Waar zijn jullie naar toe geweest?

19. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik had trouwens voor mn vakantie een afspraak bij de VK, en was bijna 2 kilo afgevallen.... :oops:
    Snap echt niks meer van mn lichaam, buik en kindje groeien goed, maar ik val af...
    Een van de redenen is misschien dat ik een veelvraat was, en nu sneller vol zit.... ;)

Verder... vanavond is de grote avond!! Pretecho!!!
    Zowel mn schoonmoeder als moeder gaan mee, dus dat is fijn!
    Ik ben echt zo benieuwd wat het is... en of alles erop en eraan zit....
    Beetje zenuwachtig ben ik wel....

In de familie is t pet.... tijdens mijn ponykamp is mn schoonvader weer opgenomen in het ziekenhuis, met een darmvirus waardoor de kans dat zn darmen gaan afsterven erg groot is. Een operatie gaat ie ws niet overleven.
    Ze hebben 2 nachten gewaakt, maar nu gaat t weer wat beter....

Mijn vader zit ook in de lappenmand, is ook afgelopen weken 2 keer in ZH opgenomen geweest, hij is door de hond in zn hand gebeten en dat onsteekt nu zo erg dat ze zn wijsvinger elke keer moeten schoomaken en dood vlees weg knippen (hij is diabeet)
    Het is de vraag of de vinger kan blijven zitten.....

En mn moeder hebben ze voor de tweede keer van de chemo afgehaald, het is toch te zwaar, en dat terwijl ze al een lichtere kuur had als eerst, ook dit blijkt niet te kunnen...
    2 Augustus hebben ze een gesprek met de arts over andere opties... maar er blijft vrij weinig over zo.... :cry:

Al met al loopt het nog voor geen meter, en inmiddels ben ik zo aan slecht nieuws gewend dat ik t bijna alleen nog maar verwacht...

Maar goed, genoeg gezeurd...sorry!
    Vanaaf in ieder geval mn ukkie weer zien!!!

20. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ben je gek Door dat is geen gezeur! daar hoef je helemaal geen sorry voor te zeggen!. ik wens jou en je familie in ieder geval veel sterkte!!

En ik wens je ook erg veel plezier vanavond, dat je maar goed geniet van de pretecho vanavond!!

en wie weet val je ook een beetje door de "stress" af van wat er allemaal gebeurd in de familie?

Deel Deze Pagina