Echo gehad!!! Vanmorgen kwam de verloskundige langs met zijn mobiele echoapparaat. En... het hartje klopt met zo'n 169 slagen per minuut en 2,15 cm lang. Ben zo blij vond het erg spannend. Maar nog steeds wel onwerkelijk.Zou eigenlijk gister een echo krijgen maar het apparaat was niet aanwezig vandaar dat hij (mannelijke verloskundige) bij mij thuis kwam. Nu gaan we nadenken of we een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest gaan doen. Vervelend was jouw hevige misselijkheid Debbie! Hoop dat het snel afzakt en dat je kan gaan genieten. Lfs
Grr, voor de zoveelste keer verkeerde toets aangeraakt, en alles weer weg. Vandaag even naar de Prenatal geweest voor zwangerschapspantys. Ergens op deze site had ik daarover gelezen en het leek me wel handig. Mijn moeder heeft een rok namelijk vermaakt tot een zwangerschapsrok dus die kan ik nu en in het najaar lekker blijven dragen. Maar ja, dan heb je ook een panty nodig Jacq: Wat netjes dat ze die echo vandaag kwamen inhalen. Gelukkig dat alles goed was met de kleine, heerlijk om te zien en horen denk ik ! Deb81: Heftig zeg, dat spugen. Helaas geen tips hier, want ik denk dat de standaard dingen van regelmatig kleine beetjes eten etc. niet helpen als de medicijnen van de ha ook niet helpen. Veel sterkte ermee ! Gelukkig dat met je kleintje wel alles goed is. Tweetylove: Fijn dat je je wat beter voelt, kun je ook iets meer genieten van het zwanger zijn he ! Monique: Logisch dat je nu een beetje jaloers bent op het buikje van Channie, maar over 6 maanden zijn we waarschijnlijk allemaal onze buik behoorlijk beu ! Sappie: Ongelooflijk he, nog een paar weekjes en dan hebben we al 1/3 erop zitten van de zwangerschap, raar idee. Senseemillia; Netjes hoor, nog maar 1,5 kg aangekomen. Gelukkig dat je jezelf wat zekerder gaat voelen, die frummel heeft het gewoon hartstikke goed daarbinnen. Pim: Oh leuk, de fam. informeren, heel veel plezier met Pasen !! Lynn: Tja, dat was het voordeel met de eerste zwangerschap, dan kon je naar bed of bank wanneer je wilde, helaas hier nu ook niet meer En wat zou een stopknop tijdens zon nacht van denken toch handig zijn he ! Jantien: Balen zeg, dat je zo moe en misselijk bent. Idd lucht het dan op als je wel kunt spugen, maar ja . Sterkte ermee !! Channie: Mooie buik hoor ! Hier ongeveer dezelfde buik, alleen dan nog een beetje verdeeld in een onder- en bovenbuik Maar eh.. hoe was het verder bij de vk? Fijne Pasen meiden !!
Jacq: Wat mooi dat het de echo goed was!! Geweldig gewoon! Hoop dat dit ook bij mij het geval gaat zijn Conny: Ik ben niet naar de verloskundige geweest ik moet a.s. dinsdag voor de intake krijg dan dus nog geen echo Hier verder alles goed Me neefje logeert hier ennuh die is aardig druk, hij wil ook meer bij me mannetje zijn dan bij mij hahah een echte gozer is het !
Zo ik ben ook weer even op de site. Het is er niet van gekomen omdat ik nogal misselijk en errug moe ben..... Maar goed, het is voor een goed doel. We hebben vorige week dinsdag een echo gehad en alles zag er goed uit. We hebben het hartje ook al krachtig zien kloppen. We hebben het nog niet kunnen horen omdat het nog te vroeg in de zwangerschap is. Aanstaande donderdag krijg ik de 2e echo. Ik ben weer erg benieuwd.
Hoi, wat een rust hier gisteren zeg. Fijne Pasen trouwens ! Gisteren via Marktplaats een mooie maxicosi gekocht, en alle andere spullen heb ik nog van de eerste, dus eigenlijk ben ik nou al ver klaar met kopen , da's het nadeel van een 2e Simone: Fijn zeg dat je het hartje zo goed zag kloppen, heerlijk ! En a.s. donderdag alweer? Dat is leuk ! Channie: Ok, enige zwangerschapsdementie dus aan mijn kant Je hebt wel volle weekenden zo, vorige week je broertje en nu je neefje. Hoe heb je je broertje nu trouwens vorige week bezig gehouden? Meiden, geniet lekker van de extra vrije dag morgen !!!
Goede morgen damens Hier al 2 dagen niet echt misselijk ( laat ik het maar niet te hard zeggen). Wel nog steeds erge rugpijn maarja. Nou me neefje was gister en eergister er vervelend. Hij is nogal verwend! Conny : We hadden voor mijn broertje op een blaadje woorden gestippeld zoals Mama en Papa en Chantal En Laurens en dat deed hij dan overtrekken en dan was die helemaal trots haha
Hehe gaat de goede kant op channie!! Bij mij is het weer van begin af aan Kwas een paar maandjes af van het misselijk zijn enz! Maar ben al weer een week ochtendziekjes :S
Hallo, ik ben er ook weer even! Zo te lezen gaat het met iedereen wel goed en zijn er al flink wat echo's geweest. Wel vervelend dat die misselijkheid niet ophoudt Fijn dat het bij jou wat afneemt Channie! Dat geeft me hoop... Deb81: ik heb ook pillen van de dokter en bij mij helpen ze ook niet echt. Wat nog wel wat verlicht is cola drinken (maar niet teveel want er zit veel suiker en caffeine in en cola light helpt niet) of op lollies sabbelen. Helpt ook tegen de vieze metaalsmaak in mijn mond. Hebben jullie daar trouwens ook last van? Soort kruising tussen metaal en plastic, heel vies. Ik ben dan ook al vier kilo aangekomen al begrijpt mijn lief niet waar het precies moet zitten want hij verzekerd me dat ik echt heus niet dik geworden ben. De schat. Zaphra, jij hebt het wel heel erg getroffen, sjonge... ben een beetje jaloers Ik heb gisteren het intakegesprek gehad en krijg 4 mei een echo, jippie! Verder gaan we dinsdag naar de makelaar want we hebben een betaalbaar appartement te huur gevonden. Hopelijk leidt dat wat af want het lamlendige gevoel en gaat de tijd wat sneller voorbij. liefs!
Hoi meiden! Wij hebben het blije nieuws vandaag aan onze ouders, broers en zussen verteld. Iedereen blij!! Zo leuk om te vertellen! Verder gaat alles hier goed. Als ik maar op tijd naar bed ga en goed eet gaat het prima. Morgen willen we kaasfonduen. Normaal koop ik van die kant en klare pakken kaas in de supermarkt. Omdat daar wijn inzit ben ik gisteren speciaal naar AH gereden om daar kaasfondue te halen die je zelf klaarmaakt. Dan doe ik er melk/ of bouillon bij ipv wijn. Nu keek ik net op de zak en staat er op dat onder andere Gruyere met rauwe melk inzit. Maar als we het goed verhitten - dat moet toch om de kaas te laten bubbelen - zal het toch geen kwaad kunnen? In mijn zwangerschapsboek staat tenminste dat je als de kaas zodanig is verhit dat hij gaat bubbelen, gewoon mag eten. Wat zouden jullie doen? Pim
Als het idd goed verhit wordt kan het geen kwaad! Maar wijn kan ook geen kwaad, omdat de alcohol verdampt bij verhitting! Leuk dat iedereen blij was!! Wij gaan het 5 mei vertellen....kan er bijna niet op wachten....
Inderdaad, wijn door het eten is geen probleem. Maar ik zou ook wijnloze kaas gehaald hebben hoor alleen al om het idee.
Hallo iedereen, Wat betreft de misselijkheid: mijn vriendinnen gebruikten Nux Vomica (D4 geloof ik). Dat zijn druppels van Dokter Vogel. Ik moet zeggen dat het bij mij ook best goed werkt. Succes allemaal! Groetjes Wendy,
Hoi ! Wendy: Ow, da's een handige tip die druppels van Dr Vogel, als het nog lang aanhoudt dan ga ik die toch eens halen ! Pim: Wat leuk die positieve reacties van je familie. Enne, ik denk dat je gelijk hebt met de verhitte kaas, dat je die wel kunt eten. Eet smakelijk in elk geval !! Panda; Oh, da's lief van je vriend dat hij zegt dat je niet aangekomen bent, maar misschien is het idd nog niet echt te zien ! Hier gelukkig geen metaalsmaak in de mond. En nog tot 4 mei geduld dus, aftellen !!! KeejBie: Balen dat je toch weer misselijk geworden bent, ik hoop dat het snel ophoudt ! Channie: He, jij al 2 dagen van de misselijkheid af, joepie ! Ik ga eens opruimen, vanmiddag naar een kindervoorstelling met allemaal kinderliedjes, ben heel benieuwd wat Rick ervan vindt, doei !!!
volgens mij kan het ook geen kwaad Pim, het is dan toch 'gekookt' en niet rauw meer. Overigens is die kaasfondue wel lekker... ik heb hem een tijdje geleden ook gehad. Karin
Zo ik denk dat ik ook eens aan de vanille vla ga, dat schijnt te helpen tegen misselijkheid he? ik heb ook zo vaak een "vol" gevoel.
Hello ladies.... Ik heb even een paar dagen niet gepost...vanwege m'n persoonlijke sores, zie mn topic.... Maar goed, we gaan gewoon verder, en wilde even melden dat verder alles goed lijkt te gaan.... Morgen naar de VK, voor de intake, en ik ben zenuwachtig!!! Ze gaat dan ook de termijnecho plannen.... Wou dat we die eerste echo maar vast achter de rug hadden....ben toch wel bang......is dit heel dom, die onzekerheid???
tuurlijk is die onzekerheid niet dom! denk dat iedereen dat wel een beetje heeft (de 1 meer dan de ander maar dat kan ook redenen hebben) wij hebben volgende week donderdag onze eerste echo en ik vind het ook spannend hoor!!
Ja, ik heb best vroeg een intake, dus ws moet ik nog een week of twee wachten op de eerste echo... Weet ook niet waarom ik zo zenuwachtig ben want het is mn eerste zwangerschap dus heb helemaal geen nare ervaringen. Maar je leest hier toch zoveel nare dingen en voor ons is dit ukkie gewoon een geschenk uit de hemel, aangezien tegen Jan was gezegd dat het heel moeilijk zou gaan via de natuurlijke manier, en het ons wonder boven wonder toch gelukt is! Bovendien, met alle sores op dit moment, is dit echt zo'n enorm hoopgevend iets, ik bedoel, nieuw leven in de groei, DE kans om mn moeder nog een keer oma te maken....
Hoi meiden ! Een hele gelukkige mama hier, we hebben vanmorgen ons ukkie gezien, alles goed, het hartje klopte mooi en hij/zij was al driftig aan het zwaaien met de armpjes ! Ik ben 2 dagen later uitgerekend dan we dachten, 18 november is nu d-day . Een hoopje mens van 2,56 cm, ongelooflijk dat je dat zo mooi kunt zien. Dus eh, ik ben helemaal happy !!