Hallo meiden, Ik was ook even weer een aantal dagen niet online. Mijn laptop is stuk en de compu boven doet het ook niet meer . Nu op laptop van man aan het mailen naar jullie. Ik zag dat er in de paar dagen al echt behoorlijk wat berichten bijgekomen waren, moest flink wat bijlezen. Welkom voor wie nieuw is (weet even de naam niet meer korte termijn geheugen niet optimaal). Channie heel fijn dat alles goed was met de echo! Bloedingen zijn nooit fijn en geven gewoon veel onzekerheid. Pim de buik is hier ook flink aan het groeien. Broeken zitten echt niet lekker meer (behalve die eerst veel te groot waren). Rokken zit beter. Ik trek die gewoon heel hoog dan vallen ze over mijn buik. Met badjas aan kan het koord al boven mijn buik!!! Hier gaat verder alles goed. Ik heb nog steeds geen bloedingen gehad na de eerste paar keren. Morgen ben ik twaalf weken dus het zal neem ik nu aan allemaal wel helemaal goed komen!!!! Volgende week donderdag moet ik weer naar het ziekenhuis. Ik weet niet meer wie (volgens mij trutje) stelde de vraag wie nog meer voor nekplooi gaat zonder te behoren tot de risicogroep. Ik dus. Donderdag gaan ze de nekplooimeting doen en vindt de serumtest plaats. Met die serumtest kijken ze of er APAPP of PPAP eiwitten ofzo in je bloed zitten. Als die verhoogd zijn of aanwezig (weet neit precies) dan is er verhoogde kans op down syndrom. Dit dan weer in combi met die nekplooimeting. Ik ben zeer benieuwd want ben dan dertien weken. Ben ook heel benieuwd hoe de baby er dan uitziet. Vorige keer had ie al armen en benen etc. Ik probeer wat vaker de laptop van man te pakken om berichten te posten. Liefs Senseemillia
Hoi senseemillia! Ik was idd degene die de nekplooimeting ook gaat doen. A.s. woensdag ben ik aan de beurt Ik zie er totaal niet tegenop. Ik zie het gewoon als een extra echo en wat meer zekerheid.
Channie: He gelukkig meid, wat een opluchting ! En nu heb je al 'stiekem' van jullie kleintje kunnen genieten, geweldig ! Trutje: He super zeg dat je aangenomen bent. Het blijft dubbel idd nu solliciteren. Je hebt geen plicht om te vertellen dat je zwanger bent, maar raar is het wel. Ach, eerst maar beginnen denk ik. Wanneer mag je eigenlijk beginnen daar? Dit weekend veel afspraken, dus waarschijnlijk tot maandag of zo.
Vandaag in het AMC geweest voor intake gesprek voor prenataalonderzoek. We hebben toch ook besloten een een bloedtest in combinatie met een nekplooimeting te gaan doen en daarna beslissen of we nog een vruchtwaterpunctie gaan doen. Was erg fijn gesprek. Ook nog een echo gehad!! Was fantastisch en onroerend om dat kleintje te zien spartelen. Ben zo blij en gelukkig. Wat een mooi gezicht. Toen ze me feliciteerde schoot ik even vol. Alles is compeet, niet te geloven. Het was nu zo'n 3 cm. Ik ben minder misselijk wat een opluchting is dat! Hoe zit dat nu met jullie? Groetjes
Geweldig is dat heh Jacq zo'n kleine wurm van 3 cm. Wij vroegen ons daarna ook echt af hoeveel het per dag groeit. Met zes weken was onze frummel 7.9 mm en toen met 9.5 week was ie ineens 3.1!!! Echt amazing. Hier alles nog ok maar ik moet echt iets anders qua kleding gaan kopen. Heb me een buik zeg (voor mijn doen). Mensen op mijn werk zien het nu ook (degene die ik niet verteld had). Hoor wel vaak dat ik een mooie buik heb, maar dat zullen mensen altijd wel zeggen..haha. Ik maak morgen nog een foto van mijn buik en zet die dan met foto van vorige week even in mijn album. Ik heb het idee dat ie in een week tijd een flinke groeispurt heeft doorgemaakt...hihi. Hoe is ie verder met jullie? Nog misselijken onder ons? Pukkelbekjes en dikke buiken? Echt zo heel leuk vind ik het forum. Groetjes Senseemillia
ja ik krijg wel wat pukkeltjes op mn voorhoofd, gelukkig niet zo duidelijk en ik heb ze eigenlijk nooit gehad, ik zal ook weer eens een foto van mn buikie maken, kijken of ik al verschil zie
Nou bij mij is het echt een soort onregelmatig maanlandschap (mijn gezicht). Mijn wangen en kin zitten onder. Nu al 12 weken. Ik neem maskertjes gebruik zachte scrub, maar het wil maar niet weggaan. Het ziet er echt niet uit want is net of ik weer een puber ben. Ik heb dat het met een week of wat verdwijnt en dat het net zoiets is als misselijk zijn de eerste maanden...al kun je dat natuurlijk ook je hele zwangerschap hebben...
We hebben al een kwart erop zitten. Eigenlijk gaat het best wel snel. Ik herinner mij van mijn eerste zwangerschap, zeven jaar geleden, dat de eerste twaalf weken het langst leken. Ben benieuwd naar jullie beginnende buikjes. Ik pas nog maar weinig broeken. Dat wordt shoppen...
Vanmiddag een ideale broek gescoord bij de prenatal e8,40 Vorige week voor dezelfde broek maar een andere kleur e35,- betaald...
Het gaat idd heel snel die eerste twaalf weken. Over een half jaar ongeveer zijn al onze baby's al geboren of bijna geboren. Ik ga morgen shoppen met mijn zusje. Trutje dat van prenatal klinkt goed! We zijn trouwens wel qua mode op een goed moment zwanger! Die overslagjurken en shirts enzo zijn gewoon hip. Mijn manager kwam van de week in zo'n overslag jurk. Onwijs hip gaaf ding. Leuke kleur. Bij mij floepte eruit oh zo'n jurk gaat mee op de groei (met in mijn achterhoofd die zwangere buik)...niet zo tactisch want zij is net iets van 10 kg afgevallen...oops. Afijn ik ga dus overslagjurken kopen denk ik, hoop ik.
Heel handig en na de zwangerschap kun je ze ook nog aan! Ik vind die flappen van die positiekleding niet zo aantrekkelijk. Mjin eerste buikenfoto staat trouwens in mijn album.. Duurde even voor ie kon uploaden. Morgen weer een foto maken. We gaan iedere week een foto maken. Misschien wil ik ook wel zo'n reportage van prof fotograaf. Maar dan pas met echte flinke buik.
Hee en nog even hoor... Hebben jullie 's nachts ook dat je er vaak uit moet om naar het toilet te gaan??/ Voordat ik ga slapen dus eerst naar het toilet. Als ik op mijn rechterzij lig voelt alles prima. Als ik linker zij lig dan voel ik een soort druk dus maar niet doen. Op mijn rug ligt ook niet helemaal lekker (slaap het liefst op mijn buik). Maar goed ben ik dus 's nachts aan het draaien en doen en word dus standaard twee keer per nacht wakker (dan lig ik op mijn linker zij) en moet onwijs nodig naar toilet. Beetje jammer hoor. Nog meer dames last
ja afgelopen nacht ook, was ik net geweest voor het slapen gaan, moest ik weer... en ik lig niet altijd lekker op mijn zij, wat een klein buikje heb je nog senseemillia!
He hallo, Vanmiddag kwam er iemand naar me toe met; mag ik je een brutale vraag stellen? Ben je zwanger? EHHHHHMMMMMM ja maar het is niet de bedoeling dat je het nu al weet Ze had het niet aan mn buik gezien zei ze maar zag het "gewoon" aan me.. Nou vraag ik me af of mn familie het ook niet doorheeft dan?! Gelukkig hoef ik er snachts niet zoveel uit om te plassen maar wordt wel heel vroeg wakker voor een sprint naar het toilet. Ik moet nog 2 weken tot de twaalf; ben best beetje jaloers op jullie Van mijn huisarts mag ik wel een echo met 12 weken gelukkig! Lynn
Mooi buikje hoor senseemilia. Ik moet 's nachts ook min twee keer eruit om te plassen. Ben bang dat dat nog wel even zal aanhouden. Goed idee om daar een prof foto op den duur van te maken. Een vriendin van mij heeft daar haar geboortekaartje van gemaakt samen met haar vriend (zwart-wit).
Ik moet er ook elke nacht een keer uit om te plassen. Heel irritant, maar het is niet anders. Ik ga morgen even naar Hennes en Mauritz toe om een paar t-shirtjes te kopen. Ik merk dat mijn eigen t-shirts soms wat te kort worden. Wil dat ze mooi over mijn buik heen vallen. Wij maken ook om de paar weken een foto, en je kunt echt al verschil zien hoor! Ik heb nu 's ochtends ook een beetje een buikje. Goed weekend! Pim