Hallo, ik meld me ook even weer! Sjonge, ik had een hoop bij te lezen Heb namelijk nog geen internet in mijn nieuwe huisje dus kan niet elke dag meer online zijn. De afgelopen dagen nogal druk gehad en ik ben hartstikke moe. Lig elke avond om acht uur in bed En die misselijkheid mag van mij ook wel eens ophouden, bah. Zo, dat heb ik even van me afgeklaagd Ik moet nu echt op zoek naar andere kleren want ik heb mijn garderobe eens doorgenomen en er is eigenlijk niet zo veel meer wat comfortabel zit Ik heb al eens links en rechts om me heen gekeken (H&M etc.) maar het valt niet mee om leuke kleren te vinden. Dus ga ik eerst de tweedehandszaken bij langs, wie weet. Misschien hebben ze daar nog grappige hippiejurken ofzo
Conny, wat een verhaal! Haha! Wat is er bij iedereen veel bloed afgenomen. Bij mij maar eén buisje. Alle uitslagen waren gelukkig goed. Wel heb ik een negatieve rhesusfactor, maar dat wist ik al. Ik ga bij mijn controle volgende week waarschijnlijk het hartje horen. Ik heb met 8 weken een echo gehad en daarna niet meer, dus ik verlang wel naar een teken van leven. Als ze het niet kunnen horen, ga ik wel om een echo vragen, hoor. Ik vind het eigenlijk zo flauw dat ik geen echo met 12 weken mocht. Die is zoveel leuker dan de echo met 8 weken. Gister had ik echt knallende hoofdpijn - heb ik normaal ook wel eens hoor. Normaal nam ik dan altijd Aspro Bruis, maar dat mag nu dus niet. Ik heb dus 2 paracetamollen genomen, maar dat hielp niets. Ben dus maar een dag thuis gebleven van m'n werk. Had geen zin om me vol te proppen met paracetamol terwijl het niet werkt. Ben een dag thuis gebleven en gelukkig trok de hoofdpijn gisteravond weer weg. We hebben trouwens via marktplaats een mooie tweedehand buikdrager gekocht. Scheelt toch een hoop in prijs met een nieuwe! Pim
hoi moontje, vraagje met hoeveel weken heb je het hartje horen kloppen? of weet je mss ook met hoeveel weken je het hartje kan horen kloppen? mss iemand anders? ik ga morgen voor het eerste gesprek spannend . gr saskia Saskia, welkom!! Wij hoorden het hartje al bij 9,5 week!! Verassend dus want ik dacht pas op de 7 weken oid te zitten, kreeg dus zo ruim 2 weken cadeau, omdat ze veel vroeger het hartje niet kunnen horen zei de VK. Veel plezier dus morgen, grote kans dat ze het wel horen bij je! Ik kreeg vandaag de uitslag van de nekplooimeting, kans van 1: 12640 oid... In ieder geval 12 duizend nog wat. Zeer zeer kleine kans op een niet gezond mensje, dus ben helemaal gerust gesteld nu. Bloeduitslag gisteren was ook helemaal top!! Ben zo gezond als een vis en heb zelfs nog bijzondere bloedgroep ook AB+ Voor ons kan er dus niet zoveel meer mis gaan en daar gaan we dan ook maar vanuit!! Sappie; Volgens mij kan dat geen kwaad, aangezien de opperhuid alleen maar verkleurd Ahyshatv: Welkom meid en gefeliciteerd!! Wentje: het bloedprikken was/is voor een goed doel, ik zit ook nu al op tegen de pijn van een bevalling, maar goed miljarden vrouwen voor ons hebben het ook doorstaan in moeilijkere omstandigheden dan wij hier in NL. Nog een vraagje voor allen: Wie wil er thuis bevallen en moet je alleen klossen onder je bed als je dat wilt of moet je dat zowieso regelen ook als je in het ZH wilt bevallen??? Liefs Jill
hoi hoi, thnx voor al jullie snelle reacties, nou de hoop is er iig. enne mochten ze het niet kunnen horen, ga ik toch ook om een echo extra vragen hoor. ik hou nl van bevestiging jill@ ik zou wel thuis willen bevallen als het allemaal kan en volgens mij kun je dit gewoon vragen aan de vk waar je dit kan op halen gr saskia
Yep bij echobureau Utrecht. Ik was daar de eerste keer met 6.5 week bij Connie. Ze is ook verloskundige. Ze is echt heel erg lief (wij zaten zo in onzekerheid omdat ik die miskraam had gehad). Ze weet echt goed wat ze zegt en kan echt ook medisch goed advies geven. Dat pakket kost je dus eigenlijk maar 90 euro en je krijgt en de 20 weken echo (vergoed) en dus ook twee keer op DVD!!
Hoi ! Lekker vol dagje vandaag, maar wel nog wat in huis schoongemaakt, dus ook nog wat nutigs gedaan Jill: Mooi dat je zo'n goede uitslag van de nekplooimeting hebt !!! Ik wil idd thuis bevallen, je moet verplicht klossen onder bed, omdat de kraamhulp anders te laag moet 'werken' als ze je in bed helpt,wast of zo. Maar wat ook kan is dat je een tijdelijk logeerbed op klossen ergens anders wegzet waarop ze je kan helpen en dat je 's nachts gewoon in je eigen lage bed slapen. Ik dacht dat je het ook moet regelen als je in het zh wilt bevallen, maar dat zou ik gewoon aan je vk vragen. Pim: Bij mij waren het ook 5 buisjes bloed. Ik herken helemaal je gevoel om het hartje te willen horen. Dat is het onlogische van de eerste maanden: Je hebt het hardst de geruststelling nodig maar je mag het minst vaak komen. Panda: He, hoe bevalt je nieuwe huisje? Succes met kleding zoeken ! Wentje: Groot gelijk dat je om mijn verhaal gelachen hebt, ik loop me vandaag nog te schamen Ahyshatv: Welkom hier, kom lekker meekletsen ! Saskia: Veel plezier morgen, en idd geen garantie dat je morgen het hartje hoort, maar da's geen slecht teken he. Moontje: Weet even niet meer of je al meeschreef hier, maar welkom anders ! Fijn dat je al 2 x bij de vk geweest bent, heerlijk om dat hartje te horen he ! Verder even geen nieuws hier, ga lekker verder met bankhangen, doei !!!
Wentje; nee ik weet het nog steeds niet van de zelfbruinende spray of creme, blijkbaar zijn er niet veel mensen die het weten. Ik gebruik het gewoon maar niet meer, voor de zekerheid. Kan de fabrikant wel bellen maar die zegt misschien ook zomaar wat. Wij hebben een engelse bulldog, wel toevallig dat jullie 2 franse bulletjes hebben. Leuk zijn ze he !! Ze hebben van die guitige koppies. Vrienden van ons hebben ook een franse, echt leuk !!
Jeetje zeg wat zijn er weer veel berichten bijgekomen!! Welkom voor degene die nieuw zijn! Over dat hartje luisteren.. wij hebben dat afgelopen vrijdag gehad met veertien weken dus. Ik weet niet of het eerder kan, maar bij mijn vk houden ze ook een schema aan. Ik moet 2 juni weer terugkomen dus nu 1 keer in de vier weken. Conny dat toppunt van zwangerschapsdementie was echt lachen... Moet zeggen dat ik wel veel meer opschrijf maar zo vergeetachtig ben ik gelukkig (nog) niet.. De pukkels zijn bij mij echt bijna weg nu. Heb de hoop dat volgende weke wat zon ertoe bijdraagt dat ze volledig verdwenen zijn. Vandaag was het de laatste ophaaldag van MVM hier (ivm vakantie volgende week). Ik kwam net thuis en dacht shit moet ik weer met die pot eronder maar dat was gelukkig niet zo..Geen stinkende flessen meer in huis. Mijn buik begint nu meer vorm aan te nemen. Mensen kijken ook erg naar me al twijfelen ze soms volgens mij nog of ik nu gewoon een enorm dikke buik heb van vet of van zwanger zijn. Oh buisjes bloed was bij mij ook vijf en daarna voor de nekplooi gelukkig maar 1. Met de keer van de vijf buisjes liet die l*l die band erom zitten. Maar omdat ik altijd zo nerveus ben voor dat prikken kwam het niet in mij op om er iets van te zeggen. Deed verrekte zeer en mijn arm begon heel raar te doen. Zijn er trouwens al meiden die last hebben van 'buikvoelers'? En wat een gedoe bij dat topic in de lounge van die meiden die maar wat aan het verzinnen waren. Ik leefde onwijs mee met maaike en dat coma en ziekenhuis gebeuren..
Heb je daar ook een linkje van? Ik heb het nl wel gelezen maar vond het zo ongeloofwaardig dat een vriendin op iemand anders account een verhaal gaat op zitten hangen over een ongeluk... Ik ben een beetje nieuwsgierig.
Nou ik wilde dat dus even bijlezen. Zij was uit coma maar lag nog in het ziekenhuis ofzo maar die ander zat dan weer bij die ene thuis en postte berichten. Was intussen bevallen en woonde daar een soort van. Een paar meiden vroegen gewoon van woon je daar ofzo en hoe gaat het nu met maaike en toen waren de reacties van die ander heel vreemd. Ik was dus wel benieuwd hoe het zou aflopen (want ze zei op een moment ik reageer niet meer), maar dat topic is volgensmij weggehaald ofzo. Ik ook nog steeds heel nieuwsgierig. Maar als het echt nep is vind ik dat echt bizar. Je gaat gewoon niet zeggen over jezelf (? denk ik dan zo een en dezelfde persoon ofzo) in coma ligt door een dronken bestuurder... Wazig verhaal was het.
Ik heb al eens soortgelijks meegemaakt dat iemand over zichzelf zei dat ie in oma lag... Vandaar... Wel heel erg sneu ja dat mensen zulk soort dingen doen alleen om aandacht.
Idd wel sneu. Maar het was gewoon een wazig verhaal. Heb voor de vakantie volgende week factor 20 gekocht. Moet toch voldoende zijn....
goeiemorgen allemaal! soms laat Bonky (mn poes) me wel schrikken, lag ik gister op bed tv te kijken, springt ze bovenop mijn buik kan zij ook niet weten natuurlijk maar goed, voortaan maar met een kussen op mijn buik op bed tv kijken..
ja dat is een opluchting, ben altijd dan wel zo dom dat ik meteen aan mijn vriend vraag of er niks gebeurd kan zijn moet me ook niet te snel zorgen maken!
Femmy: Is helemaal niet dom hoor, gewoon bezorgd over je kindje. Dat moedergevoel komt nu al, nog voor dat die kleine eruit is
Ja dat herken ik wel hoor. In je hoofd weet je dat het wel goed is, en dat bepaalde dingen geen kwaad kunnen, maar bij heel veel denk je toch "oh gaat het wel goed?" Zo durf ik dus echt geen sex te hebben (sorry voor deze melding). Ik heb gewoon de hele nacht erna nachtmerries en ben ik de volgende dag echt bang dat het mis gaat. Terwijl ik weet dat het wel kan. Mijn mannetje heeft daar (gelukkig) meer dan alle begrip voor en zegt dan komt dat wel weer als je niet meer zo bang bent.
Mijn vriend zei wel uit een grapje "jeetje eerst moeten we iedere dag en nu mogen we niet. En dan zegt hij tegen mijn buik "Als je maar wel weet wat we allemaal voor je overhebben!!" Allemaal grappig bedoeld hoor, want hem maakt een maandje meer of minder geen sex gelukkig nu niet uit.