November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ben de afgelopen anderhalf jaar min of meer op vakantie geweest (half werk, half vakantie) dus ik verheug me juist op een eigen huisje :) Waarschijnlijk hebben we wat gevonden, ik hoor morgen of het doorgaat en wanneer we er dan inkunnen. Er zit een groot dakterras bij... heerlijk! Maar de kans is groot dat we over een paar maanden toch nog even weg gaan. Nog 1 keer met z'n tweetjes ;)

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik meld me ook weer even na een druk weekend.
    Vrijdagavond de buren te eten gehad. Met koninginnedag naar de vrijmarkt geweest. Wat leuk speelgoed op de kop getikt (stofen boekje van kikker, fisher price kassa, een paar leuke kinderboekjes en het boek 'oei ik groei'). 's Avonds met vrienden uiteten geweest. Vandaag heerlijk uitgeslapen, met de honden gewandeld en in de tuin gezeten/gewerkt. Het was geweldig weer hier!

Senseemillia, ik moest toen ik in de zon zat ook aan het krijgen van een zwangerschapsmasker denken. Ik ga binnenkort maar even goede zonnebrandcreme kopen. Misschien deze week al even doen, want de vooruitzichten zijn goed!!!!!!!!!!!!!!

Wij gaan half juni twee weken naar Frankrijk op vakantie. Heb er nu al zin in!

Voel me verder prima!!

Pim

3. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Hi meiden... heb me een poos niet gemeld, internetten op mn werk is even niet mogelijk, en vanaf vrijdag hebben we in het ziekenhuis gezeten. Jan zijn vader is met spoed opgenomen met een gescheurde aorta! We mogen blij zijn dat hij er nog is, hij is het voorbeeld van mazzel, anders had hij dit nooit overleefd!

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Das schrikken toch door?
    Ben blij voor jullie dat hij dit "overleefd" heeft.
    Gaat het nu weer een beetje met hem?
    Veel sterkte voor jou, je man en de familie.

5. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Jeetje Door, dat is ook wat! Hoe kan zoiets toch gebeuren he? Hoe gaat het nu met hem?

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Pff. dat is schrikken Door! Is alles nu goed?

Pim

7. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Dat is zeker schrikken zeg! hopelijk gaat het nu beter met hem!

8. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Hallo novembermama''s

Ik sluit me toch weer aan bij jullie aan gezien ik vandaag de eerste echo heb gehad waaruit bleek dat de baby toch 12 weken oud is en dus in november wordt verwacht(12 nov). Dus eerst van november mama's naar oktober en nu weer terug.
    Erg mooi om te zien zo een eerst echo, we hebben ook meteen de nekplooimeting laten uitvoeren en die bleek ook goed te zijn. Nu alleen nog even de bleodtest afwachten, maar onze kleine spartelde al aardig rond in het vruchtwater en deed zelfs even zn handjes in de lucht om naar papa en mama te zwaaien. Erg ontroerend, en zeker een unieke ervaring. Ik hoop dat jullie ook allemaal een mooie echo tegemoet gaan of al hebben gehad, maar we forummen hier weer lekker verder bij de novembermama's.

Liefs Jill

9. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Jill: Wat fijn dat je zo'n mooie en duidelijk echo hebt gehad, welkom terug dan maar ;) En ook de nekplooimeting goed, toch een geruststelling zeker.

Door: Meid, wat een schrik ! Kunnen ze zoiets 'repareren'? Hij ligt voorlopig nog steeds in het zh zeker? Pff, sterkte ermee !

Pim: Dat is idd een vol weekend zeg, maar wel gezellig zo te lezen. Jullie op vakantie naar Frankrijk, tja, dat blijft gewoon een heerlijk land.

Panda: En, heb je vandaag nog bericht gekregen over je huisje? Klinkt wel lekker hoor, met zo'n dakterras erbij...

Verder weinig nieuws hier, tot later !!!

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hee Jill nou gezellig toch weer terug!
    Even een vraagje want je vertelt van die nekplooi. Hebben ze bij jou gelijk gezegd dat het goed was?
    Ik had vorige week ook die meting en de plooi was 1.2 mm. Ze zeiden wel dat is goed, maar waren ook heel behoudend van de bloedtest afwachten.. Hoe ging dat bij jou? En hoe dik was de nekplooi van jouw baby. Ik heb geen idee wat fout of goed is. Weet dat 3 of meer fout fout is maar verder dus niets. Is dunner automatisch beter?

Door erg schrikken van je schoonvader. Hoop dat het nu wat beter gaat en dat ie natuurlijk nog lekker straks van het kleinkind kan gaan genieten.

Groetjes Senseemillia

11. Jill76

Jill76 Actief lid

30 mrt 2006
    194
    0
    0
    Hoi Senseemillia,

We moeten idd de bloedtest nog afwachten van gisteren, maar onze nekplooi was 1,3 mm. De bloedtest schijnt maar voor 10% van invloed te zijn en na berekening komt er een getal uit van 1: ?? wat de kans op een down syndroom kindje is of eventueel een andere afwijking. Als het getal op de ?? 250 of lager is heb je een vergrote kans, alles boven de 250 is in orde hebben ze ons gisteren laten vertellen. Dus afwachten maar, maar voor 90% is het dus al in orde. Maak je geen zorgen. Onze kleine lag al lekker te spartelen en te zwaaien, echt mooi hoor om te zien. Nou sterkte en ik hoor wel wat de uitslag wordt van jou bloedtest.

Liefs Jill

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nou ja zeg! Vandaag de eerste (vrouwelijke) collega die ongevraagd aan mijn buik - zo veel is het nog niet hoor - zat. Zo ongehoord vind ik dat!! Ik stond gewoon perplex en wist niet wat te zeggen. De volgende die het doet krijgt een uitbrander!!

Pim

13. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik heb het ook al gehad. Ik vond het eigenlijk wel lief. Het is in ieder geval lief bedoeld. Mensen doen dat nou eenmaal.

14. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    :) word natuurlijk alleen maar meer ;)

15. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Even een vraagje tussendoor, heb 'm ook al in het voedingforum gesteld, maar wil 'm ook graag aan jullie voorleggen.

Ik zie echt als een berg op tegen borstvoeding. Ik wil het eigenlijk gaan doen maar alleen omdat het goed is voor ons kindje. Dat is ook echt de enige reden, want het lijkt me echt niets. Ik dacht dat het in de zwangerschap wel bij zou trekken, maar ik moet zeggen dat het me steeds meer tegen gaat staan.

Wat gaan jullie doen en ben ik een 'ontaarde moeder' als ik meteen flesvoeding ga geven en geen borstvoeding?

Pim

16. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Je moet het toch lekker helemaal zelf weten. :) Ik zou het iig proberen de eerste paar dagen :) Valt het tegen kun je altijd stoppen en de baby flesvoeding gaan geven.
    Ik zou me niet gaan storen aan meningen van anderen in dit geval.

17. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik was eerst ook heel erg tegen.

Toen zei mijn zus: Je moet voor de grap eens kijken wat je aan geld kwijt zou zijn voor flesvoeding.
    Als je dan nog steeds tegen borstvoeding op ziet, dan kan je met recht zeggen ik ga flesvoeden.

En misschien komt het na de geboorte wel dat je het wel wil.

Ik ga het in ieder geval proberen.
    En heb al bedacht dat als het lukt dat het uitgespaarde geld op een rekening voor de baby wordt gestort.
    En gaat het niet.... nou jammer dan.

18. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ik weet het nog niet, heb de laatste tijd verschillende verhalen gehoord dat ik denk, misschien toch maar niet.. maar even goed over nadenken nog!

19. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hallo Pim,

Als je borstvoeding geven niets vind, moet je het gewoon niet doen, je moet niet doen wat je tegenstaat. Ik zelf wil het heel graag, maar dat is ieders persoonlijke mening

Groetjes Monique76

20. jacq

jacq Bekend lid

9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Welkom terug Jill,
    wat is zo'n echo toch mooi he!
    Fijn dat de nekplooimeteing goed was. Ik moet vrijdag naar het AMC voor de meting bldoz heb ik al gehad dus kan ze mij meteen de uitslag geven.
    groetjes

Deel Deze Pagina