Zag nog een bericht van haar staan bij onderwerp 'zwangerschap' kolf apparaat. Het zal wel goed met dr gaan.
Ja klopt ik zag net ook dat jantien ergens gepost had.. Sappie: Ik heb het ook hoor het komt zo dichtbij, als ik erover nadenk dat ik over kleine 3 maanden mijn hummeltje in de hand heb...het is onvoorstelbaar. Ik ben er ook wel bang/onzeker over hoe de bevalling loopt.. Wij zoeken ook nog leuke posters/schilderijen voor de babykamer, winnie the pooh of nemo.. En ook nog leuke schattige babylampen, Wie weet nog een leuke zaak waar je dit kunt vinden? Alvast bedankt. Ik ga ff lekker uurtje plat. Tot later...
Ik vind het ook een heel gereken met je verlof hoor, maar volgens mij heb je als je 4 weken voor je verlof stopt met werken recht op 12 (en dus niet 10) weken na de bevalling. Je hebt immers recht op 16 weken. Ik vind vier weken ook te krap, maar zes weken te voren vind ik wat lang. Ik ga dus mooi in het midden zitten en stop 5 weken tevoren. Dan heb ik afhankelijk van wanneer ik beval na de bevalling nog 11 of 12 weken verlof (daar zit dan wel een week vakantiedagen aan vastgeplakt). Ik ga daarna elke week 4 uur ouderschapsverlof opnemen zodat mijn dienstverband op 90% blijft staan (ivm pensioenopbouw etc), maar ik dus feitelijk 80% (woensdag vrij) werk. In Nijmegen zit een winkel De Engelbewaarder met allemaal houten speelgoed. Daar hebben ze erg leuke lampen. Maar ja dat is niet echt in jullie buurt. Tegen de bevalling kijk ik niet op. Dat lijkt me echt een bijzondere ervaring. Pim
ik heb deze hanglamp bij ikea gekocht! je kan ook op de site hun spullen bekijken! vandaag bij de intratuin nog een leuke klamboe gehaald voor boven het ledikantje en dit spiegeltje en misschien heb je leuke posters of schilderijen bij de Expo charissa?
Hallo allemaal, Pim: Emme is idd een leuke naam voor en meisje en ik heb hem ook nog nooit gehoord. Fijn dat alles goed was bij de vk. En wat de borstvoeding betreft. Ik denk er precies hetzelfde over. Ik doe het voor mijn kindje, maar als ik ga werken dan wil ik ook niet gaan afkolven. Lijkt me toch teveel moeite. Salomina: Spannend hoor dat de meubelels 1 september komen, dat is al over 2 weken. Robine: Voor jou ook al over 2 weken de meubels. Jullie zijn allemaal wat verder dan mij. Ik vind het dus wel leuk om te lezen wat mij allemaal nog te wachten staat. Tegen de bevalling zie ik een klein beetje op, maar meer omdat je niet weet hoe het gaat lopen en of je erg veel pijn heb, maar het moet er toch uit.
Haha moet toch altijd wel lachen om sommige opmerkingen. Pim jij met de borstvoeding. Wel goed dat je gelijk duidelijk bent geweest tegen je vk. Ik ben benieuwd of die van mij volgende week ook met de 'borstvoedingterreur' begint..hahah. Robine getver een boterham met beschimmelde jam... Lekker dat je zolang vrij hebt zeg. WEl goed geregeld in het onderwijs. Omdat ik vrij hoog ingeschaald ben zou ik maar een klein deel salaris vergoed krijgen bij het nemen van ouderschapsverlof. Dit is echt net veranderd door die levensloop. Je moet het aanvullen met de levensloop. Tja daar zit niks in bij mij dus houdt het snel op. Voorheen kreeg je bij ons een tegemoetkoming van 75% ofzo. Ik denk dat ik het ouderschapsverlof op wil nemen als ik wat meer hier in de buurt werk en het kindje wat ouder is. Sappie zo snel met die kraamzorg!!! Ik heb ook daarvan nog niets gehoord. Hmm leuke lampenwinkels in jouw buurt zou ik niet weten. Hier in Utrecht heb je leuke winkeltjes aan de oude gracht (het rustige deel) maar ja dat is voor jou wat ver uit de buurt. Salomina ik zag ook dat Jantien nog gepost had bij iets in de lounge ik heb daar nog op gereageerd vorige week. voor iedereen die de meubels krijg...Heel leuk zeg. Ik ben erg benieuwd naar jullie kamertjes straks. Op die van mij moeten jullie nog even wachten hoor..hahah. Ze beginnen volgende week woensdag met de verbouwing. Hoop dat het droog blijft. Alle lieve dames op mijn werk komen steeds vaker naar me toe.. Jee Lin wat hou je veel vocht vast.. . Je ben helemaal opgezwollen.. Oh ik ga me er echt nog beroerder van voelen. Het vocht is bijna weer zo erg als met die hitte. Zo lief dat een collega, die tijdens haar zwangerschap ook vveeeeeel vocht vasthield en nog naar het ziekenhuis moest, vandaag voor mij lekkere schoenen had meegenomen. Echt ik vond dat zo schattig. Morgen lekker mijn vrije dag.... Oh en Pim had jouw vk ook laten voelen hoe je kan voelen waar de beeb ligt?
Ik vond dat ze bij babypark erg veel spullen hadden van winnie the pooh...lampen, plakplaatjes, behangranden en ook posters en zelfs schilderijen. Misschien moet je daar eens kijken?
Hoi ! Vandaag kreeg ik mijn kraampakket thuisbezorgd. En paar hele grote pakken kraamverband (ow ja, zo zag dat er ook alweer uit, hellup ), flesje alcohol en alle andere noodzakelijke spullen. En daarnaast een lieve berenknuffel en een setje met babyverzorgingsspullen, shampoo, bodylotion etc. Echt heel leuk. Verder mezelf de hele dag koest gehouden, blegh, niks voor mij, maar goed mijn rug is een stuk beter, dus dan is het wel ff waard. Femmy: Ja, da's idd een lieve lamp, ik heb hem ook zien hangen bij Ikea. Lampen: Ik heb voor Rick's kamer een lamp in de vorm van een wolk van Ikea, en voor de babykamer een plafondlamp in de vorm van een zonnetje met een bijtje erop van Praxis. Robine: Je hebt idd zowiezo recht op 16 weken hoor, of je kleintje nou eerder komt of niet, dus als je 4 weken tevoren stopt heb je in elk geval recht op nog 12 weken. Sappie: Leuk zeg, al je intakegesprek, het gaat idd al opschieten he voor ons allemaal. Verder geen nieuws, saaie dag gehad
Ja erg he. Bij mij vandaag ook weer op me werk. Tot 2x toe. Ik denk dan echt van jaaaaa ik weet het nu wel. Het is nu ook weer warmer, dus mijn espr. schoenen gaan nu ook niet meer en zijn toch 2 maten groter. , dus vandaag weer slippertjes.
Ja dat is waar ook. Babypark heeft best wel wat van die dingen liggen. Zijn echt heel leuk. Vond je het ook leuk Senseemillia.
Kelly erg is het heh. Je krijgt er dan nog bijna meer zelfmedelijden van. Zeggen ze ook van tot wanneer werk je nog. Als ik dan zeg tot 29 september zeggen ze steevast oh nou ik hoop dat je dat gaat redden . Ik vond babypark wel een leuke winkel alleen heb niet de kast kunnen vinden die ik graag zou willen. Ze hebben wel echt veel leuke accessoires en ook allemaal heel goed geordend. Het hele kinderwagen gebeuren hadden we overgeslagen omdat we die al hebben. Maar die accessoires hebben we redelijk lang gestaan. Oh en zag daar ook zo'n heel pittige stoel en zo'n chaise longue. Die wilde ik bijna kopen, maar Michiel zei dat we dat beter nog niet kunnen doen. Heeft ie ook wel gelijk want koop ik die stoel meer voor mezelf dan voor beeb... En dan stel ze is ouder en vindt hem niet leuk.. Zie mij al staan. Ga nou op de chaise longue zitten..nee doe dat nou...hahaha. Maarreh jij dus ook weer meer vocht. En dat terwijl de temperatuur nogal meevalt nu, ik bedcoel die 35 graden van drie weken terug was wel extreem, maar mijn voeten zijn nu net zo dik
Senseemillia, ik denk dat het weer van nu ook weer zorgt dat je veel vocht vasthoudt. Het is hier echt hartstikke benauwd en broeierig. Maar wel irritant he dat mensen van die fijnzinnige opmerkingen maken. Zoals ik vandaag al schreef heb ik best al een ronde buik omdat er dus lucht in m'n buik zit. Ik krijg ook opmerkingen of ik al bijna met verlof ga en dat het aan het eind toch wel zwaarder wordt . Ik laat ze maar praten, maar ik word dat ook goed zat. De verloskundige heeft het me niet laten zien hoe ik kon voelen hoe de beeb ligt. Ben het ook vergeten om te vragen eigenlijk. Femmy wat een enorm leuke lamp zeg! Conny, lekker uitgerust van je saaie dagje? Fijn dat je minder last van je rug hebt. Morgen ben ik lekker vrij. Mijn man ook. Ik moet eerst even naar de mondhygieniste en daarna gaan we even de stad in. Ook nog even de gordijnen voor de babykamer ophalen bij Trendhopper, want die zijn al klaar. Pim
Hey allemaal, Zo nog ff gauw een berichtje. Rick heeft afgelopen nacht voor het eerst in zijn autobed geslapen. En het ging Goed. Gelukkig maar! Hij wil het ledikantje niet meer in. Echt geweldig zeg! Heb in mijn album foto's geplaatst van zijn kamer en van de babykamer en van onze slaapkamer ivm de nieuwe dakkapellen. Let alleen niet op de rommel op de babykamer want moet alles nog opruimen en opnieuw een plekje geven. Ga morgen Rick zijn kast maar eens intuigen. Voor degene die zijn MSN adres heeft doorgegeven, hartstikke leuk kunnen we een keer kletsen, gezellig! Bedankt.! Senseemillia: Wat vervelend van dat vocht, heb ik gelukkig geen last van. Hoop voor je dat het wat beter word. Femmy: Ik zit bij OZ en heb nog steeds niks gehoord van kraampakket, zal wel eens ff bellen. Conny: HAHA hoezo zwangerschapsdementie! Ach dat kan de beste gebeuren hoor. Hoe is het met Rick zijn kamer? Salomina: Heerlijk geslapen zeg! Robine en Sal??: Binnenkort de babykamers, leuk zeg! Wel foto's plaatsen hoor, vind ik echt altijd leuk om te zien jullie foto's. Meiden ga douchen en naar bed, groetjes allemaal!
Nou nou weer een hoop gepost binnen 2 uurtjes. Senseemillia: Ik krijg idd 75%vergoed tijdens het ouderschapsverlof...heerlijk, toch ff extra zonder er wat voor te doen. Ik vind het maar eng trouwens om aan mn buik te voelen, blijft een eng gevoel vind ik. Durf ook niet zo gauw te duwen en te voelen. Zeker in de ochtend bij t opstaan is ie keihard, nou dan blijf ik er lekker vanaf. Conny: Een stapje terug zijn er meteen weer 2 vooruit. Nu heb je tenminste minder last van je rug. Saskia: Ik heb je aangemeld!!!Op msn, dus see ya! Nou meiden, slaap lekker en tot morgen, weer een dagje voorbij en dichterbij onze kleine baby.! Liefs Robine Pim: Laat ze maar kletsen over je buik. Kelly: tja de bevalling, ach niet teveel over nadenken, geen een is t zelfde en als je trouw je lesjes pufgym hebt gedaan krijg je ineens een keizersnede, alle moeite voor niks. Maw, je kunt je er niet op voorbereiden.
Oja, uit de 3d echo bleek dat mijn placenta aan de voorkant ligt.........kan dit kwaad tijdens de bevalling?? Weet iemand dit?? Moet toch volgende week naar de VK dus dan zal ik t ook ff vragen, maar misschien dat iemand het antwoord al weet?! Liefs Robine
Robine, mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Dit kan geen kwaad tijdens de bevalling. Wat kwaad kan tijdens de bevalling is een voorliggende placenta, dat is een placenta die voor de baarmoedermond ligt. Pim
Goeiesmorgens ! Zow, een stuk fitter dan gisteren, een nacht goed geslapen, heerlijk !! Vanmorgen ga ik boodschappen doen met mijn schoonmoeder en haar zus, dus sjouwers genoeg Saskia; Oh, stoere kamer zeg van Rick ! Die benzinepompkast zag ik laatst ook ergens staan, heel erg leuk ! En de babykamer heel rustig, heel lief ! Dat scheelt echt een berg ruimte met die dakkapel ! Robine: Idd wat Pim zeg, voorkant kan geen kwaad, voor de baarmoedermond wel. Het enige nadeel kan zijn als je baarmoeder aan de voorkant ligt, dat je de kleine minder goed voelt bewegen/schoppen. Pim : Heel vervelend die opmerkingen. Raar ook zo'n ommeslag in jezelf vind ik. Eerst kun je niet wachten totdat mensen opmerkingen maken over je buik, als je pas zwanger bent, en nu worden de opmerkingen minder positief. Senseemillia: Dat is niet erg tactisch zeg, als ze zich afvragen of je het nog wel gaat redden tot je verlof, pfff... Haha, ik heb ook een supercomfortabele stoel voor op de babykamer, voor de nachtvoedingen en om gewoon ff lekker in te gaan zitten met de kleine. Als er een groot bed in die kamer komt, past de stoel niet meer, dus die verhuist dan naar de woonkamer. Maar daar moet je wel plek voor hebben.... Kelly: Dan maar slippers he, je kunt niet op te kleine schoenen blijven lopen, dus groot gelijk hoor ! Rick's kamer is wat vertraagd, want Werner was gisteren ook ziek. Dus kijken hoe ver dat hij vandaag komt en anders gaat Rick pas na het weekend over naar zijn nieuwe kamer.
Morgen allemaal, Voor het eerst wel de hele nacht doorgeslapen. Wel een paar keer wakker omdat ik me wilde omdraaien, maar niet dat gewoon een paar uurtjes wakker bent gebleven ofzo. Heerlijk. Vanochtend ging de wekker van mijn man, ging ik naar de wc, en dacht - he - ik heb best wel trek. Dus heb net even een boterhammetje op plus een kopje thee. Gek is dat. Saskia: Wat is jullie huis mooi geworden met de dakkapellen. Rick zal supertrots zijn op zijn kamertje. Ik vindt de kast ook geweldig. Zo'n kamertje wil ik best ook wel hebben. Femmy: leuke lamp en spiegel hoor Ben benieuwed hoe jullie babykamer uit ziet straks als alles klaar is. Pim: Success bij de mondhygieniste. Daarna lekker de stad in met ze 2tjes. Conny: Wat leuk dat je een leuke knuffel en setje babyverzorgingspullen heb meegekregen in jou kraampakket. Iedere kraampakket is anders. Heb je een leuke dag gehad gisteren? Lekker uitgerust? Charissa: Hoe is het met je zus? Sappie: Ze zijn wel lekker vroeg met de intake voor kraamzorg. Ben benieuwed wat ze allemaal gaan zeggen, adviseren enz. Grote buiken: Mijn buuren kunnen nu echt pas zien dat ik zwanger ben. Ze durven mij niks te vragen, al lopen ze met een grote glimlach gewoon langs en alleen hoi zeggen. Ik heb niks met de buuren eigenlijk, maar vindt hun gedrag wel grappig. Wel krijg ik opmerkingen van 'stoere' jongens rond de 15-19 - oo je bent zwanger, is het wel gewenst? Terwijl ik hun niet eens ken!! Aan de ene kant grappig, aan de andere kant heel irritant. Weet nog niet wat ik allemaal ga doen vandaag. Mijn man is vandaag met de OV naar werk, zodat ik de nodige boodschappen met de auto kan doen. Ook even langs de gemeente werf lijkt mij een goed idee (papier en rommel maar even weggooien).
Goedemorgen allemaal, Bedankt voor jullie reacties op Rick zijn kamertje, wij zijn er idd heel gelukkig mee, en vannacht weer zonder problemen in zijn autobed geslapen dus dat gaat gelukkig goed. Ik vind het toch wel erg vreemd dat jullie allemaal al een kraampakket hebben, ik denk dat ik vandaag toch maar eens ff ga informeren. Wat sneu Conny dat Werner ziek is, ook voor Rick maar idd dan volgende week maar in zijn kamertje. Beterschap voor Werner. Robine ik heb je geaccepteerd hoor. Femmy: idd een leuke lamp, ik moet nog een lamp hebben voor op Rick zijn kamer maar weet nog niet goed welke, heb er het liefst een met een raceauto of iets dergelijks erop maar zou niet weten waar je die kunt halen. Meiden heb al een tijdje niks van Angela vernomen? Jullie enig idee? Oja ze was nog op vakantie natuurlijk! Ga s ff stofzuigen en dweilen bleghh dat vind ik echt het vreselijkste karwei dat er is, echt waar! Ben altijd blij als dat weer gebeurd is. Nou groetjes maar weer.