Hallo meiden, ben weer even bij jullie bij aan het lezen. Als ik zo vrij mag zijn om iets te vragen? Zijn er hier ook meiden die tot nu toe nog steeds geen echt kwaaltjes hebben. Of die het pas later gekregen hebben? Ik ben nu 8 weken en voel wel wat kleine dingen maar niet echt noemenswaardig. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is. Het is trouwens leuk om et lezen dat de meetse al hun kindje hebben gezien. Ik moet nog 3 weken wachten.
Ik ook pas 's middags, 14.30 geloof ik. Duurt me nog veeeel te lang Wat een mooie echo's zijn er al gemaakt zeg! Ik hoop dat mijn kleine uk ook zo duidelijk in beeld komt.
Panda: Volgende week ben je meer dan 11 weken, dus dan heb je zeker een prachtig beeld van jullie eigen frummeltje !! Hope: Helaas hier wel kwaaltjes, maar ik vind het wel fijn voor je dat je tot nu toe geen echte klachten hebt. Nou ja, da's dubbel natuurlijk, want bij kwaaltjes 'voel' je dat je zwanger bent. Of je daar nou blij mee moet zijn.... Jammer dat die eerste weken zo lang duren, maar geloof me, zodra die eerste 3 maanden voorbij zijn, vliegen de andere 6 maanden ook voorbij ! Jacq: Ja, zeker een foto maken van je buik ! Vorige keer maakten we elke 4 weken een foto en dan zie je prachtig hoe dat buik(je) groeit ! Channie: Fijn zeg dat je niet meer misselijk bent, gelukkig ! Gewoon lekker genieten dat je weer fit bent ! Bij mij is de 20 weken echo niet standaard, ik dacht eerst van wel, maar helaas.... Maar dat regelen we het alsnog zelf wel hoor, ik wil wel even voor-genieten van Ukkie zo tussendoor En ik wil ook wel weten of die cyste idd weggaat.... Zow, rustig weekend voor de boeg. Alleen morgenochtend even naar de Rondwandeling met versierde fietsen gaan kijken (klinkt ook niet logisch...wandeling...fietsen... maar goed ). Ik heb zojuist al oranje ballonnen opgeblazen en aan Rick's traptractor vastgemaakt, ik ben benieuwd wat hij er morgen van vindt
Hoi Hope, Hier niet echte klachten.. Ja meer moe dan normaal. Als ik echt druk ben geweest op mijn werk of een hele dag de stad in ben geweest dan ben ik flink moe. Door de week met normale dagen ga ik rond elf uur slapen wel eerder dan normaal. Verder echt weinig. Ja de pukkels, maar die zie ik alleen als ik in de spiegel kijk. Het is toch wel fijn dat je niet zoveel last heb van kwaaltjes? Als mij nu gevraagd wordt hoe voel je je zeg ik altijd ok. Had net zo goed niet zwanger kunnen zijn. Maar let wel je weet niet hoe je er over een paar maanden bijloopt.... Voor hetzelfde heb je dan wel die kwaaltjes. Geniet er maar van zolang je ze niet hebt. Als je straks de echo hebt gehad zul je zien dat je geruster bent! Liefs Senseemillia
Hope: afgezien van de misselijkheid en af en toe wat buikpijn heb ik nu verder eigenlijk nergens last van. De borsten houden zich weer rustig, emotionele buien heb ik nauwelijks meer, ik heb totaal geen behoefte aan rare dingen als augurken met slagroom etc. etc. Kwaaltjes kunnen blijkbaar net zo snel weer gaan als ze komen.
Ja en gelukkig maar. Een vriendin van mij is bijna negen maanden lang misselijk geweest. Met overgeven en al. Het begon bij haar in week 10. Echt niet fijn hoor. Ik hoop dat we ons allemaal na drie maanden super energiek voelen en een hele fijne zwangerschap hebben! Was gisteren trouwens even de stad in geweest en vond het drie keer niks. Eerst alles ok afgezien van de kou, maar op een gegeven moment kwamen we ergens waar het zo druk was... Echt veel van die duwende mensen, ik kreeg het er gewoon benauwd van. Weet dat de baby veilig in het water zit en tegen een stootje kan, maar ik vond het toch echt niets. We zijn naar huis gegaan. Man was er niet blij mee. De laatje k'dag zonder baby. hij is nogal van 'de momenten' zeg maar. Toen hij heel klein was hadden zijn ouders een nieuwe bank gekocht. Iedere keer als er iets nieuws gebeurde zei hij oh dit is de eerste keer nadat we een nieuwe bank gekocht hebben. En dat zegt ie dus nu nog steeds (wel grappig bedoeld natuurlijk)... Oh wij hebben een huis gekocht...tegen zijnmoeder ja mam de eerste keer nadat we een nieuwe bank gekocht hebben... Ik denk niet dat we vandaag de stad ingaan. Het is echt rotweer. Heb niet veel zin om met die wind en plu (voor zover mogelijk) rond te lopen. Zoals ik het nu bekijk zal het wk ook wel niet zo zijn als normaal. Ook druk en ben dan vier en halve maand zwanger.. Gaan jullie nog wat doen met k'dag/wk of voelen jullie je ook niet meer zo prettig in de heel drukke tenten? Liefs Senseemillia
Meiden bedankt voor jullie reacties. Vanmorgen had ik wederom wat bloedverlies. Ik schrik hier iedere keer erg van. Nu was het ook iets meer dan normaal. Heb gister de laatste aplicator gebruikt voor de zalf voor schimmelinfectie. Misschien heb ik daarmee een wondje veroorzaakt. Ik hoop dat de schimmel en het bloeden nu weg blijft!!!! Ik heb gelukkig geen krampen want anders zou ik echt in paniek zijn. Iedereen fijne koninginnedag. Morgen gaan we waarschijnlijk naar een braderie, mits het weer goed is, ik ga me anders ook niet kwelen. Groetjes Hope
Hope: Ja, het kan zeker dat die applicator een wondje veroorzaakt heeft. Alvast veel plezier morgen ! Senseemillia: Haha, ik moest even 2 x denken wat je met k'dag bedoelde maar ik snap hem ondertussen Panda: Geweldig eigenlijk he, zo die zwangerschapseetbui-verhalen, ik ben tot nu toe (gelukkig ) niemand tegengekomen die augurken met slagroom lekker vindt Maar superfijn te horen dat je weinig klachten meer hebt ! Vanmorgen dus meegelopen in de versierde fietsen/tractoroptocht, Rick kon al aardig trappen op dat ding, maar het tempo lag nogal hoog. Dus naderhand had ik aardig spierpijn in mijn arm van het meeduwen tegen de traptractor, maar hij vond het wel geweldig
Ik voel me daar inderdaad al niet meer zo prettig bij, maar misschien komt dat wel weer als straks de misselijkheid weg is En misschien wordt het ook wat minder eng als anderen kunnen zien dat je zwanger bent. Hoewel ik niet meer naar rokerige cafés enzo ga.
Dames, nieuwe pic's in mijn album..hihi. Een nieuwe buikfoto (voor wat buik genoemd kan worden al vind ik hem zelf huge maar goed je eigen buik van boven is altijd anders). Ik heb daarnaast weer foto's van kleine (6.6 cm lange) frummel in mijn album gezet. Hij staat er helaas niet zo mooi op. Wilde niet draaien. Je ziet hem als het lijkt op de kop liggen. Hij ligt met zijn hoofd richting mijn rug... Ben benieuwd naar jullie pic's van buiken en baby's. Groetjes Senseemillia
Denk idd dat het scheelt, maar weet toch niet of ik het dan wel doe. Met wk ben ik bijna 20 weken zwanger. Wil graag naar de kroeg (bij ons altijd een scherm buiten op straat), maar met al die (veeeeeel) studenten hier die flink wat gedronken hebben vraag ik mij af of het wel ok is. Ik zie het ook wel tegen die tijd. Misschien is er iets hier in het park een scherm ofzo als het wat rustiger is durf ik dat wel aan. Lijkt gelijk al wel echt zo'n moeder pitbull gevoel 'DON'T TOUCH MY BABY'. Nu ik erover nadenk. Zo'n shirt zouden ze moeten hebben! Heb je ook geen vervelende handen aan je buik...hihi. Groetjes Senseemillia
Mijn schoonmoeder vertelde mij trouwens dat zij tot de derde maand last had van bloedingen toen zij zwanger was van haar eerste kind. Alles is goed gekomen. Maar goed ik begrijp dat het angstig is..ken het gevoel.
Leuk hoor Senseemillia, die foto`s. Ik heb gister ook mijn eerste buikfoto gemaakt. Maar je ziet nog niks, ja vet wat er altijd al zat. Ben blij als alles strakker wordt. Ook de foto`s van de echo zijn mooi, nog 2,5 week en dan ben ik, hoop ik, ook in het bezit van de foto`s van ons eigen kindje!!!
Senseemillia: Mooie foto's hoor! En dat buikje vind ik nog beschaafd, maar ik kan me voorstellen dat je zelf echt wel het verschil ziet ! WK : Is hier gelukkig nooit zo'n 'item', misschien als NL een eind komt, dat we dan een keer in het cafe gaan kijken, maar ik voel me daar niet benauwd bij. Zoals ik nu denk dan, misschien is het dan anders Trutje: Haha, nou ja, dan zul de rust wel nodig gehad hebben he. Hoe laat was je wakker vanmorgen ? Ow ja, koffie smaakt me eindelijk weer ! Niet dat ik zoveel drink, maar 1 of 2 bakkies per dag vind ik wel lekker. Raar weer hier, dan zon, dan regen, telkens wil Rick buiten gaan spelen, maar het grasveld is kletsnat en de glijbaan heb ik ook al 4 x afgedroogd Tot later !!!
Heel raar weer inderdaad.. Helemaal niks ook niet voor deze periode. Als het goed is zou het aan het einde van volgende week weer boven de 20 komen. Ik wil dan eigenlijk wel even lekker BBQ-en in de tuin. Nog even en dan gaan wij op vakantie naar Spanje. Heb er heeeeel veel zin in. Hebben jullie tips qua zonnen zo gedurende de zwangerschap? Ik had ergens gelezen dat je na de drie maanden uit moet kijken met de zon omdat je dan een zwangerschapsmasker kan krijgen. Kan me er weinig bij voorstellen maar goed toch oppassen. Ben vrij bleek van huidskleur dus moet sowieso goed smeren maar weet niet goed of ik nu nog meer moet smeren... Gaan jullie nog op vakantie deze zomer?
Senseemillia: Idd heb je kans op een zwangerschapsmasker, al heeft niet elke zwangere vrouw dat even gemakkelijk, gelukkig De vorige keer heb ik superoverdreven factor 60 gekocht, ik wilde wel lekker in de zon kunnen zitten/liggen, zonder rare bruine vlekken over te houden. Wij gaan in juni richting Drenthe, in de buurt van de dierentuin en kabouterland en zo (stond toevallig in de ANWB kampioen deze week), dus daar hebben we heel veel zin in. Maar hoe zonnig het dan is? Tja, da's altijd gokken in dit landje Het eerste deel van de verbouwing is begonnen hier. Onze slaapkamer gaan we dus in 2 stukken delen, 1 deel slaapkamer en 1 deel kantoor/pc-kamer. Het huidige kantoor wordt Rick's kamer en waar hij nu slaapt wordt weer babykamer. De wand op onze slaapkamer staat er nu, binnenkort laten stucen en dan kunnen we hopelijk over een maand of zo het huidige kantoor uitruimen. Dan kan Rick ook ruim voor de bevalling na zijn nieuwe kamer. Vind ik wel zo'n fijn idee dat hij daar al gewend is, voordat straks de baby komt. Anders verandert er zoveel voor hem in korte tijd, en hij zal toch al moeten wennen dat hij de aandacht moet gaan delen