Ik moet ook 's nachts minimaal twee keer uit bed om te plassen. Maakt me niet uit, ik slaap toch al bijna niet Ben nog steeds beroerd maar er zijn nu dagen dat er ik wat beter mee om kan gaan, heerlijk! Ik weet niet of dat komt omdat ik er aan begin te wennen of omdat het minder wordt. Hoop het laatste! Wat heel leuk is: sinds twee dagen voel ik boven mijn schaambeen een heel duidelijk balletje ter grootte van een sinaasappel. Is dat niet wat snel? Ben nog niet eens in de 10e week! Of hebben jullie dat ook/allang en heb ik gewoon niet opgelet? Mijn lief weet nu eindelijk waar hij tegen moet praten, hij zat regelmatig tegen mijn darmen te babbelen Verder schijnt iedereen het aan me te kunnen zien. Niet zozeer om buik & vooral borsten maar ze hebben het telkens over een zwangerschapsgloed. Jaja, ze zullen wel gewoon mijn bolle kop bedoelen, ik herken mezelf niet eens meer in de spiegel. D'r mocht best iets bij maar ik hoop dat het hier bij blijft. Qua puistjes valt het nu even mee.
Ik heb vandaag bij H&M een paar zwangerschapst-shirts gekocht. Heel basic, zwart en wit, kort en lange mouw. Ze zijn lekker lang zodat ze mooi om m'n buikje - 't is nog niet veel hoor - heen vallen. Verder voel ik me prima. Vandaag een lekker stuk gefietst. Wat apart Panda, dat je al wat voelt. Ik merk wel dat er vanalles gebeurt in m'n buik, maar kan het niet echt benoemen. Welterusten meiden! Pim
Zo heel vreemd is het niet dat zij een dikke bobbel voelt hoor. Ik voelde het nl. ook bij een week of 9. En inderdaad ongeveer die grootte maar wel als ik mijn bekken gekanteld had. En nu issie wat groter als eerst
Ik voel geen bobbel of sinaasappel ofzo. Wel is mijn buik veel harder. Heb nog steeds wel zo'n gek gevoel erin, soort menstruatiekrampjes maar dan niet zeg maar.. Heb gisteren een mooie overslagjurk gekocht bij WE. Echt een leuk ding die ik nu al aankan, maar ook als ik verder ben (de overslag is heel ruim). Er zijn echt ontzettend veel van die overslagjurken en ga er zeker meer kopen. Ook heb ik bij H&M een buikband gekocht (onesize). Hij zit boven aan mijn buik wat flubberig, maar aan de onderkant zit ie strak. Groetjes Senseemillia
Jeetje wat veel nieuwe berichten als je een weekje niet kijkt op het forum. Wat ontzettend leuk dat het met iedereen zo goed gaat. Ik kan niet wachten tot mn buikje verschijnt. Ik kan wel een buik maken, maar dat is nog niet echt van de zwangerschap dan. Totdat je het echt kan zien hou ik em lekker in zoals altijd, maar zodra het echt een flinkere buik wordt mag de hele werled em zien. Over ruim een week 1e echo. Erg spannend want we weten nogsteeds niet hoever ik ben aangezien we het hartje al 2 weken geleden hebben gehoord. Waarschijnlijk dus al 13,5 week nu maar kan ook weer 9,5 zijn en dat ze het hartje al bij 8 weken hoorden. Jammer als ik al verder ben, want dan komen we niet meer in aanmerking voor de nekplooi meting, omdat ik dan al te ver ben en de wachtlijsten enorm zijn. Nou ja dan maar ervan uitgaan dat het gezond wordt Volgende week ga ik een weekje op kamp( ik ben gymlerares), maar doe wel rustig aan. Ben eigenlijk alleen erg moe en slaap zo 14 uur achter elkaar. Ik wens jullie allemaal hele veel succes en plezier de komende week en tot forums dan maar!! Liefs Zaphra
Hallo allemaal, Fijn dat alles goed met jullie gaat !! Mijn buikje begint nu ook langzaam te groeien. Vooral net boven het schaambeen wordt de buik erg hard en stevig. Heb zaterdag ook maar alvast wat zwangerschapskleding gekocht (broeken begonnen een beetje te knellen). Is wel lachen hoor, soms staat het nergens naar omdat je buik gewoon nog niet rond genoeg is !! Nou ja, komt vanzelf wel, ik ben er in ieder geval klaar voor dus laat maar komen die buik !!
Hoi meiden! Net terug van een heerlijk weekendje aan zee, lekker genoten van het zalige weer vrijdag en vandaag. Nou weer even wassen draaien en puinruimen Hier nog lichte misselijkheid en een flinke buik, maar de zwangerschapsbroeken zakken nog wat af terwijl de gewone broeken echt niet meer passen. Jacq: Wat fijn dat je zo'n mooie echo had !!! Verder even geen reacties, jullie hebben behoorlijk gekletst sinds vrijdagmorgen
Hello ladies, vanmorgen eerste echo gehad, verhaal staat ook bij echo's en onderzoeken, maar zet t er hier ook maar neer: Vanmorgen onze eerste echo gehad, ik was erg zenuwachtig, was erg bang dat ik net zoals een aantal dames hier op het forum daar zou liggen en dat er geen hartactie of iets dergelijks zou zijn.... Het kleine wurmpie verscheen op scherm, zo klein nog, en het duurde even, maar toen zag de verloskundige een hartje kloppen! En toen ze het beeld wat vergrootte was het nog duidelijker, onze uk doet wat ie moet doen!! Ik ben wel vier dagen korter zwanger dan ik dacht, negen weken nu precies, dus 27 november uitgerekend. Onze kleine is nu 2,33 cm klein Bij de echo zag de verloskundige bij mijn rechtereierstok ook een cyste, van 2 cm doorsnede, alhoewel dit bij prille zwangerschappen wel vaker voorkomt wil ze over twee weken nog een echo doen om te kijken of de cyste vanzelf weg gaat of gaat groeien, is dit laatste het geval, dan moet ik naar de gyn. Dus 11 Mei een tweede echo, en dan is ws het kindje ook beter te zien, maar vooralsnog, gaan we genieten van t nieuws van het kloppende hartje....
wat moet dat een fijn gevoel zijn Door! dat je een kloppend hartje hebt gehoord! en vast heel mooi om dat kleintje te zien!!
Ja, ik kneep hem wel even hoor, omdat het nog zo klein is was het lastig te zien, en ik was natuurlijk super ongeduldig!!
Hoi Door, Fijn voor je dat die kleine het goed doet! Gefeliciteerd. Dan wordt het pas echt, vind je niet? Toevallig zagen ze bij mij op de echo ook een cyste in mijn rechter eierstok van 2 cm. Vlak voordat ik zwanger werd ben ik voor buikklachten (re) naar de huisarts gegaan maar die maakte er niets van. Ik wilde naar de gyn voor een echo of onderzoek. Zo zie je maar. Geniet van het gevoel Door!
Hoi ! Door: Wat fijn dat je een mooie echo had. Raar ineens he, als je dan korter zwanger bent dan je dacht, maar genoeg te zien dus. Hoe speciaal, zo'n kloppend hartje ! En idd, hier nog een a.s. mama met een cyste van 2,2 cm. Ik moet zeggen dat ik best wel schrok toen ze het zei, want er zit toch iets wat er niet hoort te zitten. Maar idd zei de vk ook dat het vaak voorkomt in de eerste maanden van de zwangerschap en dat het weg behoort te gaan. Dus ik wacht maar af wat mijn eigen vk zegt (echo was in andere praktijk nl.).
Jee wat vervelend van die cystes. Lijkt me wel een beetje schrikken toch. Maar goed ik schrik vooralsnog nog even van alles in de zwangerschap. Heb donderdag de nekplooimeting en serumtest. Hoop zo dat dat allemaal goed gaat. De ander is tenslotte een miskraam geworden. Ik zal blij zijn als alles goed is. Ik vraag mij nog even het volgende af. Door jij schrijft dat je negen weken bent en de kleine nu 2.33 cm is. Wat zijn de 'standaardmaten' van een baby en dan per week ofzo? Ik ben met 9.5 week geweest voor een echo en toen was die 3.1 cm. Ik hoop niet dat ik een reuzebaby krijg ofzo of groeien ze gewoon in een halve week zoveel? Hier is alles ok. Ik ben alleen vreselijk moe vandaag. VAnnacht werd ik om kwart voor vijf wakker van een ontzettend kattengevecht/jank. Nu horen wij dat wel vaker want bij ons in de tuinen (de tuinen zijn omringd door de huizen, je kan er niet vanaf achter inkomen alleen via de huizen) is het een kattenparadijs. Veel mensen hebben twee katten en dan dus ongeveer 30 huizen om die tuinen.... Nou goed ik dacht eerst dat het buiten was, maar het klonk zoveel dichterbij. Het leek van de zolder te komen. Ben er dus uitgegaan en zag mijn twee mannen in de aanval. De kleine op de trap ontzettend grommen en blazen en de dikke grote op de zolder ook blazen. Toen zag ik dus een derde kat zitten.... Aan het zijn geblaas herkende ik hem (van de buren en ontzettend agressief beest). Ik heb mijn man wakker gemaakt dat hij maar even die agressieveling eruit moest gooien. Dat was dus niet makkelijk aangezien onze twee mannen onafgebroken aan het blazen waren en de agressieveling er niet langs wilde. Na twee tikken op zijn kont heeft ie uiteindelijk het hazenpad gekozen. Maar goed je bent gelijk helemaal wakker..... Qua zwangerschap verder alles goed. Hebben jullie ook dat je soms zo weinig merkt dat je zwanger bent? Heb wel wat lichte krampjes nog steeds, en het pukkelgezichtje maar daar is ook alles mee gezegd.... De buik (de echte) mag wat mij betreft komen hoor!!!!! Groetjes van Senseemillia
Zo moeders voor moeders is ook langsgeweest, ik mocht zelfs nog een cadeautje uitkiezen dus heb gekozen voor een zwangerschapsboek! en woensdag krijg ik mn krat
Nou, ik meld me ook weer Ben er even een tijdje uitgeweest, omdat ik zo vermoeid was, heb dus echt ontzettend veel geslapen en kreeg mezelf niet gemotiveerd achter de pc te zitten. Verder gaat alles goed hier, mijn uitslag is bijna weggetrokken gelukkig en mijn grootste kwaal is echt de vermoeidheid. Vandaag ook voor de eerste keer naar de vk geweest, volgens haar telling zou ik nu 9 weken en 3 dagen zijn en zou dan op 24 november bevallen. Ze heeft helaas niet geluisterd naar een hartje, omdat zij dit erg vroeg vond en zij wou me niet ongerust maken als ze het ging proberen en het dan niet vinden kon. Ook heb ik een afspraak gemaakt voor de eerste echo en hier kan ik 15 mei terecht. Nog 3 spannende weekjes dus Ik ga weer proberen mee te doen, maar weet niet of het voor mij haalbaar is iedere avond achter de pc te kruipen heb helemaal ontwenningsverschijnselen , maar probeer in ieder geval weer zoveel mogelijk mee te praten. Liefs Angela.
Door, wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen! Senseemillia, ik weet ook niet precies hoe groot je kindje moet zijn per week. Ik heb wel een boek waar het in staat, maar dat zijn gemiddelden. De vk zei tijdens de echo tegen mij dat ik precies op schema lag (1.56 cm bij 8w2d). Dus daar houd ik me maar aan vast. Angel79, sterkte met de vermoeidheid. Kan echt slopend zijn he! Ik begin de flessen van MVM inmiddels behoorlijk zat te worden. Die geur is echt niet te harden. Af en toe gun ik mezelf echt de luxe om een keer gewoon naar de wc te gaan. Heerlijk! Ik voel me nu weer top! Ik merk dat m'n huid en haar stralen! Grappig om te zien. Als ik zorg dat ik op tijd in bed lig gaat alles goed. Dit weekend een paar keer laat naar bed geweest en dan voel ik me echt weer kl*te. Hoe moeilijk het ook is, ik zorg echt dat ik om 22.00 in m'n bedje lig. Morgen ga ik het op m'n werk vertellen. Vind ik toch wel spannend! Pim
Gisteravond toen we gingen slapen voelde ik wel even iets raars wat ik niet kon verklaren, ben benieuwd of dat al de kleine geweest kan zijn? begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden voor donderdag!
Hihi, ik merk nu ook dat ik op mn werk mijn bureaustoel niet meer zo dicht bij het bureau kan zetten. Krijg echt last van mijn buik als ik m'n stoel te dicht aanschuif. Pim