November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Femmy, ik ben ook al 14 kilo aangekomen. Nou ja, zal er wel weer afgaan!

Pim

2. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Pim jij ook rustig aan op je werk he! Jij kunt er toch niets aan doen als je iets niet af krijgt voor je verlof.

Ik ben nu in totaal 10 kilo aangekomen, zit gelukkig al 2 maanden rond hetzelfde gewicht.

3. jacq

jacq Bekend lid

9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Sensemeelia, ik zou voor de zekerheid toch even bellen met de vk.
    Ze kunnen je toch wel een extra keertje controleren. Hoop dat je je beter voelt.
    Ik heb verder nog niet bij gelezen. Mijn computer thuis staat zo onhandig dat ik er niet gemakkelijk achter kan zitten. Dus nu maar even va mijn werk.
    lfs

4. Goedemorgen allemaal,

De beeb is weer lekker druk bij mij. Ik wordt echt van alle kanten geschopt. Mijn buik gaat echt in de weg zitten op kantoor. Hij komt helemaal tegen het buro aan. Ze zal af en toe klem zitten.

Pim: 3 dozen al. Dan heb je echt geluk. Wel een beetje rustig aan doen he vandaag.

Senseemillia: Ja het voch is weer erger geworden :( . Doet gewoon zeer als ik loop. Ik heb nog geen tijd gehad voor die schoenen. Ik red het niet om na mijn werk na de winkel te gaan. Ik ben het van plan om het vrijdagavond even te doen. Ik loop nu op slippers. Ik had van mijn moeder schoenen gekregen, maar die zitten nu ook te strak.

Ik heb gisteren ook de uitnodiging gehad om de blijde doos op te halen :D :D :D . Eindelijk iemand die me niet vergeten is. Ik ga het na mijn werk even doen doen. Prenetal zit namelijk 5 min van me werk. Ben benieuwd.

Ga even verder.
    Liefs Kelly

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    pfffff zit bij jullie de kleine ook zo hoog? jemig..... ik kan soms niet eens meer normaal zitten.....
    zo ineens ook
    vorige week vond ik nog dat ie nog laag zat en zoineens zit ie echt tegen mijn ribben aan......
    voel hem//haar ook niet meer zoveel........ruimtegebrek zekers......
    kijken wat de verloskundige volgende week dinsdag zegt.

ik ben dinsdag begonnen met zwangerschapgym (wel laat vind ik) we zijn met 7 dames........ waarvan 3 uitgerekend zijn op 15 november (ik ook) eentje op 14 november en 3 op 4 december........en we zijn allemaal bij dezelfde verloskundigenpraktijk.............die krijgen het nog druk hahahahaha . hoe krijgen we het voor mekaar... :D

6. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ik voel beeb ook steeds heel hoog zitten. Mn buik is ook meestal keihard en voel me soms echt benauwd. Ik moet vanmiddag naar de VK, dus ben benieuwd of de kleine goed ligt enzo.

7. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Haai dames, het is me wederom niet gelukt om bij te lezen, sorry... :oops:

Ik ben maandag naar de vk geweest, bloeddruk blijft gelijk,ik was niet aangekomen, maar dat was niet erg, en beebje groeit goed.
    Hij ligt met zn koppie naar beneden, lag ie de vorige keer ook, wel grappig....

verder:
    Ik heb gister dubbel goed nieuws gehad....

1: Ik had me ingeschreven voor een flatje, en ben nummer 1.... Het is klein, officieel tweekamers, maar hebben bij een oud-buurmeisje even dezelfde flat bekeken en er is plek voor nog een klein kamertje...
    Dan is t wel krap, maar sparen we al het geld uit wat we nu aan opknap voor dit huis nodig zouden hebben, en gaan elke maand 100 euro minder huur betalen, plus...
    Als je eenmaal in de malle-molen van de gemeente zit, ben je doorstromer, dus na een half jaar kunnen we ons inschrijven op grote flats of woningen, en komen we bovenaan te staan....
    Dan maar ff krap zitten....

2. Mijn mams had gisteren een mri-scan, om te kijken of de tumor in haar long gereageerd had op de chemo. Dit is zeker zo, de tumor is de helft kleiner, zit niet meer tegen de slokdarm en luchtpijp aan en ze kunnen nu bestralen, wat betekent dat ze m een enorme opdonder kunnen geven...
    Dit was t beste scenario wat wij ons voor konden stellen....

Dus....
    Ik ben blij, we gaan nog voor de bevalling verhuizen naar een net en droog huisje, weliswaar klein, maar netjes...
    En mn mams kan zeker weten dr kleinzoon leren kennen....

8. sappie

sappie Fanatiek lid

Door; wat geweldig nieuws over je moeder !!!! Ben heel blij voor je.
    Ook een nieuw huis, zonnetje begint weer lekker voor je te stralen. Geniet er maar lekker van.

Nog een uurtje werken en dan mag ik naar huis. Moet om 13.30 bij vk zijn. Ben heel erg benieuwd hoe de beeb ligt. Ik hou jullie op de hoogte.

Tot vanmiddag !!

Liefs sappie

9. Ik weet eigenlij niet of dat de beeb hoog bij mij ligt. Ik krijg wel steeds meer last van maagzuur en het voelt hoger in buik wel harder aan, dus zal dan wel.

Door: wat een goed nieuws zeg.

Sappie: Zo heerlijk zeg eerder vrij. Veel plezier bij de vk.

10. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Wat een goed nieuws Door!! Feli! Na regen komt meestal wel weer zonneschijn!

Sensee: Ik heb Prenatal al gebeld en gezegd dat je al 3 dozen hebt gehad.......ze komen ze vanmiddag terughalen ;)

Trutje: Die Kruidvatdoos is dus wel de moeite waard?! Hier was ie ook op, lekker handig, dus moeten nog even wachten!

Femmy: Hier al +14kg hoor!! Begin kamerolifantje te worden en heb alle maanden niks extra's genomen, mn eetpartoon is t zelfde als voor de zwangerschap! Zo zie je maar, je kunt er niks van zeggen. Maar zodra ze eruit is ga ik weer lekker sporten!

Panda: Sterkte met de ijzercheck

Mam: Beeb zit hier nog niet zo hoog, gisteren wel paar voetjes aan alle kanten gevoeld dus ze trapt lekker. Heb t wel snel benauwd en hijg als een paard als ik 2 trappen opgelopen ben. Beetje
    jammer.....

Zo en nu nog een paar kleine zinnetjes:
    - Ik ben de warmte zat!!!! Wil niet zwetend in mn bed liggen s nachts!
    - Heb sinds eergisteren een rechterbeen dat vreselijk veel zeer doet, en dan met name aan de onderkant bij mn bil, bij elke stap kan ik wel huilen :(
    - Gisteren was een vriendin op bezoek en ik kreeg een hele mooie Nijntje luiertas( die had ik nog niet zelf gekocht!!!). Erg mooi cadeautje.
    - Nu ga ik echt strijken! :(

Tot later,

Liefs Robine

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Sap ik ben benieuwd hoe je beeb ervoor ligt! Heb je zelf een idee of ie is gedraaid? Ik moet morgen om half tien naar de vk.

Pff meiden ik ben net ff een uurtje wezen winkelen ik lijk wel een oma hallo zeg. Heb nog wat lakentjes voor de beeb gekocht. Nog wat rompertjes een broekje en een lief spijkerjurkje. Eigenlijk wilde ik nog doorrijden naaar de prenatal maar beter van niet..

Door goed nieuws zeg over je moeder! Kan me voorstellen dat je heel blij bent.

Annemonique hier zit de baby ook vrij hoog. Ik moet echt wel rechtop zitten anders zit mijn rib tegen haar hoofd aan. Al lijkt het of ze met haar hoofdje iets is opgeschoven, meer naar het midden.

Kelly hoop dat je die schoenen kan vinden. Het is nog steeds niet ideaal maar denk wel beter dan slippers. Er zit ook een goed voetbed in dat is ook wel fijn.

Jacq het lijkt wat beter. Geen hoofdpijn meer maar wel een beetje duizelig vooral net na het winkelen. Bloeddruk heb ik gemeten maar die is prima dus geen enge dingen. Morgen naar de vk dus ga het wel zeggen tegen haar.

Pim rustig aan doen hoor op je werk! Ik weet serieus dat het lastig is vooral als je denkt dat je het niet af krijgt, maar probeer je er overheen te zetten. Bij mij heeft het geholpen dat Michiel zei tegen mij oh en als jij morgen onder de bus komt of wordt opgenomen in het ziekenhuis kun je het ook niet afmaken...
    Je hebt idd allemaal leuke dingen in het vooruitzicht, maar pak je rust ook meid. Je bent wel bijna acht maanden zwanger hoor!

Ik ga even wat eten nu. Tot later.

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Door wat een goed nieuws over je moeder zeg! Geweldig!

Robine, ik was het met de drie dozen :oops: en niet Sensee....

Nou ben al weer gekalmeerd hoor. Zoals ik schreef was het echt een beetje een paniekaanval. Wordt echt een zwangere muts..... Nu kan ik weer helder denken, haha. Idd niemand is onvervangbaar hoor. Dat zei mijn man vanochtend dus ook.

Sappie veel succes bij de vk. Hoop dat je beeb is gedraaid.

Pim

13. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Door: Wat geweldig nieuws over je moeder. Ik kan me voorstellen dat jullie allebei opgelucht zijn dat zij nog de kleine kan zien. Das heel wat. En een nieuwe flat :) Dat scheelt ook weer.

Warmte: Nou, ik ben er ook een die genoeg heeft van de warmte. Ik kan niet eens fatsoenlijk boodschappen doen. Tis veel te warm om die klein stukje te gaan lopen naar de super, en de klein stukje vindt ik zonde te doen met de auto. Op de fiets lukt het wel, totdat ik stop en van de fiets af ga. Dan krijg ik het zo warm. Ongeloofelijk.

Robine: Dat pijn in de bil, dat heb ik een keer gehad toen we keukens aan het kijken waren. Moest ik even tegen een aanrecht aan leunen, ik wist niet wat me overkwam. Gelukkig was het maar de ene keer. Lief dat je een Nijntje Luiertas heb gekregen van je vriendin. Die is echt leuk :) Sucess met strijken meid, hopelijk zit je niet in de zon - das dubbel warm.

Sappie en Annemonique: Veel plezier bij de VK :)

Mam2003: Klinkt gezellig bij zwangerschapsgym :) En allemaal dicht bij elkaar uitgerekend. Jeetje - idd hoe krijgen jullie het voor elkaar. Mijn beeb zit al met hoofd beneden en de billetjes zijn heel erg hoog. Dat doet erg pijn als ie langs de ribben scheurt met de billen. Ik heb meer last van de beeb savonds als ik wil slapen - heel onrustig, maar de beeb heeft het volgens mij veels te warm.

Kelly: Veel plezier met het ophalen van de blije doos :) Hoe is het vandaag op werk? Ietsje beter als gisteren?

Sens: Die sterretjes heb ik ook gehad gister, maar de koppijn niet. Ik zat net achter de pc, ben gelijk weggegaan, en wat water gedronken. Andere dingen gedaan. Was echt vaag hoor.

Femmy: Lekker genieten van je vrije dag vandaag :) En veel plezier met de kamertje straks.

Pim: Rustig aan doen he? Als het niet lukt, dan lukt het niet.

Gisteren avond alle shirts van mijn man gestreken, plus de was gevouwen. Wat en karwei elke keer he? Gelukkig heb ik de tv in de slaapkamer, dus het was wel lekker gezellig :) Merkte wel dat de kleine de hele tijd de beentjes aan het strekken was - bil an de linker kant, en de voetjes helemaal aan de rechterkant. Deed best wel zeer na een uur strijken.
    Heb vandaag wel lekker uit kunnen slapen. Was pas om 10:30 wakker. Nog even bijgekomen in bed, en dan gelijk even ontbijten. Dat had ik wel even nodig. Ga zo even douchen en naar de HEMA denk ik. Heb nog 4 kortingsstickers. Ga de flessensterilisator halen en de flessenwarmer. Verder weet ik het nog niet, ik zie het dan wel.
    In Nieuwegein hebben we ook de kermis deze week, alleen mijn zussie is een beetje ziek geworden, dus weet niet of we daarheen kunnen gaan.
    Meiden ik ga wat doen. Laters :)

14. sappie

sappie Fanatiek lid

Mijn gevoel zegt dat de beeb nog in stuit ligt, maar de kleine heeft de afgelopen 2 weken wel heel veel bewogen en ook wel liggen draaien. Ik ben echt heel erg benieuwd.

Sap

15. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Middag dames,

Kelly: Veel plezier vanavond met de blije doos!!!

Mam2003: Ik heb inderdaad ook het gevoel dat de kleine erg hoog zit, als ik iets moet buigen dan wil dat niet altijd meer lukken omdat meneer dan tegen mijn ribben drukt. Heel veel plezier a.s. dinsdag :D

Door: Wat een fantastisch nieuws Door!!!! =D> Ik ben echt superblij voor je!!!

Sappie: Hoe was t bij de vk, ben benieuwd hoe de kleine ligt.

Robine: Ow dat was jij dus, toen ik prenatal belde zeiden ze dat ze al waren ingelicht haha ;) En wat een lief cadeautje van je vriendin zeg...zoekt ze nog nieuwe vrienden moet namenlijk ook nog een luiertas :) Veel plezier met strijken :tongue:

Senseemillia: Ow wat heb je weer leuke spulletjes gekocht :D Ach en ieder dag een uurtje is ook leuk doe je dat toch gewoon ;) , alleen wat minder voor de portemonne.

Pim: Doe maar lekker rustig aan, het gaat vast helemaal goedkomen ;)

Salomina: Jij hebt t dan inderdaad gezellig gehad op de slaapkamer, kleine wou zeker graag meestrijken dat ie zich zo liet gaan ;)
    Veel shopplezier!!!

Nou ik ben vanmorgen ook weer op keuring geweest, maar ben er helaas niet helemaal goed doorgekomen :( Bloeddruk, ijzer en hartje was allemaal perfect, maar de groei blijft 2 weken achter. Weer was die stagaire er, maar wel een andere vk erbij die alles nacontroleerde. Volgens de stagiare lag ik prima op schema enz enz, maar toen mijn vk ging navoelen begon ze haar net niet uit te schelden. De schatting van gewicht bij 40 weken is nu rond de 2500 gr :( en dat mag niks minder worden anders mag hij niet thuisblijven. Ik ben er echt nog even onderste boven van en heb alleen maar gehuild toen ik thuis was :cry: Nu zei ze wel dat de dames ook nooit groot en zwaar geweest zijn, maar moet ik nu om de 2 weken gaan komen zodat ze t nauw in de gaten kunnen gaan houden. Het KAN ook zijn dat doordat hij zo extreem actief is hij zijn energie hieraan opmaakt en dus niet aan zijn groei. Daarbij heb ik door de griep zelf minder energie gehad, waardoor de kleine ook minder heeft. Mag nu gelukkig wel een hoestdrank gebruiken (thijmsiroop) zodat die hopenlijk snel overgaat en ik weer opnieuw energie kan opbouwen. Hij lag wel al helemaal klaar, nog niet ingedaald, maar wel met het hoofdje beneden en kontje rechts, beentjes links.
    Ik hoop dat mijn manneke toch echt een beetje beter gaat groeien :cry:

Liefs Angela.

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jeetje Angela dat is schrikken zeg. en maar goed dat je eigen vk nog even nacheckte. Ik vind het wel goed dat ze het nu vaker gaan checken.
    Dat van een actieve baby ken ik. Een vriendin van mij had ook zo'n baby. Het heet volgens mij joggin syndrom ofzo. De baby is dan zo druk dat hij idd niet gaat groeien. Haar baby werd zelfs lichter.
    Hebben ze verder nog iets gezegd wat je moet doen? Mijn vriendin moest heeeeeeeel veeeeeel rust nemen. Dat hielp wel wat.

En die portemonnee..weet niet hoe het komt maar had onwijs veel geld over, meer dan normaal. Morgen krijg ik alweer salaris dus dacht gelijk maar shoppen en moet het natuurlijk toch hebben ;) .
    Heb voor mijn man ook een heerlijk luchtje met douchegel etc gekocht en nog wat verzorgingsproducten voor zijn gezicht. Vanavond neem ik hem mee uit eten, gezellig even saampjes de stad in. De rest gaat op de bank!

17. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Sorry Sensee, zit je te beschuldigen van 3 dozen terwijl Pim de dader is ;)

Ik ga zo ff naar Aalsmeer ook de blije doos ophalen. neem meteen mn checklist mee en kan dan mooi weer andere laatste dingetjes halen!Moet nog een flessenwarmer en speentjes etc. ff Lekker koekeloeren dan maar.

Angel: Wat een schrik dat de kleine niet goed groeit. Misschien komt het idd doordat je je niet lekker hebt gevoeld de laatste tijd. Doe rustig aan en laat ze je idd maar goed in de gaten houden!

Salomina: ga je niet in teveel ronddraaiende apparaten op de kermis ;), vind de kleine vanst niet fijn! hahaha.Irritant he altijd maar die strijk! Mijne is gelukkig klaar voor weer 2 dagen!

Nou ik ga Blije doos halen :)

Liefs Robine

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    In Aalsmeer de blije doos ophalen???ik ben niet nieuwsgierig hoor maar waarom daar in vredesnaam?

19. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Angela, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Goed dat ze je nu extra in de gaten gaan houden. Had ze nog tips om te zorgen dat de kleine beter gaat groeien (moet je rust nemen ofzo)?

Robine, veel plezier met de blije doos!

Pim

20. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Het enige wat ik eraan doen kan is genoeg rusten, wat ook niet altijd kan met 2 rondrennende kids. Zal wel 's avonds eens beginnen met eerder gaan, maar het komt gewoon ook heel vaak voor dat ik de halve nacht wakker lig :( dus echt opschieten doet dat ook niet. Verder heb ik zoiets, ok ik kan dan wel extra gaan rusten, maar als de kleine heer zijn rust niet pakt kan ik liggen tot ik een ons weeg, maar verbruikt hij toch weer die energie :( of zou ik dat verkeerd zien?
    Ik probeer al zo min mogelijk te roken (ongeveer 5 per dag) dit moet ik nu gaan terugbrengen naar max. 2 per dag. Ik weet dat roken niet goed is en dat ik fout bezig ben, maar ik heb echt geprobeerd helemaal te stoppen, maar ik krijg t gewoon niet voor elkaar :cry:
    Ze hebben niets gezegt over een joggin syndroom, kan er verder ook niets over vinden. Is wel alles goed gekomen met het kindje van je vriendin senseemillia???
    Ik ga de jongste ff naar bed brengen, de oudste uit school halen en dan kruip ik de bank maar ff op. Vanavond eten bij mijn moeder, maar zal wat later vandaag nog wel ff komen.
    Fijne middag/avond allemaal ;)

Liefs Angela.

Deel Deze Pagina