November 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aapie26, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Net bloed laten prikken, ze konden in mn ene arm mn ader niet vinden, helaas heb ik nog een arm.. ;) 7 buizen bloed, best veel! :eek:

2. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    hah 7 maar? ;)

3. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik ga vanmiddag de formulieren voor bloedprikken en de echo ophalen bij de verloskundige.

Nu gaat het balletje echt voor me rollen.
    Volgende week de echo en de week erna de eerste check van de VK.

Zondag is de dag dat ik het van de daken ga schreeuwen.
    Net vroeg een collega van een andere afdeling of ik zwanger was of dat ze nu een kwetsende vraag stelde.
    Ik bedacht toen, nee ik lieg er niet over en heb het verteld en gevraagd of ze nog even wil wachten met erover praten tot ik het maandag aan iedereen heb verteld.

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hoeveel had jij er dan :eek:

5. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    9 maar ik ben ook getest op andere dingetjes... Gelukkig was alles goed :)

6. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    dat is fijn! alweer een opluchting, had je de uitslag snel?

7. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Daar ging zo'n 8 dagen overheen en de toxoplasmose test duurde ietsje langer (die waren ze vergeten :D)

8. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Jeetje waar wordt je allemaal op nagekeken man.
    Alleen maar goed hoor.

Toxoplasmose, HIV, hepatitis, nekplooi in bloed (weet naam niet), ...?, ...?

9. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hepatitis ook? das mooi daar zit vast nog een beetje van in mn bloed, aangezien ik toen de injecties voor vakantie moest hebben (er zit dan altijd wat van het spul zelf ook in om antistoffen aan te maken) maar dat zal wel te weinig zijn om te zien?!

10. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Hepatitis?? ik weet het allemaal niet hoor.
    Het was meer als vraag bedoeld.

Ik ga vanmiddag de papieren ophalen.
    Als het daar een beetje duidelijk opstaat zal ik het wel in een berichtje zetten.

11. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Toxoplasmose wordt niet standaard getest, daar moet je echt uitzonderlijk om vragen indien je dat wilt weten bv omdat je jonge katten in huis hebt.

12. Niet meer actief

Ikke ben 2 november uitegerekend :D
    Kijk er nu al naar uit, maar duurt nog zolang pfff
    al 1 echo gehad en 2 afspraken bij de vk laatste keer hebben we het hartje gehoord zo mooi!!!

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi moontje,

vraagje met hoeveel weken heb je het hartje horen kloppen? of weet je mss ook met hoeveel weken je het hartje kan horen kloppen? mss iemand anders?

ik ga morgen voor het eerste gesprek spannend :confused: :D .

gr saskia

14. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Met 9 wk hoorde ik voor het eerst het hartje... Dus jij zult die morgen denk ik ook wel horen :)

15. ahyshatv

ahyshatv Lid

19 apr 2006
    85
    0
    0
    Hoorn
    gefeliciteerd november mama's ik ben 25 nov 2006 uitgerekend:)

16. ahyshatv

ahyshatv Lid

19 apr 2006
    85
    0
    0
    Hoorn
    ik wil er ook even op in gaan :D ik ben 11 weken nu en 4 dagen en ik kan nog iet het hartje horen dat mag nog niet eens je kan het wel zien maar je mag het nog niet horen te misnte dat zeiden ze tegen mij is nog veelste vroeg :)

17. Wentje

Wentje Actief lid

29 jan 2006
    113
    0
    0
    Nou uh...ik ben met 9 weken naar de VK geweest, en ze zeiden toen dat de kans heel minimaal was dat ik het hartje zou horen. Normaal hoor je dat met een week of 12/13 waarschijnlijk. Ik wil je dus je hoop niet ontnemen, maar als je het hartje niet hoort (wat bij mij dus ook het geval was) hoef je je absoluut geen zorgen te maken hoor. Dat is helemaal normaal.

Liefs Wendy,

18. Wentje

Wentje Actief lid

29 jan 2006
    113
    0
    0
    Sappie: Ik heb geen idee of je zelfbruinende spray/creme mag gebruiken. Of weet je het inmiddels al? Wat voor hond heb je trouwens? Wij hebben zelf 2 franse bulldogjes.

Conny: haha, ik heb even behoorlijk om je verhaal gelachen hoor! Tja, dat is echt het toppunt van zwangerschapsdementie hahaha. Je moeder zal wel gedacht hebben...

Sje, wat zijn er bij jullie veel buisjes afgenomen. Ik vond mijn eigen 5 buisjes al veel :oops: . Nou ben ik ook niet zo'n held in dat bloedprikken hoor. Heb stiekum mijn moeder meegenomen :oops: . Ik heb eigenlijk nog nooit wat gehad, en ik zei al tegen mijn moeder, ik ben ook zo'n piepdoos. Als ik toch ooit eens wat krijg...hahaha. Tja, en dan straks die bevalling hè :confused: :confused:

19. Niet meer actief

bij mijn vk praktijk houden ze het schema aan bij de 2e afspraak rond de 13/14 weken gaan ze hartje luisteren, het punt is dat het ook aan de ligging van het kindje ligt of je het al wel of niet kan horen, als het kindje gunstig ligt kan je het ook eerder horen, met 14 weken kan het ook zijn dat je het niet hoort, dan kan het zijn dat bv de placente ervoor ligt en je daarom het niet kan horen, betekent dus niet dat er iets mis is,
    de ene vk kijkt het al wel bij 9 weken de andere niet, het kan wel maja wat ik al zei je kindje moet gunstig liggen en niet elke vk doet het bij de eerste afspraak, ook mede om de moeder niet teleur te stellen omdat met het bij de eerste afspraak vaak niet kan horen.

20. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Mijn volgende afspraak is pas bij 17 weken. Dan doen ze weer alle controles en zullen ze ook wel naar het hartje gaan luisteren.

Deel Deze Pagina