November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ja jij bent volgens mij wel de eerste Sensee!
    Misschien leuk om een x een lijstje te maken wie wanneer uitgerekend is :)

2. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Sens: Zelfs in Nieuwegein bij City Plaza zie ik heel veel foutparkeerders. Gisteren nog een dikke BMW gezien die 2 plekken voor zijn rekening nam. Das toch niet normaal? En dat vlakbij de ingang. Ben dan zo geneigd om een briefje op de ruitenwisser te doen.
    Jammer dat het niet gelukt was om te gaan eten gister. Misschien vanavond wel :)
    Sens: Success bij de vk, en duidelijk op je strepen staan, alles vragen wat ter vragen valt hoor! Goed laten informeren over alles. Sterkte !! Enne geniet maar lekker vandaag met je man vrij :)

Annemonique: Het was jou nog gelukt via de passagiersstoel naar binnen gegaan. Petje af hoor, Mij lukt het echt niet meer. Hopelijk komt alles weer goed vandaag met je meubels. Trouwens, is het nog gelukt om de ene les in te halen voor samenbevallen?

We zijn gister ook niet naar de kermis geweest. Mijn zus voelt zich echt beroerd. Heb gister nog wat sinasappelen voor haar gehaald, en een lekker makkelijk maaltijd gemaakt zodat ze makkelijk kan slikken. Zielig hoor. Ik ken haar gewoon niet meer terug. Ga zo even checken hoe het met haar is.

3. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Goeiemorgen!

Gisteren een heel druk dagje gehad maar wel heel leuk! we hebben witte (lees gele) muren in de keuken dus daar kreeg ik ook de kriebels voor, dus wij gisterochtend eerst verf halen en meteen nog wat babyspullen zoals hydrofielluiers (ofzoiets) en een "matrasje" waar je baby op kan liggen zodat je samen in bad kan!.
    Om 1 uur kwamen de spullen!! mn vriend meteen de kinderwagen in elkaar zetten, er was een drukknoopje kapot maar dan moeten we zelf naar rotterdam komen om dat om te ruilen, dan zullen we het zelf wel een keer maken!.
    Maar hij is erg mooi :D groot hoor zo'n wagen!! daarna heeft hij het kamertje in elkaar gezet! ik zal zo wat foto's in mn album zetten, we gaan de indeling nog verandering en ik ga vandaag en in het weekend nog meer inrichten natuurlijk dus als het echt af is komen er wel nieuwe foto's!.

Iedereen vast een fijn weekend! :D

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Beterschap voor je zus Salomina!!

5. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Morguh dames,

Niet echt een geweldige nacht gehad, half 3 was ik nog wakker :( maarja. Liggen 's middags probeer ik zo vaak als kan te doen, als de oudste 's middags geen school heeft kan ik wat eerder plat dan als ze 's middags nog naar school moet. Jongste ligt dan meestal ook ff een uurtje. Ik durf niet te gaan liggen als ze op school ligt, aangezien ik dan ook zo vast slaap dat een bom naast me kan ploffen, ik wordt dan nergens wakker van en ben bang dat ik niet optijd op zal zijn om haar weer te halen :oops:
    Manneke is weer lekker actief en ergens (na lang wakker te hebben gelegen ;) ) heb ik nu wel zoiets van dat het wel goedkomt. Zolang hij maar blijft zitten totdat ik over de 37 weken ben, mocht hij dan te klein en/of te licht zijn en hij zou misschien opgenomen moeten worden, dan is dit toch meestal alleen totdat zij er zeker van zijn dat hij zichzelf goed kan warm houden, hij goed eet en verder geen problemen heeft. Ik vertrouw op mijn kleine heer dat hij het goed zal doen en hij dan toch weer heel snel mee naar huis mag. Meer dan goed mijn best doen om hem zoveel mogelijk energie te leveren kan ik niet en als ik niet ga denken zoals hierboven denk ik dat het alleen maar energie zal vreten.
    Maar goed genoeg gezeur van mij ;)

Fajah: Mooi buikje!!!

Salomina: Helemaal compleet nu, dus vanaf nu alleen nog de extra leuke spulletjes :D Hahaha dus in de volgende Lord of the Rings ga je auditie doen??? Ik ga zeker naar de film kijken dan ;) Heel veel beterschap gewenst voor je zusje!!

Charissa: Hoop niet voor je dat je nu de griep gaat krijgen :( houdt het wel ff goed in de gaten, want als die krampen regelmatig worden moet je zoiezo de vk ff inlichten. Het slecht en wazig zien herken ik inderdaad, ook een reden waardoor ik niet goed auto durf te rijden, mijn reactievermogen is niet zoals t is geweest en met mijn bril op (alleen nodig voor autorijden) zie ik net zoveel als zonder bril :(
    Nog maar 15 daagjes werken, heerlijk vooruitzicht voor je!!!

Saskia: Haha ik ben ook al zo'n opdondertje van maar net 1,68 ;)
    Wat het hoesten betreft, weet niet of je al iets gebruikt ervoor maar thijmsiroop mag. Heb vanmorgen de eerste lepel gehad en het komt meteen allemaal een beetje los. Ik kreeg t ook steeds zo benauwd en bleef er soms bijna in, DA wou me niets verkopen, maar van vk gisteren mocht ik gerust thijmsiroop gebruiken. En ook jij zal idd wel weten dat t soms moeilijk rusten is met nog meer kids, maar goed t komt vast goed :D
    Wat een eikel bij de C1000 zeg :x ik kan daar momenteel ook zo slecht tegen, ben wat dat betreft de laatste tijd erg snel op mijn teentjes getrapt :oops: en recht voor de raap (normaal ook wel maar dan verbloem ik alles een beetje om zo min mogelijk kwetsend over te komen naar de ander). Laatst heb ik me gescholden met 1 of andere vent die continu zijn hond bij ons voor de oprit laat poepen. Ik zeg ben jij nog normaal ofzo, hier spelen kinderen en dan laat jij steeds die ***hond voor mijn deur schijten, nu ruim je die rotzooi op en anders bel ik de politie, dan gaat t je geld kosten. De man zei niets en ontloopt me nu steeds :) Ik was echt superpissig, maar ergens vind ik persoonlijk dat ik gewoon gelijk heb, alleen zonder zwangerschap zou ik dus gezegt hebben van jee meneer zou u aub u hond ergens anders willen laten poepen bla bla bla :)
    Als mij dat was overkomen zou ik denk ik echt gezegt hebben nadat hij zo uitstapt van: en voel je jezelf nu ook een grote jongen, heb je fijn gedaan zeg pooh pooh jij zal trots zijn. Grgrgr kan me zo opfokken over zulke mensen tegenwoordig.

Panda: Jeetje wat rot dat je je zo voelt, ook jij rust maar goed uit. En de praktijk zal t dadelijk gaan uitwijzen betreffende de bv, het is toch een ervaring apart, en je moet er gewoon even je eigen gevoel en ritme in gaan vinden, maar t is ow zo mooi!!!
    Hoe was het bij de vk???

Senseemillia: Zegt t ze maar gewoon hoor!!! You go girl!! haha Ik had volgens de vk ook weinig vruchtwater, daardoor voel ik de beeb ook zo goed, al kom ik er niet echt wijs uit hoor ;) Heb wel al 2x zijn voetje kunnen vastpakken en de vk had een beentje vast en voelde de rest ook alles precies zitten :D
    Ik ben benieuwd wat de vk zal zeggen over de ligging, laat je idd niet afschepen en vertrouw op je eigen moederinstinct. Wel goed dat jullie er samen zo goed over gepraat hebben, dat is ook heel belangrijk, neem de info in je op en volg verder je eigen gevoel. Veel shopplezier vandaag ;) En nog maar 49 daagjes :confused: wow dat gaat snel!!!

Annemonique: Veel sterkte vandaag met de timmerman, ik hoop van harte dat alles nu eens goed geregeld wordt voor jullie!!!

Femmy: Ow ik ben benieuwd naar de foto's, fijn dat alles nu binnen is en je kan gaan beginnen met inrichten. Heel veel plezier hiermee!!! ;)

Het spijt me, maar kan verder niet teruglezen, sorry sorry sorry voor de meiden waarop ik nu niet heb gereageerd :( Ik heb wel alles gelezen, maar navertellen lukt me tegenwoordig niet meer. Tjeetje, geniet zo van mijn buik en beebje die actief is, maar er beginnen nu steeds meer kwaaltjes te komen waardoor ik zooo ontzettend blij zal zijn als het allemaal voorbij is :cry: erg he.

Liefs Angela.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaaaa daar ben ik weer.

Bloeddruk is nog steeds onderdruk 85 moet zo blijven als ie hoger wordt moet ik weer naar het ziekenhuis.
    Beeb ligt, zoals ik al dacht, nog steeds in stuit :( :( . Niet zo leuk.
    Ze kan nog draaien zei ze ongeveer tot week 34-35. Ze heeft dus nog even. Over twee weken moet ik weer naar de vk, ben dan 35 weken. Ik word dan doorgestuurd naar het ziekenhuis om sowieso een echo te laten maken voor de ligging van de baby. Het is soms niet goed te voelen hoe ze ligt doordat die placenta naast haar ligt en ze wil gewoon zekerheid over de ligging.

Ze vertelde dat ze die draaipoging niet zomaar doen. Ik zal dan eerst een onderzoek krijgen. Hoe ligt de placenta en de hoeveelheid vruchtwater is belangrijk daarbij. Alles wordt dan doorgesproken en dan mogen wij kiezen wat we willen. Als we wel een draaipoging willen en deze niet lukt dan krijg ik een gesprek met de gyn over de mogelijkheden van bevallen. Een stuitbevalling is mogelijk misschien, maar ook daarvoor doen ze veel onderzoeken. Anders wordt het toch een keizersnede.

Heb nog verteld van die sterretjes en als ik dat nog eens heb, of misselijk ben of hoofdpijn krijg ineens moet ik onmiddellijk bellen met de vk, dan komt ze langs. Ik heb schijnbaar een latente pre-eclampsie (beginnende zwangerschapsvergiftiging). Werken mag dus echt helemaal niet meer en ik moet gewoon heel rustig doen.

Ze heeft veel info gegeven en daar ben ik heel blij mee. Ik baal wel dat de beeb gewoon nog steeds zo ligt. Eigenwijse meid is het gewoon heh.

Trouwens ze vertelde ook dat een eventuele draaipoging in week 36 of 37 plaatsvindt, dit doen ze omdat het risico groot is dat als ze het daarvoor doen de baby terugdraait en dat een draaipoging ervoor kan zorgen dat de weeen beginnen of de vliezen breken, dan moet je dus meteen bevallen....Mocht ik dus voor die draaipoging gaan, dan kan het dus altijd zo zijn dat de beeb er al over 3 of 4 weken is :confused: :confused: .

7. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Vanmorgen weer op controle geweest, en alles was prima. Mijn bloeddruk was laag, 90/50 dus genoeg dropjes eten , da's geen probleem .

Ik weeg nu 95 kg, en als je boven de 100kg komt, mag je niet meer boven bevallen. Mocht je dan een bloeding krijgen, dan mogen de ziekenbroeders je niet meer naar beneden tillen om arbotechnische redenen. Allemaal heel logisch, maar het lijkt me toch niet fijn om de aanloop van de weeen wel lekker boven te mogen doen (douche in/uit misschien zoals de vorigek eer) en dan met weeen en al de trap af .

Nou ja, de vk heeft niet gezegd dat ik op moest gaan letten of zo of minder eten maar goed. Groei kindje was netjes en ze lag al met het hoofdje naar beneden, oftewel "ze weet waar de uitgang is". Prima, goed onthouden dame !

8. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

24 mrt 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Mogguh!

Haha moest errug lachen om je reactie Sens, ik zie t al helemaal voor me hoe jij staat te schelden op die vent, normaal doe ik dat ook wel maar had gisteren zoiets van ach laat maar! Kost me te veel energie en dat zijn zulke mensen niet waard! Nog steeds in stuit dus? Tja moeilijk hoor! En idd oppassen met dat sterretjes zien e.d. jeetje meid wat een ellende! Nou ja probeer iig jezelf zo rustig mogelijk te houden dan maar! Ik wens je iig t allerbeste ;)

Angela: Bedankt voor de tip over thijmsiroop ga ik zeker proberen want af en toe denk ik ook dat ik erin blijf, verschrikkelijk zeg! Ook jij hebt dus wel s last van heftige emoties hahah. Enne meis idd gewoon maar denken van t komt allemaal wel goed, want dat doet t natuurlijk ook! Tuurlijk zou t vervelend zijn als beebje in t zkh zou moeten blijven maar idd een ramp is t niet, zodra hij zich goed warm kan houden en goed drinkt, mag ie toch mee. Waren de dames ook aan de kleine kant? Rick woog bij zijn geboorte 3485 gram, gemiddeld dus.

Conny: Fijn dat je weer goedgekeurd bent en dat t dametje goed ligt. Nog ff afwachten dus of dat je thuis kunt bevallen? Ik wil t iig proberen. Ik weeg nu 81 kg. Ben nu totaal 11 kilo aangekomen en bij Rick was ik al veel meer aangekomen. Dus qua gewicht zal t voor mij geen probleem zijn maar bij Rick moest ik aan t infuus vanwege niet vorderende ontsluiting dus hoop nu wel thuis te kunnen bevallen.

Femmy: Leuk kamertje zeg! Lekker fleurig ook dat behang. Enne de kinderwagen vind ik helemaal geweldig!

Charissa: Gaat het? Ik wens je iig beterschap en dat zweten in bed word je iid niet goed van heh? Dat heb ik ook hoor, alles is gewoon zeiknat.

Salomina: Beterschap voor je zusje. Tjeetje t is echt een ziekenboeg overal.

Annemonique: Hopen dat nu alles goed is dan maar! Zou nu toch wel s tijd worden heh? Veel succes!

Nou dames ik ga nog s wat doen, soppen blehhhhggggg.

Liefs Saskia.

9. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Senseemillia: Balen dat de bloeddruk nog steeds niet goed is, ik hoop echt dat je gewoon thuis de nodige rust kan vinden en je niet naar het ziekenhuis hoeft. Dat beebje nog steeds in stuit ligt is jammer, maar dus wel echt teken dat je naar je eigen gevoel kan luisteren, je wist dit, wel fijn dat ze binnenkort weer een echo maken ter controle.
    Je hebt in ieder geval genoeg info gekregen zo te zien, dat is wel fijn.
    En bel optijd de vk als er iets is hoor, want een zwangerschapsvergifteging is ook niet een lachertje volgens mij :( Heel veel succes en sterkte de aankomende tijd.

Conny: Goed dat je door de keuring bent gekomen. Lekker zoute dropjes eten is geen straf he ;) Hopenlijk kom je dus niet boven de 100kg uit, maarja, je hebt er zelf zo weinig over te zeggen he :( Lijkt me idd geen pretje met weeën de trap af te gaan :confused:

Saskia: De dames waren, de oudste 2860 gr en 50 cm en de jongste was 3000gr en 48 cm. 2 kleine, lichte popjes dus, maar dat zei de vk ook, dat ik nu geen kind van 4 kilo zou baren datr begreep ze, maar dit manneke bleef volgens haar wel heel erg veel achter. Achja, we zullen achter anderhalve week zien of t dan al wat beter is, moet de 26ste weer terug op controle.

Ik ben trouwens al 14 kilo aangekomen, vraag me niet waar t zit :rolleyes: buikje is bescheiden, vruchtwater is er ook niet al te veel, vocht vasthouden valt nog mee, boops zijn niet echt gegroeid en kindje maakt t gewicht dus ook niet :(

Femmy: Mooie wagen joh!! :D En een lief kamertje, wat zul je blij zijn he ;)

Ik heb trouwens ook weer een nieuwe buikfoto, ik vind mijn buikje echt gigantsich worden, maarja ook dit zou erg klein en bescheiden zijn :confused: haha

Ik ga ook maar eens wat doen hier ;)

Liefs Angela.

10. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Mijn zus is uit bed :) Tis heel wat, gaat ietsje beter zeg maar. Ze is even gauw onder de douche gegaan, hopelijk knapt ze hier een beetje mee op.

Sens: Ik was vergeten dat je bloeddruk nog hoog was. Jammer joh dat het nog niet gezakt is. Dan maar rustig aan doen meid - het ziet niet anders op voor je. Wel goed om te lezen dat je veel informatie heb gekregen. Das heel belangrijk. En goed dat je samen met je man e.e.a. heb besproken voordat je daar naartoe ging. Idd fijn dat je weer een echo krijgt :)
    Enne - als jullie toch voor de draaipoging kiezen, dan is de beeb er al over 3 of 4 weken? oei oei - dat wordt dan krap, tergelijk met je man in ziekenhuis. Misschien samen in hetzelfde kamer slapen?

Angela: Ik kan je 14kg helemaal niet zien - wel een grotere buik, maar kan niet voorstellen dat je 14 in je buik heb. Zal toch niet. Bij mij zie je echt de 8 kilo in mijn buik - en ook mijn boobs. Moet nog wel een nieuwe foto maken, - ach doe ik wel in het weekend. Jammer dat je weer zo rot heb geslapen. Ik ook gisteren avond. Balen he? Ik ga kijken of ik vanmiddag nog een uurtje kan liggen :)

Conny: Ook goedgekeurd lees ik :) Dropjes - heb ik lang niet meer gehad .. je brengt me weer op ideen. Hopelijk schiet je bloeddruk dan weer op in de goede richting. Als Senseemillia nou wat met jou deelt, dan zijn jullie weer samen op peil toch?

Saskia: Veel plezier met soppen :p Ik zal niet met jou willen ruilen, echt niet. Maaruh - je mag die van mij ook wel komen doen.

Femmy: Mooi wagen en kamertje. Echt vrolijk.

11. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    He senseemillia wat rot zo'n beginnende zwangerschapsvergiftiging?! kunnen ze daar nog niks tegen doen?

Mooie buik Angela! heb je nog geen last van die piercing?

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht

13. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Omdat er nog een stelletje niet kon waren het teveel om die les elders in te halen. Ze heeft nu 2 lessen omgedraaid, zodat we niet een praktijkles misten. We hebben via de mail info gekregen over de les die we hebben gemist en we hebben videobanden meegekregen. Die gaan we vanavond maar bekijken :)

Jammer had me wel leuk geleken om het bij jullie in te halen haha.

14. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Maar ze heeft nog niet gezegd dat je dat moest doen? onder behandeling gaan van de Gyn? lijkt me ook wel logisch?!

15. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Jeetje Sens ik lees hte nu pas van de latente pre-eclampsie. Hopelijk zet het niet door. Doe het rustig aan he!!

De timmerman is net weer weggegaan. De meeste dingen zijn opgelost. Alleen de lade is nog niet helemaal recht, maar veel beter dan het was. Hij heeft er uiteindelijk wel een nieuwe lade ingezet, maar schijnbaar zit geen enkele lade bij deze serie helemaal goed. Alleen veel mensen zeggen er niets van. De andere dingen ware op te lossen met grotere schroeven.
    We kunnen nu iig verder met de laatste dingetjes ophangen enzo :)

16. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    goh ik vind dat toch zo super, hoe doen julie dat toch.
    ik lees maar dat iedereen antwoord en advies geeft enzovoort.....
    jemig als ik moet onthouden wat iedereen zegt en heeft meegemaakt
    dan mag ik dat wel opschrijven als ik overal een antwoord op wil geven.
    zwangerschapdementie misschien hihi.......

ik heb vandaag toch zo'n steken in mijn onderbuik. steeds als ik opsta, moet ik mijn buik vasthouden. als ik even in beweging ben gaat het wel.
    maar het opstaan is echt een ramp...........wat dat nou weer is... :confused:
    voelt niet echt fijn.........
    wel lachwekkend aan de ene kant.............. de november mama's zitten echt inde laatste loodjes............ zucht steun puf .. wel lekker dat je hier je ei kwijt kunt.....
    wij begrijpen elkaar tenminste .......

jullie zijn gewoon een steun in mijn rug........thanks ladies

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nee ze heeft het niet gezegd, maar uit haar woorden op te maken en het herhalen van de bloeddruk moet wel zo blijven, geen herhalingen van sterretjes etc maakte ik dus wel op dat zij dacht dat het beter zou zijn bij de gyn.
    Ik ben liever daar...in het ziekenhuis moet je iedere keer zo lang wachten voor je aan de beurt bent.. Als beeb in stuit blijft moet ik sowieso bij de gyn.

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wel flauw van die lade. Raar ook van die babywinkel dat ze daar niet iets aandoen verdergaand dan het sturen van een timmerman.
    Wel mooi dat je nu verder kan met de laatste dingen!!

19. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    De baywinkel (Babymax) heeft daar eigenlijk niet zoveel mee te maken. Het is de leverancier die moet zorgen dat alles goed is. Daar hebben we ook steeds contact mee gehad. Maar misschien ben ik wel pietje precies dat ik alles goed wil hebben :oops:
    Ik ga ff de babykamer stofzuigen ;)

Vriendlief is nu onderweg naar huis en vanmiddag gaan we dan echt op zoek naar babykaartjes! Zal niet makkelijk zijn, want we zijn beiden erg kritisch :p

20. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Mam2003: ik hou ook niet alles van iedereen bij hoor, daarvoor moet je hier wel de halve dag meelezen volgens mij :p Tijdens mn verlof kan ik hier wel vaker zijn hihi.

Deel Deze Pagina