November 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Aapie26, Feb 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Welkom Mirandao bij de novembermama's.

Leeuw, ik ben best bang voor de bevalling maar we hebben nog 15 weekjes om erna toe te leven ;)

2. mirandao

mirandao Actief lid

Aug 2, 2006
    436
    0
    0
    arnhem
    hier ook weer de kriebels voor de bevalling hoor :rolleyes:
    ik wou morgen vragen aan de kraamzorg vanaf wanneer de klossen moeten want ik heb een waterbed dus ik zal een ander bed neer moeten zetten

3. leeuw

leeuw Lid

Jan 30, 2006
    71
    0
    0
    ik vind heb er een heel dubbel gevoel bij als ik na denk over de bevalling aan de ene kant denk ik, ik weet niet wat me te wachten staat want ik heb het nog nooit meegemaakt dus kan ik me er ook niet druk over maken maar aan de andere kant hoor je af en toe de meest verschrikkelijke verhalen gelukkig worden die wel weer goed gemaakt met verhalen die wel heel goed zijn dus ja ik weet het eigenljik niet

4. leeuw

leeuw Lid

Jan 30, 2006
    71
    0
    0
    ik heb inderdaad ook een waterbed en moet dus ook nog even een ander bed gaan versieren
    maar wil je even laten weten vanaf wanneer dat moet dan die klossen onder je bed?

5. mirandao

mirandao Actief lid

Aug 2, 2006
    436
    0
    0
    arnhem
    ja zal ik doen

6. conny

conny Bekend lid

Mar 11, 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Klossen onder je bed: Hier kan ik ze vanaf 2 weken voor de bevalling halen, maar zolang ze er met de bevalling maar onder staan, is het goed. Dus tja, als je het nog niet gedaan hebt, en je begint, kan je hubbie aan de slag ;)

Intakegesprek is hier in West-Brabant meestal rond de 7 maanden, en bij een 2e kindje zelfs alleen maar telefonisch meestal. Het aantal uren dat je krijgt is ook drastisch minder dan een aantal jaren geleden, da's wel jammer. Er wordt verwacht dat je zelf voor de 'mantelzorg' zorgt, zoals koken en voor je eerste kindje zorg regelen. Gelukkig zijn veel kraamhulpen nog 'van de oude stempel' en die maken er geen probleem van om je eerste kindje 's morgens ook even kleertjes aan te schieten of als er tijd is een potje te koken, maar ze hoeven het officieel niet. Mijn vriendin die vorige maand bevallen is, kreeg 38 uur, dus verdeeld over 8 dagen is dat echt niet zoveel, en blijkbaar is 38 uur hier een gemiddelde hoeveelheid :(.

Nou, rust in huis, Rick ligt op bed, Werner heeft een lan-party op het werk, dus die is laat thuis. Lekker op mijn gemakje met een koppie thee hier... en ..... stilte........aaaah.... :D (buiten dat ik altijd wel de radio aan heb staan ;))

7. leeuw

leeuw Lid

Jan 30, 2006
    71
    0
    0
    2 weken ervoor?????? hoe weet je nou wanneer je gaat bevallen ik had gedacht tussen de 34 en 36 weken niet dat ik ze nodig heb voor het bevallen want dat gaat in het ziekenhuis gebeuren maar je hebt ze erna toch nodig voor de onderzoekjes en eventuele zorg die je nog nodig hebt.

8. Angel79

Angel79 VIP lid

Jan 14, 2006
    5,090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hey meiden,

Klossen gebruiken werd hier gezegt rond de 37 weken. Zelf zet ik mijn bed ook niet op klossen aangezien we alles plank hebben met daaraan vast de nachtkastjes. Ik had zelf dus een extra matras op mijn bed gelegd en dat was voor mijn vk en kraamhulp al voldoende.

Ik krijg het intakegesprek op 28 september, ben dan 32 weken. Bij mij schreven ze als ik het goed heb dat ik 48 uur kraamzorg krijg, maar bij mij hoeven ze echt niet op mantelzorg te rekenen, ik heb niemand die kan helpen. Mijn man moet de zaak draaiende houden (hopenlijk beval ik 's nachts anders kan hij daarbij zelfs niet aanwezig zijn) en mijn moeder heeft ook mijn oma die ze verzorgen moet (en daarbij komend nog een haar eigen leven). De ouders van mijn man wonen een uur van ons vandaan en zijn al tegen de 70 en hoef van hun dus ook echt niets te verwachten en verder hoort t al gauw op qua mantelzorg.

Wat de bevalling betreft heb ik geen enkele angst. Ook toen ik van de oudste zwanger was, en het allemaal nieuw was voor me heb ik hier nooit angst voor gehad. Ik ben echt iemand die heel snel normaal gezien in zulke situaties in paniek vliegt, ook wat pijn betreft, maar ik wens iedereen zo'n bevalling als die van mij aan. Bijna echt geen pijn gehad en de langste bevalling tot nu toe heeft vanaf de eerste wee nog geen 5 uurtjes geduurd. Ik denk dat op het moment je in jezelf blijft geloven en op je eigen lichaam blijft vertrouwen en het vooral uit angst niet tegen gaat, dat het best gaat goedkomen. De enige angst die ik nu heb is dat ik alleen mijn jochie ga krijgen, omdat ze niet optijd bij me kunnen zijn ;) Was ook het eerste wat de vk zelf al op mijn kaart schreef, bij eerste belletje direct gaan controleren :confused: hahaha

Liefs Angela.

9. conny

conny Bekend lid

Mar 11, 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Leeuw: Tja, dat is de regeling bij de Thuiszorg hier, 2 weken voor de bevalling afhalen van klossen EN bedpan, zow ouderwets maar gelukkig niet nodig gehad ;) Nadat de kraamhulp weg was (of eerder als je dat zelf prettig vind en de kraamhulp het ook goedvindt) hebben we de klossen en bedpan teruggebracht. Misschien dat het ook eerder kan hoor maar daar zijn we de vorige keer niet vanuit gegaan en Rick kwam 5 dagen voor de uitgerekende datum dus geen probleem.

Bevalling: Nee, ik ben er nu niet bang voor, de vorige keer ook niet trouwens. Het enige moment dat ik even wat paniek had, was toen mijn weeen overgingen in persweeen en dat herkende ik niet. Die persdrang kon ik niet tegenhouden en de vk was er toen niet, dus dat was even schrikken. Dat was ook het moment dat ik blij was dat Werner ook een avond mee was geweest naar de zwangerschapsgym, dat hij wist hoe hij me terug moest krijgen in het pufritme om tot rust te komen ;) Maar grote paniek nee, bij mij duurde het 6,5 uur van de eerste wee tot de bevalling en dat is inclusief rit naar het zh :) dus heel vlot voor een eerste bevalling.

Angela; Ik vind het ook niet realistisch om juist in deze tijd te verwachten dat mensen zelf de mantelzorg kunnen regelen. Mensen wonen steeds vaker ver van familie vandaan, en steeds meer vrouwen werken fulltime of part-time, dus nou juist verwachten dat mensen dat zelf regelen, vind ik niet logisch. Ik hoop dat je idd minimaal die 48 uur krijgt, wel zo fijn voor jezelf, kun je je rust nemen gedurende die kraamweek, met jouw 2 prinsesjes om je heen stuiterend :D

10. Angel79

Angel79 VIP lid

Jan 14, 2006
    5,090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hahaha, ik zie al precies voor me hoe jij het omschrijft, die 2 meiden stuiteren door het huis van is mijn baby, nee mijn baby, nee mijn baby :confused: Gelukkig hebben zij gewoon school als het goed is tegen de tijd dat ik beval en zal ik overdag misschien wat rust hebben en vooral: heeft de kleine rust!!! hahaha

Bedpan heb ik trouwens nooit gehaald :oops: ga ik dus ook echt nooit opkruipen, al moet ik kruipend over de vloer naar de wc, ik vertik t om op zo'n ding te kruipen haha, lekker eigenwijs hoor ;)

Jouw bevalling is dan ook lekker gelopen en ik denk ook echt dat het heel belangrijk is je er zelf niet te bang voor te maken. Ik denk dat iedere vrouw instinctief weet wat ze moet doen tijdens de bevalling, ik heb nooit cursussen gevolgd hierdoor, maar volgens de vk deed ik alles precies volgens het boekje :D

Akelig he als je persweeën hebt en er is geen vk :confused: dat is waar ik nu dus wel angst voor heb, bij de (nu nog) jongste had de vk net naar mijn ontsluiting gekeken, dit was 6cm, en ze had zich nog niet omgedraaid toen ik zei dat het kwam en het niet kon tegenhouden. Ze geloofde me niet, maar toen ze zich omdraaide en toch maar even keek was ze net optijd om het hoofdje op te vangen, ik gaf er 1 pers bij en ze was geboren. Ideaal :D

Dus meiden, ga uit van je eigen kracht en je hebt t halve werk al gedaan denk ik ;)

Liefs Angela.

11. Jill76

Jill76 Actief lid

Mar 30, 2006
    194
    0
    0
    O wat verkeer ik toch in een luxe positie met schoonouders om de hoek en een moeder op een half uurtje rijden, dus mantelzorg genoeg(teveel is ook niet leuk denk ik) wil ook wel tijd met kindje en man samen zijn zonder heel de tijd iemand die om je heen huppelt.

Gaan jullie allemaal thuis bevallen dan vanwege die klossen? Klossen heb je toch alleen nodig wanneer je van plan bent om thuis te bevallen?

Zijn er nogmeer mensen die geen zwangerschapscursus volgen? Ik zie t allemaal wel wat er op me af komt tijdens de bevalling. Lees er wel over maar voor de rest laat ik t maar op me af komen.

Liefs Jill

12. Goh ik wist nog geen eens dat je bed op klossen moet. Ik geloof dat de kraamzorg contact met mij zou opnemen voor een intakegesprek. Kraampakket zou ik rond de 7 maanden krijgen, dus dat zal volgende maand pas zijn.

Voor bevalling ben ik wel en niet bang. Ik lees er niet al te veel over. Zeker niet de vervelende bevallingen.
    Ik zie het allemaal wel gebeuren. Het moet er toch uit. Ik kan niet meer terug. En dat wil ook niet hoor ;) .

Ik ben blij als de beeb er is, dat ik lekker in me armen kan vasthouden en lekker meeknuffelen. Volgens mij laat ik het nooit meer los. ;)

13. Jill: Ik ga wel zwangerschapscursus volgen. Het begint pas eind augustus. Maar meer omdat ik het wel leuk vindt om met andere vrouwen ervaringen uit te wisselen. Eigenlijk wat ik hier dus ook al doe.

Ik weet ook echt niet wat ik moet verwachten. Ik ben best wel een nuchter persoon in dat soort dingen. Ik zie me ook echt niet puffen met al die andere vrouwen, volgens mij moet ik alleen maar lachen :D

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht

15. Ooh daar heb ik nog niet aan gedacht. Kan ik ook wel van het weekend even voor gaan kijken. Mijn slippertjes zijn nou ook weer niet zo goed voor me rug.
    Ja 2 maten groters zal ik ook wel hebben. :(
    Maar ja comfort is even belangrijker.

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jeetje dat is ook wat zeg. Ik hoop dan ook voor je dat je 's nachts bevalt...

17. Angel79

Angel79 VIP lid

Jan 14, 2006
    5,090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Anders ik wel :) we zijn nu wel al aan t uitkijken voor een meisje in de winkel die oud en wijs genoeg is de winkel even alleen te draaien, maarja voordat je zo iemand hebt gevonden :(
    Mijn moeder komt zoiezo zodra ik ga bevallen voor als t nodig is de kids op te vangen, mochten zij slapen dan is ze gewoon bij de bevalling (maar als de kids slapen kan mijn mannetje er gelukkig ook bij zijn).
    We zijn er nog over aan t twijfelen om de zaak te sluiten voor 1 dag, mocht er niemand zijn die de winkel openhoudt, maar dat is voor ons toch ook weer omzet en dus brood op de plank. Hmmm heel moeilijk hoor, maarja we hebben nog fftjes ;)

Liefs Angela.

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Pff wat een dag zeg. En wat hebben jullie weer veel geschreven :confused: .
    Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan. Moest dingen afronden vandaag op mijn werk maar dat is niet helemaal gelukt. zit nu lui op de bank en duik zo mijn bedje in.

WElkom voor Miranda.

En bang voor de bevalling...Niet echt bang maar zie er wel enorm tegenop. Pijn zal het vast wel doen, maar het is meer dat ik er tegenop zie omdat ik niet weet wat je kan verwachten. Pijn hoeveel, hoelang gaat het duren, uitscheuren of niet...nou ja dat soort vragen. Ik voel me altijd prettiger wanneer ik een situatie tevoren kan inschatten en onder controle heb dat is hiermee niet.
    Waar ik ook wel eens over nadenk is de uitgerekende datum. Daar 'leef' je een soort van naartoe ik zou heel zuur staan te kijken als beeb ineens besluit twee weken eerder te komen.

Hoop dat jullie allemaal een goede avond hebben nog...ik ga mijn bedje in..oogjes vallen zowat dicht.
    Tot morgen met een hopelijk wakkere Senseemillia

19. conny

conny Bekend lid

Mar 11, 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Haha, de vorige zwangerschap had ik uiteindelijk 4 ! maten grotere schoenen aan, een ramp ! dit keer was ik voorbereid en ik heb zomerschoenen met aan de bovenkant een band met klitteband. Dus rond de middag zet ik de klitteband wat ruimer en dan gaat het prima, perfecte oplossing ;)

Ik heb heerlijk ook allebei de oma's dicht in de buurt wonen, dus over was, boodschappen etc. maak ik me ook geen zorgen. Maar de vorige keer overspoelde mijn moeder ons met visite (doet ze nu ook soms) en dat is superlief maar wel eens vermoeiend. Werner zal waarschijnlijk de eerste paar dagen thuis zijn, dan de rest van de kraamtijd gaan werken en dan vakantie nemen. We zitten toch richting de kerstvakantie gelukkig, want hij heeft niet zo veel vrije dagen.

Die bedpan zie ik me ook niet gebruiken ook, een rampding, maar goed als je niet uit bed KAN, zul je wel moeten denk ik.

20. Angel79

Angel79 VIP lid

Jan 14, 2006
    5,090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Senseemillia: Het is wel inderdaad zoals je zegt, het is iets waar je geen controle over hebt en ook niet zal krijgen, helaas.
    Hoeveel pijn, hoelang enz enz, is van te voren ook allemaal niet te zeggen, maar het blijft steeds heel belangrijk dat je rustig en ontspannen probeerd te blijven, goed te luisteren wat vk en kraamhulp je vertellen en vooral het allerbelangrijkste wat ik blijf vinden is geloof en vertrouw op jezelf!!!!

Ik denk dat ik het zelf heerlijk zou vinden als hij 2 weekjes eerder komt :confused: moet er niet aan denken dat ik 2 weken langer moet lopen!!! ;)

Ga nu maar lekker slapen, hopenlijk lukt het je vannacht al een stuk beter en voel je je morgen ook weer stukken beter. Slaap lekker!!!

Liefs Angela.

Share This Page