p.s het regent nu niet meer hier ... de zon probeert met man en macht door de wolken te schijnen ... misschien blijft het nu wel een poosje droog??
Salomina: Geen ervaring mee, dus helaas. Ik vind een warm/heetwaterkruik idd ook een eng idee, maar het zal wel nodig zijn, zowiezo die eerste dag omdat ze zichzelf dan nog niet op temperatuur kunnen houden, maar ook omdat wij nou natuurlijk gezellig in het koude seizoen bevallen Hier komt de regen nog met bakken naar beneden en ik zit me te pletter te vervelen. Die rustige zomerperiode qua werk mag van mij nou echt wel afgelopen zijn, pfff....
He hallo, Hier regent het ook flink , bah, je bent regen ook zo snel zat !! Heb vanochtend urine weggebracht om na te laten kijken of mn blaasontsteking weg is en ja hoor hij is verdwenen . Heb maar een fles cranberrysap gekocht om verdere infecties te voorkomen. Hopen dat ik de laatste weken goed doorkom. Charissa, heb je de verloskundige nog gebeld ??? Misschien wel verstandig om te doen ondanks dat het al wat beter met je gaat. Vanavond weer naar de yoga, ben 4 weken niet geweest dus wordt weer tijd... Moet weer aan het werk, tot later.. Liefs sappie
Mijn kraamzorg werkt alleen met die metalen kruiken. Volgens mij leg je die in het bedje of de kleertjes vóórdat je kindje in bed gaat/kleertjes aantrekt. Als je de kruiken hergebruikt moet je goed kijken of de rubber ringen nog goed zijn. Die sluiten de kruik nl. af. Zo niet, dan kun je bij de Hema losse doppen kopen (scheelt weet hoef je geen hele nieuwe kruik te kopen). Hier ook regen trouwens! Bah! Veel plezier met yoga Sappie! Ik mag morgen weer, leuk! Pim
Robine je hebt gewoon de babykamer al af!! Echt goed zeg. Ik ben benieuwd hoe die eruit ziet! Charissa mooi dat je je iets beter voelt! Maar wat Conny zegt misschien toch even voor de zekerheid bellen met de vk? En Femmy jij al om de drie weken naar de vk. Ik moet volgende week vrijdag en moet vanaf dan (30 weken) om de drie weken. Ben benieuwd hoe lang dat duurt.. Salomina lekker van genieten als de kleine zo druk is. Grappig dat hij/zij dan rustig wordt als je man in de buurt komt. Die van ons had dat ook maar heeft nu ook die 'gene' overwonnen..hahah. Gisteravond heeft mijn man wel drie kwartier zijn handen op mijn buik gehad en de beeb gevoeld. Ze was zo druk weer..gelukkig maar. Sappie lekker dat je van die blaasontsteking af bent. Nu maar hopen dat ie niet weer snel terugkomt. Ik had vandaag weer mijn eerste dagje. Druk druk druk. Heb vanmiddag in een bijna twee uur durend overleg met de wethouder gezeten (hij was net terug van vakantie..). Verder natuurlijk na een week tig mails en post. De verbouwing is nog niet begonnen . Ze beginnen nu halverwege volgende week . Nou ja afspraak is afspraak en het interesseert me niet wanneer ze beginnen als ze maar uiterlijk eind september klaar zijn. Ik moet er niet teveel aan denken want krijg echt de zenuwen dan. Mijn man had al bozig gebeld vandaag. Ik hoop dat het volgende week beter is want met dit weer kunnen ze niet beginnen zei die aannemer. Denk dat ze ongeveer 3 a4 dagen nodig hebben om de hele boel dicht te krijgen dus please please please laat het maar een paar dagen goed weer zijn of iig droog. Verder niet veel te melden hier. Beeb ligt nog steeds in stuit . Kan het hoofdje zo duideijk voelen aan de zijkant een stukje boven mijn navel. Volgens mij vindt ze hetliggen op die slagader nog steeds het einde (dat wordt wat als ze straks is geboren...). Ik zou het fijn vinden als ze wat gaat oefenen met draaien . Tot later!
Hallo meiden, Robine: Is het nog gelukt met je gordijnen? Ik ben benieuwd naar je kamertje. Goede tip van je om bij de bouwmarkten te kijken. Ikzelf ga op zoek naar witte gordijnen met lime figuurtjes erop. Ik weet niet of dat die er zijn, maar dat zien we wel. Ik heb ook dat boek van Daphne Deckers "geboorte van een moeder". Ik heb hem kado gekregen van een collega. Ik ben er nog niet aan begonnen. Wilde het eigenlijk bewaren voor in me verlof. Charissa: Fijn dat alles weer goed gaat met je. Ik zou toch even voor de zekerheid de vk bellen. Salomina: Ik had bij babypark informatie gevraagd voor een Belly Warmer. Ze zijn idd wat duurder, maar niet praktisch in gebruik. Ze zijn nl plat en je kan het dus alleen bij de voeteinde leggen van de baby. Ik heb vernomen dat zo'n kruik toch beter is, want die kan je in het ruggetje leggen. Ik had ook zo iets van jeetje zou dat niet gevaarlijk zijn. Gewoon wat informatie vragen in de winkel.
Hallo meiden, Ja ja ook ik zit nu onder de 100 dagen. Nog 99 dagen te gaan. . Heerlijk dat die maandag erweer af is zeg en wat is de dag weer snel gegaan. Hier in Rotterdam was het ook zo rot weer het heeft bijna heel de dag geregend en nu ook weer. Bah. Vandaag de echo's laten zien op me werk. Leuk hoor die reacties allemaal. Ik kom ook net terug van de vk. Alles zag er weer goed uit. Alleen me gewicht weer. Weer 3 kilo erbij Schrok me echt kapot zeg. Terwijl ik naar mijn idee niet gek eet. Ik eet misschien wel wat meer. Sowieso een cracker in de ochtend extra en boterham tussen de middag. Hij adviseerde me om een week geen pasta, aardappels of rijst te eten. Laten we dat maar eens gaan doen dan. IJzer en bloeddruk waren verder goed. Ik moet over 3 weekjes weer terugkomen. Nou meiden ik ga even me was opvouwen. Ik kom later wel weer even kijken wat er gepost is. Liefs Kelly
Ja die kilo's... Hoeveel totaal als ik vragen mag? Mijn weegschaal had het eerder begeven en heb een nieuwe gekocht afgelopen weekend. Had ik misschien beter nog even een maand of zes mee kunnen wachten.. Er zit nu in totaal wel bijna 11 kilo aan!!! Nu heb ik nog steeds dat vele vocht dus die gaan weer snel weg...maar ja stel dat zijn drie kilo's...dan nog...
Jippie t kamertje is klaar!! Gordijnen geruild voor bredere en meteen opgehangen en keurig omgezoomd(met strijkijzer en plakstrip hoor) ben niet zo een huisvrouw. Gordijnen zijn creme net als de vloerbedekking en het rolgordijn is lime groen. Staat erg leuk, morgen fotos maken en dan zet ik ze erin. Vind de regen wel lekker, heel de dag lekker binnen keutelen is ook fijn. Kelly: Ik zal me morgenochtend ook eens ff wegen, voroge week zat ik op +9kg , shit he?!?Maar ja is voor een goed doel. Senseemillia: Ik ga voor je duimen dat t droog wordt, anders schiet de verbouwing ook niet op! Beetje jammer hoor, maar komt vast allemaal in orde. Ga jouw vrouw mijn vrouw kijken en models! Tot morgen, Liefs Robine
Nou het valt toch nog mee? En jij hebt toch ook veel vocht. Iemand die ik ken was iets van 18 weken zwnager en tien kilo al. Je zag het niet. Moet zeggen dat het bij mij ook niet echt opvalt ofzo ik voel mezelf alleen steeds logger worden..
Oh en Robine...foto's van je kamertje.... . Leuk jouw vrouw mijn vrouw en dan CSI.. Helaas voor mij nu.. mijn man heeft een nieuw playstation spel... Final Fantasy met de chocobo...hahaha. Ik kan het deuntje wel dromen..
Hey allemaal, Qua gewicht zit ik nu op +8kilo en daar ben ik echt helemaal happy mee, want bij Rick zat ik al op het dubbele VK zei vorige keer geen zwangerschap is hetzelfde en deze beeb neemt waarschijnlijk een hoop van jou, waardoor ik dit keer zelf niet zoveel aankom. Nou ja het zal wel. Als beeb maar goed groeit heb ik er vrede mee. Ik hoop zelfs na de bevalling weer helemaal op het oude gewicht te komen (na de zw.schap van Rick ben ik 5 kilo zwaarder gebleven) maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn. Senseemillia: Jammer dat ze nog niet begonnen zijn maar je bent idd wel afhankelijk van het weer natuurlijk. Moest wel lachen hoe je dat zegt over de beeb zo van: vind ze blijkbaar het einde om zo te liggen haha. Ik kan trouwens niet voelen hoor hoe hij ligt, zal volgende keer wel eens vragen. Robine: Babykamer klaar. Wat heerlijk zeg. Lekker alles in de kasten doen etc. Salomina: Hier ook geen ervaring met de Belly warmer, ik heb gewoon 2 kruiken. Charissa: Gelukkig voel je je weer wat beter. Meiden ga ook nog ff tv kijken zo. Groetjes maar weer.
Vk zei dat ik op mijn gewicht moest letten. Je mag maar totaal 12-15 kilo aankomen. Ik kom er sowieso wel overheen. Belangrijkste is dat de kleine meid het goed doet en na de bevalling zien we het allemaal wel weer. Ik heb in ieder geval een goed voornemen voor het nieuwe jaar. Wat kilootjes eraf.
Hoi allemaal, Heb net lekker gegeten, en gelijk even kijken wat er allemaal gezegd is. Robine: Mooi dat de kamer helemaal af is nu. Geweldig!! Ik ben heel erg benieuwed hoe het eruit ziet met alle meubels erin. Senseemillia: Wat rot dat ze nog niet begonnen zijn. Ik hoop echt dat je een paar dagen droog zal zijn voor je. En ja ik geniet echt van de kleine als ie schopt hoor. Ik vindt het altijd nog grappig als mijn man dichtbij komt dat de kleine rustig is. Ga vanavond wel even kijken of de baby wel doorblijft schoppen als mijn man er is. Kelly: Ooo ik zie het inderdaad, nog 99 dagen te gaan Het gaat echt hard he? Vraagje over de vk en gewicht ... heb je dan wel hetzelfde aantal kleren aan? Ik ben ook 4 kilos aangekomen, maar toen had ik schoenen aan, en trui enz. Thuis op de weegschaal is het een andere verhaal. Ik kijk meestal sochtends als ik wakker bent, en dan in totaal ben ik 7kilos in totaal bijgekomen tot nu toe. Toch wel een aardig verschil dan de 9 kilos die bij de vk is gemeten. Kruik: Ik heb wel een kruik gekocht (aantal weken geleden bij de Hema) maar vindt het wel eng. Ga mijn moeder straks wel even bellen (ze woont in NZ) en haar vragen hoe zij het heeft gedaan. Ik ga deze week wel even langs prenatal om te vragen hoe en wat. Sappie: Gelukkig heb je geen blaasontsteking meer hebt. Wat een gedoe he? Hopelijk heb je genoten bij yoga. Charissa: Hoe is het nou met je? Wat fijn dat je de kraamverzorgter al kent. Geeft toch een vertrouwde gevoel he? Nou meiden, ik ga even lekker luieren. Heb vandaag in onze kamer wat haakjes geplaatst zodat mijn man makkelijker zijn kleren kan ophangen (mannen tssskkk) We hebben geen hangkast in de slaapkamer, dus dan maar wat haakjes onder de boekenplank vastgemaakt. Hij vindt het een geweldige oplossing (jammer dat hij er niet zelf aan gedacht heeft hihihihi). Voor de aardigheid heb ik gelijk een extra klerenhanger erbij gezet zodat als mijn mand thuis komt, kan ie gelijk zijn eigen shirt ophangen i.p.v. laten slingeren. Dus .. ben benieuwed hoelang hij dat volhoudt. Tis ook makkelijker voor mij Later allemaal en alvast welterusten. Liefs Sal
He hoi Ik heb me zondagochtend voor het laatst gewogen en ben nu in totaal 8 kilo aangekomen. Ben ik best tevreden mee. Ik zal waarschijnlijk zo rond de 14/15 kilo aankomen gok ik. We gaan gewoon weer flink sporten en dan komt het allemaal wel weer goed Senseemillia; hoop dat het allemaal goed gaat komen met jullie verbouwing. Gewoon positief blijven !! Ik zal duimen voor droog weer. Robine; ben erg benieuwd naar jullie babykamer. Ik ga morgen gelijk je foto's bekijken. Ik ga nu samen met mn mannetje CSI kijken. Tot later... Liefs sappie
Ik ben ook al nodige kilo's aangekomen. Ik was voor mijn zwangerschap 53 kilo en ik zit nu al zeker op 65 kilo. Ik ben echt de eerste 2 maanden alle kilo's aangekomen, gestopt met roken en zwanger. Maar vind het ook niet heel erg want was ook heel erg mager en kreeg er eigenlijk geen kilo bij op.
@kelly een collega van mij was 25 kg aangekomen. Zij is denk ik iets van 1.60 ofzo... Andere collega 30 kg maar zij is lang.. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe het moeilijkst vond dat ik de 70 passeerde. Met 65 was het slikken zo van hmm nog nooit zoveel gewogen, maar die 70 is dan echt zo'n getal dat je denkt...oef. Hoop dat ik niet de 80 ga passeren . Ik ga de man losrukken van de ps2 en lekker CSI kijken. Tot morgen! Liefs Senseemillia
Jeetje als ik jullie vergelijk met mij kilootjes, dan schiet ik er toch uit hoor. Ik ga er echt vanaf nu beter op letten en misschien dagje meer gaan sporten en dat ook elke week volhouden. Ik hoop dat ik dan over 3 weken bij de vk gelijk ben gebleven.
Kelly: Je moet niet gaan afvallen joh, je kunt wel opletten wat je eet maar lijnen is helemaal niet goed in de zwangerschap.