November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Ik heb zo lekker geshopt. We hebben een badje gekocht van bébé-jou in de kleur lime. Echt zo leuk en dan allemaal van die badartikels ook van bébé-jou en in de kleur lime en het matrasje (eindelijk). Ik vond het toch wel moeilijk om een besluit te nemen voor een matrasje. Het moet toch een goede zijn vind ik.
    Babypark is wel een stuk duurder dan Prenetal. Het is dat we die uitzoekkorting van € 200,00 hadden. Binnenkort weer naar Prenetal om daar even te neuzen. Zo toen we terug gingen naar Rotterdam, kwamen we in een wolkenbreuk. Jeetje dat was echt niet normaal zeg. Iedereen reed 40 op de snelweg. We stonden gelijk in de file. De plantjes hebben nu wel weer genoeg water gekregen hoor.

Ik ben even aan de twijfel over een box of ik een ronde of een vierkante wil. Rond vind ik wel erg leuk, maar is moeilijker om ergens neer te zetten.

Wisten jullie trouwens dat een baby niet onder een dekbejde mag liggen, maar dat het onder een deken moet???? Wist ik echt niet :oops: . Als ik het niet had gevraagd had ik zo een dekbedje gekocht.

Nog even over de kilootjes ik ben nu totaal 11 kilo aangekomen :oops:
    Ik moet over 1,5 week weer naar de vk. Ik zal wel weer wat zijn aangekomen, terwijl ik normaal eet als voorheen. Ik snoep niet meer of minder. Ik hoop dat het aan me vocht ligt en na de bevalling dan weer snel over is.

Ik scheer me voor een spiegel en dat gaat op zich nog wel. Maar als de bevalling zich gaat aankondigen, dan moet mijn vriend ook maar gaan helpen en dat vindt hij echt niet erg ;)

Nou meiden ga even op de bank liggen voor de tv heb weer last van me rug :(

2. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Leuk geslaagd dus Kelly! :)
    dat lijkt me ook eng zo'n wolkenbreuk, op de fiets naar huis zat ik ook in een hoosbui, had net zo goed in een sloot kunnen gaan staan je zag geen verschil met het resultaat :)

Ja ik wist dat je geen dekbedje mag gebruiken, ik heb wel al een dekbedOvertrekset, daarin doen we dan een dekentje!

Een ronde box is inderdaad ook leuk! we hebben sowieso nog niet echt voor boxen gekeken, vanaf wanneer gaan ze in de box?

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik wil ook wel een keer naar die babypark.Dat klinkt goed wat je allemaal hebt gekocht.
    Maar idd prenatal blijft een goede winkel prijs kwaliteit verhouding.

Dat van een dekbed wist ik. Je moet dan zelfs nog weer met dekentjes oppassen want volgens mij mag je geen fleecedekentje want die worden te warm.
    Wij hebben nu zo'n slaapzak gehaald dat lijkt me ideaal

Kilo's zit hier denk ik op 7 a 8. Het vocht is wat afgenomen (al is het nog steeds flink duidelijk overmatig aanwezig).

4. Ik denk dat ze best wel snel in box kunnen. Het is makkelijk lijkt me als je even wat moet doen en je legt de beeb er even in. Hoef je het niet helemaal naar zijn/haar bedje te brengen.

5. Gouda is natuurlijk vlakbij jou. Moet je echt een keer doen. Het is echt super groot daar. En zoveel leuke dingetjes. Ik kan wel blijven kopen.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Volgens mij wel vanaf het begin in de box toch? Wij hebben ook zo'n mini hangmat voor in de box gekocht. Kan ze lekker in straks :)

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Man en ik zijn volgende week de hele week vrij :) . Eerst een paar dagen naar België en misschien kunnen we dan volgende week even naar Gouda gaan. Is idd niet zo heel ver weg hiervandaan!

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh en vroeg me af....wat is de stand van zaken mbt jullie navels...
    Die van mij wordt steeds vreemder.....is helemaal plat met een soort randje aan de zijkanten.. :confused:

9. Ik heb geen vreemde navel vind ik zelf. Ik merk wel dat het wat strakker om me piercing zit. Misschien komt het nog wel, maar me navel lag al diep voor mijn zwangerschap.

10. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    mijn navel groeit helemaal dicht ;)

ojee moeten we ook snel nog een box zoeken! moet daar ook een soort matrasje onderin?

11. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    fijne avond iedereen, ga ff op bed tv kijken!

12. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Zo... net naar de verloskundige geweest, alles was super!
    Hij groeit super, bloeddruk was goed en alles...

Was voor 't eerst aangekomen, nu drie kilo erbij....

13. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Meiden jullie gaan veel te snel hier om alles bij te houden! :p

Welkom hier Miranda! :)

Ik ben nu 8 kilo aangekomen. Ga niet te vaak op de weegschaal staan, maar probeer er wel een klein beetje op te letten. Wat er aan komt moet er ook weer af ;)

Wij hebben hier ook een heel schattig hangmatje voor in de box, van mn vader gekregen :)

Mijn navel is niet anders dan anders. Mn buik begint wel harder te worden.

Vanmiddag op mn werk voelde ik me ff heel flauw en misselijk worden, het was ook heel warm bij een client op zijn kamer. Wel erg lastig aangezien het een client was met vreselijke dwang en hij me normaal gesproken op alle manieren probeert tegen te houden om weg te gaan. Gelukkig kon ik redelijk snel naar buiten en daar ging het wat beter.

14. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Mijn navel is nu wel een beetje ondiep geworden. Lijkt nog wel op mijn navel. Ik kan mijn navel niet meer zien, ik zie het alleen via de spiegel.

Kelly: lekker geslaagd bij de babypark las ik. Ik moet nog badspullen kopen dus misschien ga ik daar ook even langs.
    Senseemillia: Heerlijk vooruitzicht - lekker weekje vrij. Nog een dagje werken, en dan lekker genieten! Heb je je baby al gevoeld?

We hebben vandaag heerlijk gegeten. Geroosterde aardapples, geroosterde wortelen, geroosteerde kip met wat bloemkool met witte saus. Beetje van alles, en nu zitten we allemaal even te hangen op de bank. Heb ik echt lang niet meer gehad.
    Liefs Sal

15. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Door: Netjes hoor, beetje aangekomen en verder alles goed bij de vk, gelukkig !

Angela: Hehe, gelukkig dat die eigenwijze knul toch besloot mama gerust te stellen. En idd, anders gewoon de vk bellen, beter dan een nachtje wakker liggen van de zorgen.

Trutje: Nog gefeliciteerd met de kleine boy/girl. Hoe was de kraamvisite?

Navel; Tja, die wordt wat minder diep, maar verder geen gekke randjes of zo :)

Scheren: Hmm, ben daar niet zo trouw in, maar ik houd het zo goed en kwaad als het gaat bij, wil ook geen oerwoud kweken maar mijn man laten doen, vind ik zelf niet zo'n strak plan en ik denk hij ook niet ;)

Vandaag behoorlijk last gehad, het lijkt wel alsof de baarmoeder aan de bovenkant verder naar boven wil dan ruimte is, echt behoorlijk pijn aan de linkerkant. Gelukkig zakte het vanavond met wat rust houden, maar niet leuk.

Rick was gelukkig verder niet ziek vandaag, zijn knuffel was nog niet droog want mag niet in de droger, maar als de knuffel toekeek vanaf de verwarming bij het bed, was het ook goed ;)

16. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Door: super dat alles goed is met jou en de baby, zelfs een beetje aangekomen.
    Annemonique: lastig lijkt mij om bij zo'n klant weg te gaan. Misselijk en flauw is ook niet goed. Gaat het het nu wel weer?
    Conny: blij om te lezen dat het beter met Rick gaat. Schattig dat knuffel wel mag toekijken vanaf de verwarming.

Liefs Sal

17. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Senseemillia: Heb je ondertussen al wat gevoeld? Ik gelukkig wel heel even, al is dat nu ook alweer een poosje voorbij. Toch ga ik er nu vanuit dat alles goed is, maar meneertje zich gewoon even wat rustiger houdt.
    Hopenlijk heb jij je poppetje ondertussen al gevoeld, maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor, je bent echt geen zeur!!!!

Kelly: Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent bij babypark, wij gaan binnenkort eens naar babydump, hier is dat volgens mij een beetje de enige grotere babyzaak in de buurt :(

Wat de box betreft die kun je inderdaad het beste hebben staan als de baby wordt geboren, er is niets zo handig dat als je een flesje of bv hebt gegeven en het kleintje heeft geboert, het even te kunnen wegleggen, maar je wilt ivm spugen de kleine toch in de gaten houden.
    De eerste dagen na de bevalling mocht ik beide keren van de kraamhulp niet met de kleine naar beneden, maar ik ging 's avonds toch al een stiekum hoor ;)

Navel begint hier ietwat uit te puilen :) maar nog niet gigantisch.

Liefs Angela.

18. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ja het gaat nu weer beter Salomina...dankje!

Ik heb de box van de week hier al neergezet....was zo benieuwd hoe het zou staan en heb nu geen zin meer om hm uit elkaar te halen :D Naja kunnen de katten tenminste rustig wennen ;)

19. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Annemonique de box staat hier ook al even. Zijn jouw katten er al ingesprongen?

Angela ik heb haar nog wel even gevoeld, maar ze is gewoon rustiger dan anders. Als ze morgen nog zo rustig is bel ik denk ik wel de vk.

Hmm en mijn navel was ook heel diep maar nu is ie plat :( . :( Voel ook wel heel goed dat mijn baarmoeder nu een flink stuk boven mijn navel zit.
    Hebben jullie trouwens ook dat je voelt dat die baarmoeder aan de ene kant hoger is dan aan de andere kant? Ik heb het als ik een harde buik heb dan voel ik rechts een hoger stuk dan aan de linkerkant...

20. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ja - die gevoel ken ik inderdaad. Mijn baarmoeder is nu al flink boven mijn navel, net onder mijn borsten begint de bol, en is ook hard aan het worden.
    Mijn tepels doen dagelijks ook wel een beetje zeer, en als ik ernaar kijk, lijkt het wel of mijn tepels aan het zweten zijn. Niet echt een druppel of zo, maar je kan wel zien dat het een beetje vochtig is. Heel grappig om te zien, maar oo zeer als ze hard zijn. Hebben jullie dat ook?
    Liefs Sal

Deel Deze Pagina